Rico v Velzen schreef:Harrie schreef:Ik "lees" toch wel iets anders. De eindconclusie kan dan wel in het voordeel voor de BMW zijn, maar om nou te zeggen dat niemand de 130i voorbij komt?
In het rondje is de 130i de langzaamste op 1 na. En qua acceleratie 3e, en tussenacc. zelfs de minst snelste.
Natuurlijk is dat achterwielandrijving wel leuk speelgoed. En het testverbruik van 1:9,5 is wel erg zuinig. Klopt dat wel?
Overigens wat me wel opvalt..de prijs. Er zit meer dan 10.000 euro verschil tussen de duurste en de goedkoopste. 45% duurder!!!
Harrie ik denk dat de test bedoelt dat als je in de markt bent voor een hothatch je niet voor de keuze van een 130i voorbij kan gaan. Of je hem werkelijk moet kiezen hangt natuurlijk helemaal af van je persoonlijke wensen en voorkeuren.
Weet ik ook wel. Maar besef ook wel, hier worden veel van dat soort auto's zo gereden waar ze goed in zijn. Wanneer je nu echter de naakte cijfers naast elkaar zet, heb ik toch wel vragen.
Ik denk dat je niet zomaar 10-15000 euro meer neerteld voor een "gelijkwaardige" andere hothatch. Als een gemiddelde hothatch klant dat bedrag meer neer moet tellen denk ik ook dat hij verwacht dat hij de snelste versie in de hothatch klasse koopt, waarom zou je anders een hothatch nemen, het zijn toch voornamelijk stoplichtcoureurs. Die gasten interesseert het niet of het nou FWD of RWD is.
@Tom, ik ben grotendeels met je eens. De stelling dat een hothatch op dot moment 2x zo duur is als de instapper is niet anders dan de eerste serie GTI hoor. Die was ook 2x zo duur. In het algemeen vind ik de auto's erg duur. Maar ja, steeds vaker zie ik ook dat er 2, 3 of zelfs 4 auto's voor 1 deur staan. Dus dat erg duur zal ik wel verkeerd zien.
Wat zou er gebeuren als je een GTI of LC (260-280pk) ST (300pk) met een berg extra pk's aan deze test laat mee doen? Hou je nog een grote zak met geld over en je hebt een hele snelle bak die de vloer aanveegt met de duurdere uit deze test. Zomaar een hersenkronkel.