Automobilist rijdt in op schoolkinderen
- Stéphane
Automobilist rijdt in op schoolkinderen
Nog geen nieuws over gesignaleerd op Internet, maar omdat het hier om de hoek is toch maar even een bericht hierover.
Daarstraks toen ik bij mijn huis weg reed stond er een trauma-helicopter op het (speel)veld vlakbij. Verderop aan de kant van het Shell benzine station bij Hofplein stonden meerdere ambulances en politie-auto's verzameld. Ik dacht eerst een schietpartij of iets dergelijks, want ik kon het niet goed zien.
Later bleek dat een Mercedes met hoge snelheid daar door het tunneltje onder het spoor vanaf het benzinestation naar boven is gereden. Naar alle waarschijnlijkheid door de snelheid en gladheid is de bestuurder de macht over het stuur verloren en ingereden op een groep ouders en schoolkinderen die net van school gehaald werden.
Volgens de agent was het een jonge bestuurder achter het stuur van een veel te snelle en zware auto. Mensen/kinderen waren (zeer) zwaar gewond vertelde hij me. Laten we hopen voor de ouders en kinderen dat het goed afloopt.
Daarstraks toen ik bij mijn huis weg reed stond er een trauma-helicopter op het (speel)veld vlakbij. Verderop aan de kant van het Shell benzine station bij Hofplein stonden meerdere ambulances en politie-auto's verzameld. Ik dacht eerst een schietpartij of iets dergelijks, want ik kon het niet goed zien.
Later bleek dat een Mercedes met hoge snelheid daar door het tunneltje onder het spoor vanaf het benzinestation naar boven is gereden. Naar alle waarschijnlijkheid door de snelheid en gladheid is de bestuurder de macht over het stuur verloren en ingereden op een groep ouders en schoolkinderen die net van school gehaald werden.
Volgens de agent was het een jonge bestuurder achter het stuur van een veel te snelle en zware auto. Mensen/kinderen waren (zeer) zwaar gewond vertelde hij me. Laten we hopen voor de ouders en kinderen dat het goed afloopt.
-
- Michel P
Vreemde reaktie Rob, dit soort gasten negeren elke regel toch......... Sterkte voor de betrokkenen.Rebel schreef:Sjeetje, fraai weer dit te lezen......
Ja laten we de snelheid nog hoger maken in nederland...
Hoe wil je ooit onderscheid kunnen maken tussen ervaren en onervaren rijders.
Boetes zijn dermate laag dat ze er gewoon lak aan hebben, ik blijf erbij.

Michel
- RVV
Rob een beetje voorbarige conclussie ? 5 km/h is al genoeg om een kind dood te rijden.Rebel schreef:Sjeetje, fraai weer dit te lezen......
Ja laten we de snelheid nog hoger maken in nederland...
Hoe wil je ooit onderscheid kunnen maken tussen ervaren en onervaren rijders.
Boetes zijn dermate laag dat ze er gewoon lak aan hebben, ik blijf erbij.
verder knoop in de maag van dit soort berichten.
- Stéphane
Ik snap het ook niet. Heb ook al rondgekeken. Zelfs niet op TV Rijnmond of hun teletekst. Daarstraks nog daarlangs gereden.Rico v Velzen schreef:Nog niks op NU, ANP, telegraaf of teletekst.
Er staat een hek om het schoolplein heen. Dat hek is een cm of 30-40 omgebogen aan de bovenkant. Die helicopter zal er ook niet voor niets hebben gestaan, vrees ik. Net zoals die 3 ambulances.
- Peter Tunissen
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vreselijk zulke berichten!!
Hopen dat ze het er goed vanaf brengen
Trouwens die laatste zin van/ via via die agent over bestuurder en auto.
Wist hij alle feiten al toen?
Anders opknopen die gast, net zoals dat ventje in het Noorden van 19 die die 3 meiden dood reed en (te veel) alcohol "genuttigd" had.
Hopen dat ze het er goed vanaf brengen
Trouwens die laatste zin van/ via via die agent over bestuurder en auto.
Wist hij alle feiten al toen?
Anders opknopen die gast, net zoals dat ventje in het Noorden van 19 die die 3 meiden dood reed en (te veel) alcohol "genuttigd" had.
- Stéphane
-
- RVV
- Wilbert
Die ouwe lui kijken wel vaker niet uit.Rico v Velzen schreef:Blijf het vreemd vinden dat dit nog niet in de pers is. zo'n drama is normaal goed voor sky high kijk cijfers op TV. Oja de baby werd aangereden door een oude kerel van 66 in een suzuki wagon R. niet het prototype wegpiraat die rebel normaal voor ogen heeft.
-
Rico, in belgie rijden jongeren ieder weekend zichzelf en anderen te pletter.
Leeftijd is vaak gekoppeld aan snelheid, en ongevallen..
Ik merk dat ik met de jaren ook rustiger ben geworden .....(op de weg) 8)
Daarnaast zijn jongeren totaal niet onder de indruk van de maatregelen of geldboetes.
Pas als je hun het rijbewijs afneemt, dan raak je ze.
Soort systeem dat als een jongere rijder die pas zijn rijbewijs heeft, 20 km te hard rijdt, rijbewijs afnemen voor een jaar.
Zo breng je wel discipline bij.
Waarom is iedereen zo fel tegen hardere maatregelen? Ik moet me er dan toch ook aanhouden?
Ik denk echt als je de straffen op verkeersovertredingen dermate omhoog brengt, dat iedereen er voor vreest, dat op de lange termijn het aantal controles kan afnemen, en men die agenten kunt inzetten waar het echt nodig is.
Geef me een argument wat mis is aan dit systeem? Buiten het feit dat het je een hoop geld kan kosten of je rijbewijs kwijt kan raken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel man-uren en inzet het kost op jaarbasis om snelheden te controleren ieder jaar.
Helpt het? Geen hol.
Wat als je met een snelheidsovertreding van 20km in een klap je maandsalaris kwijt raakt? Houden we ons dan wel aan de snelheid?
Tis maar een voorstel.
Ik zie in iedere thread opnieuw dat de snelheden omhoog moeten, maar zie nergens een fatsoenlijke oplossing hoe dit aan te pakken?
Als je de snelheden omhoog gooit, geld dat ook voor jongeren die net hun rijbewijs hebben, waardoor bovenstaand voorval misschien nog vaker kan gebeuren door onervarenheid.
Wie heeft er nu eens een goede oplossing voor de snelheden en het toezicht erop??
Shoot...
Leeftijd is vaak gekoppeld aan snelheid, en ongevallen..
Ik merk dat ik met de jaren ook rustiger ben geworden .....(op de weg) 8)
Daarnaast zijn jongeren totaal niet onder de indruk van de maatregelen of geldboetes.
Pas als je hun het rijbewijs afneemt, dan raak je ze.
Soort systeem dat als een jongere rijder die pas zijn rijbewijs heeft, 20 km te hard rijdt, rijbewijs afnemen voor een jaar.
Zo breng je wel discipline bij.
Waarom is iedereen zo fel tegen hardere maatregelen? Ik moet me er dan toch ook aanhouden?
Ik denk echt als je de straffen op verkeersovertredingen dermate omhoog brengt, dat iedereen er voor vreest, dat op de lange termijn het aantal controles kan afnemen, en men die agenten kunt inzetten waar het echt nodig is.
Geef me een argument wat mis is aan dit systeem? Buiten het feit dat het je een hoop geld kan kosten of je rijbewijs kwijt kan raken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel man-uren en inzet het kost op jaarbasis om snelheden te controleren ieder jaar.
Helpt het? Geen hol.
Wat als je met een snelheidsovertreding van 20km in een klap je maandsalaris kwijt raakt? Houden we ons dan wel aan de snelheid?
Tis maar een voorstel.
Ik zie in iedere thread opnieuw dat de snelheden omhoog moeten, maar zie nergens een fatsoenlijke oplossing hoe dit aan te pakken?
Als je de snelheden omhoog gooit, geld dat ook voor jongeren die net hun rijbewijs hebben, waardoor bovenstaand voorval misschien nog vaker kan gebeuren door onervarenheid.
Wie heeft er nu eens een goede oplossing voor de snelheden en het toezicht erop??
Shoot...
- Hans
- RVV
Rob de oplossing is er allang, GPS op iedere auto verplichten met een blackbox die rechtstreeks in verbinding staat met het internet. Bonnen automatisch laten doorsturen via het CJIB
Of helemaal de oplossing, auto's gewoon via GPS begrenzen, Is dat wat je wilt ? Zoja leg mij dan eens uit wat je nog moet met een TT of M3 ?
Of helemaal de oplossing, auto's gewoon via GPS begrenzen, Is dat wat je wilt ? Zoja leg mij dan eens uit wat je nog moet met een TT of M3 ?
- Hans
Ik zie het in iedere geval niet gebeuren, we hebben het over 900 doden per jaar. Er overlijden meer mensen door een val in huis. Nee gewoon zo door gaan, levert flink geld en werkgelegenheid op. En daarbij zoals Rico al zegt als met via GPS gaat begrenzen, wat moet je dan nog met een een snelle (dure) auto? De markt van snelle (dure) auto's stort in en dat brengt weer minder BTW en BMP op.
- RVV
Rob natuurlijk ben ik het volledig met je eens dat jongeren in de leeftijd 18 tot 20 en ouder extra gevaarlijk zijn. Dat was ik in die tijd zelf ook, of eerlijk gezegd ik zag veel minder het gevaar.
Maar hogere boetes ? worden ze daar wijzer van ? Beter lijkt me vervolgopleidingen cursussen, confronteren met zware ongelukken ed.
Er rijden zoveel "gevaarlijke" mensen op de weg, een familielid van mij bv, ver de 80 gepasseerd, 4 jaar geleden een hersenbloeding, ging allemaal net goed. Maar ergens heb ik het idee dat de beste man nog maar weinig van de wereld en zijn omgeving meekrijgt, altijd passief tijdens visite, praat als een dementerende (niet sarcastisch bedoeld) EN toch 2, 3 keer in de week in zijn 16 jaar oude renault stappen, boodschapje hier, ritje naar de kerk daar. Feitelijk levensgevaarlijk maar wel 2 jaar geleden nog goedgekeurd voor verlenging van zijn rijbewijs. Dit gaat vroeg of laat fout, maar ik kan me er niet mee bemoeien zonder dat de halve familie op de kop staat.
Maar dit zou natuurlijk nooit mogen, hoevaak lees je niet dat bejaarden zich ter pletter rijden ? Maar nee de overheid hoor je er nooit over, liever die hardrijder in zijn M3 aanpakken :twisted:
Maar hogere boetes ? worden ze daar wijzer van ? Beter lijkt me vervolgopleidingen cursussen, confronteren met zware ongelukken ed.
Er rijden zoveel "gevaarlijke" mensen op de weg, een familielid van mij bv, ver de 80 gepasseerd, 4 jaar geleden een hersenbloeding, ging allemaal net goed. Maar ergens heb ik het idee dat de beste man nog maar weinig van de wereld en zijn omgeving meekrijgt, altijd passief tijdens visite, praat als een dementerende (niet sarcastisch bedoeld) EN toch 2, 3 keer in de week in zijn 16 jaar oude renault stappen, boodschapje hier, ritje naar de kerk daar. Feitelijk levensgevaarlijk maar wel 2 jaar geleden nog goedgekeurd voor verlenging van zijn rijbewijs. Dit gaat vroeg of laat fout, maar ik kan me er niet mee bemoeien zonder dat de halve familie op de kop staat.
Maar dit zou natuurlijk nooit mogen, hoevaak lees je niet dat bejaarden zich ter pletter rijden ? Maar nee de overheid hoor je er nooit over, liever die hardrijder in zijn M3 aanpakken :twisted:
-
Lijkt me een goede oplossing. In België doet men dit al langer door jeugdige verkeersovertreders naar voordrachten van 1e hulparts Beaucourt te sturen.Rico v Velzen schreef:Rob natuurlijk ben ik het volledig met je eens dat jongeren in de leeftijd 18 tot 20 en ouder extra gevaarlijk zijn. Dat was ik in die tijd zelf ook, of eerlijk gezegd ik zag veel minder het gevaar.
De beste man vertelt over wat "zijn" ambulance medewerkers allemaal tegenkomen met foto's en wat hij de afgelopen 25 jaar zelf gezien heeft.
Ik heb die presentatie op CD-rom en ik kan je zeggen dat het zowel heftig als leerzaam is.
De beste man is overigens duidelijk in zijn mening over jongeren die verkeersongelukken veroorzaken.
Wat dat betreft denk ik dat iedereen zou moeten leren autorijden in auto's uit de jaren 80/85. Echt schakelen, sturen zonder stuurbekrachtiging en 160 op de snelweg is al erg hard. Wellicht dat het respect bijleert voor snelheid (en mechanica van een auto). Een anti-slipcursus of gevorderde rijvaardigheidstraining zou sowiezo verplicht moeten zijn."Bij de jongens die hier op de zaterdagnachten binnenkomen helpt een goed gesprek niet, die hebben gewoon een draai om hun oren nodig."
-
Wat dacht je van erin rijden? .......Poetsen mag ookRico v Velzen schreef: Zoja leg mij dan eens uit wat je nog moet met een TT of M3 ?

Rico ga je me vertellen dat een M3 alleen maar fun is als je de snelheden mag en kan overschrijden?
En desnoods kun je ermee naar trackday's gaan op Zandvoort of Spa of naar de Nordschleife.
Dus met andere woorden, als er harde maatregelen zouden komen met fatsoenlijke straffen, dan zou jij geen lol meer hebben in de M3 cq niet meer hard rijden?
In dat laatste geval is aangetoond dat het dan toch zou helpen.
Nogmaals, zolang als niemand met een fatsoenlijk voorstel komt, vind ik dit nog geen slechte optie.
Zie wel tientallen posten, dat het allemaal niet deugd, maar zie nergens een voorstel. Die cursussen etv voor de jeugd is natuurlijk een goed punt.
Maar je moet de mensen straffen waar het meest pijn doet.
Of je moet andere regels opstellen, met nieuwe wetten.
Maar zoals het nu gaat is het belachelijk.
Ieder jaar meer flitskasten, ieder jaar meer boetes, ieder jaar meer agenten die nog meer flitsen en met een lasergun langs de weg staan?
Waar is het einde?
Stel gewoon fatsoenlijke regels op met straffen die de mensen respecteren, dan zul je zien dat na een bepaalde tijd de controles minder intensief hoeven waardoor mensen wel uitkijken.
Of.......
Wees blij dat zo is als nu.......en betaal af en toe die paar boetes paar jaar

Ik ben wel met je eens dat veel van die oude mensen geen rijbevoegheid meer mogen krijgen, controle daarop is echt drie keer niks.
Maarja gelukkig maar dat er nog een aantal mogen rijden, want anders zou het aantal 45 km autootjes verviervoudigen op een jaar tijd.
Laatste ziet er zowiezo dik aan te komen.....
- RVV
Rob als ik bv een bekeuring van 3000 euro zou krijgen omdat ik 40 km te hard rijd dan is het inderdaad voor mij over. Dan hoef ik geen M3 meer. Aan alle kanten sponsor ik de staat veelvoudig met zo'n auto, daar zeur ik nou net nog niet over omdat het enige pleziertje wat zo'n auto nog bied, het gebruiken van het potentieel nog mogelijk is. Met buitenproportionele straffen zou ik het niet meer durven en dan hoef ik ook niet meer in zo'n auto te rijden.Rebel schreef:Wat dacht je van erin rijden? .......Poetsen mag ookRico v Velzen schreef: Zoja leg mij dan eens uit wat je nog moet met een TT of M3 ?![]()
Rico ga je me vertellen dat een M3 alleen maar fun is als je de snelheden mag en kan overschrijden?
En desnoods kun je ermee naar trackday's gaan op Zandvoort of Spa of naar de Nordschleife.
Dus met andere woorden, als er harde maatregelen zouden komen met fatsoenlijke straffen, dan zou jij geen lol meer hebben in de M3 cq niet meer hard rijden?
In dat laatste geval is aangetoond dat het dan toch zou helpen.
Nogmaals, zolang als niemand met een fatsoenlijk voorstel komt, vind ik dit nog geen slechte optie......
Of als er een GPS gebonden snelheids/bekeurings syteem zou komen. word al serieus getest op bestelwagens. Wat heb je er dan nog aan ?
Ritjes op een circuit ? Dan ook in een BPM/kentekenloze auto. Ook geen alternatief, want ik ben geen racer/circuit liefhebber. voor een keertje maar niet om 20 weekenden per jaar op zandvoort of Assen te trappen.
De ring is voor mij met 850 km heen en weer rijden helemaal geen reden om nog in een 343pk auto te rijden. Op de ring volstaat 150pk ook om voldoende lol te hebben.
- Jelmer850i