Prachtige wagen om te zien IRL, dit is een auto puur om te spelen :playcar:

ThanksThom schreef:Leuke verhalen Michel en Ruud! Jullie hadden de snelheid er lekker in gisteren![]()
Prachtige wagen om te zien IRL, dit is een auto puur om te spelen :playcar:
Ruud Hulsegge schreef:Ik wou nog even toevoegen dat door deze ervaring mijn denken over auto's wel redelijk veranderd is.
De lotus geeft enorm veel rij-ervaring met een heerlijk ongefilterd contact met de auto en weg.
Ik denk dat ik met de lotus tegen veel lagere kosten, veel meer rondjes ringplezier kan hebben dan met de Sub.
Banden, schijven, blokken slijten aanzienlijk minder.
Brandstof verbruik schat ik dat ik met 55 liter 6 rondjes met de sub kan rijden tegen de Exige 8 tot 10 rondjes met een brandstofgebruik van een litertje of 33.
Wegenbelasting en onderhoudskosten zullen ook meevallen.
Wat me ook opvalt is dat deze auto heel makkelijk over de ring te rammen is. Heb dit al met meerdere auto's gedaan, maar nog nooit een auto meegemaakt die zo natuurlijk aanvoelt.
Build for the kill, build voor trackdays als deze.
Snelweg is ff wat minder. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om 12 uur snelweg naar zuid-Frankrijk te rijden met de lotus. Ook als de beloning van mooie kronkelige bergweggetjes aan de einder in het verschiet ligt. Met deze auto pak je route Nationale en doe je er 2 dagen over om te genieten van de reis.
Kortom, Ik wil er een, maar ben nog niet in staat om dit met mijn gezinsleven te combineren.
Helaas.
Nee kleine auto.GTRene schreef:mooi foto![]()
grote nummerplaat
Het oordoppen verhaal ken ik nog van mijn moterfiets tijdperk. Had altijd doppen in omdat anders eind van de dag mijn oren stonden te suizen en ik eerst 2 uur moest slapen nadat ik mijn tentje had op gebouwd. Oordoppen is niet echt nodig in de Lotus naar mijn idee. Mijn gehoorbeschadiging is al zo dusdanig dat ik daar geen last van heb. Het zijn meer de goed zittende harde stoelen en de ligpositie na enkele uren. Een normale auto stap je dan een beetje stram uit. De lotus vergt enig klimwerk. En dat is nou juist wat niet meer zo soepel gaat als je een uurtje of 3 gezeten hebt.allen schreef:Ruud, dat is het mooie als je open kunt staan voor auto's van anderen. Heb pas een ronde over de ring meegereden in een STI. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik compleet verrast was. Tuurlijk is het niet hetzelfde, maar het een is simpelweg niet slechter dan het andere.
Mijn vraag aan jou is of je oordoppen hebt in gehad. Want de meesten die vermoeid raken hebben dat niet meer wanneer ze oordoppen dragen. Mijn wagen is nog 2 keer zo nerveus als dat dat ding van Michel. Vermoeid raak je zonder oordoppen al binnen een uur. Maar met de oordoppen in, leg ik gerust 900 kilometer af in een haal. 8)
Ik ga misschien morgen middag ff, maar Zondag denk ik ook wel even als het gezellie wordt en droog isRuben schreef:Als ik naar Van der Kooi ga zondag, laat ik het je even weten Michel!
Kijk uit naar Malmedy, Ruud komt mogelijk nog even kijken en foto's maken.Maik schreef:Kijk, kijk, de oudjes hebben een leuk dagje ring gehad 8)![]()
Leuke verhalen om te lezen.
Ben je de 19de nou nog in Malmedy Michel? Dat is weer net wat anders dan de ring
EDIT: laat maar, zie net je reaktie in het andere topic hieroverTot de 19de
Heb het gevolgt op SPC. Andere injectoren is dan wellicht wenselijk. Wat zijn de toerentallen die je draait en piekt? Wat is het koppel.Maik schreef:Als het goed is zit er dan eindelijk de nieuwe ECU mapping in, heb nog net voor aankomend weekend een afspraak met de tjoenert (een speedster-eigenaar!) kunnen maken... Als ik kijk naar de resultaten van Dominique die dezelfde aanpassingen heeft als ik: ongeveer 200pk en injectoren die op hun tandvlees lopen
leuke spam mail maikMaik schreef:Inlaatje van de 2.4 ecotec motor, kost je zeg 300euro, ander uitlaatje (2.5" absorptie, racekat) en een remap (toerenbegrenzer van 6400 naar 7000rpm, max. vermogen rond de 6300rpm)... kan dus nog wel wat gekker![]()
Dus de volgende stappen worden grotere injectoren, grotere gasklep (ook van de 2.4 ecotec motor, kost geen drol), balansassen verwijderen, wat heftigere nokkenassen (maar nog steeds relatief milde nokkenassen, want de standaard units zijn echt heel tam) en dan hopelijk 220+pk, maar dat lijkt heel realistisch, als het meezit zelfs 230+pk. Dan nog een lichter vliegwieltje, tjiptjoening van de gaskleprespons wat samen met de verwijdering van de balansassen toch wel een giftig(er) motortje op moet leveren...
Dat dus...![]()
Maar dit is het Michel-exige fapdraadje, dus weer ontopic!
Uitwegen met een standaard onderstel kan volgens mij niet omdat je de veerschotels niet kan verstellen. Bij Nitrons en Öhlins kan dat wel.GTRene schreef:wat doen ze nou met uitwegen van een lotus? je hoort dat wel eens...
ze zullen dan wel proberen elk wiel dezelfde druk te geven ofzo? maar hoe doen ze dat en of wat doen ze precies met uitwegen op de hoeken.
en moeilijk allemaal de veersterkte en demper snelheid...pfff maja als elke seconde telt wel belangrijk
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bakker, bartje325i, Gus, Jan Terwolde, mark123, Martijn M, Murena, Philipoo en 12 gasten