Dat geloof ik niet.Jelmer850i schreef:Uiteraard is het hier drukker en zijn de snelwegen wat kleiner...
Aan de kant gezet
- Jelmer850i
zoiso meer af en opritten wat de boel steeds vertraagd en kan zorgen voor ' gevaarlijke ' oma's die in willen voegen met 80km/h dus moet alles wat net op gang gekomen is en 100km/h rijd plotseling naar links.
Heb je minder invoegstroken, dan tuffen die oma's wel achter een vrachtwagen aan..
Dat scheelt al een berg.
En de echte autobahn is lekker breed, wij moeten het meestal doen met 2baans wegen
Heb je minder invoegstroken, dan tuffen die oma's wel achter een vrachtwagen aan..
Dat scheelt al een berg.
En de echte autobahn is lekker breed, wij moeten het meestal doen met 2baans wegen

- Eltjo
Op welke autobahn rijd jij dan?Jelmer850i schreef:zoiso meer af en opritten wat de boel steeds vertraagd en kan zorgen voor ' gevaarlijke ' oma's die in willen voegen met 80km/h dus moet alles wat net op gang gekomen is en 100km/h rijd plotseling naar links.
Dat scheelt al een berg.
Kan het me nog goed herinneren van de laatste keer Ring. Leuk dat je zo lekker door mag knallen op bepaalde stukken, maar de wegen zijn natuurlijk gewoon kut. 2-baans, matig wegdek, geen verlichting. En van ZOAB hebben ze al helemaal nooit gehoord.
Serieus, doe me dan de Nederlandse wegen maar.
- Jelmer850i
- RVV
Vanochtend A7 richting Groningen, ter hoogte van Leek zie ik in de verte een motor rijden, hmmm denk ik motorrijders in november is bij voorbaat verdacht, vast een stille..neem gas terug van 160 naar 140 en hou een gat van ongeveer 800 meter. Even later rijd er een Duitser in een nieuwe M5 mij voorbij, vent knikte nog vriendelijk, ik maakte nog een gebaar met mijn hand dat hij van het gas af moest, maar blijkbaar had ie het niet goed gezien of begrepen. Even later werd die aan de weg gezet....
door die motorrijder Jammer. Had het hem niet gegund.

- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Die zag ik wel vaker rijden, soort Honda PanEuropean of grote BMW. Altijd donkerrood en vaak op maximaal 200 meter erachter een undercover auto (die zijn trouwens steeds moeilijker te herkennen).
Ik heb ze ook weleens ingehaald zoals Tom deed. Dus met 140 er langs waar we 120 mochten. Toen knikte de vriendelijke snor alleen maar. Keurig richting aangegeven en 2 handjes op het stuur.
Cav, de semi-schijnheil.
Ik heb ze ook weleens ingehaald zoals Tom deed. Dus met 140 er langs waar we 120 mochten. Toen knikte de vriendelijke snor alleen maar. Keurig richting aangegeven en 2 handjes op het stuur.

Cav, de semi-schijnheil.
- Tristan
36 km/u te hard op de A5. Aangehouden door een zwarte Volvo V50 T5. Boete van 198.= euro. Boete wordt niet bepaald door het OvJ, want weet het bedrag al. Waarschijnlijk hielden ze rekening met de omstandigheden, want het was erg rustig op de A5.
Oja, het was in de bocht op de A5 naar de A9 ri. Alkmaar. Daar mocht je 90 en ik ging daar op teller met 140 doorheen.
Hij kon mij niet bijhouden in de bocht en op de A9 moest hij 180 klokken om mij bij te houden, dus heb enigzins wel geluk gehad. Reed overigens niet harder dan 160 op dat kleine stukje A9. Toen bij afslag A'dam aangehouden.
Oja, het was in de bocht op de A5 naar de A9 ri. Alkmaar. Daar mocht je 90 en ik ging daar op teller met 140 doorheen.
Hij kon mij niet bijhouden in de bocht en op de A9 moest hij 180 klokken om mij bij te houden, dus heb enigzins wel geluk gehad. Reed overigens niet harder dan 160 op dat kleine stukje A9. Toen bij afslag A'dam aangehouden.
-
Ja...dat is op kenteken bekeuren.volvoc30 schreef:Ik haal ook vaak politiewagens op de snelweg in, maar wat ik me afvraag. Kunnen ze je nr-bord noteren en je, zeg maar stilzwijgend een bekeuring opsturen zonder dat je er iets van afweet
Maar dat geniet niet de voorkeur...er moet wel met reden omkleed worden waarom er op kenteken is bekeurt...
- Jelmer850i
We zijn momenteel met een groot project bezig en werken bij een klant op locatie.
Hiervoor moet ik iedere dag langs een plek waar ze aan de weg werken.
Een collega is er langs gereden met 104 en had zo'n 180 euro boete, hij wist alleen niet precies waar ( zijn vrouw belde hem ).
Normaal mag je er ook 100 maar nu met wegwerkzaamheden tijdelijk 70.
Ik rij er iedere dag langs met 110-120 , dit hangt van de drukte op de weg af...
Ik kan weer wat verwachten dus
Hiervoor moet ik iedere dag langs een plek waar ze aan de weg werken.
Een collega is er langs gereden met 104 en had zo'n 180 euro boete, hij wist alleen niet precies waar ( zijn vrouw belde hem ).
Normaal mag je er ook 100 maar nu met wegwerkzaamheden tijdelijk 70.
Ik rij er iedere dag langs met 110-120 , dit hangt van de drukte op de weg af...
Ik kan weer wat verwachten dus