Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
JP

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door JP » 30 aug 2009, 21:10

Vandaag nog ff een paar rondjes gedaan, had maar 1.5u de tijd, dus eigenlijk langer onderweg geweest (heen en terugreis) dan daadwerkelijk Am Ring...

Vond nogal druk rondom de baan, maar erop was wel lekker :hosanna: Wel weinig blaffers (GT3, GTR, etc...) vandaag gezien.

Klein momentje met een R26R, die er bij Breidscheid erop kwam en voor Bergwerk al met zijn grootlicht was aan knipperen dat hij erlangs wou, terwijl hij nog zeker 200m achter me zat :fy:

Laat je hem voorbij, geeft die bootkapitein geen gas..... :wtf:

Verder nog gestoeid met een Duitser in een gele Exige.... :thumbup:

atomchris

Bericht door atomchris » 31 aug 2009, 00:04

Mark Nauta schreef:DAMN!!!! Kom net deze foto tegen van afgelopen zaterdag........

Afbeelding
die zat bij ons in het vakantie park(bij cochem)stond ook nog een grijze RUF Cayman voor hun huisje,ik ben ook nog geweest alleen was de ring dicht dus ben ik op de gp strecke geweest!was ook erg gaaf en de cupra hield zich perfect!!!!
Heerlijk weer was het ook!!!
Heel erg gaaf wat je daar allemaal ziet!ook dat centrum bij de ring is erg cool!stonden een paar vette gtr's binnen!WOW wat een dikke bak is dat zeg!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 31 aug 2009, 09:02

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 31 aug 2009, 10:01

:clap:

Ik hoef niet te vermelden dat we zijn ingehaald door dat onderstuurde vaghok achter ons? :mrgreen:

Gisteren met een stel gasten naar de ring geweest. Begonnen zonder dak en deuren, maar m'n muts wilde steeds van m'n hoofd vertrekken en dan werd het wel heel koud in m'n nek. Halverwege toch maar besloten de deuren erop te gooien. Aangekomen 4 rondjes gekocht. Eerst zelf twee ronden rijden. Toch kut als je geen volgwagen voor je hebt. Joy nog een rondje laten rijden en daarna bood Patrick even aan om te gaan gidsen voor me. Scheelt toch een hoop. Dus dank ervoor. Nog een prachtige oude Sterling Moss tegengekomen toen ik meereed in de sti. 2 Grijsaards erin en het pastte zo mooi bij de auto! Op de parking van dichtbij kunnen aanschouwen en ik kan alleen maar concluderen dat zulke mooie wagens niet meer gemaakt worden...
Tom en Jenna nog tegengekomen waarbij laatstgenoemde ook al aardig besmet is met het ringvirus door eh... eerstgenoemde? :thumbup:

Op de weg heen, het laatste stuk binnendoor ingehaald door een motorrijder op een prachtfiets. Kwamen we een paar minuten later tegen. Die besloot denk ik van z'n fiets te vallen en was tussen 2 paaltjes geland. Een ervan gaf de gevaarlijke bocht aan. De houding die de man had aangenomen lukt zelfs een slangenmens niet, maar Joy en Tommy waren even naar de groep gelopen. De man ademde nog, dus hoop dat hij het heeft gehaald. Dat valt niet te zeggen van een andere motorrijder gisteren. :|

Rupie

Bericht door Rupie » 31 aug 2009, 10:32

Je kijkt wel heel stoer Allen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 aug 2009, 11:21

Het eerste waar ik aan moet denken als ik de foto zie is donkey kong en Mario kart, maar dan in 1 foto gevangen. :mrgreen: :thumbup:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 31 aug 2009, 11:52

Hmm maar eens nieuw accountje aangemaakt. was m'n nickname zat.

Maargoed.. zondag weer lekker vroeg vertrokken richting .de
Op de heenweg binnendoor werden we al ingehaald door wat kamikaze motoren.. waarvan we er één een paar minuten later half hangend/liggend in een stellage van een 'gevaarlijke bocht' zagen liggen.. met in het weiland erachter z'n mooie MV Augusta.
Lekker begin van de dag :shock:

Op de ring zelf was het de hele dag wel flink raak met baansluitingen. Waarvan 1 helaas met nogal dodelijke afloop. Kan me niet voorstellen dat die het heeft overleefd als ik de mensen heb gehoord die de motorrijder zagen liggen.
Een ronde met de caterham op sleeptouw, waren het een beetje mad max taferelen... haast iedere bocht stond of lag er wel iets tegen de vangrail aan. De abschleppdienst heeft weer flink wat eurootjes kunnen verdienen.
Dus de baan weer gesloten... 10 minuten open.. gelijk weer iemand gechrashed, de baan weer gesloten, 10 minuten open.. etc.. etc.
Beetje jammer allemaal.

Maargoed.. uiteindelijk nog wel een geslaagde dag. Weer een lekker kleurtje gekregen van het vele gewacht op de parking. En iedereen waar we mee zijn gekomen ook weer heel naar huis.

allen

Bericht door allen » 31 aug 2009, 11:52

:mrgreen:

Ben bij het uitruimen nog een muts tegengekomen van Gijs??? Of heb ik de naam verkeerd onthouden?

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 31 aug 2009, 13:21

allen schreef::mrgreen:

Ben bij het uitruimen nog een muts tegengekomen van Gijs??? Of heb ik de naam verkeerd onthouden?
Ik dacht matthijs ?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 31 aug 2009, 13:27

allen schreef::mrgreen:

Klopt, het is Gijs. Hij vond het gaaf, die caterham!

allen

Bericht door allen » 31 aug 2009, 13:28

:nana: @ patrick

RutgerK

Bericht door RutgerK » 31 aug 2009, 14:49

Gisteren ook naar de Ring geweest. Rond 4.45 in de auto gestapt om ongeveer 3 uur later een kopje koffie te kunnen bestellen bij het restaurant naast de ingang Breidscheid, in aanwezigheid van een groot aantal dieselrijders. Het idee was om twee ronden te rijden zondag. Een ronde om te kijken hoe de auto zich houdt en een tweede met wat meer tempo. Op weg naar Adenau vanaf de snelweg zat ik achter twee Porsches en het tempo was leuk. Bij het volgas geven uit sommige bochten slipte mijn koppeling echter wel een beetje.

Bij het geluid van de eerste auto's die langs kwamen op de Nordschleife ben ik richting ingang gelopen en naar de hekken om Exmühle te bekijken. Bij het zien van het stijgingspercentage bij Exmühle kreeg ik grote bedenkingen over mijn koppeling.
Diverse ongelukken in de ochtend en het zien van rokende remmen bij een aantal standaard auto's maakte definitief om niet de baan op te gaan.

In heb enige tijd doorgebracht bij Wehrseifen. Wehrseifen is een schitterende bocht om te overzien. Doordat de bocht naar beneden loopt ziet je heel veel verschillende lijnen worden gereden door ervaren rijders, minder ervaren rijders en motorrijders. Veel onderstuur bij FWD'ers (R26R rijder liet de R888's iedere keer weer krijsen op dat punt) en een Z3 rijders ging er juist met overstuur eraf maar hield de auto aan beide kanten gelukkig uit de vangrail. Ik kan mij niet herinneren hoe blind vanuit de auto de exit is van Wehrseifen, maar als toeschouwer leek het niet fijn daar achterstevoren op het circuit te staan met het geluid van twee aanstormende witte 911 GT3's. Vijf minuten later steeg er een stofwolk op van het stuk voor Wehrseifen. Dit zorgde voor de eerste volledige baan afsluiting. Een oranje Focus ST was de vangrail ingeschoten. persoonlijk letsel leek gelukkig beperkt.

Aan het begin van de middag met Jos zijn TT meegereden. De combinatie van bandengeluid, turbo en uitlaat zorgen ervoor dat je niet hoort met een diesel te rijden. Het koppel van 500Nm daarentegen herinnert je daar wel aan. Ongehoord hoe de motor eraan sleurt. De Corsa voor ons liet overigens wel zien dat ervaring en circuitkennis niet te compenseren is met alleen vermogen. De TT was ruim sneller, maar die Corsa-bestuurder remde duidelijk minder en liet de auto prachtig door de bochten lopen. Aan het einde van het eerste rondje werden we nog aangesproken door bezorgde bestuurders over een rokende TT. De uitleg dat het een diesel is, verhelderde de situatie. Voor Jos was het de tweede keer die dag dat hij moest uitleggen dat er een TDI voorin ligt.
Het tweede rondje werd helaas een halve. Rond Hatzenbach schoot er een slang los en moesten we 'cruisend' richting Breidscheid. Na Wehrseifen stond er weer een motorrijder te vlaggen voor een ongeval. Dit keer was het een Mustang cabrio. Links in de vangrail zat de motorkap horizontaal in de vangrail (er waren twee man voor nodig op de motorkap uit de vangrail te trekken!) en iets verderop rechts stond de Mustang met de voorkant helemaal in elkaar. Dat dit een total loss was is zeker. Ook hier gelukkig geen zwaar persoonlijk letsel.
Bij de exit Breidscheid zijn we van de baan afgegaan en voelde ik dat de nekspieren zich aardig hebben moeten inspannen gedurende die anderhalve ronde.

Ondanks dat ik niet zelf heb gereden was het een mooie dag!

Hier wat foto's:

http://www.flickr.com/photos/22529738@N ... 188536326/

Het is triest om te horen dat er een dode te betreuren is, verrassend is het helaas niet. Er reed een Nederlander op een naked bike met duidelijk veel ervaring. Hij reed ook nooit in 'verkeer'. Als ik echter groepjes motorrijders zag die achter elkaar aanjagen dan hield ik mijn hart vast.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 31 aug 2009, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 31 aug 2009, 14:52

Mooi verslag Rutger!

Erg jammer en zeer tragisch van de omgekomen motorrijder.

WAUW!!!!!
Afbeelding

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 31 aug 2009, 15:08

allen schreef: Tom en Jenna nog tegengekomen waarbij laatstgenoemde ook al aardig besmet is met het ringvirus door eh... eerstgenoemde? :thumbup:
Lol, daar heeft ze mij echt niet voor nodig, zij is erger besmet dan ik!

Hier dan mijn ringverslag van dit weekend: (voor de recordboeken, kortste ringverslag ooit)
Was leuk!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 31 aug 2009, 15:14

De kleur van de Wiesmann kreeg ik maar moeilijk op de gevoelige plaat.

Met een beetje bewerking komt deze wel in de buurt.

Afbeelding

Is Jenna de dame in de 318is?

allen

Bericht door allen » 31 aug 2009, 15:18

Ja.

De eerste motorrijder vlak voor de ring is blijkbaar ook bezweken. :cry:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 31 aug 2009, 15:19

Wat een woeste kleur voor die Wiesmann. SUPER!!

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 31 aug 2009, 15:52

Die MF5 is geweldig zo..
Lijkt me ook echt een beest van een auto.

Hunter

Bericht door Hunter » 31 aug 2009, 15:59

Ik ben gister ook weer eens richting Eifel geweest.
Ondanks dat het erg rustig was deze dag, weinig goede gevoelens aan over gehouden na een aantal berichten...
Die ongeluk(ken) met motorrijders zetten je gewoon even aan het denken.

Some pics van mijn zijde:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 31 aug 2009, 18:39

Hier nog wat foto`s van vorig weekend

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joy

Bericht door Joy » 31 aug 2009, 19:12

Het was een dag met erg uiteenlopende gevoelens. Aan de ene kant een leuke dag met stuk voor stuk toffe mensen, aan de andere kant die ongelukken en de confrontatie met zwaargewonden danwel overleden mensen. Die kwamen met hetzelfde idee naar de ring om een leuke dag te hebben. Als je ze kort daarvoor nog hun ding ziet doen en even later als verfrommeld pakketje ziet liggen... dat is wel even slikken.
Buiten dat feit was het een mooie dag, mooi weer, leuke groep mensen, mijn oude 318is en haar enthousiaste bestuurster Jenna gezien :D, en het laatste half uur dat de baan open was een 3-tal knalrondjes met Tom meegeweest. Dat was echt geweldig, ik moet er nu nog van grijnzen. :thumbup: Na het laatste rondje kwamen er twee zeiknatte mannetjes uit de auto gerold. Op de terugweg compleet gaar onderuit gezeten, slecht geslapen en dan als afsluiter van een lange dag 3 x zo een rondje dat hakt erin :mrgreen:

indobesar

Bericht door indobesar » 31 aug 2009, 19:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

indobesar

Bericht door indobesar » 31 aug 2009, 19:25

Afbeelding

indobesar

Bericht door indobesar » 31 aug 2009, 19:27

Afbeelding
:df:

Afbeelding

indobesar

Bericht door indobesar » 31 aug 2009, 19:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bijrijder lijkt last te hebben van angst? :wink:

Plaats reactie