Waarborgfonds

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
VLA

Waarborgfonds

Bericht door VLA » 15 sep 2009, 10:09

Iemand is zo vrij geweest om met zijn auto langs mijn auto te schrapen bij het in/uitparkeren, met als gevolg mijn hele rechterkant bekrast. In de krassen is duidelijk te zien dat het om een blauwe auto gaat. Uiteraard geen briefje achtergelaten, en geen buren die iets gezien hebben. De linkerkant zou eind deze maand gespoten worden om wat parkeerputjes ( :evil: ) (dankzij medebuurtbewoners ) eruit te halen, maar nu kan ik de hele auto zowat spuiten. Heb alle auto's in de buurt nagekeken, maar geen auto kunnen vinden met schade en dezelfde kleur lak. Heb al aangifte gedaan, maar daar komt toch niks uit.

Nu hoorde ik van iemand dat ik de waarborgfonds kan aanspreken hierop, maar dat ze maar 1 keer per persoon uitkeren. Dus als ik er nu gebruik van zou maken dat ze bij een volgende keer niet meer uitkeren. Hijzelf kreeg namelijk bij een 2e keer ook niks uitgekeerd. Nu heb ik de waarborgfonds gebeld maar die geeft gewoon aan dat je er altijd recht op hebt, mits je aan hun eisen voldoet.

Iemand ervaring hiermee ? Dus heeft iemand al meer als 1 keer het waarborgfonds aangesproken ?

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Re: Waarborgfonds

Bericht door Kgroot.nl » 15 sep 2009, 10:38

Heeft me pa een keer gehad..
Iemand ook tegen zijn auto aan gezeten.
Wel aangifte gedaan.
Schade uitgekeerd gekregen van het waarborgfonds

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 15 sep 2009, 10:47

VLA schreef:
Nu hoorde ik van iemand dat ik de waarborgfonds kan aanspreken hierop, maar dat ze maar 1 keer per persoon uitkeren.
Nee hoor. Keren gewoon uit als aan de voorwaarden is voldaan.
Doet http://www.wbf.nl/index.php?contenttype ... bmenuid=47" onclick="window.open(this.href);return false; het bij jou niet? :forum:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 sep 2009, 11:01

Dat van 1 keer is volgens mij onzin, zorg er alleen wel voor dat het heel erg duidelijk is.
Ik kreeg echter niks uitgekeerd:
- Getuigen dat auto schadevrij geparkeerd was (was auto aan het wassen)
- Getuigen dat auto daarna schade had en niet verplaatst was
- Schade 100% door auto

Kreeg echter niets vergoed, omdat niet 100% waterdicht had aangetoond dat auto in de tussentijd niet gereden had. Wat dat betreft is het geen trail-error, dus je kan niet alsnog aantonen dat auto niet verplaatst was (was de auto nml niet). Benadruk in het verhaal dus heel duidelijk alle punten waaraan het moet voldoen....

VLA

Bericht door VLA » 15 sep 2009, 11:20

Geelhoed schreef:
VLA schreef:
Nu hoorde ik van iemand dat ik de waarborgfonds kan aanspreken hierop, maar dat ze maar 1 keer per persoon uitkeren.
Nee hoor. Keren gewoon uit als aan de voorwaarden is voldaan.
Doet http://www.wbf.nl/index.php?contenttype ... bmenuid=47" onclick="window.open(this.href);return false; het bij jou niet? :forum:
Jawel had daar al gekeken, en formulieren gedownload etc. Alleen staat er niks op de site over hoe vaak je aanspraak op ze kan maken, en het schijnt dat ze blijkbaar dus niet altijd uitkeren.

Maar goed ik ga het gewoon proberen, ben benieuwd of ze overgaan tot schade vergoeding.

Christoph

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 11:24

Heb je getuigen etc? Reken er niet op dat ze uitkeren trouwens ;)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 sep 2009, 11:30

Als alles klopt, dan keren ze gewoon uit hoor.

De misses heeft het ook gehad met haar auto. Bij het winkelcentrum heeft iemand haar auto geraakt.
Daar kwamen we pas achter op zaterdagmiddag om 17.00u toen we thuis kwamen met mijn auto en ik opeens die schade zag zitten.

Dus op maandag de verzekering gebeld en naar de politie gegaan.

Kreeg een paar weken later netjes een brief van het WBF dat ze de schade zouden betalen.

VLA

Bericht door VLA » 15 sep 2009, 11:36

Christoph schreef:Heb je getuigen etc? Reken er niet op dat ze uitkeren trouwens ;)
Ja 2 getuigen die zowel bij het stil zetten van de auto (toen was er nog geen schade), als de volgende dag bij het constateren van de schade aanwezig waren. Ik reken ook niet op dat ze uitkeren, maar kan het altijd proberen natuurlijk.

@ Martin : hoe werkt dat dan, je krijgt de brief van de WBF, en moet je dan je auto laten taxeren op de schade ? Of had je dat vooraf gedaan bij het opsturen van de formulieren naar de WBF ?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 15 sep 2009, 12:02

Martin van der Zwaard schreef:Als alles klopt, dan keren ze gewoon uit hoor.
Klopt, en de 130 euro eigen risico kreeg ik van de AllRisk
Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 15 sep 2009, 12:54

Ai! Lightweight zichtbaarheidsprobleem! Zie ook auto Stephane. Mooi dat ze uitgekeerd hebben. Hoor echter ook alleen maar verhalen dat er niet uitgekeerd wordt.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 sep 2009, 12:57

Zorg dat je twee getuigen hebt en doe aangifte bij politie. Laat politie rapport opmaken!
Mijn vorige auto is nl. ook eens een keer door iemand geschaafd en weggereden. Ik had alles netjes op orde, ook twee getuigen (die de man overigens hebben aangesproken) maar nu komt het: heb nooit uitbetaald gekregen en ben gezakt in no-claim door statsi-blauw-petten-rukkers!

Ik ben na constatering meteen aangifte gaan doen (dag of twee later op afspraak :bag: ), auto meegenomen.
Zeggen ze daar in dat "hoofdkwartier" dat ze daar niks mee doen en aangifte niet nodig is. Is verder hun werk niet...
Dus tja, ben maar gegaan... heb de auto naar dealer gebracht, weekje kunnen genieten van een dreier coupé maar dat genieten sloeg al snel om...
Verzekering betaalde alles netjes uit omdat ik all-risk verzekert was maar om niet te zakken in no-claim moest dit via WBF gaan.

WBF eist een rapportje/aangifte van de politie. Dus ik er weer naar toe... daar ook verteld dat ik daar eerder geweest ben.
Gaan ze aangifte formulier opmaken en vragen ze of ik auto bij me heb; willen ze zien. 'Meneer er is geen schade te zien!'
'Nee, die is inmiddels gerepareerd.' 'Dan kunnen we er niks mee.' 'Maar ik heb nog foto's!'
'Daar kunnen we ook niks mee. Je had de schade moeten laten zitten.'
:protest: Weet niet uit welk milieu die dikkont vandaan komt en welke ragbak zij rijdt, maar ik ben zunig op mijn spullen!

Dus doe aangifte!

Roman S.

Bericht door Roman S. » 15 sep 2009, 16:25

Ik zit in toevallig in zo goed als exact dezelfde situatie. Heb vrijdag een afspraak op het politiebureau met betrekking tot de aangifte en doe dan de spullen op de post. Ik reken nergens op maar ik ga het in ieder geval nog even proberen. Vind de ervaringen en verhalen over het waarborgfonds wel heel erg wisselend, ben benieuwd.

VLA

Bericht door VLA » 15 sep 2009, 16:27

Roman S. schreef:Ik zit in toevallig in zo goed als exact dezelfde situatie. Heb vrijdag een afspraak op het politiebureau met betrekking tot de aangifte en doe dan de spullen op de post. Ik reken nergens op maar ik ga het in ieder geval nog even proberen. Vind de ervaringen en verhalen over het waarborgfonds wel heel erg wisselend, ben benieuwd.
Afspraak op het politie bureau ? Dat kon bij mij niet eens. toen ik belde zei ze dat ik voor dat soort dingen maar via de website aangifte moest doen. :? Nu moet ik maar afwachten totdat ze mijn aangifte in behandeling hebben genomen en ik iets via de post toegestuurd krijg.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 sep 2009, 20:40

VLA schreef: @ Martin : hoe werkt dat dan, je krijgt de brief van de WBF, en moet je dan je auto laten taxeren op de schade ? Of had je dat vooraf gedaan bij het opsturen van de formulieren naar de WBF ?
Voor zover ik me nog kan herinneren heb ik het volgende gedaan;

- Eerst de verzekering gebeld en een melding gemaakt van de schade. Die gaven aan dat het een geval voor het WBF was en dat ik aangifte moest gaan doen bij de politie in de gemeente waar het gebeurd was.

- Aangifte gaan doen bij de politie. NEEM DE AUTO MEE want bij mij gingen ze echt mee om te kijken of de schade door een auto veroorzaakt was. Ze deed zelfs opmeten hoe hoog de schade zat en keek of er een andere kleur lak op de auto zat. Netjes alles opgeschreven en klaar.

- Melding bij de verzekering gedaan dat ik aangifte had gedaan. Die vragen dan bij de politie het rapport op voor het WBF.

- Na een aantal weken kreeg ik bericht dat ze de schade gingen vergoeden en dat ik moest aangeven naar welk schadebedrijf de auto ging. Daar een afspraak gemaakt en dat doorgegeven aan het WBF. Taxateur kwam kijken en heeft het schadebedrag bepaald.

- Centjes netjes gekregen van het WBF en de auto laten maken.

Was allemaal keurig geregeld en binnen ik denk 1½ maand stond de Micra weer helemaal strak voor de deur.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 15 sep 2009, 22:46

VLA schreef:Afspraak op het politie bureau ? Dat kon bij mij niet eens. toen ik belde zei ze dat ik voor dat soort dingen maar via de website aangifte moest doen. :? Nu moet ik maar afwachten totdat ze mijn aangifte in behandeling hebben genomen en ik iets via de post toegestuurd krijg.
Afspraak op politiebureau gaat over aangifte van de schade. Kon dat helaas niet direct aan de balie doorgeven. De informatie en het papierwerk wat daaruit komt stuur ik dan mee naar het waarborgfonds.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 sep 2009, 00:15

VLA schreef:Afspraak op het politie bureau ? Dat kon bij mij niet eens. toen ik belde zei ze dat ik voor dat soort dingen maar via de website aangifte moest doen. :? Nu moet ik maar afwachten totdat ze mijn aangifte in behandeling hebben genomen en ik iets via de post toegestuurd krijg.
Laat je NIET afschepen!
Mijn contactpersoon van verzekering heeft dit mij ook gezegd... (voor een mogelijke volgende keer). Zij vertelde me dat ze zelf ook in zo'n situatie had gezeten maar omdat zij weet hoe het werkt heeft ze een aangifte geëist. Je hebt je rechten hè... ze wrden betaald van jouw belastingcente...

Plaats reactie