Automobilist rijdt in op schoolkinderen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2006, 16:23

Nou Jelemer dat is dan echt niet zo'n gek idee, als het echt zo mocht lopen en de staat echt al het plezier van mijn autohobby me ontneemt dan ga ik gewoon vlak over de grens wonen in die Heimatt.

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 03 nov 2006, 16:28

Rebel schreef:Rico, in belgie rijden jongeren ieder weekend zichzelf en anderen te pletter.
Leeftijd is vaak gekoppeld aan snelheid, en ongevallen..

Ik merk dat ik met de jaren ook rustiger ben geworden .....(op de weg) 8)
Daarnaast zijn jongeren totaal niet onder de indruk van de maatregelen of geldboetes.

Pas als je hun het rijbewijs afneemt, dan raak je ze.

Soort systeem dat als een jongere rijder die pas zijn rijbewijs heeft, 20 km te hard rijdt, rijbewijs afnemen voor een jaar.
Zo breng je wel discipline bij.

Waarom is iedereen zo fel tegen hardere maatregelen? Ik moet me er dan toch ook aanhouden?
Ik denk echt als je de straffen op verkeersovertredingen dermate omhoog brengt, dat iedereen er voor vreest, dat op de lange termijn het aantal controles kan afnemen, en men die agenten kunt inzetten waar het echt nodig is.

Geef me een argument wat mis is aan dit systeem? Buiten het feit dat het je een hoop geld kan kosten of je rijbewijs kwijt kan raken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel man-uren en inzet het kost op jaarbasis om snelheden te controleren ieder jaar.
Helpt het? Geen hol.

Wat als je met een snelheidsovertreding van 20km in een klap je maandsalaris kwijt raakt? Houden we ons dan wel aan de snelheid?

Tis maar een voorstel.

Ik zie in iedere thread opnieuw dat de snelheden omhoog moeten, maar zie nergens een fatsoenlijke oplossing hoe dit aan te pakken?
Als je de snelheden omhoog gooit, geld dat ook voor jongeren die net hun rijbewijs hebben, waardoor bovenstaand voorval misschien nog vaker kan gebeuren door onervarenheid.

Wie heeft er nu eens een goede oplossing voor de snelheden en het toezicht erop??
Shoot...
Begrijp je standpunt wel hoor, maar vergeet niet dat de snelheidslimieten uit het tijdperk waren van de Talbot Horizon en zwart wit tv. Je kan er nietaan voorbij gaan dat auto's vele malen beter zijn geworden en dat de limieten die er nu zijn niks meer te maken hebben met een realistisch beeld. De gemiddelde auto hier haalt op een veilige manier 180km/u in zijn vier, dat haalde ze vroeger helemaal niet en was dat alleen voor dure auto's weggelegt, maar met de sterk verbeterde banden, schokbrekers, remmen, remblokken slaat het nergens op.

Dit soort dingen zijn verschrikkelijk maar nooit te voorkomen, eikels houdt je altijd op de weg. Stoer doen tegen vriendjes in bepaalde kringen is belangrijker als de straf die erop staat. Normen en waarden DAAR begint het mee. Straffen is al veel te laat, we lopen achter de feiten aan bij dit soort lui. (sjezus wat klinkt dit erg)

Elmar

Bericht door Elmar » 03 nov 2006, 16:35

Rebel schreef: Maar je moet de mensen straffen waar het meest pijn doet.

Of je moet andere regels opstellen, met nieuwe wetten.

Maar zoals het nu gaat is het belachelijk.
Ieder jaar meer flitskasten, ieder jaar meer boetes, ieder jaar meer agenten die nog meer flitsen en met een lasergun langs de weg staan?
Waar is het einde?

Stel gewoon fatsoenlijke regels op met straffen die de mensen respecteren, dan zul je zien dat na een bepaalde tijd de controles minder intensief hoeven waardoor mensen wel uitkijken.

Tuurlijk kun je zwaarder straffen voor verkeersovertredingen, maar het softe beleid in NL voor misdrijven staat dan helemaal niet meer in verhouding.
Vind het dan ook altijd lachwekkend om te horen bij Wegmisbruikers als de betreffend agent tegen iemand zegt waarvan het rijbewijs is ingevorderd: "U heeft nu een overtreding begaan, maar als u nu gaat rijden zonder rijbewijs, begaat u een misdrijf". :lol:

RVV

Bericht door RVV » 03 nov 2006, 17:22

zegt de term draaideur crimineel ook iets ?

Rebel

Bericht door Rebel » 03 nov 2006, 19:32

Blijft een heikel onderwerp

Maar mij hoor je niet meer klagen over flitsers, valt allemaal nog wel mee op jaarbasis :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 03 nov 2006, 23:51

Hoezo oudere mensen kunnen niet goed rijden Rico?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/glou ... 113132.stm

RVV

Bericht door RVV » 04 nov 2006, 11:39

phfff

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 nov 2006, 13:49

ff weer richting de start.
Heb wel het verhaal uit D op het Journaal gezien.
Dat van die bus en die vrachtwagen, maar nog niets hierover...??

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 04 nov 2006, 14:55

Rico v Velzen schreef:Rob de oplossing is er allang, GPS op iedere auto verplichten met een blackbox die rechtstreeks in verbinding staat met het internet. Bonnen automatisch laten doorsturen via het CJIB
Als dit echt doorgevoerd gaat worden, verhuis ik 15 km. naar het oosten waar ze die onzin niet kennen. Zijn ze helemaal gek geworden. :evil:

Plaats reactie