Wouter81 schreef:Kim schreef:
Als jij /jullie geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten dan doe je dat toch niet en laat de mensen die híer wel hun mening over willen ventileren dat lekker doen, ze doen er toch niemand kwaad mee.
Dat zie je verkeerd.
Romo post een topic hierover en vind het niet kunnen dat ze op wereldreis gaat + onderbouwing. Perfect, begin van een discussie. Anderen (Nandor, allen, nog paar, ikzelf) vinden het niet zo'n probleem dat ze alleen op reis gaat. Is niet zozeer dat het ons niet interesseert en geen zin hebben om over dit onderwerp mee te praten (anders hadden we hier niet gepost) maar juist het uitdragen van de mening dat het ons niet interesseert
dat ze op wereldreis gaat. Das ook een mening.

dat is zeker een mening, maar dan vervolgens het onderwerp af doen als tijdverspilling en onbelangrijk is dan natuurlijk niet nodig, je hebt je mening dat het je niks kan schelen gegeven, maar vervolgens scheelt het kennelijk wel weer genoeg om er weer verder op in te gaan
@ allen, geen idee ik heb nog nooit gezeild, heb er ook geen beeld bij. Het zal vast wel pittig zijn. Maar het 'oh ja er zijn nog 80 anderen die ook gaan' doet een beetje af aan een meisje dat in haar eentje de wereld rond wil zeilen (want die bewering laat het voorkomen of er niemand anders ook die kant op gaat)
Kijk wat mij betreft gaat ze, ik vind het belachelijk maar ik ken d'r niet en kan er niet warm of koud van worden mocht ze het niet overleven. maar als ik een 13-jarige dochter had die dat wou had ze dikke vette pech, dan gebeurt het niet.
Niet al te lang geleden (hou ik mezelf voor) was ik ook een 13-jarig meisje... ik was niet bepaald doorsnee, maar op je 13e heb je hoe dan ook nog geen kaas gegeten van de echte wereld en schuil je nog veilig onder moeders vleugels. In een gezonde gezinsituatie natuurlijk, en ik ga er vanuit dat dit meisje in een normaal (breed begrip) gezin opgroeit.
Toen ik 13 was vond ik mezelf ook verschrikkelijk volwassen en dacht ik de wereld ook aan te kunnen. Ik wou graag een paard maar dat mocht niet van mijn ouders, terugkijkend ben ik daar heel blij mee. Hoewel ik toen dacht van wel weet ik nu dat ik die verantwoordelijkheid en zorg niet had kunnen dragen in mijn eentje (omdat mijn ouders niets met paarden hebben, de situatie is natuurlijk anders bij ouders die zelf ook verstand hebben van paarden)
Bovendien zijn juist die jaren zo belangrijk in je leven, er is geen periode waarin je grotere veranderingen doormaakt dan in die tijd. Die moet je doormaken met vrienden, stomme fouten maken, ruzie maken met je ouders, keihard op je bek gaan. Dit is de tijd voor een stabiele omgeving zodat je niet ontspoort. (goed ook dat is geen garantie natuurlijk. Ik bedoel van roken neemt de kans op longkanker ook toe, maar toch kun je daar ook wel gezond 90 mee worden. Waarom de gevaren opzoeken)
Mogelijk is dit meiske bijvoorbeeld nog niet eens ongesteld, zit je daar op zo'n zeilboot, wordt je voor het eerst ongesteld, dan is het toch fijn om je moeder/oudere zus/vriendinnetje met ervaring bij je te hebben. op je 13e moet je eerst de wereld direct om je heen maar eens verkennen die is vreemd en gevaarlijk genoeg. Daar heb je geen zee voor nodig.
en er zijn niet maar 2 uitersten, 1. kind gaat op wereldreis óf 2. kind zit alleen maar achter de playstation. Nuance.
Goed ik ben niet de tempplate van DE 13-jarige, maar het lijkt mij niet gezond dat ze dit nu doet.
/blaat
whatever