accuut inhoudende e39 540
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: accuut inhoudende e39 540
ja had ik gelezen (wel ff vergeten trouwens
)
ik zou echt woest worden...dat gebeurde vroeger heel veel, mensen draaiden toch niet alles uit elkaar dus er werd veel geschreven en geclaimd, echter vaak werd lang niet alles gedaan wat op de brief stond
shame on them! die mogen een dikke boete krijgen!
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: accuut inhoudende e39 540
Wat is de voorgeschreven interval van zo'n brandstoffilter dan?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: accuut inhoudende e39 540
weet ik niet precies, maar zelf houd ik altijd tussen de 80.000km en max 120.000km aan, maar zal er ook aan liggen hoe schoon de benzine en tank is dus welke landen je rijd, dingen kosten in verhouding niet veel.Marco R. schreef:Wat is de voorgeschreven interval van zo'n brandstoffilter dan?
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: accuut inhoudende e39 540
Hmm, ik zal mijne ook eens gaan vervangen dan an 12 jaar en 158.xxx km 
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: accuut inhoudende e39 540
Zou ik bij een M60 niet doen als je onderblok je lief is.Casper schreef:Die M60 motoren kunnen prima op Ron95. Volgens mij zijn ze zelfs geëngineerd op Ron91
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: accuut inhoudende e39 540
Hoezo?raymondw schreef:Zou ik bij een M60 niet doen als je onderblok je lief is.Casper schreef:Die M60 motoren kunnen prima op Ron95. Volgens mij zijn ze zelfs geëngineerd op Ron91
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: accuut inhoudende e39 540
Ar schreef:Hoezo?raymondw schreef:Zou ik bij een M60 niet doen als je onderblok je lief is.Casper schreef:Die M60 motoren kunnen prima op Ron95. Volgens mij zijn ze zelfs geëngineerd op Ron91
De M60 is een uit lichtmetaal gegoten onderblok met cylinderwanden die met een nikkel-silicium legering gecoat zijn. Dit z.g Nikasil kan (bij de M60 en M52) niet zo goed tegen zwavel. Laat RON91 nou net een veel hoger Zwavel gehalte hebben dan RON95. Daarom heeft de M62 ook een coating van Alusil (Aluminium-Silicium). Deze hebben daar geen last van.
De M70/M73 zijn volledig uit Alusil opgetrokken. Vandaar dat de V12 mij liever is dan de V8.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: accuut inhoudende e39 540
Dat verhaal ken ik ja. Volgens mij hadden ze alleen in de VS er problemen mee.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Re: accuut inhoudende e39 540
Mooi dat het opgelost is, maar dat van het benzinefilter kun je de dealer niet echt aanrekenen vind ik. Het zijn nog altijd de klanten die de rekeningen betalen en bepalen wat voor werkzaamheden er wel of niet uitgevoerd moeten/mogen worden.Paskal Morriën schreef:En wat trek je uit die auto???? Een brandstoffilter uit oktober 1997![]()
Da's eigenlijk te schandalig voor woorden of niet?
Ik maak het zelf helaas vaak genoeg mee....
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: accuut inhoudende e39 540
Omdat ik er vragen over kreeg van iemand die zaterdag naar de 540 komt kijken hier ook maar ff een update.
Bovenstaande probleem is al geruime tijd opgelost. De brandstofpomp en het brandstoffilter bleken ook niet het euvel. Gelukkig deed hij het op een gegeven moment ook niet meer bij de BMW-specialist en dan is het makkelijk zoeken. Een los contactje in de bedrading die de brandstofpomp aanstuurt bleek uiteindelijk het probleem. Sinds begin april loopt hij dus weer probleemloos :banaan:
Bovenstaande probleem is al geruime tijd opgelost. De brandstofpomp en het brandstoffilter bleken ook niet het euvel. Gelukkig deed hij het op een gegeven moment ook niet meer bij de BMW-specialist en dan is het makkelijk zoeken. Een los contactje in de bedrading die de brandstofpomp aanstuurt bleek uiteindelijk het probleem. Sinds begin april loopt hij dus weer probleemloos :banaan:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: accuut inhoudende e39 540
zo hadden wij een keer bij de auto van en vriendin een losse hoofdstroom naar de startmotor...moertje zat wel een halve cm los
Daarna nooit geen last meer gehad bij die Peugeot 106 Sport 1.4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw, Wout309t en 8 gasten
