Mijn 130i racer.
- frank de jonge
Re: Mijn 130i racer.
Sehr schön herr Andre 8)
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ziet er goed uit Dré. Heb hem al een tijdje niet meer gezien dus moet snel maar weer eens langskomen, kan ik ook weer eens wat rondjes maken daar.
Ben je er 15 oktober ook bij op Zandvoort? Reserveer ik vast een bijrijderstoel
Ben je er 15 oktober ook bij op Zandvoort? Reserveer ik vast een bijrijderstoel

Dat heb ik ook mogen meemaken, maar dat was natuurlijk wel cup auto met sequentiele bak. Die is nu van DF.Mark Nauta schreef:Dat kan ik ook Fabian. Weet nog wel een rondje op een nat Assen, mijn eerste rondje op Assen ooit, als bijrijder van Dré. Met 180 door de RamshoekFabian schreef:En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit ding echt hard hard gaat met Dre achter het stuur. 8)
met het kontje een beetje opzij.
-
Das ook ons volgende project om met dunlop banden te rijden en dan zien wat voor tijd daar uitkomt.
Zoals als ik het kan inschatten is het verschil minimaal.
Michelin S8B word gebruikt door de porsches GT3 in winter endurance en rijden 2 uur op een setje. Wij gebruiken op de V8 meestal dunlop maar heb ook getest op michelin. Michelin houd lang grip vast maar laat agressiever los. Een dunlop band is rustiger. Qua tijden zie ik niet in dat er grote verschillen zullen zijn. Maar de definitieve test komt zeker.
Zoals als ik het kan inschatten is het verschil minimaal.
Michelin S8B word gebruikt door de porsches GT3 in winter endurance en rijden 2 uur op een setje. Wij gebruiken op de V8 meestal dunlop maar heb ook getest op michelin. Michelin houd lang grip vast maar laat agressiever los. Een dunlop band is rustiger. Qua tijden zie ik niet in dat er grote verschillen zullen zijn. Maar de definitieve test komt zeker.
- Downforce Hans
Is vragen naar de bekende weg.Snipe schreef:Interesseert het niemand of stelt niemand de vraag?
Welke vraag?
"Hoe verhoudt deze zich tot de Downforce-racers?"
Andre reed 1,53 op CPZ tijdens SRW.[/quote]
Alsof een willekeurige tijd daar iets over kan zeggen

- Hielke
Willekeurige tijd? Je hebt 2 tijden gezien Hans. Een 1.53 en een 1.55
Boven de grote rivieren is 1.53 exact 2 seconden sneller dan 1.55
-
Hans, een tijd is in mijn ogen en vaak ook in de ogen van een wedstrijdleiding gewoon een tijd.
Hoe deze zich verhoudt tot de tijd van iemand anders is te zien aan het verschil.
Dus ja, je kunt sneller zijn en ook langzamer.
Hoe deze zich verhoudt tot de tijd van iemand anders is te zien aan het verschil.
Dus ja, je kunt sneller zijn en ook langzamer.
- Downforce Hans
Ja, ik had uit jou hoek wel een reactie verwacht....Hielke schreef:Willekeurige tijd? Je hebt 2 tijden gezien Hans. Een 1.53 en een 1.55
Er wordt vergeleken naar de tijd maar niet naar de omstandigheden.
Het waren al niet eens dezelfde banden bijvoorbeeld dus kan je die tijden al niet vergelijken met een downforce wagen of welke andere race 1 30.
Dus in dat opzicht kan je de auto of tijd zoals je wil al niet vergelijken.
Dat ik jou dat nu al moet duidelijk maken, valt me een beetje tegen.
Die coureurs verhalen van hoe hard ze niet gingen zeggen me inmiddels niet veel meer.
Sommigen kunnen misschien wel 1.50 rijden op slicks die plakken als een gek maar maar 6 ronden mee gaan.
In dat opzicht zeggen die tijden me dus niets.
Grtz,Hans
- Aad
Waar kan je zulke slicks kopen 

- Peter Tunissen
Dat is niet zo interessant; maak me maar wakker is als de vraag is waar je zulke slicks gesponsord kunt krijgen.Aad schreef:Waar kan je zulke slicks kopen

- Wouter
Er zit inderdaad wel wat verschil tussen de diverse soorten slicks. Of dit verschil 2sec is betwijfel ik.
Maar wie weet komen wij de mannen van downforce nog wel een keer tegen op een trackday of eventueel een dnrt race.
Moeten we dan maar eens onderling een competitie aangaan.
Maandag de 21ste zijn wij waarschijnlijk weer op Assen.
Het zou leuk zijn als er wat meer 130i racers op de baan zijn...
Maar wie weet komen wij de mannen van downforce nog wel een keer tegen op een trackday of eventueel een dnrt race.
Moeten we dan maar eens onderling een competitie aangaan.
Maandag de 21ste zijn wij waarschijnlijk weer op Assen.
Het zou leuk zijn als er wat meer 130i racers op de baan zijn...

- Bert ///M3
Theoretisch is het verschil tussen verschillende soorten nieuwe slicks is ook geen 2-3 sec volgens mij. Misschien 1 sec of zo.
Kijk maar als je gewoon wat rondjes rijd, je gaat er vol tegen aan, en je doet een paar rondjes rustiger, 2-3 sec langzamer voelt ineens als rondtoeren.
Wat ik me alleen door anderen heb laten vertellen is dat je vrij moeilijk temperatuur in Dunlop slicks krijgt als ze eenmaal een aantal ronden gebruikt zijn, en je gaat er nog een dag op rijden.
Kijk maar als je gewoon wat rondjes rijd, je gaat er vol tegen aan, en je doet een paar rondjes rustiger, 2-3 sec langzamer voelt ineens als rondtoeren.
Wat ik me alleen door anderen heb laten vertellen is dat je vrij moeilijk temperatuur in Dunlop slicks krijgt als ze eenmaal een aantal ronden gebruikt zijn, en je gaat er nog een dag op rijden.
-
Mooi werk zo'n 130i racer 8)
Laat dit topic nou heel en ga niet dom lullen.
Laat dit topic nou heel en ga niet dom lullen.
- Tom V
Het lijkt erop dat de listige kont voornamelijk op hogere snelheid is Andre, wel eens over de aërodynamica gedacht of is dit vloeken in de kerk?
-
Ja die slicks zoek ik ook nog:) Liefst voor half geld:)
Wat een opmerking. Als je er niks van snapt hans ga dan vooral niet zulke dingen posten in mijn draadje. Je hebt geen verplichting elke keer als je ergens andre leest in combinatie met race of 130i om iets te posten wat totaal niet toedraagt aan dit topic. Ik kom ook niet in het corvette forum, want daar snap ik ook geen hol van.
Zo nu weer orde van de dag.
Bert hier een afbeelding van de demper.

Ja klopt tom. Dat zijn ook zaken waar we aan denken. Om een auto snel te maken moet je eerst stap voor stap doen. Anders zie je de bomen door het bos niet meer.
Wat een opmerking. Als je er niks van snapt hans ga dan vooral niet zulke dingen posten in mijn draadje. Je hebt geen verplichting elke keer als je ergens andre leest in combinatie met race of 130i om iets te posten wat totaal niet toedraagt aan dit topic. Ik kom ook niet in het corvette forum, want daar snap ik ook geen hol van.
Ja klopt tom. Dat zijn ook zaken waar we aan denken. Om een auto snel te maken moet je eerst stap voor stap doen. Anders zie je de bomen door het bos niet meer.
-
Tom V schreef: of is dit vloeken in de kerk?
Nee Andre gaat altijd voor het zingen de kerk al uit, dus van vloeken komt het er meestal niet van
- Pescatore
Mooie dempers! Moton straat editie of full race ?Andre schreef:Ja die slicks zoek ik ook nog:) Liefst voor half geld:)
-
full race type
- Downforce Bjorn
Hans, laat je niet gek maken...
Mooi ding andre! ziet er echt knap opgebouwt uit. Geen Drenth bak meer zie ik?
Dit zijn toch geen Moton CS dempers he?
Ik geloof heel goed dat dit ding je de meeste fun for buck geeft. Er zit heel veel potentiëel in de 130i. Ik geloofde je daar voorheen niet in, nu wel. Ik wens je oprecht veel succes met de ombouw! Hij ziet er heel strak uit, hou dat zo
Ivm de rondetijden met onze 130i's:
Tijdens trainingen op zandvoort een maand of 3 terug heeft Laurens ook hoge 1.53'ers en lage 1.54's gereden met onze 435. Dit op oude Dunlops, maar wel in de ideale luchtvochtigheidsgraad, baantemperatuur. Dus ik denk dat er qua auto niet veel verschil tussen zit.
Ik vind het wel heel erg dat er individuen zijn die olie op het vuur gooien door met cijfertjes te gooien die helemaal niet relevant zijn ivm de context. Ik heb allerminst zin in een kinderachtig getouwtrek. Dit met respect voor Andre's draadje. De Downforce DSC auto's zijn ook voor een heel ander doel gebouwt. Ik denk dat Andre zich niet hoeft te bewijzen tov Downforce en vice versa.
Groeten,
Dennis @ login Bjorn
Mooi ding andre! ziet er echt knap opgebouwt uit. Geen Drenth bak meer zie ik?
Dit zijn toch geen Moton CS dempers he?
Ik geloof heel goed dat dit ding je de meeste fun for buck geeft. Er zit heel veel potentiëel in de 130i. Ik geloofde je daar voorheen niet in, nu wel. Ik wens je oprecht veel succes met de ombouw! Hij ziet er heel strak uit, hou dat zo

Ivm de rondetijden met onze 130i's:
Tijdens trainingen op zandvoort een maand of 3 terug heeft Laurens ook hoge 1.53'ers en lage 1.54's gereden met onze 435. Dit op oude Dunlops, maar wel in de ideale luchtvochtigheidsgraad, baantemperatuur. Dus ik denk dat er qua auto niet veel verschil tussen zit.
Ik vind het wel heel erg dat er individuen zijn die olie op het vuur gooien door met cijfertjes te gooien die helemaal niet relevant zijn ivm de context. Ik heb allerminst zin in een kinderachtig getouwtrek. Dit met respect voor Andre's draadje. De Downforce DSC auto's zijn ook voor een heel ander doel gebouwt. Ik denk dat Andre zich niet hoeft te bewijzen tov Downforce en vice versa.
Groeten,
Dennis @ login Bjorn
-
drenth bak zou ik wel willen maar is me gewoon even te prijzig.
-
Heeft de Downforce Auto's ook M3 draag armen?Peter Tunissen schreef:Mooie ronde, Andre!
De Downforce auto's zijn niet helemaal identiek (Laurens heeft inmiddels net iets meer aanpassingen dan zijn langzamere teamgenoten![]()
), maar wat vooral beperkt is dat in het DSC verplicht op Dunlop slicks gereden moet worden.
In Frankrijk hebben we dat mooi kunnen testen en het verschil in grip met de Pirelli's uit de 130i Cup is al enorm, laat staan het verschil met Michelin slicks. Ook reageert de auto niet helemaal goed op de Dunlops vind ik; op Pirelli's is de limiet van de grip zoeken en corrigeren tamelijk intuïtief, meer dan een tikje tegenstuur is eigenlijk nooit nodig en daardoor is de auto heel makkelijk hard te rijden. Op Dunlops is dat precies tegengesteld en lijkt de auto af en toe een eigen wil te hebben.
Keerzijde is uiteraard dat die Dunlop banden veel langer meegaan, zeker in endurance races zoals in het DSC een groot voordeel, maar rondetijden vergelijken met auto's van buiten het DSC is daardoor lastig.
- Downforce Hans
Andre,Andre schreef:Ja die slicks zoek ik ook nog:) Liefst voor half geld:)
Dat jij het ziet als misschien een aanval op jou zegt meer over jou dan over mij.
Natuurlijk haal je die winst niet met slicks, ik nam dat alleen maar als voorbeeld.
Ik dacht dat een goed verstaander maar een half woord nodig had, maar kennelijk is dat anders.
Die grapjes van "waar haal ik die banden" had ik dan weer wel verwacht.
Wat ik wilde zeggen is dat je niet zomaar naar tijden kan kijken om een auto te vergelijken en dat misschien banden maar ook andere onderdelen een verschil in rondetijd kunnen geven.
Jou auto en die van Downforce zijn verschillend maar kennelijk zijn er mensen hier op het forum die dat niet door hebben en dus alleen maar naar een tijd kijken.
Het zou jou juist sieren als je bijvoorbeeld zou zeggen dat die tijden niet te vergelijken zijn omdat jij met andere draag armen ( m3) rijd, maar dat doe je niet.
Je komt het wel vaker tegen dat coureurs niets over aanpassingen aan hun auto melden, wat opzich logisch is in een competitie.
Wanneer ze dan sneller zijn gaan zij met de eer strijken terwijl het eigenlijk in de auto zit.
Misschien heb je al veel meer dingen aan je auto veranderd waardoor hij mogelijkerwijs sneller is.
Dat heeft dus helemaal niets te maken met iets niet snappen, maar dat snap jij kennelijk niet.
Ik was alleen verbaasd dat mensen kennelijk alleen maar naar een tijd kijken en niet naar het (mogelijke) verschil in auto`s
Verder wens ik je alle plezier in je track tool hoor, no hard feelings
Even voor de de duidelijkheid, ik twijfel echt niet aan jou rij capaciteiten hoor, dat zit wel goed.
Kan ook niet anders na ik denk een jaartje of twintig race ervaring.

Grtz,Hans
- Jelmer850i
Als je 2 excact dezelfde auto's hebt is het toch nutteloos om de tijden te gaan vergelijken, dan ligt het aan de rijder.
Wat je eigenlijk moet doen is een onafhankelijke rijder in beide wagens laten rijden en dan kijken naar de verschillen.
Dan pas kan je echt goed zien wat de verschillen zijn qua auto.
Wat je eigenlijk moet doen is een onafhankelijke rijder in beide wagens laten rijden en dan kijken naar de verschillen.
Dan pas kan je echt goed zien wat de verschillen zijn qua auto.
-
Het aparte is dat de M3 draagarmen van de downforce auto is afgehaald destijds ik snap eigenlijk niet waarom. Het brengt niet heel veel. Ze zijn alleen iets lichter en hebben hardere bussen. Maar ook dit brengt geen 2 sec.
Dat ik de M3 draagarmen wel gebruik staat ergens op pagina 1.
Wel heb ik de zware originele uitlaat nog. Dit wil ik ooit ook nog eens veranderen voor meer pk.
Downforce heeft een super mooie uitlaat laten maken van titanium met mooiere doorstroming en spagetti spruitstuk.. De ex mc gregor auto had iets van 290pk op de rollerbank is mij ooit verteld. Die auto s hadden de toerenbegrenzer verlegd.
Motorisch is die van mij orgineel bij 7000 toeren gaat de begrenzer erin ca. 272pk. Dus die toerenbegrenzer verhogen is ook nog een optie voor meer pk en snellere rondetijden. Alleen de betrouwbaarheid daar lever je dan iets op in.
Dat ik de M3 draagarmen wel gebruik staat ergens op pagina 1.
Wel heb ik de zware originele uitlaat nog. Dit wil ik ooit ook nog eens veranderen voor meer pk.
Downforce heeft een super mooie uitlaat laten maken van titanium met mooiere doorstroming en spagetti spruitstuk.. De ex mc gregor auto had iets van 290pk op de rollerbank is mij ooit verteld. Die auto s hadden de toerenbegrenzer verlegd.
Motorisch is die van mij orgineel bij 7000 toeren gaat de begrenzer erin ca. 272pk. Dus die toerenbegrenzer verhogen is ook nog een optie voor meer pk en snellere rondetijden. Alleen de betrouwbaarheid daar lever je dan iets op in.
- Downforce Dennis
welke 2 sec andre? geen dingen gaan verzinnen
Uitlaat van titanium? wrong info sir...
290 pk? wrong info sir
toerenbegrenzer klopt, betrouwbaarheid klopt niet. Betrouwbaarheid is 1 vd sterke punten van de Downforce auto's.
Je maakt er een kat en muis spelletje van Andre, niet doen...

Uitlaat van titanium? wrong info sir...
290 pk? wrong info sir
toerenbegrenzer klopt, betrouwbaarheid klopt niet. Betrouwbaarheid is 1 vd sterke punten van de Downforce auto's.
Je maakt er een kat en muis spelletje van Andre, niet doen...
- Wouter
Leuk dat de verschillen zo klein zijn dan
Waarom doet het downforce team niet een keer mee met een dnrt wedstrijd. Daar hoef je niet verplicht op dunlops te rijden en het inschrijfgeld is ook lang geen 1200 euro, dus dat zal het probleem ook niet zijn.
Eind oktober is er nog een raceje op zandvoort.

Waarom doet het downforce team niet een keer mee met een dnrt wedstrijd. Daar hoef je niet verplicht op dunlops te rijden en het inschrijfgeld is ook lang geen 1200 euro, dus dat zal het probleem ook niet zijn.
Eind oktober is er nog een raceje op zandvoort.