Overigens is dat ook geen hele gekke tip Martijn. De Ikea keukens zijn qua prijs-kwaliteit verhouding onevenaarbaar voor bedrijven als de Keukenconcurrent en nog meer van dat soort keukenzaken.Martijn Koevoets schreef:Gewoon naar IKEA gaan...
+1, wij hebben in januari een keuken besteld die in april dit jaar is geleverd, wat Rico beschrijft is mijn manier ook en het werkte. Voet bij stuk. Heb overigens met 3 keukenboeren in de race nog nooit zo lang over 'n duurzame aankoop gedaan dan die keuken, heeft all in wel 3 weken geduurd voordat de knoop was doorgehakt. Is voor mijn doen 'n eeuwigheid...maar ja het is m'n vrouw d'r keuken dus wat moet ik dan?Rico schreef:Arthur ik zou het anders doen.. tenminste zo heb ik het ook gedaan.. gewoon je budget aangeven.. stel dat is 15K.. en gewoon voor 15K het beste kopen wat je kunt krijgen. Dat kunnen ze je gewoon voorrekenen. in de praktijk zal een offerte wel boven die 15K komen.. dan gewoon voet bij stuk houden en je budget aanhouden..
Dat hele kortingen verhaal is gewoon een wassen neus.. Keukenboer moet gewoon 35 tot 40 % marge overhouden.. hoe hij dat allemaal doet met kortingen zal jou een zorg wezen.
Op deze manier voorkom je offertes die of veel te hoog liggen.. en buiten het budget vallen.. of offertes die veel te laag liggen en je afrekend op de geboden kwaliteit.
Daar ben ik het niet mee eens Joop.. alles draait om duidelijkheid.. schep duidelijkheid en je de keukenboer weet waar hij aan toe is.. dan weet hij ook dat die niet onnodig hoog hoeft in te zetten.. om uit te komen op ongeloofwaardige kortingen.Als je Rico's tactiek toepast, kom je altijd te duur weg. Budget of niet: ze komen eerst altijd te duur uit en gaan dan moeilijk lopen doen over pocketmoney...
Dat was ook de strekking van de start van dit draadje. Ik wil wel realistisch zijn. En ik koop idd een keuken en geen korting. Ik koop zelfs een stukje service mocht ik bij hem kopen. Echter, als ik bv een auto ga kopen in die prijsklasse dan weet ik ook dat ik dat niet ga betalen. Dan onderhandel je over de prijs. Daar heb ik voor mezelf een aantal regels gesteld, anders gaat het niet door. Bij keukens weet ik dat niet, ik koop ze nooitRico schreef:Wees zelf realistisch en er is een realistisch uitgangspunt.. jij komt een keuken kopen, niet om korting te kopen..
Twee keer bij dezelfde toko die inmiddels niet meer bestaat.Mathieu schreef:Wij hebben inmiddels ook al twee keer een keuken laten maken.
Twee keer bij dezelfde toko die inmiddels niet meer bestaat.
Echter die man die keuken twee keer heeft geplaatst heeft ook twee keer de keuken gemaakt.
Die had ons toen al gezegd: "Ga bij de keukenboeren kijken welke keuken je wilt en wat je mooi vindt en dan kom je naar mij en dan maak ik diezelfde keuken voor een fractie van de prijs"
Zo kan het dus ook.
Gebruikers op dit forum: Bombadil en 8 gasten