UWV uitkeringen bewijslast goederen als bv auto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

UWV uitkeringen bewijslast goederen als bv auto

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 12:16

Jullie hebben er vast al van gehoord van de uitkeringinstanties anoniem? tippen als je denkt van, hey die buurman of kennis? heeft een hele dikke auto maar werkt niet...dat zit vast fout dus we geven hem/haar aan bij de UWV "politie" (ik zit al vele jaren in de WAO maar natuurlijk wel goed wat voor die tijd gedaan en gespaart enz enz en goed besteed)

Dat is op zich een goede zaak als het echt zo'n misbruiker is natuurlijk...zo'n iemand waar bv Nandor zich zo aan ergert :wink:

Echter er schijnt 1 of ander zielig persoon te zijn die mij heeft aangegeven met 2 autos (heb er nu gelukkig 1) ik had toen ff voor nood die Citroen saxo die me dus ellende en geld heeft gekost..anyway werd net gebeld dat ze met 2 man hier wilden komen en of ik alles kon weerleggen e.d. ja ze begonnen voorzichtig en toen wist ik al waar het over ging :mrgreen:

hoop niet dat het een gein is van iemand van hier, want dat zijn geen leuke geintjes, natuurlijk kan ik alles goed onderbouwen en is het verklaarbaar maar ik wil al die shit niet aan men kop....met die kop problemen zit ik al juist thuis!

dus al iemand dat hier van DF heeft gedaan en die gegevens door gespeeld heeft met alle info...mag die zich diep schamen... :hammer: anyway die persoon die dat gedaan heeft is wel erg triest en denkt vast dat het gras hier groener is dan bij hem, geloof me je wil misschien van auto ruilen met me, maar niet met mijn leven. :hammer:

anyway...gelukkig heb ik niks te verbergen, maar kan al dat gedoe slecht aan met men kop...maja komen we ook wel weer door... :angel:

magoed als er op dezeeee manier de echte foute mensen uit gehaald worden ist oke, maar mensen die mij kennen moeten toch beter weten als ze goed nadenken. :protest:

Xave30

Re: UWV uitkeringen bewijslast goederen als bv auto

Bericht door Xave30 » 26 aug 2009, 12:33

Persoonlijk, vind ik dit vervelend voor je. Al heb je niets te verbergen, hoeft het niet te betekenen dat dit het laaste keer zal zijn.

Dit topic : http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... it=dealers" onclick="window.open(this.href);return false; ging al over de politie/instanties informeren. Nu hebben we iemand op DF die het overkomen is. :?

HansD

Bericht door HansD » 26 aug 2009, 12:36

Heerlijk he die NSB mentaliteit die gestimuleerd wordt door de regering. Koren op de molen van allerlei jaloerse nederlanders :roll:

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het iemand van DF geweest is. Mocht dit wel zo zijn dan mag diegene zich diep gaan schamen . Een geintje op een plat inetrnetforum ok maar dit zijn ngeen geintjes meer.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 12:42

@Aavo30, ah, ik dacht al ooit zoiets gelezen te hebben, en op het nieuws...maja, tis ff klote omdat ik weet hoe alles eerlijk verkregen is enz enz dat je toch verdacht wordt van...zo op die manier is het ff klote, maja...hoop wel dat ze de echte profiteurs/misbruikers natuurlijk ok pakken, dus ik zei ook, ja tuurlijk werk ik daar aan mee :mrgreen:
kost me wel veel energie, maja...moet ik voor de goede orde maar door....ben gelukkig heen knaapje van 22 ofzo met zo'n bak (nouja gelukkig..46 zijn is wel wat minder flexiebel :lol: ) :mrgreen: dan wordt het wat moeilijker te verklaren :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2009, 12:47

Wie zegt dat dit 'NSB geklik' is geweest?

Het is zo simpel voor dat soort instanties om databases te vergelijken. Als daar een meneer S. in staat die een uitkering geniet en in een andere database staat dat meneer S. met hetzelfde BSN nummer ook 2 auto's bezit waarvan 1 dure, dan kan ik me voorstellen dat je controle krijgt.

Net zoals bedrijven ook wel eens controle krijgen van de belastingdienst. Heb je niks te verbergen, dan is er niks aan de hand. Bij jou is alles eerlijk (neem ik aan :mrgreen: ) maar bij Hasan Q. uit de Bijlmer die een M3 op zijn naam heeft staan en werkloos is, is het waarschijnlijk wel nuttig dat dit soort dingen worden gecheckt.

Tom

Bericht door Tom » 26 aug 2009, 12:52

Wouter81 schreef:Wie zegt dat dit 'NSB geklik' is geweest?

Het is zo simpel voor dat soort instanties om databases te vergelijken. Als daar een meneer S. in staat die een uitkering geniet en in een andere database staat dat meneer S. met hetzelfde BSN nummer ook 2 auto's bezit waarvan 1 dure, dan kan ik me voorstellen dat je controle krijgt.

Net zoals bedrijven ook wel eens controle krijgen van de belastingdienst. Heb je niks te verbergen, dan is er niks aan de hand. Bij jou is alles eerlijk (neem ik aan :mrgreen: ) maar bij Hasan Q. uit de Bijlmer die een M3 op zijn naam heeft staan en werkloos is, is het waarschijnlijk wel nuttig dat dit soort dingen worden gecheckt.
+1

Verder lastig natuurlijk in jouw situatie, maar ik ken ook wel wat mensen die misbruik maken en hun handjes (onterecht) open houden. Heb ik geen respect voor. Aanpakken die handel.
(behalve dat aangeven door andere burgers,..)
Laatst gewijzigd door Tom op 26 aug 2009, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 12:55

:mrgreen: ja van mij kan iedereen echt 100% van uit gaan dat het allemaal eerlijk is en met waarden en normen...ik vraag ook nooit extra subsiedies ofzo aan (snap ik weinig van en kost me meer kopzorgen dan het geld me waard is zeg maar)

nope, en ja vind de regel sowieso goed, echter dan hadden ze ook kunnen weten dat ik die Citroen al lang niet meer op mijn naam heb omdat die verkocht is...maar ik vraag het ze wel als ze volgende week hier komen...zo te horen waren ze daar heel druk mee bezig hoorde daar vele telefoontjes door elkaar. :mrgreen: hopelijk levert dat veel op...er lopen heel wat onrechtvaardige zaken rond zeg maar, dus de intentie is goed :thumbup:

Hij zei, dan kom ik en een collega volgende week kunt u die dag en tijd, ik zei van, ja hoor ik ben in principe altijd thuis (kom er maar heel weinig uit haha, dus kan in principe altijd thuis, ik kom bijna nergens de laatste jaren :bag: ) magoed, ik hoef er wat dat betrefd niet speciaal voor thuis te blijven :lol: en ben ook wel benieuwd hoe dat loopt/gaat....wordt vervolgd :police:

Peric

Bericht door Peric » 26 aug 2009, 12:56

Zou proberen er je niet te druk over te maken als ik jou was René.
Je hebt tenslotte niets te verbergen.
Dus geen zorgen aan je kop als het niet nodig is.

Succes ermee!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 aug 2009, 12:58

Ik krijg er toch een raar gevoel bij. Persoonlijk zou ik niet toelaten dat twee mensen bij mij thuiskomen. Als ze wat willen dan zou ik wat afspreken bij het UWV!!!!!!

Ik acht het niet onmogelijk dat er figuren zijn in Nederland die misbruik maken van het nieuwsbericht en zich op deze manier toegang tot een huis proberen te verschaffen.

Bel voor de zekerheid anders de lokale politie en/of UWV wat de procedure is.

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 aug 2009, 13:04

RutgerK schreef:
Ik acht het niet onmogelijk dat er figuren zijn in Nederland die misbruik maken van het nieuwsbericht en zich op deze manier toegang tot een huis proberen te verschaffen.

Bel voor de zekerheid anders de lokale politie en/of UWV wat de procedure is.
Point ! Doe maar checken Rene, kan geen kwaad.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 13:07

Zo werd ik ooit al eens op het matje geroepen bij het UWV (destijds GAK) vanwege extra inkomsten die ik niet had doorgegeven...was iets van 1.000,- gulden toen nog, zeg 15 jaar geleden tijdens een optreden van Lee Towers JubiLee in Rotterdam? anyway ik was daar figurant al die dagen en kreeg reiskosten en die waren erg goed en ik kwam van ver, zo'n 400km per dag (heen en weer) echter die salaris admi schreef dat alles op als loon terwijl het reiskosten waren...moest ik naar het GAK/UWV en werd echt ondervraagt door 2 man van de hoe heet dat Politie uehm...owja inlichtingen dienst haha echt war zoiets...dacht huh? ikke ik weet van niks :lol: heel apart en best wat spannend/scary...maja niks te verbergen dus snapte er ook niks van.

Toen men zus maar gebeld (1 van de 2 advocaten 2-ling zusje beide advocaat) en die stuurden de uitleg en hun kantoorinfo e.d. naar die inlichtingen dienst en toen was het...sorry en meteen oke :lol: nooit meer wat van terug gehoord omdat alles ook klopte, trouwens Lee Towers had me toen nog persoonlijk wt ingesproken op mijn destijds antwoordapparaat dat die dienst info naar mij had gedaan :thumbup: top kerel die Lee.
toch een leuk avontuur achteraf en goed dat ze het doen, alleen hun energie e tijd verdaan aan mij :mrgreen:

hm, inderdaad...point taken mannen, ik zal zo de UWV eens bellen, heb trouwens ook de naam en 06 van die man...maar toch ff naar UWV to be sure.

:thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 26 aug 2009, 13:09

Ja natuurlijk. Ze hebben toch niets te doen bij de belastingdienst / UWV / etc., dus gaan ze maar personen / bedrijven controleren waarvan ze denken dat alles klopt ???

Ga er maar gewoon vanuit dat controle vanuit de overheid (ter plekke aan huis / de zaak) alleen maar gebeurt als er meerdere aanwijzingen zijn. Dus ook vanwege / icm. "anonieme" telefoontjes.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2009, 13:13

Dat betwijfel ik wjn. Mijn IB 2008 aangifte is ook (steeksproefsgewijs) gecontroleerd, kreeg daar nog een aparte brief over. Bleek niks aan de hand te zijn. Bij klanten van me hoor ik het ook regelmatig, dat ze controle krijgen. Geloof niet dat dat altijd persé is omdat er gerede verdenking is op dat moment.

Laat ik het zo zeggen: als ik ambtenaar was, bij het UWB werkte en toevallig iets meer van auto's wist dan normaal en ik zag een persoon staan die werkloos is, arbeidsongeschikt enzo maar wel een Hartge V8 voor de deur heeft staan, dan zou ik daar ook eens even een controleronde aan wagen. :) Is geen aanval René. Wij kennen je, zij niet.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 aug 2009, 13:18

+1

Verder moet het Metin zijn met zij PVDA promotie team, die al meerdere pogingen heeft gedaan de One and Only te kopen, en die wijs je telkens af. Nu met de knorrende maag tijdens de ramadan kunnen ze rare dingen doen :mrgreen: :mrgreen:

Michel

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2009, 13:21

Michel P schreef: Verder moet het Metin zijn met zij PVDA promotie team, die al meerdere pogingen heeft gedaan de One and Only te kopen, en die wijs je telkens af. Nu met de knorrende maag tijdens de ramadan kunnen ze rare dingen doen :mrgreen: :mrgreen:
Michel
:roflol:

Metchu

Bericht door Metchu » 26 aug 2009, 13:27

:jenna: :jenna:

@ rené, ik zou er niets achter zoeken en niet druk om maken. Volgens mij hoef je er ook niet aan mee te werken, laat ze het maar lekker zelf uitzoeken denk. Moet jij daar weer tijd insteken... je bent in dit land neem ik aan nog steeds onschuldig totdat het tegendeel bewezen is... jij hoeft je onschuld niet te bewijzen! Maar misschien dat smackboy hier meer over kan vertellen ? anyway, succes ermee!

HansD

Bericht door HansD » 26 aug 2009, 13:36

Volgens mij hoef je er ook niet aan mee te werken, laat ze het maar lekker zelf uitzoeken denk. Moet jij daar weer tijd insteken... je bent in dit land neem ik aan nog steeds onschuldig totdat het tegendeel bewezen is... jij hoeft je onschuld niet te bewijzen! Maar misschien dat smackboy hier meer over kan vertellen ?
Volgens mij ben je wel verplicht om hieraan mee te werken en het zou ook nog wel eens kunnen dat voor deze gevallen de bewijslast omgekeerd is, zie cabrioproject in Amsterdam. Wellicht weet Macboy dit zeker of anders je rechtsbijstand?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 13:40

Wouter81 schreef:
Michel P schreef: Verder moet het Metin zijn met zij PVDA promotie team, die al meerdere pogingen heeft gedaan de One and Only te kopen, en die wijs je telkens af. Nu met de knorrende maag tijdens de ramadan kunnen ze rare dingen doen :mrgreen: :mrgreen:
Michel
:roflol:
:lol: :clap:

@Metin, ja is oo zo, maar werk gewoon mee, en wordt het te ingewikkeld o.i.d. dan vraag ik wel aan 1 van men zusjes, maar liever stoor ik hen niet omdat ze altijd erg druk zijn, maar tis wel een fijn gevoel dat ik weet dat zij het over kunnen nemen...vroeger graag een broertje gewild om mee te vechten en te delen, en toen werd het een 2-ling meisje :hammer: grrr haha...maar vele jaren later ben ik toch heel blij en trots op die 2, en handig wat advocaten in de familie die niet zo snel onder de indruk zijn van onterecht geblaat.
Maar eerst eens aanhoren en men verhaal doen met uitleg en of bewijzen zo die er nog zijn, en kijken of dat genoeg is....heeft die pech Citroen Saxo dioe me ook nog eens geld koste terwijl ie juist een paar honderd extra kon opleveren en ff leuk vervoer moest zijn..nog een extra nasleep ook :'(

:mrgreen: nah, als men haar maar goed zit :shithappens: welk haar :hmmm:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 aug 2009, 13:41

Wouter81 schreef:Dat betwijfel ik wjn. Mijn IB 2008 aangifte is ook (steeksproefsgewijs) gecontroleerd, kreeg daar nog een aparte brief over. Bleek niks aan de hand te zijn. Bij klanten van me hoor ik het ook regelmatig, dat ze controle krijgen. Geloof niet dat dat altijd persé is omdat er gerede verdenking is op dat moment.

Laat ik het zo zeggen: als ik ambtenaar was, bij het UWB werkte en toevallig iets meer van auto's wist dan normaal en ik zag een persoon staan die werkloos is, arbeidsongeschikt enzo maar wel een Hartge V8 voor de deur heeft staan, dan zou ik daar ook eens even een controleronde aan wagen. :) Is geen aanval René. Wij kennen je, zij niet.

Aangiftes worden altijd steeksproefgewijs op het belastingkantoor nagekeken, dat is niks nieuws. Gebeurd altijd en ook met bepaalde doelgroepen, het ene jaar zijn de hypotheken aan de beurt het andere jaar weer wat anders etc.

Maar als jij echt de belastingdienst op de zaak binnen krijgt voor controle dan halen ze echt de onderste steen boven, en reken maar dat je daar niet vrolijk van word. Dat heb je dan meestal ook te danken aan je concurrentie of ander volk welke je niet mag. Die controles gaan dan ook behoorlijk ver. Bij een goede vriend van mij zijn ze niet al te lang terug ook geweest bijvoorbeeld. Die tankte altijd de busjes voor de werknemers op zaterdag zodat ze op maandag vlotter aan het werk konden. Mocht die even aantonen dat zijn personneel niet zwart werkte op zaterdag. verhaal uit gelegd etc. Nu bleek een van de jongens een busje 1 keer gebruikt te hebben om even snel wat spul voor eigen gebruik naar zijn huis te vervoeren. Ze zijn dus met foto's op de proppen gekomen en toen was het leg even uit wat ze hier doen op zaterdag dan.

Maw zou me niks verbazen als gewoon iemand gebeld heeft, die Rene S. doet de hele dag niks maar rijd wel in een hele dikke BMW. Lullig om te zeggen maar zelfs al was het iemand die hier geregistreerd is dan zou het me ook niet verbazen. Weten we CBR07 nog??? Besloten forum maar dat hielp ook niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 13:53

klopt Bert, daar moeten we ernstig rekening mee houden, en ja kan ver gaan...zo ook die keer na die optredens met lee Towers...tjonge wat een info en papieren....kreeg echt een ondervraging van 2 man net als in een film :shocking: maar bleek allemaal en misverstand te zijn achteraf, maar toch dacht was dit nu....koste me wel energie e.d. om mee om te gaan en te verwerken...immers hun hebben meer "macht" dan ik als ze wat door willen drukken of achterhouden zoals dat andere draadje van tegen bewijs leveren anders krijg je bv de auto niet terug.

benieuwd of nog meer mensen de komende tijd zich moeten verantwoorden...zei het met politie of UWV zullen binnenkort wel verhalen verschijnen lijkt me op het net.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 aug 2009, 13:59

Bij de belastingdient ligt de bewijslast andersom idd, wellicht bij UWV e.d. ook.

Verkoop de One and Only maar voor 10k aan mij, mag je deze na het onderzoek voor 15 terug kopen, koopje toch voor een auto van 60k ;-)

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 14:01

:lol: :mrgreen:

Casper

Bericht door Casper » 26 aug 2009, 14:24

No offence tegen jou hoor Rene, maar is het niet zo dat als je in de WAO zit, dat je dan geen spaargeld mag hebben e.d.? Als je het puur zwart-wit bekijkt is het natuurlijk wel een beetje gek dat je een uitkering krijgt, maar wel in een auto van €50k rijdt, er tijdelijk 1 bijkoopt etc....

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2009, 15:01

Casper schreef:No offence tegen jou hoor Rene, maar is het niet zo dat als je in de WAO zit, dat je dan geen spaargeld mag hebben e.d.? Als je het puur zwart-wit bekijkt is het natuurlijk wel een beetje gek dat je een uitkering krijgt, maar wel in een auto van €50k rijdt, er tijdelijk 1 bijkoopt etc....
WAO mag dat wel, bijstand mag dat niet, ja mag wel maar dan moet je dat eerst op maken zeg maar.

WAO kan ieder overkomen, ook al heb je een miljoen :mrgreen: maja heb ik ni :hammer: :lol: dus gelukkig mag je wel spaargeld hebben, echter dan krijg je geen subsiedies ofzo....dus beter alles opzuipen en handje ophouden :wink: nee hoor zo ben ik niet zit niet in men aard.
gewoon zuunig doen en als je wat koopt, zakelijk denken zodat het wat op kan leveren...en goed uitkijken, d Saxo was een miskoop wilde zo ik dat vroeger deed weer eens doen, maja auto's zijn moeilijker dus ff iets erbij kopen omdat de prijs goed is en dan weer de ander verkopen is moeilijker en wilde kijken of men kop dat allemaal nog zo kon...eneuh...doe ik niet snel weer :mrgreen: :hammer: hoop ik want vergeet wel eens wat :bag:

Remmie

Bericht door Remmie » 26 aug 2009, 15:46

Suc6 . Zal vast allemaal wel goed komen :thumbup:

ot: Weet je zeker dat het 2 mannen zijn die langskomen en niet 2 mooie vrouwen? :morecoffee:

Plaats reactie