Spannende, snelle ,comfortabele auto gezocht

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Spannende, snelle ,comfortabele auto gezocht

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 11:51

:lol:
Gemiddeld, volgens een autosite doet de 550i 1:8,7 en de 535d 1:12,2. Verschil blijft, ongeveer, even groot :o Het is dat ik lease en een diesel moest toendertijd. Maar die benzine is lekker in toeren te jagen, vind ik veel fijner dan de diesel met de veel kleinere powerband. Dan zijn dit beide dikke motoren dus wellicht iets minder last daarvan maar toch. Maar ja het is jouw keuze :wink: Heb laatst in een 525dA touring gereden met M-pakket (rijdt hier in de Rietlanden rond). wel een erg fijne auto.

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 12:10

Louis schreef:Soms word ik ook wel een beetje moe van mezelf van dat niet rijmen, aan de ene kant wil ik wel een benzineslurper omdat ik er toch niet heel veel mee rij, maar is het een praktische slurper gaat er ook weer mee gereden worden en dan is 1 op 5 weer niet leuk meer. 1 op 10 daarintegen is nog steeds "normaal" . Dat het dan aan het einde van het jaar net zo duur is lijkt even niet zo belangrijk.

Moet je toch een beetje los laten, de M5 staat ook op een gemiddelde van 1 op 5.8.. maar net als andere auto's gewoon 1 keer per week tanken. Aantal kilometers heb je zelf in de hand.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 sep 2009, 12:25

Wij tanken ook +- 1x per week met beide auto's, maar dat kost denk ik net zoveel als een halve tank in een M5. :D

Louis

Bericht door Louis » 02 sep 2009, 12:41

Sja als ik dat geluid zo hoor in het filmpje van een 550i en we hebben het over "spannend" dan is een 550i toch een stuk interessanter tov een 535d.
Qua aanschaf maakt het elkaar niet veel, een 550i heb je trouwens met bijzonder lage km standen.

Qua verkoop is een 550i vast weer een stuk lastiger en pak je daar weer een groot verlies.

Een 550i is ook een stuk rapper dan eeen 535d maar ik rijdt voornamlijk in en rondom het centrum en in toeren jagen komt er vaak niet van.
En 1 op 8,7 ga je in de praktijk niet redden met een 550i in de stad, met een 535d hopelijk wel 1 op 10 en rij je wel eens keer ver weg is het ook leuk om 1 op 15 te kunnen halen waar een 550i de op 1 op 9 net zal halen. Gaat ook niet helemaal om de kosten, is ook een gevoelskwestie.

De Chevy 3100 rijdt trouwens 1 op 3 met een 3.8L 6 in lijn met 100pk, maar goed, daar tank ik 3 keer per jaar mee :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 13:09

Ging ik voor de 550i met lage km.st :o Doe eens een linkje :wink:

Edit: laat maar. Hier een 545i met een handbak van 2005 met 70kkm voor 22k. Geen id hoe goed/slecht de prijs is?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 sep 2009, 13:44

Bij ALD zou ik wel een auto durven kopen. Een dikke 5 serie in Duitsland is toch vaak alleen maar zakelijk gebruikt voor de km's, daar is niet echt mee getrapt waarschijnlijk. Meestal zie je er wat oudere managers in rijden. Niet eens snel.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 sep 2009, 13:47

Ondanks de subliminale boodschap van BMW De Beier die hier ieder keer over DF heen komt probeer ik toch een alternatief erin in te gooien. :mrgreen:

Ik kan hem niet linken maar bij Furness Volvo in Almelo staat een V70R uit 2003 met minder dan een ton op de teller. Met 300pk en AWD snel, comfortabel en toch wel een beetje spannend.

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 sep 2009, 13:55

Maatje van mij die ik in mijn 1e post bedoelde heeft zijn 350pk V70R dus ingeruild op een 530d. Die koopt nooit meer een Volvo. Alleen maar storingen en ellende gehad. De echte kick als je 't gas in trapt mist 'ie wel, voor de rest wint de BMW 't voor hem op alle andere fronten.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 13:57

Mooi, die Volvo! Automaat of handbak? Had ik ook aangegeven, mooie karren.
Edit: 30k, 98kkm gelopen en handbak :wink:

Btw, Louis komt zelf met BMW's op de proppen. Normaal kan ik je reactie wel begrijpen, Rutger, nu niet :mrgreen: De enige die connecties met de Beier heeft (voor zover ik weet) en hier gereageerd heeft is Rico. En die had het er niet eens over :wink:

Deze staat ook lekker dichtbij in D. Een 550i van 2006 met 65kkm voor 32k.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

steve smith

Bericht door steve smith » 02 sep 2009, 14:09

RutgerK schreef:Ondanks de subliminale boodschap van BMW De Beier die hier ieder keer over DF heen komt probeer ik toch een alternatief erin in te gooien. :mrgreen:

Ik kan hem niet linken maar bij Furness Volvo in Almelo staat een V70R uit 2003 met minder dan een ton op de teller. Met 300pk en AWD snel, comfortabel en toch wel een beetje spannend.

Afbeelding
Sorry, maar weer zo'n drol van een voertuig. Ben met Johann weleens een paar rondjes Ring op pad geweest met een V70R. Tijdens de eerste ronde gaat er dan bij Breitscheid een alarm dat de tussenbak te warm is en het vanaf daar enkel FWD is. Met 300 pk en zonder sper. WTF, halverwege het eerste rondje????? Johann reageerde er nauwelijks op, schijnt normaal te zijn bij zo'n frikandel.

Marc R

Bericht door Marc R » 02 sep 2009, 14:10

Ik ging ook voor een 535D,zeker weten.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 14:13

@Steve: Wat een flutreactie weer zeg :roll: Laat de mensen gewoon aandragen wat ze willen, misschien vind hij het wel wat? Hij gaat vast de Ring niet op ->
Louis schreef:het dwars gaan en echt gek doen heb ik een tijdje geleden al achter me gelaten, gek doen doe ik op het water met een vlieger 8)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 sep 2009, 14:18

Arthur schreef:Mooi, die Volvo! Automaat of handbak? Had ik ook aangegeven, mooie karren.
Edit: 30k, 98kkm gelopen en handbak :wink:

Btw, Louis komt zelf met BMW's op de proppen. Normaal kan ik je reactie wel begrijpen, Rutger, nu niet :mrgreen: De enige die connecties met de Beier heeft (voor zover ik weet) en hier gereageerd heeft is Rico. En die had het er niet eens over :wink:

Arthur, was een grapje. Ik kom uit Leiden en ken De Beier beter dan de lokale BMW dealer (naam moet ik opzoeken) door deze site. :mrgreen:

Ik wilde alleen even aangeven dat zodra er een BMW in het rijtje staat alle andere pogingen tevergeefs zijn. Louis zoekt een auto voor 10.00km per jaar voornamelijk voor de stadsverkeer. Een 535d of 550i kiezen omdat een V70R bij Breidscheid een waarschuwingslampje laat zien snap ik wel, maar vind ik niet het argument om er helemaal niet naar te kijken.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 14:22

Dat laatste snap ik nu juist weer niet :wink: Omdat er dus op de ring ergens een lampje gaat branden is iets een drol of frikandel. Altijd zo lekker ongenuanceerd (niet door jou) :wink: Als je een auto mooi vind en voor jouw doeleinden goed vind rijden hoeft er geen breekijzer door met zo'n post.

allen

Bericht door allen » 02 sep 2009, 14:23

RutgerK schreef:Een 535d of 550i kiezen omdat een V70R bij Breidscheid een waarschuwingslampje laat zien snap ik wel...
:roflol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 sep 2009, 14:26

Arthur schreef:Dat laatste snap ik nu juist weer niet :wink: Omdat er dus op de ring ergens een lampje gaat branden is iets een drol of frikandel. Altijd zo lekker ongenuanceerd (niet door jou) :wink: Als je een auto mooi vind en voor jouw doeleinden goed vind rijden hoeft er geen breekijzer door met zo'n post.
Ik snap wel dat iemand dat als argument aandraagt om daarmee een V70R links te laten liggen. Niet dat het voor mij een argument zou zijn.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 sep 2009, 14:27

Ik vind het prima verder :wink: Zoek toch geen van beiden, niets zelfs :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 02 sep 2009, 15:40

steve smith schreef:
Sorry, maar weer zo'n drol van een voertuig. Ben met Johann weleens een paar rondjes Ring op pad geweest met een V70R. Tijdens de eerste ronde gaat er dan bij Breitscheid een alarm dat de tussenbak te warm is en het vanaf daar enkel FWD is. Met 300 pk en zonder sper. WTF, halverwege het eerste rondje????? Johann reageerde er nauwelijks op, schijnt normaal te zijn bij zo'n frikandel.

Als ik het goed begrijp, werkt dan de haldex AWD niet meer ?

Heb ik met de S3 nooit last van gehad.

Had trouwens vorig week zo'n V70R op de bumper van de M5 hangen.. ik naar rechts en meneer dacht wel even langszij te kunnen gaan.. dat zijn van die momenten dat je even een glimlach op je gezicht krijgt :D

Hij was wel zo sportief om later zijn :thumbup: op te steken.

Louis

Bericht door Louis » 02 sep 2009, 17:17

Mn pa en een collega van me hebben een V70 van dat type, leuke stevige auto's maar alles behalve spannend. Gewoon een leuke toerwagen met D5 en automaat ook snel genoeg.
Maar in mijn ogen helemaal niet te vergelijken met een 5serie, is ook een generatie nieuwer dan de V70, de type R zal vast snel zijn maar een naar 325 PK gechipte 535d is vast niet veel langzamer

cooldragon

Bericht door cooldragon » 02 sep 2009, 17:46

Mijn S4 niks voor je? Rijdt tussen de 1 op 7,5 en 1 op 8,5. Zie andere post

GlennN

Bericht door GlennN » 03 sep 2009, 16:28

Louis schreef:Mijn defenitie van "spannend" is natuurlijk geen hardcore circuit wagen. Een meer dan goede wegligging en een fors koppel is voor mij al snel spannend genoeg.
Mijn A3 S-line heeft in mijn ogen dan ook absoluut een spannende wegligging.

De 535d heb ik niet echt kunnen "sturen" maar als ik Dennis zo hoor moet dat wel goed zitten.
Hallo Louis, een maat van mij heeft deze auto gecustomized,spannend genoeg? (koppel is lekker genoeg en de wegligging ook )tis een 530D en hij wil de auto verkopen.
Ik weet alleen niet hoe de pics te plaatsen.

Suc6 , Glenn

foto's : http://img90.imageshack.us/gal.php?g=bm ... pen029.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrianV

Bericht door BrianV » 03 sep 2009, 16:33

Dennis Cavallino schreef:Maatje van mij die ik in mijn 1e post bedoelde heeft zijn 350pk V70R dus ingeruild op een 530d. Die koopt nooit meer een Volvo. Alleen maar storingen en ellende gehad. De echte kick als je 't gas in trapt mist 'ie wel, voor de rest wint de BMW 't voor hem op alle andere fronten.
Verkapte sner geven aan niet BMW merken..
Misschien had die maat gewoon een slechte auto en heeft het niks met het merk te maken.
niet dat ik Anti BMW ben ( ik fapzelf ook op een M3) , maar dat constante bmw dit bmw dat.. lijkt verdomme wel de autoweek hier :mrgreen:

Louis

Bericht door Louis » 03 sep 2009, 17:58

Nee mocht het de 5 touring worden dan een 535d en geen 530d, wordt het trouwens wel bijzonder veel goedkoper van omdat het aanbod zoveel groter is.
S4 Avant is absoluut gaaf ding, maar en te duur en model is wat ouder.

Ik lees trouwens erg veel verschillende vermogen uit een gechipte 535d, van 320 pk tot 360 pk, misschien dat een tuner een beetje te optimistisch is over zijn resultaat of zit er nu echt daadwerkelijk zo veel verschil in.

VLA

Bericht door VLA » 03 sep 2009, 18:12

Louis schreef:M5 Touring is pas later gekomen, 2006 2007 ofzo ? Dus nog veel te duur. Gewone M5 in Duitsland is rond de 30k geloof ik maar met 10k aan BPM veel te gortig.
RS4 B5 vind ik een beetje verouderd inmiddels, en ben bang ik dat flauw zal raken van een benzineslurper die 1 op 5 rijdt.

Een 535d zal vast wel 1 op 10 halen bij een stevige rijstijl, en dat zint me meer.

Sja, de keus lijkt dan niet heel moeilijk, in duitsland een 535d M ophalen in gangbare kleur met 160.000 km en dan ff een goede car wrapper vinden.
En dan mat zwart of wit laten bestickeren. Zie link hieronder.

http://www.blikopsign.nl/carwrapping" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me erg gaaf.
Is dat goedkoper als spuiten dan ? Lijkt me namelijk best prijzig zo een carwrapping.

HSR

Bericht door HSR » 03 sep 2009, 18:23

steve smith schreef:
RutgerK schreef:Ondanks de subliminale boodschap van BMW De Beier die hier ieder keer over DF heen komt probeer ik toch een alternatief erin in te gooien. :mrgreen:

Afbeelding
Johann de stoicijnse tukker :D Aardige vent en had destijds wel een serieus snelle V70R ( 425PK geloof ik ). Hij moest later wel toegeven dat de best rijdende straat volvo de C30 was, iets wat ik zeker kan beamen.

Plaats reactie