accuut inhoudende e39 540

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door GTRene » 01 apr 2009, 12:50

ja had ik gelezen (wel ff vergeten trouwens :bag: ) :wink: ik zou echt woest worden...dat gebeurde vroeger heel veel, mensen draaiden toch niet alles uit elkaar dus er werd veel geschreven en geclaimd, echter vaak werd lang niet alles gedaan wat op de brief stond :hammer: shame on them! die mogen een dikke boete krijgen!

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door Marco R. » 01 apr 2009, 16:38

Wat is de voorgeschreven interval van zo'n brandstoffilter dan?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door GTRene » 01 apr 2009, 16:43

Marco R. schreef:Wat is de voorgeschreven interval van zo'n brandstoffilter dan?
weet ik niet precies, maar zelf houd ik altijd tussen de 80.000km en max 120.000km aan, maar zal er ook aan liggen hoe schoon de benzine en tank is dus welke landen je rijd, dingen kosten in verhouding niet veel.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door Marco R. » 01 apr 2009, 21:42

Hmm, ik zal mijne ook eens gaan vervangen dan an 12 jaar en 158.xxx km :bag:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door raymondw » 02 apr 2009, 13:08

Casper schreef:Die M60 motoren kunnen prima op Ron95. Volgens mij zijn ze zelfs geëngineerd op Ron91
Zou ik bij een M60 niet doen als je onderblok je lief is.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door Ar » 02 apr 2009, 16:10

raymondw schreef:
Casper schreef:Die M60 motoren kunnen prima op Ron95. Volgens mij zijn ze zelfs geëngineerd op Ron91
Zou ik bij een M60 niet doen als je onderblok je lief is.
Hoezo?

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door raymondw » 02 apr 2009, 20:34

Ar schreef:
raymondw schreef:
Casper schreef:Die M60 motoren kunnen prima op Ron95. Volgens mij zijn ze zelfs geëngineerd op Ron91
Zou ik bij een M60 niet doen als je onderblok je lief is.
Hoezo?

De M60 is een uit lichtmetaal gegoten onderblok met cylinderwanden die met een nikkel-silicium legering gecoat zijn. Dit z.g Nikasil kan (bij de M60 en M52) niet zo goed tegen zwavel. Laat RON91 nou net een veel hoger Zwavel gehalte hebben dan RON95. Daarom heeft de M62 ook een coating van Alusil (Aluminium-Silicium). Deze hebben daar geen last van.

De M70/M73 zijn volledig uit Alusil opgetrokken. Vandaar dat de V12 mij liever is dan de V8.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door Ar » 02 apr 2009, 20:37

Dat verhaal ken ik ja. Volgens mij hadden ze alleen in de VS er problemen mee.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door Jan Visser » 02 apr 2009, 21:00

Paskal Morriën schreef:En wat trek je uit die auto???? Een brandstoffilter uit oktober 1997 :shocking:
Da's eigenlijk te schandalig voor woorden of niet?
Mooi dat het opgelost is, maar dat van het benzinefilter kun je de dealer niet echt aanrekenen vind ik. Het zijn nog altijd de klanten die de rekeningen betalen en bepalen wat voor werkzaamheden er wel of niet uitgevoerd moeten/mogen worden.

Ik maak het zelf helaas vaak genoeg mee.... :roll:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3802
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door Paskal » 01 sep 2009, 15:28

Omdat ik er vragen over kreeg van iemand die zaterdag naar de 540 komt kijken hier ook maar ff een update.

Bovenstaande probleem is al geruime tijd opgelost. De brandstofpomp en het brandstoffilter bleken ook niet het euvel. Gelukkig deed hij het op een gegeven moment ook niet meer bij de BMW-specialist en dan is het makkelijk zoeken. Een los contactje in de bedrading die de brandstofpomp aanstuurt bleek uiteindelijk het probleem. Sinds begin april loopt hij dus weer probleemloos :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: accuut inhoudende e39 540

Bericht door GTRene » 01 sep 2009, 16:54

:lol: ja dat kan ook nog :clap: mooi opgelost dus.

zo hadden wij een keer bij de auto van en vriendin een losse hoofdstroom naar de startmotor...moertje zat wel een halve cm los :lol: maar deed gewoon, heel af en toe hikte ie en of alles ineens ff uit en soms niet starten ff...tot ie weer redelijk contact maakte haha...maar al die dingen deed ie maar af en toe maar werd langzaam erger...dat was dus iets heel simpels ware het niet dat die draad uit het zicht zat en je eerst luchtfilterhuis moest verwijderen.
Daarna nooit geen last meer gehad bij die Peugeot 106 Sport 1.4

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten