... ook eerst maar s vertellen wie ik ben...
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
ik heb om eerlijk te zijn ook alleen maar gekeken voor bmw he, nooit iets anders gehad en zal ook nooit iets anders hebben. maar voor puur en alleen chiptunen kun je overal zijn. de goeie zitten ook overal. maar voor een turbo of compressor zou ik toch bij deze 2 kijken. mosselman doet toch ook alleen in bmw en mercedes? of je moet zelf wat gaan samenstellen he! die turbokit van active autowerke is ook goed passend te maken voor de europese wagens maar daar zit je met import kosten enzo. ik blijf bij DA, als ik een kit koop doe ik het daar. voor volkswagen zit er hier in west vlaanderen wel een die gti tjes ombouwd naar turbo's enzo
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
hier dus wat verse foto's
[IMG:150:128]http://img183.imageshack.us/img183/7011 ... nb3.th.jpg[/img]
wiel met remmen, als je goed kijkt zie je t schroefonderstel
[IMG:150:128]http://img175.imageshack.us/img175/1507 ... eo6.th.jpg[/img]
de voorkant
[IMG:150:128]http://img91.imageshack.us/img91/4341/v ... yx6.th.jpg[/img]
onderlip
[IMG:150:128]http://img91.imageshack.us/img91/8703/uitlaatgf4.th.jpg[/img]
einddemper
[IMG:150:113]http://img175.imageshack.us/img175/7728 ... tg5.th.jpg[/img]
het mooiste, de motorruimte
[IMG:150:113]http://img175.imageshack.us/img175/3158 ... kr0.th.jpg[/img]
kofferklepspoiler van schnitzer en in pro achterlichten(vond ik beter passen bij de kleur)
[IMG:150:113]http://img91.imageshack.us/img91/9334/i ... xo6.th.jpg[/img]
[IMG:150:113]http://img91.imageshack.us/img91/3896/i ... ad0.th.jpg[/img]
en dit is dus t interieur, niks bijzonders
[IMG:150:128]http://img183.imageshack.us/img183/7011 ... nb3.th.jpg[/img]
wiel met remmen, als je goed kijkt zie je t schroefonderstel
[IMG:150:128]http://img175.imageshack.us/img175/1507 ... eo6.th.jpg[/img]
de voorkant
[IMG:150:128]http://img91.imageshack.us/img91/4341/v ... yx6.th.jpg[/img]
onderlip
[IMG:150:128]http://img91.imageshack.us/img91/8703/uitlaatgf4.th.jpg[/img]
einddemper
[IMG:150:113]http://img175.imageshack.us/img175/7728 ... tg5.th.jpg[/img]
het mooiste, de motorruimte
[IMG:150:113]http://img175.imageshack.us/img175/3158 ... kr0.th.jpg[/img]
kofferklepspoiler van schnitzer en in pro achterlichten(vond ik beter passen bij de kleur)
[IMG:150:113]http://img91.imageshack.us/img91/9334/i ... xo6.th.jpg[/img]
[IMG:150:113]http://img91.imageshack.us/img91/3896/i ... ad0.th.jpg[/img]
en dit is dus t interieur, niks bijzonders
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
DA zoyu ik persoonlijk met een hele grote boog omheen lopen. Mert van DA was met die 1000 HP kit bezig en ze bliezen zo ongeveer een blok per week op. Plus dat ze nooit aan hebben kunnen tonen dat er ook daadwerkelijk 1000 PK uit kwam.
Ik zou dan eerder met ESS, Infinitas, Kellner of G-Power of zo in zee gaan als met DA. Ook al is DA de helft goedkoper, daar is ook een reden voor natuurlijk.
Ik zou dan eerder met ESS, Infinitas, Kellner of G-Power of zo in zee gaan als met DA. Ook al is DA de helft goedkoper, daar is ook een reden voor natuurlijk.
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
@ bert. heb je wel gelijk in mar ik zou sowieso niet voor die 1000pk kit gaan. 23000 dollar is een hoop geld voor een blok wat zo in de soep draait.
ik wilde eigenlijk gewoon voor de superchargerkit gaan en die compressor is een asa infinitas met een turbosmart blowof valve, dat is allemaal wel goed spul hoor. maar op advies van andere tuners ( en me goed verstand) kun je een geblazen standaard 3liter m3 blok het beste laten afstellen op max 360 pk (is sowieso de betrouwbare max voor deze blokken), je heb dan nog wel het gewenste koppel en de boel is relatief te vertrouwen. die 520 pk kit is wel leuk maar je kan uit de originele s50b30 gewoon geen 490 pk halen(voor de s52b32 geen 520) en er lang mee rond blijven rijden. vind zelf 360 pk met het geluid van een supercharger ook wel vet. en het is ook zo weer uitgebouwd ivm de technische keuring hier in belgie
ik wilde eigenlijk gewoon voor de superchargerkit gaan en die compressor is een asa infinitas met een turbosmart blowof valve, dat is allemaal wel goed spul hoor. maar op advies van andere tuners ( en me goed verstand) kun je een geblazen standaard 3liter m3 blok het beste laten afstellen op max 360 pk (is sowieso de betrouwbare max voor deze blokken), je heb dan nog wel het gewenste koppel en de boel is relatief te vertrouwen. die 520 pk kit is wel leuk maar je kan uit de originele s50b30 gewoon geen 490 pk halen(voor de s52b32 geen 520) en er lang mee rond blijven rijden. vind zelf 360 pk met het geluid van een supercharger ook wel vet. en het is ook zo weer uitgebouwd ivm de technische keuring hier in belgie
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik heb eens zitten snuffelen op de Kelleners site. Het is duur spul, maar volgens mij zijn dat geen knutselsmurfen.
Zij doen alleen maar werken met airboxen, eventueel een ander manifold, scherpere nokkenassen en een goede remap. De uitlaat blijven ze vanaf, veel winst valt daar niet mee te behalen werd mij verteld. Ze leveren wel andere einddempers nauurlijk, maar das puur voor het geluid.
Al met al is hun tuning heel duur, maar je blijft wel een prachtige NA motor behouden.
Turbo's schroef je maar lekker op Impreza's, EVO's, Supra's en Skyline's
In het geval van de laatste 2 heb je dan ook een bruut 6 cilinder geluid 
Zij doen alleen maar werken met airboxen, eventueel een ander manifold, scherpere nokkenassen en een goede remap. De uitlaat blijven ze vanaf, veel winst valt daar niet mee te behalen werd mij verteld. Ze leveren wel andere einddempers nauurlijk, maar das puur voor het geluid.
Al met al is hun tuning heel duur, maar je blijft wel een prachtige NA motor behouden.
Turbo's schroef je maar lekker op Impreza's, EVO's, Supra's en Skyline's


- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nou je kan wel over die 360 PK heen maar dan moet je het ook serieuzer aanpakken met andere drijfstangen enz. Met dat bolt on spul wat de meesten verkopen zit je dan al aardig aan de limit. Je zit ook met de vrij hoge compressie van die motoren enz die je nog verlagen moet. Denk wel dat een 3.0 er beter tegen kan als een 3.2.RenéBMW schreef:@ bert. heb je wel gelijk in mar ik zou sowieso niet voor die 1000pk kit gaan. 23000 dollar is een hoop geld voor een blok wat zo in de soep draait.
ik wilde eigenlijk gewoon voor de superchargerkit gaan en die compressor is een asa infinitas met een turbosmart blowof valve, dat is allemaal wel goed spul hoor. maar op advies van andere tuners ( en me goed verstand) kun je een geblazen standaard 3liter m3 blok het beste laten afstellen op max 360 pk (is sowieso de betrouwbare max voor deze blokken), je heb dan nog wel het gewenste koppel en de boel is relatief te vertrouwen. die 520 pk kit is wel leuk maar je kan uit de originele s50b30 gewoon geen 490 pk halen(voor de s52b32 geen 520) en er lang mee rond blijven rijden. vind zelf 360 pk met het geluid van een supercharger ook wel vet. en het is ook zo weer uitgebouwd ivm de technische keuring hier in belgie
Tuning voor een M3 kan je sowieso je spaarpot wel breken. Paar duizend euro voor een paar PKtjes erbij word je ook niet warm van

- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
m3 is zo al een leuke auto om mee te rijden, k ban iig niet de langzaamste op de baan...
het zijn ook nog plannen, echt voor de pk's gaan doe ik later wel. enige wat ik in korte tij dus wel ga doen is een supersprint uitlaatspruitstuk(dan is de uitlaat mooi af en lekdicht) en de boel nog s laten afstellen bij CTH in hamont.
als ik nu rond de 315/320 pk zit en dan 7000 euri neerleg voor de andere 40 pk om op 360 pk te komen is dat toch wel een hoop geld ja... en mijn m3 zal toch nooit de snelste m3 worden.
Remmen staan ook op her prioriteieten lijstje en eigenlijk was ik ook bezig met een intrax onderstel, die lui schijnen super goed te zijn met die onderstelln, en de prijs is niet echt onbeschoft. toevallig mensen met ervaringen hier?
het zijn ook nog plannen, echt voor de pk's gaan doe ik later wel. enige wat ik in korte tij dus wel ga doen is een supersprint uitlaatspruitstuk(dan is de uitlaat mooi af en lekdicht) en de boel nog s laten afstellen bij CTH in hamont.
als ik nu rond de 315/320 pk zit en dan 7000 euri neerleg voor de andere 40 pk om op 360 pk te komen is dat toch wel een hoop geld ja... en mijn m3 zal toch nooit de snelste m3 worden.
Remmen staan ook op her prioriteieten lijstje en eigenlijk was ik ook bezig met een intrax onderstel, die lui schijnen super goed te zijn met die onderstelln, en de prijs is niet echt onbeschoft. toevallig mensen met ervaringen hier?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik heb het Eibach onderstel voor mijn M3 zelf in elkaar gezet, kwanta kosta ongeveer 2300 euro met poly bussen en al.
Voor dat geld kan je inderdaad beter naat Intrax rijden en een op maat setup laten maken. Intrax spul is veel moderner als het spul van AST, KW, Koni enz enz enz. Ik heb dan Intrax 1K2 onder de E30 zitten, maar ze hebben een helehoop prijsklassen van 1000 tot 6000 euro. Als jij je wensen aan Henk voorlegt dan weet hij wel een passende oplossing.
Voor dat geld kan je inderdaad beter naat Intrax rijden en een op maat setup laten maken. Intrax spul is veel moderner als het spul van AST, KW, Koni enz enz enz. Ik heb dan Intrax 1K2 onder de E30 zitten, maar ze hebben een helehoop prijsklassen van 1000 tot 6000 euro. Als jij je wensen aan Henk voorlegt dan weet hij wel een passende oplossing.
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
soooow, zijn we weer, na een hele tijd afwezig geweest te zijn. druk met werk, auto stuk gereden en zo wat van die dingen...
heb verder wel al wat dingen veranderd maar ben toch een beetje van het compressorverhaal en turbogedoe afgestapt, ik ben al redelijk tevreden met het vermogen van nu, hoewel de max er nog niet uit is want hij moet nog ge herprogrameerd worden.
verder heb ik een nieuwe motorkap van seibon, led stadslichten, witte led knipperlichten, led achterlichten, nieuwe draagarmen, alles opgehangen in de powerflex en 2 nieuwe achterbanden die een cm breder zijn als eerst zijnde 245/40/zr17 michelin Pilot Sport 2.
ook is een scheur in me velg gerepareerd en 1 velg zwart gespoten om te kijken hoe het smoelt, niet slecht.
stoptech remmen zijn binnen maar moeten nog gemonteerd worden, supersprint uitlaatspruitstuk is besteld en ander interieur word volgende week omgerolen. en daarna maar weer eens gaan rijden denk ik, want daar wastie voor geloof ik...
groetjes en tot laters!
heb verder wel al wat dingen veranderd maar ben toch een beetje van het compressorverhaal en turbogedoe afgestapt, ik ben al redelijk tevreden met het vermogen van nu, hoewel de max er nog niet uit is want hij moet nog ge herprogrameerd worden.
verder heb ik een nieuwe motorkap van seibon, led stadslichten, witte led knipperlichten, led achterlichten, nieuwe draagarmen, alles opgehangen in de powerflex en 2 nieuwe achterbanden die een cm breder zijn als eerst zijnde 245/40/zr17 michelin Pilot Sport 2.
ook is een scheur in me velg gerepareerd en 1 velg zwart gespoten om te kijken hoe het smoelt, niet slecht.
stoptech remmen zijn binnen maar moeten nog gemonteerd worden, supersprint uitlaatspruitstuk is besteld en ander interieur word volgende week omgerolen. en daarna maar weer eens gaan rijden denk ik, want daar wastie voor geloof ik...
groetjes en tot laters!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten