VW Golf R20T
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Re: VW Golf R20T
Alleen het geluid van de vr6 is mooi verder zitten er veel nadelen aan,te zwaar en te weining vermogen.
Die 2 liter turbo zijn veel leuke dingen mee te doen.
En als deze auto dus 4 wiel aandrijving krijgt is het klaar want dan kun je het zonder problemen op de weg zetten.
Er is bij deze motor niet zoveel voor nodig om er 300+ pk uit te halen.
Laat maar komen die BMW-tjes :twisted:
Die 2 liter turbo zijn veel leuke dingen mee te doen.
En als deze auto dus 4 wiel aandrijving krijgt is het klaar want dan kun je het zonder problemen op de weg zetten.
Er is bij deze motor niet zoveel voor nodig om er 300+ pk uit te halen.
Laat maar komen die BMW-tjes :twisted:
- gijzbed-opc
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
- Locatie: krommenie
Re: VW Golf R20T
Nou ik vind hem er erg stoer uitzien hoor!! Mooie auto 8)
Natuurlijk het is zonde van de Vr6 en het geluid zal een gemis worden
Maar toch een hebbedingetje hoor

Natuurlijk het is zonde van de Vr6 en het geluid zal een gemis worden

Maar toch een hebbedingetje hoor


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Replacing the heavy naturally aspirated 3.2-litre V6 found in the Golf V R32 is a 2.0-litre petrol turbo engine. Power is 195kW (265hp) and torque is around the 350Nm mark. The 0 - 100km/h time should be covered in about 6.5 seconds for the 6-speed manual and 6.4 seconds for the DSG model. These figures compare very well with the Audi S3 and the TT S with which the Golf R shares its engine.
If you thought it would be a basic upgrade on the GTI you'd be wrong. The car features a host of changes including new front grille with LED daytime running lights, a different set of wheels, R side sills, R badging at the rear and those twin tailpipes almost come together in the middle. The interior is much sportier as well with two-tone sports seats, aluminum pedals and R badging in places like the flat-bottomed steering wheel.
The good news for US fans is that the Golf R is headed for North America according to reports, although nothing has been confirmed for its 3-door Scirocco relative
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: VW Golf R20T
Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat overschaduwd deze übergolf de GTI.. tering wat een mooi Golfje.
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: VW Golf R20T
Ziet er prachtig uit! Alleen .............. waar is die 6 cilinder! 

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik deze mooier vind dan mijn huidige... 
Al zal deze dik ten onder gaan qua prestaties....maja....

Al zal deze dik ten onder gaan qua prestaties....maja....
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Golf R20T
De Golf R zou 270pk hebben tov van de 265 voor de Scirocco.
Zal wel een duur speeltje worden, iig dik boven de 40k...
Zal wel een duur speeltje worden, iig dik boven de 40k...
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
Ik gok op 43k
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: VW Golf R20T
6,4 naar de 100? We hadden 't 'n half jaar terug over 5 ofzo....?
Heeft ie nu wél of níet 4wd?
Heeft ie nu wél of níet 4wd?
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Golf R20T
Van Autoweek;
De Volkswagen Golf R is los! Na wat gelekt beeldmateriaal is het nu tijd voor de officiële persinformatie van Volkswagen zelf.
De Volkswagen Golf R deelt veel techniek met de Scirocco R, maar er zijn opvallende verschillen. Zo heeft de Golf vijf pk meer tot z’n beschikking. Het totale vermogen van de 2,0-liter turbomotor komt daarmee op 270 pk. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm.
Nog opvallender is een andere keuze in de aandrijflijn: de Scirocco R heeft voorwielaandrijving, maar de Golf R heeft net als z’n voorganger R32 vierwielaandrijving. Hiermee weet de Golf R z’n krachten efficiënt op de weg te brengen. De sprint naar 100 kilometer per uur kost met handgeschakelde zesbak 5,7 seconden en met DSG-transmissie zelfs maar 5,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
Het gemiddeld verbruik ligt op 8,5 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot is 199 gram per kilometer. Dat is een forse verbetering ten opzichte van de R32, die 10,7 liter per 100 kilometer nodig had en 255 gram CO2 per kilometer de lucht in blies. In Nederland scheelt dat zo 6.000 euro aan slurptaks.
Volkswagen onthult de Golf R vandaag op de beursvloer van de IAA. In Duitsland gaat de R eind dit jaar in de verkoop. Bij de Oosterburen komt de prijs op ongeveer 36.500 euro te liggen, meer dan de Scirocco R kost. De R is echter in Duitsland wel goedkoper dan de Audi S3.

De Volkswagen Golf R is los! Na wat gelekt beeldmateriaal is het nu tijd voor de officiële persinformatie van Volkswagen zelf.
De Volkswagen Golf R deelt veel techniek met de Scirocco R, maar er zijn opvallende verschillen. Zo heeft de Golf vijf pk meer tot z’n beschikking. Het totale vermogen van de 2,0-liter turbomotor komt daarmee op 270 pk. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm.
Nog opvallender is een andere keuze in de aandrijflijn: de Scirocco R heeft voorwielaandrijving, maar de Golf R heeft net als z’n voorganger R32 vierwielaandrijving. Hiermee weet de Golf R z’n krachten efficiënt op de weg te brengen. De sprint naar 100 kilometer per uur kost met handgeschakelde zesbak 5,7 seconden en met DSG-transmissie zelfs maar 5,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
Het gemiddeld verbruik ligt op 8,5 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot is 199 gram per kilometer. Dat is een forse verbetering ten opzichte van de R32, die 10,7 liter per 100 kilometer nodig had en 255 gram CO2 per kilometer de lucht in blies. In Nederland scheelt dat zo 6.000 euro aan slurptaks.
Volkswagen onthult de Golf R vandaag op de beursvloer van de IAA. In Duitsland gaat de R eind dit jaar in de verkoop. Bij de Oosterburen komt de prijs op ongeveer 36.500 euro te liggen, meer dan de Scirocco R kost. De R is echter in Duitsland wel goedkoper dan de Audi S3.

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: VW Golf R20T
^OK, bedankt voor de info, mooi tune-able karretje dus met nette decente looks.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf R20T
Mooi ding en leuk dat 'ie met AWD is ipv FWD (vreemd dat de Scirocco wel FWD is terwijl je het nog eerder andersom zou verwachten IMO) maar ik denk dat ik de 'gewone' GTI toch iets mooier vind, met dat mooie rode lijntje in de grille en dergelijke. Vind de velgen minder dan van de Golf V R32, maar da's aan te passen natuurlijk.
Specs zijn lekker, al benader je die al behoorlijk met een gechipte GTI natuurlijk. Mis je alleen de AWD maar da's mij niet de (geschatte) 12K meer waard. Kortom, de GTI biedt (veel) meer value for money vermoed ik.
Specs zijn lekker, al benader je die al behoorlijk met een gechipte GTI natuurlijk. Mis je alleen de AWD maar da's mij niet de (geschatte) 12K meer waard. Kortom, de GTI biedt (veel) meer value for money vermoed ik.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
Dan heb je geen 4wd
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf R20T
Idd, dat zeg ik. 
Is het de vraag of die 4WD je het ongetwijfeld grote prijsverschil waard is...

Is het de vraag of die 4WD je het ongetwijfeld grote prijsverschil waard is...
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: VW Golf R20T
10k niet maar 4 k wel.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: VW Golf R20T
Helemaal mee eens maar als die Golf R in Duitsland al 36.500 kost, dan zal het in Nederland snel boven de 43.000 zijn schat ik zo. Ten opzichte van een GTI die vanaf 31.650 te koop is, is het wel een erg groot verschil. Persoonlijk denk ik dat die R hier op zo'n 45K gaat uitkomen. Zal vast geen C label hebben in tegenstelling tot de GTI dus meer CO2 taks. Misschien zit die R standaard wat luxer in de opties maar dat meegerekend zal het prijsverschil nog steeds snel 12.000 zijn.
Maar goed, we wachten het af.
GTI staat hier hoog (nummer 1) op mijn wishlist, als volgende.
Maar goed, we wachten het af.

- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Golf R20T
In welke klasse valt dat??de CO2-uitstoot is 199 gram per kilometer. Dat is een forse verbetering ten opzichte van de R32, die 10,7 liter per 100 kilometer nodig had en 255 gram CO2 per kilometer de lucht in blies. In Nederland scheelt dat zo 6.000 euro aan slurptaks.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: VW Golf R20T
Mag ik degene die het besluit heeft genomen om de VR6 te laten vallen 80 stokslagen geven aub?!
S3 <--> R20 (what's the difference?)
Blijft alleen de A3 3.2 voorlopig over ... (voor hoe lang?)
S3 <--> R20 (what's the difference?)
Blijft alleen de A3 3.2 voorlopig over ... (voor hoe lang?)
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: VW Golf R20T
De Golf R is in Duitsland dus duurder dan een nieuwe Focus RS. De RS kost (zoals hier alom bekend) 50k in NL.Wouter81 schreef:Helemaal mee eens maar als die Golf R in Duitsland al 36.500 kost, dan zal het in Nederland snel boven de 43.000 zijn schat ik zo. Ten opzichte van een GTI die vanaf 31.650 te koop is, is het wel een erg groot verschil. Persoonlijk denk ik dat die R hier op zo'n 45K gaat uitkomen. Zal vast geen C label hebben in tegenstelling tot de GTI dus meer CO2 taks. Misschien zit die R standaard wat luxer in de opties maar dat meegerekend zal het prijsverschil nog steeds snel 12.000 zijn.
Maar goed, we wachten het af.GTI staat hier hoog (nummer 1) op mijn wishlist, als volgende.
Ik kan niet geloven dat VW NL voor deze auto meer dan 50k gaat vragen, ik schat zelfs een heel eind daaronder.
Niet dat we de RS daarmee goedkoper krijgen...want Ford NL lacht zich kapot. Alle toegewezen exemplaren zijn al verkocht, voor die dikke 50k prijs.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: VW Golf R20T
Heb me laten vertellen dat de kleur Deep Blue een extra investering vraagd van ca 3000 Euro
Iemand die hier meer van weet?
Vind het een dikke auto, alleen de achterkant vind ik wat minder.

Iemand die hier meer van weet?
Vind het een dikke auto, alleen de achterkant vind ik wat minder.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf R20T
Mooie kar, mooier dan de GTi. Vond dubbel rond in het midden van de R32 type-5 altijd minder dan de L+R van R32 type-4. Maar bij deze vind ik dubbel rond in het midden beter dan de (wat iele) L+R van de GTi. Ding is met JD chip makkelijk boven de 300pk te krijgen, DSG is zelfs aan te passen door JD. Kan een fijn karretje worden maar de prijs kon wel eens een domper zijn.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: VW Golf R20T
Ik ben heel benieuwd hoe deze auto klinkt. Het 6-cilinder geluid zal node gemist worden maar een lichtere voorkant draagt wel bij aan minder onderstuur.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: VW Golf R20T
Erg stoer ding.
Zijn de achterlichten ook anders dan van de GTI?
Zijn de achterlichten ook anders dan van de GTI?
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: VW Golf R20T
ESP kan niet helemaal uit en tevens als je gas en rem tegelijk gebruikt is het motorvermogen weg. Was voor mij ook het grote nadeel toen ik een keer in golf gti teste. Ik heb altijd een zwak voor een golf vindt het mooie auto s maar ik knap op die 2 zaken totaal af. Als je dan een focus RS neemt dan kan je wel alles uit zetten. R van de focus is toch meer RACE dan de R van de Golf.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: VW Golf R20T
Vind ik ook 1 van de weinige nadelen van mijn Leon FR VDV. Wegligging (Bilstein) was te goed voor het ESP, die helaas altijd te vroeg ingreep.Andre schreef:ESP kan niet helemaal uit en tevens als je gas en rem tegelijk gebruikt is het motorvermogen weg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB en 4 gasten