Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nog maar een kind onderwerp(en)

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 13:58

misschien is het wel zo'n lastige puber :mrgreen: van 13, en der pa denkt pffff verzin een list, ah...2 jaar in der uppie de wereld rond en ze komt wat volwassener als 15 jarige terug :lol:

@Wouter dank voor de info, dus ze kunnen al meteen een paspoort op jongen leeftijd krijgen, en straks iedereen aan de ID kaart...hm, dat betekent dat dan ook het "probleem" met eventueel niet bestaande kids wat opgelost kan worden of...dan is het wel weer een extra check middel.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 aug 2009, 14:33

Eric H schreef:Toch de link uit mijn eerdere post niet aangeklikt ???
Iets over onderwijs e.d.

Mensen bij mij uit de buurt zijn voor drie jaar naar Dubai geëmigreerd met de kinderen.
Die ontrekken we dan natuurlijk ook aan de leerplichtwet in Nederland :hmmm: :?: :goodnight:
En die hebben er 3 jaar over gedaan via de zee en via internet of wat dan ook les gehad? Ze hebben daar gewoon (internationale) scholen hoor :hmmm: :!: :goodnight:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 26 aug 2009, 14:35

Arthur schreef:
Iets over onderwijs e.d.

Mensen bij mij uit de buurt zijn voor drie jaar naar Dubai geëmigreerd met de kinderen.
Die ontrekken we dan natuurlijk ook aan de leerplichtwet in Nederland :hmmm: :?: :goodnight:
En die hebben er 3 jaar over gedaan via de zee en via internet of wat dan ook les gehad? Ze hebben daar gewoon (internationale) scholen hoor :hmmm: :!: :goodnight:
Gaat het niet om...
Er wordt hier gesuggereerd dat ze heeft te voldoen aan de leerplicht.
Ik geef aan dat dit op verschillende manieren ingevuld kan worden. ( zie link )

Hier wordt door de criticasters even lekker overheen gelezen ( of genegeerd ). :bag:

Dus de kwestie van leerplicht is wat mij betreft uit de wereld.
( lees het artikel in de link maar even door. )

Volgende bezwaren graag !

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 aug 2009, 15:42

Eric H, ik probeer de term gezinssituatie in dejouw link even te rijmen met solo rond de wereld zeilen. :wink:
Eric H schreef:
Arthur schreef:
Iets over onderwijs e.d.

Gaat het niet om...

Hier wordt door de criticasters even lekker overheen gelezen ( of genegeerd ). :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 aug 2009, 15:52

Eric, er lijkt me een evident verschil tussen een wens om 2 jaar de wereld rond te zeilen en een gezin wiens pa en/of ma vanwege werk langdurig naar het buitenland moeten verkassen. Die kinderen gaan naar een buitenlandse school, strikt genomen kan je niet eens van het overtreden van de leerplichtwet spreken. Ze gaan naar school, weliswaar in het buitenland maar met een legitieme motivatie.

In het geval van ons 13 jarig meiske; het handelt hier om een persoonlijk gemotiveerde wens, niet om een verplichting (anders dan in bovenstaande vb, waar de ouders simpel weg geen keus hebben, ja een andere baan kiezen, maar das wel erg kort door de bocht)

Ondanks dat de leerplichtwet vanwege moverende reden anders ingevuld kan worden, lijkt bij ons zeemeerminnetje dit juist niet van toepassing................

Kim

Bericht door Kim » 26 aug 2009, 15:54

Zoals Nandor terecht zegt, in de tijd dat we hier over ouwehoeren zijn er in Afrika alweer een paar honderd kinderen doodgegaan.
ik snap simpelweg niet wat de doodgaande kindertjes in afrika er mee te maken hebben

er zijn nog wel veel meer verschrikkelijke dingen.

Maar wat maakt het nou uit dat híer aandacht aan besteedt wordt? Die aandacht kunnen we ook besteden aan Afrika, .... en dan? En dan Niets.
Kijk, niet dat het ook maar íets uitmaakt voor het uiteindelijke wel of niet gaan van dat meisje op haar zeiltocht, met 80 anderen, met alle communicatie mogelijkheden die bestaan (ik vind het meteen al een stuk minder speciaal moet ik zeggen). En niet dat dat evenement nou zo veel invloed gaat hebben op onze toekomst. maar het is iets actueels en kennelijk kan het genoeg mensen wel wat schelen.
Als jij /jullie geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten dan doe je dat toch niet en laat de mensen die híer wel hun mening over willen ventileren dat lekker doen, ze doen er toch niemand kwaad mee. En het is niet zo dat als we daar mee op houden er minder kinderen doodgaan in afrika.
Het zelfde geldt voor de media, natuurlijk is dit weer eens een opgeblazen spektakel wat helemaal nérgens over gaat, maar doen ze er kwaad mee dit in het nieuws te brengen? Zou het helpen als ze zich drukker maakten over de verschrikkelijkere dingen in de wereld? Zeehondjesjacht, het uitsterven van de tijgers, de hongerige kindertjes in derde wereldlanden, de wrede dicatuur in Nepal, global warming, enzovoorts enzovoorts.
Ik denk het niet.

Leven en laten leven ofzo

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2009, 16:19

Kim schreef: Als jij /jullie geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten dan doe je dat toch niet en laat de mensen die híer wel hun mening over willen ventileren dat lekker doen, ze doen er toch niemand kwaad mee.
Dat zie je verkeerd. :)

Romo post een topic hierover en vind het niet kunnen dat ze op wereldreis gaat + onderbouwing. Perfect, begin van een discussie. Anderen (Nandor, allen, nog paar, ikzelf) vinden het niet zo'n probleem dat ze alleen op reis gaat. Is niet zozeer dat het ons niet interesseert en geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten (anders hadden we hier niet gepost) maar juist het uitdragen van de mening dat het ons niet interesseert dat ze op wereldreis gaat. Das ook een mening. :)
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 26 aug 2009, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 26 aug 2009, 16:20

Romo, er zijn genoeg mensen die naar het buitenland verkassen voor hun werk omdat ze de mogelijkheid hebben en deze willen aangrijpen. Echt niet omdat het bedrijf ze anders ontslaat. Genoeg mensen die zelfs van baan wisselen omdat het dan mogelijk is. Ik ken daar genoeg van en het is ze gegund. Dat ze geen keuze hebben is juist erg kort door de bocht. Ik vind die dertienjarige een volhoudertje. Hoop dat de uitspraak haar gunstig gezind is straks. Het is toch eigenlijk van de gekke dat haar ouders hierom al uit de ouderlijke macht gezet moeten worden door de kinderbescherming die die mensen niet eens kennen en nooit bezocht of gesproken hebben. Omdat zij toevallig hun jeugd met lego en barbie moesten doorbrengen, is de zee voor hun begrijpelijk eng. Zij durft iets groots te ondernemen, daar heb ik respect voor. Temeer omdat ze zelf ook wel beseft dat het niet zonder gevaren is. Als je dat snapt op je 13 jarige leeftijd doe je het goed. Hoeveel moeite je als ouder zou hebben om je dochtertje zoiets te laten ondernemen, ik denk dat je op zo'n moment alleen maar beretrots kunt zijn. Voor hetzelfde geld had het een onnadenkend ettertje geweest die alleen maar het woordje playstation uit kon spreken en de duurste kleding wilde om mee te patsen op de hockeyclub :!:

Kim, met 80 bootjes om je heen moet je het nog altijd zelf doen. Het wordt er geen milimeter makkelijker op, als je dat had gedacht.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2009, 16:22

allen schreef:Ik vind die dertienjarige een volhoudertje. Hoop dat de uitspraak haar gunstig gezind is straks. Het is toch eigenlijk van de gekke dat haar ouders hierom al uit de ouderlijke macht gezet moeten worden door de kinderbescherming die die mensen niet eens kennen en nooit bezocht of gesproken hebben. Omdat zij toevallig hun jeugd met lego en barbie moesten doorbrengen, is de zee voor hun begrijpelijk eng. Zij durft iets groots te ondernemen, daar heb ik respect voor. Temeer omdat ze zelf ook wel beseft dat het niet zonder gevaren is. Als je dat snapt op je 13 jarige leeftijd doe je het goed. Hoeveel moeite je als ouder zou hebben om je dochtertje zoiets te laten ondernemen, ik denk dat je op zo'n moment alleen maar beretrots kunt zijn. Voor hetzelfde geld had het een onnadenkend ettertje geweest die alleen maar het woordje playstation uit kon spreken en de duurste kleding wilde om mee te patsen op de hockeyclub :!:
Mee eens! Perfect verwoord.

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2009, 16:26

Juist
Initiatief moet beloond worden.
Er zijn al genoeg meelopers en slopers.

Het gaat niet alleen om die reis.
Deze meid is op haar toekomst voorbereid denk ik dan maar, die kan het nog ver schoppen en misschien wat betekenen voor de maatschappij later.

Kim

Bericht door Kim » 26 aug 2009, 16:39

Wouter81 schreef:
Kim schreef: Als jij /jullie geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten dan doe je dat toch niet en laat de mensen die híer wel hun mening over willen ventileren dat lekker doen, ze doen er toch niemand kwaad mee.
Dat zie je verkeerd. :)

Romo post een topic hierover en vind het niet kunnen dat ze op wereldreis gaat + onderbouwing. Perfect, begin van een discussie. Anderen (Nandor, allen, nog paar, ikzelf) vinden het niet zo'n probleem dat ze alleen op reis gaat. Is niet zozeer dat het ons niet interesseert en geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten (anders hadden we hier niet gepost) maar juist het uitdragen van de mening dat het ons niet interesseert dat ze op wereldreis gaat. Das ook een mening. :)
dat is zeker een mening, maar dan vervolgens het onderwerp af doen als tijdverspilling en onbelangrijk is dan natuurlijk niet nodig, je hebt je mening dat het je niks kan schelen gegeven, maar vervolgens scheelt het kennelijk wel weer genoeg om er weer verder op in te gaan

@ allen, geen idee ik heb nog nooit gezeild, heb er ook geen beeld bij. Het zal vast wel pittig zijn. Maar het 'oh ja er zijn nog 80 anderen die ook gaan' doet een beetje af aan een meisje dat in haar eentje de wereld rond wil zeilen (want die bewering laat het voorkomen of er niemand anders ook die kant op gaat)

Kijk wat mij betreft gaat ze, ik vind het belachelijk maar ik ken d'r niet en kan er niet warm of koud van worden mocht ze het niet overleven. maar als ik een 13-jarige dochter had die dat wou had ze dikke vette pech, dan gebeurt het niet.
Niet al te lang geleden (hou ik mezelf voor) was ik ook een 13-jarig meisje... ik was niet bepaald doorsnee, maar op je 13e heb je hoe dan ook nog geen kaas gegeten van de echte wereld en schuil je nog veilig onder moeders vleugels. In een gezonde gezinsituatie natuurlijk, en ik ga er vanuit dat dit meisje in een normaal (breed begrip) gezin opgroeit.
Toen ik 13 was vond ik mezelf ook verschrikkelijk volwassen en dacht ik de wereld ook aan te kunnen. Ik wou graag een paard maar dat mocht niet van mijn ouders, terugkijkend ben ik daar heel blij mee. Hoewel ik toen dacht van wel weet ik nu dat ik die verantwoordelijkheid en zorg niet had kunnen dragen in mijn eentje (omdat mijn ouders niets met paarden hebben, de situatie is natuurlijk anders bij ouders die zelf ook verstand hebben van paarden)
Bovendien zijn juist die jaren zo belangrijk in je leven, er is geen periode waarin je grotere veranderingen doormaakt dan in die tijd. Die moet je doormaken met vrienden, stomme fouten maken, ruzie maken met je ouders, keihard op je bek gaan. Dit is de tijd voor een stabiele omgeving zodat je niet ontspoort. (goed ook dat is geen garantie natuurlijk. Ik bedoel van roken neemt de kans op longkanker ook toe, maar toch kun je daar ook wel gezond 90 mee worden. Waarom de gevaren opzoeken)
Mogelijk is dit meiske bijvoorbeeld nog niet eens ongesteld, zit je daar op zo'n zeilboot, wordt je voor het eerst ongesteld, dan is het toch fijn om je moeder/oudere zus/vriendinnetje met ervaring bij je te hebben. op je 13e moet je eerst de wereld direct om je heen maar eens verkennen die is vreemd en gevaarlijk genoeg. Daar heb je geen zee voor nodig.
en er zijn niet maar 2 uitersten, 1. kind gaat op wereldreis óf 2. kind zit alleen maar achter de playstation. Nuance.

Goed ik ben niet de tempplate van DE 13-jarige, maar het lijkt mij niet gezond dat ze dit nu doet.

/blaat

whatever

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2009, 16:40

Eric H schreef:
Arthur schreef:
Iets over onderwijs e.d.

Gaat het niet om...

Ik heb je link wel zeker aangeklikt, maar je kunt toch niet serieus menen dat dit vergelijkbare situaties zijn ?

Verder is dit hele gebeuren een groot avontuur.. dat zal betekenen dat school/schooltaken een lage prioriteit zullen hebben..in 2 jaar tijd, sterker nog na een paar weken zal ze door de situatie compleet van school vervreemden. alle theorie via internet ten spijt. Nu interesseert ons dat natuurlijk niet.. maar dat is het punt niet.

De grote vraag is.. waarom zou zij wel dat recht mogen krijgen en andere kinderen.. en dat zijn er echt duizenden hoor.. die het ook wel zouden willen, niet ?

Wat maakt haar belangrijk om haar die kans te gunnen ? Dat er aan de poten van de leerplicht wet stoel moet worden gezaagd ?

Persoonlijk zie ik het trouwens als een groot goed dat we hiero een leerpichtwet hebben.. ook al zag ik dat heel anders dan toen ik 13 jaar was :bag:

Roman

Bericht door Roman » 26 aug 2009, 16:49

Ik weet niet hoe of wat dat per se wat uitmaakt.

Je kan volgens mij gewoon uitgeschreven worden uit NL, het is de bedoeling dat je je dan inschrijft waar je naar toe gaat. Maar als je dat niet, pff wie kan daar iets van zeggen?

Als ze ouderlijke toestemming moeten geven om haar uit te schrijven, en als die dat dan ook gewoon doen valt er volgens mij weinig te doen verder. Kan ze gewoon rustig gaan zeilen.

Wat maakt het ook uit. Ken ook mensen die hun hele jeugd alleen maar op een zeilboot gewoont hebben en thuis "geschoold" zijn. Who gives a fvck.

Roman

Bericht door Roman » 26 aug 2009, 16:52

Rico schreef: De grote vraag is.. waarom zou zij wel dat recht mogen krijgen en andere kinderen.. en dat zijn er echt duizenden hoor.. die het ook wel zouden willen, niet ?

Wat maakt haar belangrijk om haar die kans te gunnen ? Dat er aan de poten van de leerplicht wet stoel moet worden gezaagd ?
Als zij meerdere paspoorten heeft en zich uitschrijft en misschien wel zelfs de NL nationaliteit inleverd meteen is er natuurlijk NIETS meer wat iemand kan doen. Dan kunnen nog zoveel mensen het willen, maar er zullen niet veel mensen zijn die zich kunnen uitschrijven en met een ander paspoort verder gaan. Dus dat is dan ook niet meer zo spannend dan?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 aug 2009, 17:03

Ook mooi:
http://www.nu.nl/algemeen/2069083/saudi ... terug.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 26 aug 2009, 17:05

Robin schreef:Ook mooi:
http://www.nu.nl/algemeen/2069083/saudi ... terug.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En daar zie je niemand zich mee bemoeien :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2009, 17:09

Het paspoorten verhaal is nu een beetje de konijn uit de hoge hoed, maar dat maakt de discussie natuulijk niet minder principieel.

Aan de andere kant vind het het ook vreemd, dat paspoorten te pas en te onpas kunnen worden gebruikt om verplichtingen aan te gaan danwel te ontduiken Omdat het dan beter uitkomt.

In dit kader begrijp ik ook wel dat de ambtenaren in Wijk bij Duurstede dit toch wel beladen onderwerp niet zomaar in het zicht van de rechter terpoderen. Want dan zouden die "nietige""ambtenaartjes op de stoel van rechter gaan zitten.

En mischien hebben deze ouders en het meisje wel onweerlegbare redenen waarom dit avontuur voor haar juist wel moet doorgaan.

Laat de rechter zich er maar over uitspreken.. want met die uitspraak zullen we ons bij neer moeten leggen..

Mag ze toch.. dan gaat het morele verhaal op.. en daar is alles al over geschreven.. maar dan gaat ze gewoon..

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2009, 17:10

Roman schreef:

Boeit me ook niet, maar 'Nederland' in het algemeen moet niet denken dat 'Nederland' veilig onder 'n kaasstolp ligt, we zijn niet 't beste jongetje van de klas, we zijn 'n zeikland ten top, en we zeiken over de verkeerde dingen, burgerlijkheid, betutteling, angsthazerij en bueraucratie.

OMAGAWD wat verloedert Nederland waar je bij staat. :lol:
En dat ligt voor 'n groot deel aan die vergoelijkende Nederlanders zelf die de balk in hun eigen oog niet zien en van 'n mug 'n olifant maken imo.
Laatst gewijzigd door Robin op 26 aug 2009, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2009, 17:11

Roman schreef:

eh.. volgens mij ook een onderwerp voor voldoende gespreksstof. alleen dan in een eigen topic, want het is niet bepaald vergelijkbaar. Hoe sneu het ook is voor dat 10 jarige meisje.

Tom

Bericht door Tom » 26 aug 2009, 17:13

hehehe
Dit soort berichten en die van Nandor over Afrika zetten eea wel in het juiste perspectief.
Heel het land heeft een mening over een meisje van 13 dat twee jaar de zee op wil. Als die ouders een tokki zijn kan ik het begrijpen, maar ze is in het wereldje opgegroeit (weet dus best waar ze mee bezig is) en die ouders geloven er ook in.

Verder kom je er bij deze discussie toch niet uit.
Ene groep blijft vasthouden dat ze naar school moet ivm ontwikkeling of de gevaren. Andere groep ziet het probleem niet en vind dat ze best mag gaan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2009, 17:13

Als ik die golven zie en ook nog eens denk aan de dingen die kunnen gebeuren aan de andere kant van de oceaan, waar zo`n malle pietje zo`n meisje eerst ff verkracht en daarna haar nek af snijd, dan kan ik me leerplicht wet of niet, niet voorstellen dat ik mijn dochter of ze nu als een pro kan zeilen of niet haar even de aarde rond laat zeilen.
Je moet je toch niet voorstellen dat zo`n bericht je bereikt dat ze omgekomen is, en dan in je achterhoofd hebbende dat jij haar als vader toestemming hebt gegeven om zo`n reis te maken.
13 jaar, de kracht van een vlo en dat aan alle ellende die ze kan ondervinden blootstellen.
Ik weet het niet, maar volgens mij zijn die ouders niet helemaal lekker..

Grtz,Hans

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 aug 2009, 17:17

"Lopende verzekeringen: een aantal verzekeringen geven geen dekking meer indien je bent uitgeschreven (aansprakelijkheids verzekering, doorlopende reisverzekering)."
http://www.joho.nl/verzeker/uitschrijven/

"Als kinderen worden uitgeschreven, vallen zij niet meer onder de Leerplichtwet 1969, maar onder de regelgeving van het vestigingsland. Vrijstelling van de Leerplichtwet 1969 vanwege het volgen van onderwijs in het buitenland kan, indien ouders een verklaring van het hoofd van de school in het buitenland overleggen aan de leerplichtambtenaar. Dit moet elk jaar opnieuw voor 1 juli."
http://www.pauldekrom.vvd.nl/nieuws_9861/15848/

Daarbij kunnen minderjarige zichzelf niet uitschrijven uit het GBA. Maar ja, onze Laura zal wel volwassen genoeg zijn om dit allemaal te weten voordat ze besloot zich te willen uitschrijven. :goodnight:

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2009, 17:18

Downforce Hans schreef:Als ik die golven zie en ook nog eens denk aan de dingen die kunnen gebeuren aan de andere kant van de oceaan, waar zo`n malle pietje zo`n meisje eerst ff verkracht en daarna haar nek af snijd, dan kan ik me leerplicht wet of niet, niet voorstellen dat ik mijn dochter of ze nu als een pro kan zeilen of niet haar even de aarde rond laat zeilen.
Je moet je toch niet voorstellen dat zo`n bericht je bereikt dat ze omgekomen is, en dan in je achterhoofd hebbende dat jij haar als vader toestemming hebt gegeven om zo`n reis te maken.
13 jaar, de kracht van een vlo en dat aan alle ellende die ze kan ondervinden blootstellen.
Ik weet het niet, maar volgens mij zijn die ouders niet helemaal lekker..

Grtz,Hans
Snap ik en in de basis best mee eens, maar je laat 'r ook niet gaan als ze 18/21/25 is dan?

Leeftijd is relatief. Vooral anno 2009. Het is dat die meid de NL wet tegen zich heeft, maar bedenk 1 ding. Het is niet JOUW kind, het kind is van mensen die zelf de toestemming geven.

As is verbrande turf.

Roman

Bericht door Roman » 26 aug 2009, 17:21

Robin schreef:

Boeit me ook niet, maar 'Nederland' in het algemeen moet niet denken dat 'Nederland' veilig onder 'n kaasstolp ligt, we zijn niet 't beste jongetje van de klas, we zijn 'n zeikland ten top, en we zeiken over de verkeerde dingen, burgerlijkheid, betutteling, angsthazerij en bueraucratie.

OMAGAWD wat verloedert Nederland waar je bij staat. :lol:
En dat ligt voor 'n groot deel aan die vergoelijkende Nederlanders zelf die de balk in hun eigen oog niet zien en van 'n mug 'n olifant maken imo.
Humor dat je dat zegt. We (als familie) kijken nu al een tijdje vanaf hiero naar NL, volgen gewoon NL tv en kranten etc maar wat je hierboven schrijft is EXACT wat ik ook denk.

Er is hier ook genoeg mis hoor dat dan weer wel :mrgreen:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2009, 17:25

Een hoogbejaarde inwoner van Saudi-Arabië krijgt alsnog de beschikking over zijn onlangs weggelopen 10-jarige bruid. Dat meldden media in het strengislamitische koninkrijk woensdag. Het meisje was onlangs gevlucht naar de woning van een tante. Haar vader, die haar had uitgehuwelijkt, kwam erachter en bracht het kind terug naar haar 80-jarige echtgenoot.

,,Mijn huwelijk gaat niet in tegen de sharia (islamitische wetgeving)'', meent de man. De bruidegom op leeftijd wees er verder op dat hij recht meent te hebben op het meisje, aangezien hij eerder verloofd was met haar oudere zus. Die verbrak de relatie echter omdat ze naar school wilde gaan. ,,Onder deze omstandigheden bood haar vader zijn jongere dochter aan'', aldus de man tegen een regionale krant. ,,Zoals de sharia voorschrijft, mocht ik haar bekijken en ik vond haar acceptabel.''

Een woordvoerder van een mensenrechtenorganisatie heeft geen goed woord over voor de gang van zaken, die vaker voorkomt in Saudi-Arabië. ,,Dit soort huwelijken zijn een grove schending van de internationale verdragen voor de rechten van het kind, die door het koninkrijk zijn ondertekend.''

Plaats reactie