... ook eerst maar s vertellen wie ik ben...

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 05 nov 2006, 02:11

ik heb om eerlijk te zijn ook alleen maar gekeken voor bmw he, nooit iets anders gehad en zal ook nooit iets anders hebben. maar voor puur en alleen chiptunen kun je overal zijn. de goeie zitten ook overal. maar voor een turbo of compressor zou ik toch bij deze 2 kijken. mosselman doet toch ook alleen in bmw en mercedes? of je moet zelf wat gaan samenstellen he! die turbokit van active autowerke is ook goed passend te maken voor de europese wagens maar daar zit je met import kosten enzo. ik blijf bij DA, als ik een kit koop doe ik het daar. voor volkswagen zit er hier in west vlaanderen wel een die gti tjes ombouwd naar turbo's enzo

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 nov 2006, 02:43

Hey rene.

Ja, momenteel studeer ik helemaal in Enschede. Hopelijk wordt dat over een jaartje utrecht, iets dichter bij huis.


Als ik met de beemer naar belgie ga zal ik je wel wat laten horen.

Een nachtelijk rondje Antwerpse haven is nooit verkeerd. Brede wegen, zeer goed verlicht en leuke bochtjes. :D

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 05 nov 2006, 08:51

Rene gelukkig hoef ik mijn GTI niet om te bouwen naar turbo want die heeft ie al.. is een golf 5 gti met 2l turbo :lol:

snap dat je die 2 voor bmw bedoelde maar haalde dat aan omdat de laatste tijd al een paar x over heinz is gesproken ivm die chiptuning die ik aan overwegen ben bij de golf

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 05 nov 2006, 09:50

@hugo, moet je zekers doen! s lache man.

@sven, zo ver rijkt mijn algemene verstand van auto's dus... wat is het gezamelijke vermogen van al je auto's bij elkaar eigenlijk?


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 nov 2006, 14:08

Welkom op DF

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 05 nov 2006, 14:26

Hé, welkom hier!
Weggetje van de grens naar Poppel is super, durf er nog niet te couperen, zeker niet als de bochten blind zijn i.v.m. rommel op het land links en rechts, maar als je die weg ooit af zou kunnen zetten (DF rallysprint :lol:) zou dat echt gaaf zijn. :D

Mooie M3 trouwens!

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 05 nov 2006, 14:29

op fotos istie mooier als in t echie hoor maar bedankt...
gaan we eens de weg afsluiten hier dan, is idd leuke ragplek maar ik doe m hier niet dwars gooien, geen ruimte om fouten te maken he.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 05 nov 2006, 14:35

Klopt, dat maakt het ook zo'n mooi weggetje vind ik; die heb je in Nederland nauwelijks. :D

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 05 nov 2006, 14:40

Peter Tunissen schreef: Weggetje van de grens naar Poppel is super, durf er nog niet te couperen, zeker niet als de bochten blind zijn i.v.m. rommel op het land links en rechts, maar als je die weg ooit af zou kunnen zetten (DF rallysprint :lol:) zou dat echt gaaf zijn. :D
Wanneer? 8)

(welkom René) :D

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 05 nov 2006, 16:12

RenéBMW schreef:
@sven, zo ver rijkt mijn algemene verstand van auto's dus... wat is het gezamelijke vermogen van al je auto's bij elkaar eigenlijk?
ghehe 540pktjes :P
m3/m5 340pk en de gti 200pk :lol: beide rond de 1300kg

prachtige auto heb je.. ziet er verzorgt uit :!:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 nov 2006, 20:01

DA zoyu ik persoonlijk met een hele grote boog omheen lopen. Mert van DA was met die 1000 HP kit bezig en ze bliezen zo ongeveer een blok per week op. Plus dat ze nooit aan hebben kunnen tonen dat er ook daadwerkelijk 1000 PK uit kwam.

Ik zou dan eerder met ESS, Infinitas, Kellner of G-Power of zo in zee gaan als met DA. Ook al is DA de helft goedkoper, daar is ook een reden voor natuurlijk.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 05 nov 2006, 20:25

Welkom

Nu we het toch over tunen hebben, heeft iemand nog een linkje naar het verhaal van de E39 M5 eigenaar die zijn auto liet tunen bij, ik dacht, Nowack? Was een heel groot drama. Britse vent dacht ik.

N.

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 06 nov 2006, 09:17

@ bert. heb je wel gelijk in mar ik zou sowieso niet voor die 1000pk kit gaan. 23000 dollar is een hoop geld voor een blok wat zo in de soep draait.
ik wilde eigenlijk gewoon voor de superchargerkit gaan en die compressor is een asa infinitas met een turbosmart blowof valve, dat is allemaal wel goed spul hoor. maar op advies van andere tuners ( en me goed verstand) kun je een geblazen standaard 3liter m3 blok het beste laten afstellen op max 360 pk (is sowieso de betrouwbare max voor deze blokken), je heb dan nog wel het gewenste koppel en de boel is relatief te vertrouwen. die 520 pk kit is wel leuk maar je kan uit de originele s50b30 gewoon geen 490 pk halen(voor de s52b32 geen 520) en er lang mee rond blijven rijden. vind zelf 360 pk met het geluid van een supercharger ook wel vet. en het is ook zo weer uitgebouwd ivm de technische keuring hier in belgie

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 nov 2006, 10:54

Ik heb eens zitten snuffelen op de Kelleners site. Het is duur spul, maar volgens mij zijn dat geen knutselsmurfen.

Zij doen alleen maar werken met airboxen, eventueel een ander manifold, scherpere nokkenassen en een goede remap. De uitlaat blijven ze vanaf, veel winst valt daar niet mee te behalen werd mij verteld. Ze leveren wel andere einddempers nauurlijk, maar das puur voor het geluid.

Al met al is hun tuning heel duur, maar je blijft wel een prachtige NA motor behouden.

Turbo's schroef je maar lekker op Impreza's, EVO's, Supra's en Skyline's :wink: In het geval van de laatste 2 heb je dan ook een bruut 6 cilinder geluid :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 nov 2006, 03:03

RenéBMW schreef:@ bert. heb je wel gelijk in mar ik zou sowieso niet voor die 1000pk kit gaan. 23000 dollar is een hoop geld voor een blok wat zo in de soep draait.
ik wilde eigenlijk gewoon voor de superchargerkit gaan en die compressor is een asa infinitas met een turbosmart blowof valve, dat is allemaal wel goed spul hoor. maar op advies van andere tuners ( en me goed verstand) kun je een geblazen standaard 3liter m3 blok het beste laten afstellen op max 360 pk (is sowieso de betrouwbare max voor deze blokken), je heb dan nog wel het gewenste koppel en de boel is relatief te vertrouwen. die 520 pk kit is wel leuk maar je kan uit de originele s50b30 gewoon geen 490 pk halen(voor de s52b32 geen 520) en er lang mee rond blijven rijden. vind zelf 360 pk met het geluid van een supercharger ook wel vet. en het is ook zo weer uitgebouwd ivm de technische keuring hier in belgie
Nou je kan wel over die 360 PK heen maar dan moet je het ook serieuzer aanpakken met andere drijfstangen enz. Met dat bolt on spul wat de meesten verkopen zit je dan al aardig aan de limit. Je zit ook met de vrij hoge compressie van die motoren enz die je nog verlagen moet. Denk wel dat een 3.0 er beter tegen kan als een 3.2.

Tuning voor een M3 kan je sowieso je spaarpot wel breken. Paar duizend euro voor een paar PKtjes erbij word je ook niet warm van :cry:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 nov 2006, 09:20

Zou ik voor dat geld meer steken in de handling van de auto.

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 07 nov 2006, 10:20

m3 is zo al een leuke auto om mee te rijden, k ban iig niet de langzaamste op de baan...
het zijn ook nog plannen, echt voor de pk's gaan doe ik later wel. enige wat ik in korte tij dus wel ga doen is een supersprint uitlaatspruitstuk(dan is de uitlaat mooi af en lekdicht) en de boel nog s laten afstellen bij CTH in hamont.
als ik nu rond de 315/320 pk zit en dan 7000 euri neerleg voor de andere 40 pk om op 360 pk te komen is dat toch wel een hoop geld ja... en mijn m3 zal toch nooit de snelste m3 worden.
Remmen staan ook op her prioriteieten lijstje en eigenlijk was ik ook bezig met een intrax onderstel, die lui schijnen super goed te zijn met die onderstelln, en de prijs is niet echt onbeschoft. toevallig mensen met ervaringen hier?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 nov 2006, 10:24

Andre rijdt met Intrax onder zijn 130i. Verder hoor ik vaak goede verhalen over Intrax onder Impreza's.

Bram heeft ook Intrax HDA onder zijn Impreza STI.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 07 nov 2006, 10:46

Ruud heeft ook intrax onder zn impreza.

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 07 nov 2006, 22:53

dan wacht ik maar op mijn eindejaarsuitkering en ga een intrax onderstel halen, ik geloof dat er iemand was die wel interesse had in mijn Koni onderstel...

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 07 nov 2006, 23:05

:P verkocht!!

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 07 nov 2006, 23:25

heheh, das snel!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 nov 2006, 23:13

Ik heb het Eibach onderstel voor mijn M3 zelf in elkaar gezet, kwanta kosta ongeveer 2300 euro met poly bussen en al.

Voor dat geld kan je inderdaad beter naat Intrax rijden en een op maat setup laten maken. Intrax spul is veel moderner als het spul van AST, KW, Koni enz enz enz. Ik heb dan Intrax 1K2 onder de E30 zitten, maar ze hebben een helehoop prijsklassen van 1000 tot 6000 euro. Als jij je wensen aan Henk voorlegt dan weet hij wel een passende oplossing.

Gebruikersavatar
RenéBMW
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
Locatie: Poppel (Belgie)

Bericht door RenéBMW » 10 jun 2007, 13:45

soooow, zijn we weer, na een hele tijd afwezig geweest te zijn. druk met werk, auto stuk gereden en zo wat van die dingen...
heb verder wel al wat dingen veranderd maar ben toch een beetje van het compressorverhaal en turbogedoe afgestapt, ik ben al redelijk tevreden met het vermogen van nu, hoewel de max er nog niet uit is want hij moet nog ge herprogrameerd worden.
verder heb ik een nieuwe motorkap van seibon, led stadslichten, witte led knipperlichten, led achterlichten, nieuwe draagarmen, alles opgehangen in de powerflex en 2 nieuwe achterbanden die een cm breder zijn als eerst zijnde 245/40/zr17 michelin Pilot Sport 2.
ook is een scheur in me velg gerepareerd en 1 velg zwart gespoten om te kijken hoe het smoelt, niet slecht.
stoptech remmen zijn binnen maar moeten nog gemonteerd worden, supersprint uitlaatspruitstuk is besteld en ander interieur word volgende week omgerolen. en daarna maar weer eens gaan rijden denk ik, want daar wastie voor geloof ik...
groetjes en tot laters!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast