Het probleem was dat deze "swiss cecotto" officieel nooit in België verkocht geweest is; dus 't was een hele soep om het ding hier geregistreerd te krijgen. Maar 't is me gelukt

En dus staat ie klaar voor de keuring ...
=> Morgen keuring en dan heb ik hopelijk EINDELIJK mijn nummerplaten en kan ik naar hartelust beginnen rijden

Ondertussen heb ik 'm ook grondig laten inspecteren door een E30 M - specialist. Ik had namelijk een probleempje met de immobilizer die erop zat; ik dacht dat de elektronica flipte; maar blijkbaar was de batterij gewoon bijna leeg en lag het probleem daaraan

Bijkomend: soms merkte ik dat de auto een tikje warmer stond .. ik heb het probleem gesignaleerd en bleek dat er een slecht contact was met de fan (ventilator) vooraan; die is dus ook vervangen. Preventief heb ik een onderhoud laten uitvoeren en verder alles laten checken: het enige dat boven water gekomen is, zijn de achterste silentblocs die aan vervanging toe waren.
Mening van de E30-man (zelf ook Cecotto-eigenaar): Zuivere auto die technisch tip-top staat. Volledig ongevalvrij, maar 3 paneeltjes zijn wel herspoten geweest ... naar de reden daarvan heb ik natuurlijk het raden.
=> Erg fijn om te horen als je zelf geen techneut bent en de auto gewoon gekocht hebt op gevoel

Hopelijk verloopt alles morgen vlekkeloos op de keuring ...