Waarom BMW in plaats van mijn geliefde merk Alfa Romeo? Simpel, heb een stuk of 15 alfa's gehad (giulia's - berlina's - coupeetje - 155 - 147...) en was bezig met een voor mij ultieme Giulia te bouwen met een turbomotor uit een Alfa 75 want het is mogelijk, heb het eerder gedaan en rijden ermee is zwaar gaaf. Tja, had een fantastische basis en was helemaal kaal. Kon zo naar de kooienbouwer...
Maarja, uiteindelijk wil ik na 5 jaar sleutelen gewoon lekker zoals een half jaar terug (toen te weinig gedaan) drift en trackday's doen met een betrouwbare auto waarmee ik low budget toch leuk kan rijden. Mijn Giulia ging kwa kosten (voor mij als student) zo enorm rap omhoog dat het uiteindelijk niet echt lekker racen zou zijn aangezien je een auto ook in de poeier kan rijden op circuit. Zijn verder nog een aantal redenen voor mij maar die houd ik liever voor mezelf.

Rijd dagelijks in een Berlina 2000 op lpg omdat het gewoon wereldbakkies zijn, goedkoop.... En ja, Alfa virus heeft mij in zijn greep, Sieger zonder Alfa kan niet

OK Dan nu over de BMW. Samen met mijn racemaatje Aernoudt (ook niet geheel onbekend hier geloof ik

Inmiddels ligt het interieur er deels uit, is er een sparco deep dish stuur gemonteerd en heb ik een schroefsetje gekocht. Gewoon El cheapo set, voldoet goed zat voor guur weer, volgend jaar zien we wel weer verder

Verder heb ik van Kolkman een 3.73 diff gekocht van een E34. Heb via de link van Anton een sper gevonden en die is gereserveerd. Dat sper + de reductie ombouwen en die kan er dan ook onder met eventueel een aantal powerflexen en een frisse bevestiging aan de koets. Zal een dure ingreep worden, maar ook de enige voor de komende tijd.
Ga nog op zoek naar een M bumper voor de voor en achterkant en een kunstof motorkap en eventueel kofferdeksel. Heb van Aernoudt lexaan overgenomen en daar ga ik de achterdeuren mee voorzien in plaats van glas. Deuren gaan verder helemaal kaal. De rest blijft eerst glas maar gaat er eventueel wel uit in verband met het fris spuiten van de binnenkant. Denk dat ik dat zelf ga doen en als het lukt doen we AB zijn auto ook even vanbinnen

Qua wielen twijfel ik enorm. Kan natuurlijk op 17'' blijven rijden en gebruikte Toyo's van Tom kopen, of terug naar 16'' en cupbanden voor iets meer en nieuw....
Kortom, nog werk genoeg maar dat komt wel goed in de loop van de tijd wat mij betreft!
Ow en wie heeft er een NORMALE einddemper die recht hangt en niet zoveel herrie maakt?

Meer foto's volgen!
Grtz, Sieger.