Zorg dat je twee getuigen hebt en doe aangifte bij politie. Laat politie rapport opmaken!
Mijn vorige auto is nl. ook eens een keer door iemand geschaafd en weggereden. Ik had alles netjes op orde, ook twee getuigen (die de man overigens hebben aangesproken) maar nu komt het: heb nooit uitbetaald gekregen en ben gezakt in no-claim door statsi-blauw-petten-rukkers!
Ik ben na constatering meteen aangifte gaan doen (dag of twee later op afspraak

), auto meegenomen.
Zeggen ze daar in dat "hoofdkwartier" dat ze daar niks mee doen en aangifte niet nodig is. Is verder hun werk niet...
Dus tja, ben maar gegaan... heb de auto naar dealer gebracht, weekje kunnen genieten van een dreier coupé maar dat genieten sloeg al snel om...
Verzekering betaalde alles netjes uit omdat ik all-risk verzekert was maar om niet te zakken in no-claim moest dit via WBF gaan.
WBF eist een rapportje/aangifte van de politie. Dus ik er weer naar toe... daar ook verteld dat ik daar eerder geweest ben.
Gaan ze aangifte formulier opmaken en vragen ze of ik auto bij me heb; willen ze zien. 'Meneer er is geen schade te zien!'
'Nee, die is inmiddels gerepareerd.' 'Dan kunnen we er niks mee.' 'Maar ik heb nog foto's!'
'Daar kunnen we ook niks mee. Je had de schade moeten laten zitten.'

Weet niet uit welk milieu die dikkont vandaan komt en welke ragbak zij rijdt, maar ik ben zunig op mijn spullen!
Dus doe aangifte!