Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Bericht door Jan Visser » 10 aug 2009, 10:47

Hangt uiteraard helemaal van de rijstijl af...........

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1077
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Bericht door Alexsti » 10 aug 2009, 13:44

Idd. rustig opwarmen en afkoelen is belangrijk , tevens natuurlijk goede olie en de verversing daarvan. :wink:
Ga je in Sjonnie-stijl iedere week bij de Mac. koud in de toerenbegrenzer weg dan gaat tie wel stuk ja...

Rij nu ook alweer 6 jaar (95.000km) met de STI die ruim 350 Pk heeft uit een motorinhoud van 2 liter , geen klap verkeerd ondanks die regelmatig op het circuit wordt uitgelaten.

Over die waterspray , heb het wel eens gebruikt maar nooit gevoeld dat je er meer vermogen doorkrijgt......alleen de buren stonden weer raar te kijken als met een gieter in je kofferbak staat te gieten als dat tankje wat daar zit leeg was. :mrgreen:

Groet Alex,

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1923
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Bericht door Erik » 17 aug 2009, 19:17

Deze motor is kwa karakterisitiek absoluut niet vergelijkbaar met de std 2.0sti blokken.

De spruistukken zijn compleet anders, de TMIC is anders, de turbo is anders, maar bovenal heeft hij een compressie ratio van 9:1.
Dit geeft in de praktijk een motor die aan het gas hangt als een atmosferische, enorm lekkere respons, super allert, nagenoeg geen turbogat.
Inderdaad 8000rpm, en dat is gewoon affentitengeil.

Volgens mij wordt hij ook geleverd met een JDM bak, hetgeen inhoudt dat de top veel lager is dan de EUspec wagens, hetgeen de snelheidsbeleving enorm te goede komt.

Deze wagen is gebouwd voor absurde acceleraties, en geloof me dat voel je echt (ik heb een JDM STI spec C type RA aandrijflijn in laten bouwen, top 210kmh/7000rpm)

Deze 2009 spec C uitvoeringen staan in het buitenland nieuw te koop voor 29k euro, dus als je een rally wagen wilt opbouwen (even BPM aftikken voor je kenteken) waar je wedstrijden mee wilt doen, dan is dit een uitstekende opstapwagen om te strippen en volledig op te bouwen.

E

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 837
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Bericht door Andry » 19 aug 2009, 17:04

Ik zet in de EVO de IC-spray bij het starten altijd op "auto-mode". Beetje standaard ritueel maar heb nog nooit:
- de IC-spray horen werken
- nog nooit het reservoir bij hoeven vullen
- of verder enig nut/effect kunnen bespeuren.

Ook uiteraard wel eens handmatig de IC-spray gebruikt. Leuk maar ook nooit enig effect gemerkt.
Mark, dat klopt want de 'auto mode' moet ook in de ecu worden geactiveerd wil deze gaan werken. Dit is ooit eens op MLR gepost dacht ik.

indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Bericht door indobesar » 24 aug 2009, 09:33


indobesar
Berichten: 9981
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Subaru Impreza WRX STI Spec C MY2009-2010

Bericht door indobesar » 24 aug 2009, 09:39



Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik) en 2 gasten