Ruben schreef:Polletje weg? Jammer. Laura mag van mij de wereld rond met toestemming van haar ouders. Idiote regels in Nederland. Geboortebeperking lijkt mij een beter idee.
De regels zijn an sich niet idioot hier in Nederland, ik denk zelfs dat het overgrote deel van de regels hard nodig is.
Echter moeten we ook eens buiten kaders kunnen/durven denken.
Ook voor andere zaken worden "proefprocessen" gevoerd, puur om na te gaan hoe we de regels interpreteren en hoe ver daar vanaf geweken kan worden. Daarnaast kent NIEMAND hier de exacte in's en out's.
Pas als we die zouden kennen kunnen we een oordeel vellen over deze onderneming.
Bottomline :
Laat ik mijn dochter van 7 in haar eentje naar school fietsen; Nee, daar is ze nog niet aan toe, en dat vindt ik onverantwoord.
( het traject kennende waar zij over moet fietsen )
Laat ik mijn dochter paardijden op een Fjord met een stokmaat van zo'n 1,40.
Ja, omdat ik weet wat haar capaciteiten zijn m.b.t. paardrijden.
Dat ze tijdens het paardijden ook kan vallen en haar nek kan breken ( ongeacht de Cap en bodyprotector ) laat niet onverlet dat ik het toesta.
Bij alles maak je de afweging of het individu ( in dit geval het kind ) voldoet aan de verreisten om een bepaalde taak te volbrengen.
En juist het woordje individu is alles war het hier om gaat.
Als Laura aan alle wettelijk eissen kan voldoen ( studie e.d. ) dan zijn er eigenlijk alleen maar morele bezwaren, en iedereen houd er andere normen en waarden op na en heeft een ander moraal. ( zet de Tokkies eens een weekend naast Marijke Hellwegen

)
Dat er in dit kader gelijk weer een betuttelend orgaan bij moet worden gehaald zoals bureau jeugdzorg is voor mij overbodig.
Denk dat die wel belangrijker zaken in hun agenda hebben staan......
Of willen alle ouders met kinderen hier zeggen dat ze zich ook altijd strikt aan de voorschriften van het consultatiebureau hebben gehouden !
Ook al zo'n betuttelend orgaan.