Sta jij open voor elektrisch rijden?

Dit is ons algemene autoforum.

Benzine of elektrisch?

Benzine (ik wil m'n motor tot de redline kunnen jagen en dat geluid horen)
38
64%
Elektrisch (prestaties zijn toch hetzelfde en als bonus een lekker laag verbruik)
21
36%

Totaal aantal stemmen: 59

RVV

Re: Sta jij open voor elektrisch rijden?

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 20:37

Die accelareratie waarvan je verwacht dat die snel zal zijn dat kun je rustig vergeten. Zal allemaal met begrenzing worden aangelijnd. Al die hybride kopers van nu leiden ons met zijn allen naar de slachtbanken van de electro hel. We worden lekker gemaakt met sportieve coupe koetsen, in de trant van zo kan het ook, maar vergeet 1 ding niet elke vorm van emotie die wij zoeken in het autorijden word de nek omgdraaid.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 sep 2009, 20:38

Benzine is als de stoomtrein......................................bijna (voltooid) verleden tijd...................

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2009, 20:40

Steven Nauta schreef:Benzine...

We zitten hier toch op DF?
juist DF Driving Fun, niet op Petrolheads :wink: als je maar DF hebt :thumbup:

en ow :lol: er waren de laatste 2 versnellingen uit gehaald uit de Elise anders liep ie 300km/u en dat was niet verantwoord zo zegt Willem
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 sep 2009, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 sep 2009, 20:40

Rico schreef:Die accelareratie waarvan je verwacht dat die snel zal zijn dat kun je rustig vergeten. Zal allemaal met begrenzing worden aangelijnd. Al die hybride kopers van nu leiden ons met zijn allen naar de slachtbanken van de electro hel. We worden lekker gemaakt met sportieve coupe koetsen, in de trant van zo kan het ook, maar vergeet 1 ding niet elke vorm van emotie die wij zoeken in het autorijden word de nek omgdraaid.
Doemdenken kan worden uitgelegd als: denken dat men, of de maatschappij, 'gedoemd' is, dat er niets te redden valt, of dat alles er somber uitziet. Aanleiding voor die somberheid kon gevonden worden in de toen verslechterende economie, het verlies in het vertrouwen in de politiek en de toenemende individualisering van de samenleving. Het werd ook een woord waarmee pessimisten denigrerend of spottend werden aangeduid (doemdenkers). Een belangrijke eigenschap van doemdenken is dat het zichzelf waarmaakt. Negatieve gedachten leveren een negatief gevolg op. Gebrek aan vertrouwen zorgt voor afnemende bestedingen, minder bestedingen zorgen voor een afnemende economie. Doemdenken heeft dus een negatief effect tot gevolg. Het woord 'doemdenken' behaalde een plek in vele Nederlandse woordenboeken.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 sep 2009, 20:42

Laat de Model S van Telsa maar komen, ik rij ruim 800km met de prius, dus 600km met de model S helemaal goed. Voor lawaai en de redline aktie pak ik de Exige. Let wel de ModelS is in 5.4sec op de 100km/h.

Michel

Zet ik de Exige op naam van mijn GF :beer:
Laatst gewijzigd door Michel P op 15 sep 2009, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 20:42

Ga maar een weekje in zo'n prius rijden dan praat je wel anders Wouter :D

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2009, 20:48

een prius bedoelen we niet hier Rico...wij denken aan luxe schoonheid ala Tesla S of sportieve ala Tesla roadster of Elise en varianten, dus lichtgewicht en snel van 0 naar 100 onder 4 sec :thumbup:

Audi is ook al bezig met de R8 niet mijn ding de elektrische maar toch.

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=12598" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

en de stekker is ook al bijna verleden tijd voor massaproductie...straks alleen het ding in de buurt zetten van en het laad zichzelf op door de lucht :shocking: zag gister op CNN al dat het al kan ook voor mobieltjes e.d. heel apart...scary zelfs een beetje :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 sep 2009, 20:48

Er komen ook Ferraries en vul maar in welk merk, electro karren, zie het BMW concept....................

Als er een markt is, en die is er, dan gaan de ontwikkelingen erg hard..................en technisch is alles oplosbaar............................the sky is the limit.................

Precies Rene, de keuze is reuze.......................................

Het liefst had ik er paar vleugels aan en 3d stampend door het luchtruim.................

JurT

Bericht door JurT » 15 sep 2009, 21:04

Ik wil toch wel het geluid blijven horen van mijn benzine motor.. :banaan:

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 21:06

Nou René dan zal ik je snel uit de droom helpen, die Tesla's en consorten gaan niet komen hiero in Nederland. We worden nu commercieel gebrainwashed met mooie verpakkingen en 0-100 tijden in 4 rond. Maar de cashcows straks zijn gewoon saaie nietszeggende concepten. Zetpillen in alle soorten en maten.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 sep 2009, 21:07

Ik word niet zo opgewonden van het geluid van mijn viercilindertje met turbo...

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2009, 21:14

frankv schreef:
als dit de voorwaarden zijn, dan kies ik electrisch, maar wat is de realiteit de komende 10 jaar?
Het is ook nog geen realiteit, maar zal er wel aankomen. De voor- en nadelen kruisen elkaar en als ze lang genoeg ontwikkelen zal de elektrokar vast meer voordelen hebben. Poll gaat er mij over of men er uberhaupt open voor staat. De gewone man die slechts een vervoermiddel zoekt zeker (als ie maar kan besparen op brandstof, zie populairiteit van de prius), maar wij DFers zoeken meer emotie in een auto en willen de dikste motor die leverbaar is. Romo zei:
Als er een markt is, en die is er,
Dat is natuurlijk maar de vraag. Zie die Audi met z'n elektro R8 look-a-like.. zouden de huidige kopers van een echte R8 met 4.2 V8 zoiets overwegen? Ik weet het niet.
romo schreef:Er komen ook Ferraries en vul maar in welk merk, electro karren, zie het BMW concept....................

Als er een markt is, en die is er, dan gaan de ontwikkelingen erg hard..................en technisch is alles oplosbaar............................the sky is the limit.................

Het liefst had ik er paar vleugels aan en 3d stampend door het luchtruim.................
Maar waarom koop je dan een dure M3? Niet dat er nu een goed elektrisch alternatief is, maar als je vrij gemakkelijk afscheid kan nemen van het geluid van die 8000rpm knallende dikke V8, is het de meerprijs van een M3 dan wel waard boven een 335i? Prijsverschil is groot (en slaat eigenlijk nergens op) en alleen de echte autogek zou dat eraan kunnen uitgeven, omdat ie gewoon die hoogtoerige motor wil. Elk normaal mens kun je dat niet uitleggen, gezien prijs-prestatie van een 335i. Maarja, daar ligt weer geen hoogtoerige V8 in :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2009, 21:26

Ik ben eruit. Benzine. Fuck die elektroshit :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=EDvzcw3B8uk" onclick="window.open(this.href);return false; :love:

romo

Bericht door romo » 15 sep 2009, 21:34

Tom schreef:
frankv schreef:
als dit de voorwaarden zijn, dan kies ik electrisch, maar wat is de realiteit de komende 10 jaar?
Het is ook nog geen realiteit, maar zal er wel aankomen. De voor- en nadelen kruisen elkaar en als ze lang genoeg ontwikkelen zal de elektrokar vast meer voordelen hebben. Poll gaat er mij over of men er uberhaupt open voor staat. De gewone man die slechts een vervoermiddel zoekt zeker (als ie maar kan besparen op brandstof, zie populairiteit van de prius), maar wij DFers zoeken meer emotie in een auto en willen de dikste motor die leverbaar is. Romo zei:
Als er een markt is, en die is er,
Dat is natuurlijk maar de vraag. Zie die Audi met z'n elektro R8 look-a-like.. zouden de huidige kopers van een echte R8 met 4.2 V8 zoiets overwegen? Ik weet het niet.

Die markt zal het huidig aanbod overtreffen, sterker, misschien wordt benzine bij wet wel verboden...............................wat overweeg je dan? Simpel; het snelst en meest ogenlijke wat ik dan kan vinden en betalen...............
romo schreef:Er komen ook Ferraries en vul maar in welk merk, electro karren, zie het BMW concept....................

Maar waarom koop je dan een dure M3? Niet dat er nu een goed elektrisch alternatief is, maar als je vrij gemakkelijk afscheid kan nemen van het geluid van die 8000rpm knallende dikke V8, is het de meerprijs van een M3 dan wel waard boven een 335i? Prijsverschil is groot (en slaat eigenlijk nergens op) en alleen de echte autogek zou dat eraan kunnen uitgeven, omdat ie gewoon die hoogtoerige motor wil. Elk normaal mens kun je dat niet uitleggen, gezien prijs-prestatie van een 335i. Maarja, daar ligt weer geen hoogtoerige V8 in :mrgreen:

De M3 is uiteraard de momenteel beste (hoogtoerige) laagvlieger voor het geld IMHO, je geeft verder zelf het antwoord al, momenteel is er niet eens een elektrisch alternatief, komt de BMW concept ( met de specs zoals beloofd), en is ie vervolgens betaalbaar, en fiscaal aantrekkelijk ( en waarom zou ie dat niet zijn?) dan ben ik een van de eersten die tekent.
Verder zeg ik niet dat ik makkelijk afscheid van kan nemen, ik ben ook een "kind" van dit tijdperk, maar ik besef als geen ander dat de tijd voortschrijdt, de tijd van mogelijk verplicht afscheid nemen niet eens zo heel ver weg ligt!!
Laatst gewijzigd door romo op 15 sep 2009, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan

Bericht door Daan » 15 sep 2009, 21:38

Nou René dan zal ik je snel uit de droom helpen, die Tesla's en consorten gaan niet komen hiero in Nederland. We worden nu commercieel gebrainwashed met mooie verpakkingen en 0-100 tijden in 4 rond. Maar de cashcows straks zijn gewoon saaie nietszeggende concepten. Zetpillen in alle soorten en maten.
Wat een onzin. Zoals je in het huidige benzine tijdperk dagelijks in slaap valt van alle saaie BENZINE Kia's, Opels, Daewoo's etc., maar ook af een toe een mooie M of Elfer voorbij ziet knallen, zal dat in de toekomst ook zo zijn. Auto fabrikanten zijn natuurlijk gewoon commerciële bedrijven die produkten ontwikkelen waar vraag naar is. Sommige fabrikanten zijn wat meer op sportiviteit gefocussed en zullen dus met behulp van nieuwe technieken zeer prettig rijdende auto's blijven bouwen. Simpelweg omdat er over 10-20 jaar nog steeds mensen zoals jij en ik zijn, die een dergelijk produkt willen aanschaffen.

Aspecten als vormgeving, wegligging, stuurgevoel, aandrijfconcepten, drifthoeken, premium interieurs etc. etc., blijven ook in elektroland gewoon thema's waarover in autofora's kan worden gediscusseerd.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik krijg kippevel van mooi lopende benzine motoren. Maar ik ben ook zo realistisch dat dit op de langere termijn steeds minder gaat worden. Als de ontwikkelingen van met name de akkupacks gestaag blijven vorderen en met name de prijzen omlaag gaan, ben ik er zelfs van overtuigd dat het wel eens een stuk sneller kan gaan met het aandeel elektro auto's op de weg.

Daan...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 sep 2009, 22:03

Ach man, over 20 jaar zijn die electrodingen zo (controleerbaar) snel dat alles wat we nu als snel beschouwen
een paardentram lijkt. En de overgangsfase waar we nu in zitten, daar moet je gewoon in genieten van dat wat
dan exoten uit het verleden zullen zijn.

Dat wat nu optima forma DF is, is dat met de omschakeling straks echt niet méér dan dat wat tegen die tijd als sportwagen wordt beschouwd hoor.

En wees nou redelijk... benzine... 1 op 4 als je een mooi brulbeest hebt waar je mee stoeit... hoe ancient klinkt dat wel niet.

Mark

Bericht door Mark » 15 sep 2009, 22:06

Elektrisch, omdat het technisch veel meer mogelijkheden bied.
Tom schreef:........ en de fun van het schakelen/sequentieel.
Grappig dat de armoe van het smalle toerenbereik van een verbrandingsmotor als fun wordt gezien. Het kost tijd en snelheid :wink: .

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2009, 22:35

Mark schreef: Grappig dat de armoe van het smalle toerenbereik van een verbrandingsmotor als fun wordt gezien. Het kost tijd en snelheid :wink: .
Maar is fun voor jou dan zo snel mogelijk van A naar B komen? Ik vind snelle auto's gaaf maar een nieuwe versnelling inleggen, die naald weer richting het rode gebied te zien gaan terwijl de motor het uitkrijst, daar geniet ik van 8) Als ik snel van A naar B wil koop ik wel een abonnementje op de Thalys ;)

Mark

Bericht door Mark » 15 sep 2009, 22:40

Tom schreef:
Mark schreef: Grappig dat de armoe van het smalle toerenbereik van een verbrandingsmotor als fun wordt gezien. Het kost tijd en snelheid :wink: .
Maar is fun voor jou dan zo snel mogelijk van A naar B komen? Ik vind snelle auto's gaaf maar een nieuwe versnelling inleggen, die naald weer richting het rode gebied te zien gaan terwijl de motor het uitkrijst, daar geniet ik van 8) Als ik snel van A naar B wil koop ik wel een abonnementje op de Thalys ;)
Klopt, ik geniet zelfs nog van dubbelclutchen :roll: . We hebben leren genieten van de belabberde eigenschappen van de verbrandingsmotor; zeer inefficient met energie omgaan, herrie maken, smalle powerband. Rationeel is elektrisch rijden superieur, ik twijfel er ook niet aan dat sportauto's tot nog veel grotere hoogten gaan stijgen met electrische motoren. Over een jaar of 30 lachen we over deze discussie en Rico rijdt electrisch.

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 22:43

Daan het is onzin als jij de toekomst kent.. en die kent niemand.. wat wel een feit is is dat de elektrokarretjes ontwikkeling voor een kentering gaat zorgen. Zie het als een schone lei waarmee de industrie aangestuurd door overheden mee zal komen. Elektrokarretjes kunnen van te voren helemaal op maat geprogrammeerd worden. Programma's die van te voren exact bepaald worden. De techniek zal ons menselijk handelen beperken, waarschijnlijk compleet indammen. We zullen passagiers worden in onze eigen auto's. Auto's gaan gestuurd worden door GPS satellieten die een van te voren bepaalde route zullen afleggen, afgestemd op de van te voren bepaalde routes van andere verkeerdeelnemers.. elke auto zal als het ware op zijn eigen virtuele spoor gaan rijden. GPS controle en aansturing zal voorkomen dat auto's ongelukken zullen maken die normaal gesproken door het falen in menselijk handelen worden veroorzaakt. (ongeveer 98% van de ongelukken). Alles wat je voortuig zal doen word geregistreerd, overtredingen zullen technisch niet eens meer mogelijk zijn omdat de signaal aansturing dat zal voorkomen. De rol van de emotie die we nu nog in auto's vinden zal compleet uitgeschakeld worden. De enige variatie waar je straks nog uit kunt kiezen is een andere koets. Daarin zal de hang naar nostalgie moeten worden gezocht door ons autoliefhebbers.

We kiezen zelf nu voor de overgangfases door massaal in te tekenen op die hybride shit.. zo zien ze het graag.. geef maar BPM korting.. geef maar belasting voordeel.. als makke schapen.. gaan ze.. iedereen die er nu aan toe geeft.. werkt mee aan de toekomst waar geen plaats meer is voor de liefhebberij die we nu kennen.

Sommigen zeggen het is doemdenken.. het valt wel mee.. we hebben straks nog keuze... nou dan is het tijd voor de wake up call... de technieken zoals ik nu beschrijf zijn volop in ontwikkeling.. worden getest.. en zijn zelfs al productieklaar.. het enige wat nog niet kan.. is iedereen van de een op de andere dag deze technieken verplichten.. maar voor de middellange termijn planning is alles al in kannen en kruiken..

Het gaat niet alleen om de klassieke verbrandingsmotor.. zelfs daar zou ik nog wel afscheid van durven te nemen.. waar het om gaat is dat we "gedwongen" worden klaargestoomd voor een nieuwe manier van mobiliteit.. we zijn straks ons eigen vervoersbedrijfje geworden..

Word tijd om alvast de nieuwe naam van deze site vast te leggen.. http://www.electric-funnot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 22:52

Dus terug naar de topictitel... sta jij open voor elektrisch rijden.. is hetzelfde stellen als;.. is sta open voor compleet gecontroleerd vervoer, waarbij mijn eigen inbreng tot praktisch nul word terug gebracht..

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 sep 2009, 22:57

Ik heb erg veel moeite met het geloven van de geschetste elektrotoekomst. Als je gaat bekijken wat er nog allemaal in de kinderschoenen staat qua techniek en infrastructuur, dan is 10 jaar komplete bullshit, 20 jaar minimaal irreëel en daarbuiten vraag ik me af of accutechniek wel de oplossing is.

Kijk maar terug naar wat er in de KIJK stond in de jaren 80. Nu, 20-25 jaar later is er niets terecht gekomen van al die jetpacks, vliegende auto's enz. enz. ... L' Histoire se répète

Ik gok erop dat fuelcell technologie of H2 gestookte verbrandingsmotoren de enige echte alternatieven zijn voor fossiele brandstoffen. Domweg vanwege het gebruiksgemak van tanken en levensduur van die technieken (kijk maar hoe lang een accu van je mobieltje goed presteerd, hooguit een jaar).

Afgelopen zaterdag daar ook nog even over staan discussieren met de schone dame van ECE bij Van der Kooi. Ze vond het niet zo leuk dat ik niet blind in het marketingpraatje trap. Vergeet niet dat het elektrische auto concept verzonnen is door de politiek, niet door technici (proof me wrong als ik ernaast zit).

Stephan (die dus benzine heeft aangevinkt)

RVV

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 23:03

http://www.cmmn.org/nc/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cmmn.org/wat-is-cmmn/cmmn-ca ... .html#c141" onclick="window.open(this.href);return false;
rijsimulator
In de c,mm,n-rijsimulator kan iedereen ervaren hoe mobiliteit er in de toekomst uit zou kunnen zien. Je ervaart nieuwe technologieën en ziet mobiliteitsoplossingen die de efficiëntie van het verkeerssysteem vergroten, zoals informatie over mogelijke alternatieve vervoersmiddelen en dynamische kilometerheffing en het ondersteunen van carpooling. De waarde van de auto als statussymbool zal veranderen. Grootte en snelheid zullen in belang afnemen, intelligentie en efficiëntie van de auto worden steeds belangrijker. Daarnaast wordt in de simulator getoond dat de auto steeds duurzamer zal worden door nieuwe technieken die de externe effecten van autorijden minimaliseren, die het carpoolen ondersteunen en daarnaast het rijden voor de bestuurder gemakkelijker maakt. Door het tonen van deze nieuwe technieken kunnen toekomstige bestuurders zich een beeld vormen van rijden in de toekomst.

Op de AutoRAI worden de bezoekers uitgedaagd feedback te geven over het rijden in de toekomst, natuurlijk zijn alle ideeën voor nieuwe applicaties in de auto meer dan welkom. Op deze wijze kan iedereen bijdragen aan de toekomst van het autorijden.

informeren
C,mm,n maakt het rijden in de toekomst gemakkelijk. Zo krijg je gedetailleerde informatie over de energiestromen in je auto of tips over hoe je energiezuiniger kunt rijden. Veel informatie is niet altijd beter. C,mm,n geeft je wat je nodig hebt, en je kunt altijd kiezen voor meer.

Informatie-uitwisseling onderweg is essentieel voor een grotere veiligheid en een betere benutting van de capaciteit van het wegennet. Dat gaat verder dan de bekende kilometerteller. Advanced Driver Assistance Systems (ofwel ADAS) zijn de geavanceerde ogen en oren van de chauffeur. Zeker in combinatie met plaatsbepalingsystemen en mobiele communicatie zijn er opwindende perspectieven.

voelen
Wat ADAS om zich heen ziet gebeuren levert bergen gegevens, maar Karma maakt er echt bruikbare informatie van voor de chauffeur. Karma (kort voor KAR Mobile Assistant) is een elektronische interface in de gedaante van een fysiek aanwezige assistent. Om de chauffeur te informeren over actuele veiligheid past Karma zijn stem en gezichtsuitdrukking aan. Achter het aantrekkelijke en effectieve ontwerp gaat een intelligent gedragssysteem schuil, dat op een natuurlijke, gevoelsmatige manier met je communiceert. Je intuitieve reactie is vaak sneller dan een beredeneerde, en daarmee een stuk veiliger.

overleggen
Als een auto dankzij allerlei high tech systemen zoveel 'weet' over zichzelf en de omgeving, dan is het erg aantrekkelijk om die informatie uit te wisselen. Denk daarbij aan communicatie tussen c,mm,n en de omgeving, en aan communicatie tussen voertuigen onderling. Straks waarschuwen ze elkaar én jou over alternatieve routes.

besluiten
Als jij met andere dingen dan autorijden bezig bent, neemt de auto ook zelf beslissingen. Vaak besluit hij samen met de voertuigen om je heen, bijvoorbeeld waar je in een colonne invoegt, en wat de meest optimale afstand tot je voorganger is.

In noodgevallen kan er ingegrepen worden; er gaat niks boven het beoordelingsvermogen van een mens. Maar ADAS en Karma kunnen door hun snellere reactievermogen ongelukken voorkomen.

Daan

Bericht door Daan » 15 sep 2009, 23:15

Rico, ik kan me gedeeltelijk wel vinden in jouw verhaal (ben zelf iets minder negatief). Alleen heeft het niets met de elektro auto discussie an-sich te maken. De "big brother is watching you" scenario's die jij schetst, kunnen prima in auto's met verbrandingsmotoren toegepast worden ook. Het maakt hier niet uit of je er benzine of elektrische energie in stopt. Dit verhaal verdient een aparte thread.

Dat de huidige populairiteit van hybride auto's dit soort ontwikkelingen aanwakkert, lijkt mij niet juist. Je geeft zelf al aan dat het gros van de voertuig volgsystemen, nieuwe generaties adaptive cruise controls etc. etc. al lang conceptueel werken, of zelfs in de premium modellen al z'n intrede hebben gedaan. Dit soort zooi zit in over een aantal jaren zowieso gewoon in de nieuwe 5 ofzo. Ongeacht hoeveel Priussen er dan rijden.

Verder kan ik uiteraard de toekomst niet voorspellen. Hoeft ook niet om ergens een gezonde discussie over te voeren. Ik zit wat akku ontwikkelingen betreft wel redelijk dicht bij het vuur (ontwikkel elektronische produkten om o.a. exact de laad toestand van akku's te voorspellen) en lees/bezoek ook veel internationale vakbladen/beursen. Ik ben er op dit moment van overtuigd dat er op de middellange termijn een behoorlijke ommezwaai aan zit te komen in de aandrijftechniek van auto's. Ik denk tegelijkertijd ook niet dat fossiele brandstoffen over 20 jaar totaal verdwenen zijn in deze markt.

Kijk eens hoe fabrikanten als zelfs BMW in paniek allerlei elektroprojecten aan het opzetten zijn, of zelfs al pilot testen in de markt (Mini's). Las laatst een stukje over een BMW ontwikkel chef die openlijk hun voorheen nog vol overtuiging gebrachte waterstof oplossingen, flink aan het nuanceren was in het voordeel van elektro aandrijving. Verder snuffelt Daimler in de keuken bij Tesla, en rommelen alle volume merken behoorlijk serieus met quasi produktie rijpe elektro concepten voor woon/werk verkeer.

Daan...
Laatst gewijzigd door Daan op 15 sep 2009, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan

Bericht door Daan » 15 sep 2009, 23:17

<huishoudelijk mededeling>

Bovenstaande is een reactie op Rico's post van 22:43u :wink:

</huishoudelijk mededeling>

Plaats reactie