Nieuw asfalt - sneller??

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
RJay

Re: Nieuw asfalt - sneller??

Bericht door RJay » 12 sep 2009, 13:49

luco hornsveld schreef:
Rico schreef:Elke autoliefhebber spreekt op de een of andere manier rechtuit blazen aan, anders ben je geen autoliefhebber, jij gaat toch ook volle polle op de Tarzanbocht af, of is dat dan geen rechtuitblazen :wink:
Rechtuitblazen is niks aan, geeft toch helemaal geen voldoening om iemand op het rechte stuk voorbij te blazen :bag:
Uitremmen en in de bocht inhalen dat geeft voldoening.

Diegene met de dikste geldbuidel loopt het hardste op het rechte eind.
Nou, op het rechte stuk ervoorbij komen met een gelijk vermogen doordat je gewoon beter de voorgaande bocht uit komt........ Maar dat weet je zelf ook wel :mrgreen:

Rico: Dat doen we dus omdat we anders gewoon te langzaam zijn :roflol: Op een circuit geeft rechtuitplanken mij niet echt een kick.....
De kick is dan om zo laat en hard mogelijk remmen om toch nét de bocht te halen imo.

Rechte lijn is om te rusten, bochten zijn om te werken.
Zo iets dergelijks is een oud gezegde.

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2009, 13:59

Nou, op het rechte stuk ervoorbij komen met een gelijk vermogen doordat je gewoon beter de voorgaande bocht uit komt........ Maar dat weet je zelf ook wel
Dat is waar, maar de kick is dan, ik kwam beter de bocht uit :thumbup: :angel:
Soms is het wel frustrerend, kom je beter de bocht uit, zit je ernaast, gaat die overgelopen geldbuidel gas geven en weg is die :'(
Om vervolgens bij de volgende bocht weer in de weg te rijden, waardeloze rechtuitbranders :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 12 sep 2009, 14:11

luco hornsveld schreef:
Nou, op het rechte stuk ervoorbij komen met een gelijk vermogen doordat je gewoon beter de voorgaande bocht uit komt........ Maar dat weet je zelf ook wel
Dat is waar, maar de kick is dan, ik kwam beter de bocht uit :thumbup: :angel:
Soms is het wel frustrerend, kom je beter de bocht uit, zit je ernaast, gaat die overgelopen geldbuidel gas geven en weg is die :'(
Om vervolgens bij de volgende bocht weer in de weg te rijden, waardeloze rechtuitbranders :mrgreen:
Da's inderdaad hoog irritant. Dan weet je een beetje hoe het voelde in de toerklasse vorige keer toen ik achter die E46 325Ti (of wat het ook was, dikke motor iig.) zat :bag:
Rijden kon ie niet maar gas geven....... Uiteindelijk maar laten gaan omdat ik geen zin had Dick z'n auto in barrels te rijden.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 sep 2009, 14:54

Rico vind het gewoon leuk om op de snelweg een sprintje te trekken met een 130i kijken hoeveel sneller wel niet is..
Nou dat boeit mij niet.. maar dat maakt ook niet uit, ik lust ook geen witlof, iedereen is anders..
Wat ik leuk vind is dat ik inloop op een GT3 in het scheivlak of andere bochten, misschien mede door de downforce die de 340R heeft en het gewichtsvoordeel.
Op het rechte stuk is die sneller, logisch maar dan rem ik hem er weer uit, dat gaat prima op een trackday we hadden alle ruimte.
Was een leuk gevecht, zeker als je weet dat die 9x zo duur is. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2009, 15:17

Hans die wetenschap is feitelijk netzo waardeloos als een sprintje trekken op de snelweg.. (overigens komt dat in mijn geval 4 a 5 keer per jaar voor) want je gaat af op de auto... en niet op de rijder..en elke auto is zo snel als de rijder er mee durft.

Ik het op de ring ook wel eens een Porsche lopen opnaaien met een Seat Arosa en ging hem uiteindelijk fluitend voorbij..

Die man kende de ring blijkbaar niet goed..

Verder heb ik ook een beetje het idee dat je denkt dat ik alleen maar met sprintjes bezig ben :wink: 400 ronden op de ring achter de rug... heb het alleen wel een beetje gehad.. maar als het toch op bochten aanrijden aankom ben ik nog niet helemaal versleten hoor, ook met zo''n dikke M lobbes niet :wink:

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2009, 15:26

Dan moet je de volgende keer toch tarzan eens nemen boven de 60km/h :nana: :whistle: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2009, 15:33

Zit zich even af te vragen wanneer Luco mij voor het laatst door de Tarzen heeft zien gaan :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2009, 16:02

Rico schreef:Zit zich even af te vragen wanneer Luco mij voor het laatst door de Tarzen heeft zien gaan :hmmm:
Ik heb overal bronnen Rico :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2009, 16:19

Ah.. Ja dat kan natuurlijk ook, Alleen hebben die bronnen ook nog nooit naast me gezeten :wink: maar laten er geen dikke lullen uit de broek haal topic van maken. Ben mijn wilde haren op dit gebied wel een beetje kwijt :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2009, 16:20

Ik zit je ook maar te stangen, rechtuitbrander :mrgreen: :banaan:

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2009, 16:22

Vroemvroemmmmmm :df:

Plaats reactie