VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Re: VW Golf R20T

Bericht door woutje » 21 feb 2009, 18:16

Alleen het geluid van de vr6 is mooi verder zitten er veel nadelen aan,te zwaar en te weining vermogen.
Die 2 liter turbo zijn veel leuke dingen mee te doen.
En als deze auto dus 4 wiel aandrijving krijgt is het klaar want dan kun je het zonder problemen op de weg zetten.
Er is bij deze motor niet zoveel voor nodig om er 300+ pk uit te halen.
Laat maar komen die BMW-tjes :twisted:

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: VW Golf R20T

Bericht door gijzbed-opc » 21 feb 2009, 18:57

Nou ik vind hem er erg stoer uitzien hoor!! Mooie auto 8)
Natuurlijk het is zonde van de Vr6 en het geluid zal een gemis worden :roll:
Maar toch een hebbedingetje hoor :clap: :clap:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 17:55

Afbeelding


Replacing the heavy naturally aspirated 3.2-litre V6 found in the Golf V R32 is a 2.0-litre petrol turbo engine. Power is 195kW (265hp) and torque is around the 350Nm mark. The 0 - 100km/h time should be covered in about 6.5 seconds for the 6-speed manual and 6.4 seconds for the DSG model. These figures compare very well with the Audi S3 and the TT S with which the Golf R shares its engine.

If you thought it would be a basic upgrade on the GTI you'd be wrong. The car features a host of changes including new front grille with LED daytime running lights, a different set of wheels, R side sills, R badging at the rear and those twin tailpipes almost come together in the middle. The interior is much sportier as well with two-tone sports seats, aluminum pedals and R badging in places like the flat-bottomed steering wheel.

The good news for US fans is that the Golf R is headed for North America according to reports, although nothing has been confirmed for its 3-door Scirocco relative



AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 15 sep 2009, 17:57

Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat overschaduwd deze übergolf de GTI.. tering wat een mooi Golfje.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: VW Golf R20T

Bericht door EJGT3CS » 15 sep 2009, 18:00

Ziet er prachtig uit! Alleen .............. waar is die 6 cilinder! :'(

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 15 sep 2009, 18:26

Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik deze mooier vind dan mijn huidige... :'(


Al zal deze dik ten onder gaan qua prestaties....maja....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 15 sep 2009, 18:29

De Golf R zou 270pk hebben tov van de 265 voor de Scirocco.

Zal wel een duur speeltje worden, iig dik boven de 40k...

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 15 sep 2009, 18:38

Ik gok op 43k

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 15 sep 2009, 18:47

6,4 naar de 100? We hadden 't 'n half jaar terug over 5 ofzo....?

Heeft ie nu wél of níet 4wd?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 15 sep 2009, 18:54

Van Autoweek;

De Volkswagen Golf R is los! Na wat gelekt beeldmateriaal is het nu tijd voor de officiële persinformatie van Volkswagen zelf.
De Volkswagen Golf R deelt veel techniek met de Scirocco R, maar er zijn opvallende verschillen. Zo heeft de Golf vijf pk meer tot z’n beschikking. Het totale vermogen van de 2,0-liter turbomotor komt daarmee op 270 pk. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm.
Nog opvallender is een andere keuze in de aandrijflijn: de Scirocco R heeft voorwielaandrijving, maar de Golf R heeft net als z’n voorganger R32 vierwielaandrijving. Hiermee weet de Golf R z’n krachten efficiënt op de weg te brengen. De sprint naar 100 kilometer per uur kost met handgeschakelde zesbak 5,7 seconden en met DSG-transmissie zelfs maar 5,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
Het gemiddeld verbruik ligt op 8,5 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot is 199 gram per kilometer. Dat is een forse verbetering ten opzichte van de R32, die 10,7 liter per 100 kilometer nodig had en 255 gram CO2 per kilometer de lucht in blies. In Nederland scheelt dat zo 6.000 euro aan slurptaks.
Volkswagen onthult de Golf R vandaag op de beursvloer van de IAA. In Duitsland gaat de R eind dit jaar in de verkoop. Bij de Oosterburen komt de prijs op ongeveer 36.500 euro te liggen, meer dan de Scirocco R kost. De R is echter in Duitsland wel goedkoper dan de Audi S3.



:hmmm:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 15 sep 2009, 18:55

^OK, bedankt voor de info, mooi tune-able karretje dus met nette decente looks.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: VW Golf R20T

Bericht door Wouter81 » 15 sep 2009, 19:39

Mooi ding en leuk dat 'ie met AWD is ipv FWD (vreemd dat de Scirocco wel FWD is terwijl je het nog eerder andersom zou verwachten IMO) maar ik denk dat ik de 'gewone' GTI toch iets mooier vind, met dat mooie rode lijntje in de grille en dergelijke. Vind de velgen minder dan van de Golf V R32, maar da's aan te passen natuurlijk.

Specs zijn lekker, al benader je die al behoorlijk met een gechipte GTI natuurlijk. Mis je alleen de AWD maar da's mij niet de (geschatte) 12K meer waard. Kortom, de GTI biedt (veel) meer value for money vermoed ik.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 15 sep 2009, 19:44

Dan heb je geen 4wd

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: VW Golf R20T

Bericht door Wouter81 » 15 sep 2009, 20:00

Idd, dat zeg ik. ;)

Is het de vraag of die 4WD je het ongetwijfeld grote prijsverschil waard is...

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 15 sep 2009, 20:05

10k niet maar 4 k wel.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: VW Golf R20T

Bericht door Wouter81 » 15 sep 2009, 20:09

Helemaal mee eens maar als die Golf R in Duitsland al 36.500 kost, dan zal het in Nederland snel boven de 43.000 zijn schat ik zo. Ten opzichte van een GTI die vanaf 31.650 te koop is, is het wel een erg groot verschil. Persoonlijk denk ik dat die R hier op zo'n 45K gaat uitkomen. Zal vast geen C label hebben in tegenstelling tot de GTI dus meer CO2 taks. Misschien zit die R standaard wat luxer in de opties maar dat meegerekend zal het prijsverschil nog steeds snel 12.000 zijn.

Maar goed, we wachten het af. :) GTI staat hier hoog (nummer 1) op mijn wishlist, als volgende.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 15 sep 2009, 20:39

de CO2-uitstoot is 199 gram per kilometer. Dat is een forse verbetering ten opzichte van de R32, die 10,7 liter per 100 kilometer nodig had en 255 gram CO2 per kilometer de lucht in blies. In Nederland scheelt dat zo 6.000 euro aan slurptaks.
In welke klasse valt dat??

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: VW Golf R20T

Bericht door SteV6 » 15 sep 2009, 20:56

Mag ik degene die het besluit heeft genomen om de VR6 te laten vallen 80 stokslagen geven aub?!

S3 <--> R20 (what's the difference?)

Blijft alleen de A3 3.2 voorlopig over ... (voor hoe lang?)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: VW Golf R20T

Bericht door Harrie » 16 sep 2009, 08:34

Wouter81 schreef:Helemaal mee eens maar als die Golf R in Duitsland al 36.500 kost, dan zal het in Nederland snel boven de 43.000 zijn schat ik zo. Ten opzichte van een GTI die vanaf 31.650 te koop is, is het wel een erg groot verschil. Persoonlijk denk ik dat die R hier op zo'n 45K gaat uitkomen. Zal vast geen C label hebben in tegenstelling tot de GTI dus meer CO2 taks. Misschien zit die R standaard wat luxer in de opties maar dat meegerekend zal het prijsverschil nog steeds snel 12.000 zijn.

Maar goed, we wachten het af. :) GTI staat hier hoog (nummer 1) op mijn wishlist, als volgende.
De Golf R is in Duitsland dus duurder dan een nieuwe Focus RS. De RS kost (zoals hier alom bekend) 50k in NL.

Ik kan niet geloven dat VW NL voor deze auto meer dan 50k gaat vragen, ik schat zelfs een heel eind daaronder.

Niet dat we de RS daarmee goedkoper krijgen...want Ford NL lacht zich kapot. Alle toegewezen exemplaren zijn al verkocht, voor die dikke 50k prijs.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: VW Golf R20T

Bericht door Mike R32 » 16 sep 2009, 09:58

Heb me laten vertellen dat de kleur Deep Blue een extra investering vraagd van ca 3000 Euro :shock:
Iemand die hier meer van weet?
Vind het een dikke auto, alleen de achterkant vind ik wat minder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf R20T

Bericht door Arthur » 16 sep 2009, 10:29

Mooie kar, mooier dan de GTi. Vond dubbel rond in het midden van de R32 type-5 altijd minder dan de L+R van R32 type-4. Maar bij deze vind ik dubbel rond in het midden beter dan de (wat iele) L+R van de GTi. Ding is met JD chip makkelijk boven de 300pk te krijgen, DSG is zelfs aan te passen door JD. Kan een fijn karretje worden maar de prijs kon wel eens een domper zijn.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: VW Golf R20T

Bericht door RutgerK » 16 sep 2009, 10:39

Ik ben heel benieuwd hoe deze auto klinkt. Het 6-cilinder geluid zal node gemist worden maar een lichtere voorkant draagt wel bij aan minder onderstuur.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: VW Golf R20T

Bericht door indobesar » 16 sep 2009, 11:46

Erg stoer ding.
Zijn de achterlichten ook anders dan van de GTI?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: VW Golf R20T

Bericht door Andre » 16 sep 2009, 12:26

ESP kan niet helemaal uit en tevens als je gas en rem tegelijk gebruikt is het motorvermogen weg. Was voor mij ook het grote nadeel toen ik een keer in golf gti teste. Ik heb altijd een zwak voor een golf vindt het mooie auto s maar ik knap op die 2 zaken totaal af. Als je dan een focus RS neemt dan kan je wel alles uit zetten. R van de focus is toch meer RACE dan de R van de Golf.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: VW Golf R20T

Bericht door Tristan » 16 sep 2009, 12:30

Andre schreef:ESP kan niet helemaal uit en tevens als je gas en rem tegelijk gebruikt is het motorvermogen weg.
Vind ik ook 1 van de weinige nadelen van mijn Leon FR VDV. Wegligging (Bilstein) was te goed voor het ESP, die helaas altijd te vroeg ingreep.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB en 4 gasten