Lotus Elise Sports Racer
-
Re: Lotus Elise Sports Racer
Les foto's are MAGNIFIQUE Femme. Klasse as always 

- Tommy
mental note, don't throw keys in trunk if you don't have a ...trunk monkey.
- Stéphane
@Ruben: Deze auto is van Lotus zelf geweest, klopt dat? Denk ik te zien aan het kenteken. Misschien te zien in de boekjes?
-
Zou wel zo moeten zijn. Mij is verteld dat alle kentekens beginnend met au of ao bij Lotus vandaan komen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Heb deze topic helemaal gemist
x10
Erg gave bak Ruben waar je ongetwijfeld heel veel plezier aan gaat beleven!!

Erg gave bak Ruben waar je ongetwijfeld heel veel plezier aan gaat beleven!!
- Fietsbel
Wat een ongeloofelijk mooie wagen! 

- Niels
- Auto: Prius+
Super wagen Ruben 

-
Thx all.
Kleine update:
Keuring gisteren bij rdw is uitstekend verlopen. Origineel kentekenbewijs inleveren, coc (certificate of confirmity) ook ingeleverd (op eigen inititief, ze vroegen er niet om) en dan wachten tot je naam geroepen wordt door een van de keurmeesters. Ik verwachtte een van de grootste zeikerds te krijgen, maar voordat ik het wist was ik weg. Hij heeft alleen het chassisnummer gechecked en op het typeplaatje aan de binnenkant van de drempel gekeken, motorkap is niet open geweest. Mijn voorstel: zorg dat je een afspraak net voor het middaguur krijgt. De dame na mij was nog sneller klaar :o
De keurmeester meldt de gegevens dan terug naar de loketmedewerkster en daar krijg je een formulier van voor de douane en krijg je je originele coc terug, maar het originele kentekenbewijs helaas niet. Je mag ff 96 euro afrekenen en dan kun je doorlopen naar de douane. Ik heb zondag toch maar een uitdraai gemaakt via autotelex en die vullen ook meteen de betreffende belastingpapieren in als je sofi en dergelijke bij de hand hebt. Kost je 14.95 euro maar het schijnt dat de douane dit over het algemeen accepteert en dat was bij mij dan ook het geval, zelfs zonder de auto gezien te hebben. Mocht wel ff 6200 euro aftikken, maar in het ergste geval was het misschien 6800 euro geweest.
Nu wachten op het kentekenbewijs en dan de platen bestellen en als dat voor vrijdag lukt, ga ik vrijdag naar Lochem voor apk.
Kleine update:
Keuring gisteren bij rdw is uitstekend verlopen. Origineel kentekenbewijs inleveren, coc (certificate of confirmity) ook ingeleverd (op eigen inititief, ze vroegen er niet om) en dan wachten tot je naam geroepen wordt door een van de keurmeesters. Ik verwachtte een van de grootste zeikerds te krijgen, maar voordat ik het wist was ik weg. Hij heeft alleen het chassisnummer gechecked en op het typeplaatje aan de binnenkant van de drempel gekeken, motorkap is niet open geweest. Mijn voorstel: zorg dat je een afspraak net voor het middaguur krijgt. De dame na mij was nog sneller klaar :o
De keurmeester meldt de gegevens dan terug naar de loketmedewerkster en daar krijg je een formulier van voor de douane en krijg je je originele coc terug, maar het originele kentekenbewijs helaas niet. Je mag ff 96 euro afrekenen en dan kun je doorlopen naar de douane. Ik heb zondag toch maar een uitdraai gemaakt via autotelex en die vullen ook meteen de betreffende belastingpapieren in als je sofi en dergelijke bij de hand hebt. Kost je 14.95 euro maar het schijnt dat de douane dit over het algemeen accepteert en dat was bij mij dan ook het geval, zelfs zonder de auto gezien te hebben. Mocht wel ff 6200 euro aftikken, maar in het ergste geval was het misschien 6800 euro geweest.
Nu wachten op het kentekenbewijs en dan de platen bestellen en als dat voor vrijdag lukt, ga ik vrijdag naar Lochem voor apk.
-
Overigens het motortje is top. Ik was al eens meegereden met Chris, maar had nooit zelf met de sc versie gereden en de duw in je rug is zoveel lekkerder dan de standaard motor dat ik Michel alleen maar kan aanraden om snel naar Komotec te gaan en 4900 euro neer te leggen.
- Kasteel
Tommy schreef:mental note, don't throw keys in trunk if you don't have a ...trunk monkey.

-
Ja lullo waar was jij nou? Verdomme in de buurt en me alleen telefonisch een beetje gezelschap houden :fy: 

- Tommy
spare key brit-style: 
Op verzoek ook te voorzien van carbon fibre handvat.
Op verzoek ook te voorzien van carbon fibre handvat.
- Michel P
Ruben, ik mis de SC absoluut niet, mag graag toeren maken, ding is snel genoeg op dit moment. Als ik een SC wil dan ga ik naar Sinclair in London, dan gelijk naar 260 a 270pk. Liever een set nitrons.
Michel
Michel
- Stéphane
Precies. Daar herkende ik het ook aan. Stond laatst ook een Exige Cup 260 bij Van Sten met zo'n kenteken en daar stond op de houder ook "Lotus Cars".Ruben schreef:Zou wel zo moeten zijn. Mij is verteld dat alle kentekens beginnend met au of ao bij Lotus vandaan komen.
-
260-270 Pk?! Michel, begin jij nu ook al Renetrekjes te krijgen? 

- GTRene
mooi Ruben, maar waarom niet meteen de APK daar? ja dan kijken ze trouwens wel onder je motorkap...maar ben je wel overal in 1 x vanaf, en als zij het goedkeuren krijg je geen herkeuring
en is alles ook "goed" zeg maar.
ben ook wel benieuwd wat die SC (220) extra brengt...en denk ook als je Michel jou achterkant (auto) laat zien hij misschien ook wel iets meer (da jou auto 260 ofzo push wil

ben ook wel benieuwd wat die SC (220) extra brengt...en denk ook als je Michel jou achterkant (auto) laat zien hij misschien ook wel iets meer (da jou auto 260 ofzo push wil

-
Ook goede keus MichelMichel P schreef:Ruben, ik mis de SC absoluut niet, mag graag toeren maken, ding is snel genoeg op dit moment. Als ik een SC wil dan ga ik naar Sinclair in London, dan gelijk naar 260 a 270pk. Liever een set nitrons.
Michel

En als je inderdaad zelf het geld moet uitgeven, is het misschien interessant om meteen een grotere stap te maken. Ik zie je er in ieder geval voor aan

Zal van de week eens in het boekje kijken Stephane. Misschien weet Perry het nog, die zat eerder in het onderhoudsboekje dan ik.

En Tommy, er was nog een mogelijkheid volgens Mart van der Kooi en dat was een gat achter je kenteken maken, dat gaat me wat ver, dus ik laat het breekijzer ook maar liggen. Misschien beter maar een pechhulp abonnementje afsluiten...

En inderdaad Rene, ik denk dat Michel wel eens snel overstag zou kunnen gaan, maar de Nitrons zijn een uitstekende keus.
- Tommy
sleutel vastknopen aan skipas houder met zo'n recoiler 

-
Tja, ik had vandaag ook per ongeluk de sleutel in de kofferbak gegooid. 

-
Ja je moeder schijnt je ook nog wel eens te moeten helpen 

- Michel P
Nee, hoor de kick om de auto in de toeren te houden is juist gaaf, kijk Ruben komt uit een 3.0 6 cyl, die is schakellui rijden gewendallen schreef:260-270 Pk?! Michel, begin jij nu ook al Renetrekjes te krijgen?

Michel
- Michel P
Ik wil de uitdaging op een bochtig circuit wel aan als ik nitrons heb. Vermogen is niet alles Rene!GTRene schreef:mooi Ruben, maar waarom niet meteen de APK daar? ja dan kijken ze trouwens wel onder je motorkap...maar ben je wel overal in 1 x vanaf, en als zij het goedkeuren krijg je geen herkeuringen is alles ook "goed" zeg maar.
ben ook wel benieuwd wat die SC (220) extra brengt...en denk ook als je Michel jou achterkant (auto) laat zien hij misschien ook wel iets meer (da jou auto 260 ofzo push wil![]()
Michel
-
Je weet ook waar de supercharger zijn maximum vermogen afgeeft?
Komt vanzelf goed Michel.

- Will F.
Ruben, iemand hier op DF beweerde dat die autotelex methode via het chassisnummer werkt. Dat je na invoer daarvan tegelijk je auto met de af fabriek gemonteerde accessoires hebt en de douane ook zo werkt. Is dat ook jou ervaring of heb je gewoon zelf het type en accessoires op-/ aangegeven?
-
Ik heb zelf het type aangegeven. Autotelex geeft dan een standaard optielijst en een lijst van de mogelijke opties die je zelf moet aanvinken. Chassisnummer heb je ook nodig, maar daar halen ze niet hun gegevens uit vandaan.