Vergeet incompetentie nietOf zou het weer een geval inconsequentie is my middle name zijn, zoals vaker bij onze overheid.

Vergeet incompetentie nietOf zou het weer een geval inconsequentie is my middle name zijn, zoals vaker bij onze overheid.
Stéphane schreef:@Rutger: Dus ook het label 'lease-auto' is hierin dan onterecht, want de subsidie (BPM?) die mensen bij particuliere aanschaf krijgen is dan ook onterecht. Dan moeten ze dat ook gaan controleren.
Of zou het weer een geval inconsequentie is my middle name zijn, zoals vaker bij onze overheid.
Ik zeg niet dat een auto zuiniger of onzuiniger is, ik zou alleen graag zien dat nieuwe wetgeving op gedegen onderzoek wordt gebaseerd. En volgens mij is dat hier niet het geval.M@rcel schreef:Ja ja, mooie praat, m'n auto wordt zuiniger na een chipkuur.
Vandaar dat de meeste leasemaatschappijen het dan ook verbieden?
Snipe schreef:Ik zeg niet dat een auto zuiniger of onzuiniger is, ik zou alleen graag zien dat nieuwe wetgeving op gedegen onderzoek wordt gebaseerd. En volgens mij is dat hier niet het geval.M@rcel schreef:Ja ja, mooie praat, m'n auto wordt zuiniger na een chipkuur.
Vandaar dat de meeste leasemaatschappijen het dan ook verbieden?
Wouter81 schreef:Theoretisch klopt je verhaal wel Rutger maar zolang die hele CO2 fabrieksopgaves sowieso compleet onrealistisch zijn, dan maken die paar grammen CO2 van het chippen (los van het feit of het überhaupt vervuilender is) ook niet meer uit.
Mijn 1.4 T-Jet turbo-blokje is een typisch voorbeeld van zo'n moderne relatief schone gedownsizede motor. Volgens fabrieksopgaaf 155 gram CO2 uitstoot en een gemiddeld verbruik van 1 op 15,2. Ik heb er inmiddels zo'n 60.000 km mee gereden en kom uit op een gemiddeld verbruik van zo'n 1 op 11. Nu rij ik ook stevig maar ook bij rustige rijstijl scoor ik nooit beter dan 1 op 12,5 a 1 op 13. Dat is heel wat anders dan de fabrieksopgaaf.
Ook die 20% Golf 1.4 TSI met 160 PK die volgens de specs 1 op 16,7 doet haalt dat in de praktijk natuurlijk BIJ LANGE NA niet. Die zal geen spat zuiniger zijn dan mijn auto. Toch schijnt die Golf beter voor het milieu te zijn waardoor de berijder beloond wordt hiervoor.
Mooi voor de berijder dat ze minder hoeven te betalen maar het grote geheel klopt van geen kant natuurlijk. Mijn collega heeft een Civic Hybrid en rijdt vrij rustig. Hij haalt 1 op 15,5 ermee ongeveer, ook weer heel wat anders dan die 1 op 21,7 volgens Honda. Scheelt gewoon 25%, zoals Geelhoed ook al zegt!
Dus dit hele chipverhaal is zo'n onzin. Het komt erop neer dat het complete belonings- en strafsysteem op compleet verkeerde 'feiten' wordt gebaseerd waardoor het in zijn totaliteit van geen kant klopt. Vervolgens wordt er op detailniveau dan wel gesleuteld om de mensen die door het chippen een paar gram hoger komen op te sporen en financieel te straffen.
Daar is een mooi spreekwoord voor: Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.
Das ook weer logisch, omdat je ook je prive kilometers zakelijk declareert zodat je minder belasting betaalt. Al je uitgaven van je auto breng je ten laste van je zakelijke winst en dat wordt gecorrigeerd met de bijtelling.Tommy schreef:goede ontwikkeling, einde van al die cafeborrelpraat over hoeveel vagnewtonteedeeIEmeters en turbochippeekaa's je hebt met het leasehok. Voor een priverijder maakt het niet uit. Blijft alleen gek dat ze vergeten dat veel zakelijke rijders hun auto niet leasen, maar kopen en alsnog bijtelling betalen.
Die cyclus is best realistisch, maar omdat het een vastgestelde cyclus is, kun je als fabrikant je auto (of motorfiets) daarop "finetunen". Zie de steeds groter wordende verschillen tussen verbruik op papier en in tests van de betreffende auto's.G Kolkman schreef:Je bent bijna bij de kern van het verhaal. Als die ******* standaard meetcyclus nu eens naar een realistische cyclus wordt bijgesteld... Jammer dat in de industrie hier niemand baat bij heeft, behalve de klant. Want cyclus aanpassen betekent veeeeel projecten bij elke fabrikant om e.e.a. hier op aan te passen (is niet echt een win voor de fabrikanten) waardoor er pijnlijk duidelijk zal worden dat men nog lang niet bij de doelstellingen is (weer geen win voor de fabrikanten) en in dat geval minder winst voor tuners e.d. (weer geen win voor de partij in kwestie).
Ow leuk, als je op vakantie gaat in duitsland (of welk ander land dan ook) ?wjn schreef:
(Tanken over de grens? De nederlandse benzine is bv. fel paars gekleurd, dus verkeerde benzine in de tank is boete. Kun je alleen niet geautomatiseerd controleren, dus zal wel afvallen in NL.)
Precies. Er gaan ook verhalen van speciaal motormanagement programma's om die cyclus te doorlopen. Er gaat een verhaal dat de software van bepaalde fabrikanten de meetcyclus herkent en dan het 'zuinige' programma inschakelt:Die cyclus is best realistisch, maar omdat het een vastgestelde cyclus is, kun je als fabrikant je auto (of motorfiets) daarop "finetunen". Zie de steeds groter wordende verschillen tussen verbruik op papier en in tests van de betreffende auto's.
Nee, dan begrijp je de afspraken niet die onze overheid al jaren terug heeft gemaakt. Dát is precies het doel. Alleen snapt de overheid dat op dit moment zelf nog steeds niet.M@rcel schreef:Alle taxen in de benzineprijs gooien gaat gewoonweg niet gebeuren, omdat autogebruikers dan zo direct met prijsverhogingen te maken krijgen, dat ze massaal de fiets pakken.
Leasesysteem zou dan ook gelijk op de schop gaan en vervolgens loopt de overheid enorm veel geld mis.
Rico schreef:Gaat het nou over lease auto's of auto's van de zaak ? Als je als ondernemer een auto of meerdere koopt.. die in de 20% regeling vallen mag je dan wel chippen ?
Dennis Cavallino schreef:Nee, dan begrijp je de afspraken niet die onze overheid al jaren terug heeft gemaakt. Dát is precies het doel. Alleen snapt de overheid dat op dit moment zelf nog steeds niet.M@rcel schreef:Alle taxen in de benzineprijs gooien gaat gewoonweg niet gebeuren, omdat autogebruikers dan zo direct met prijsverhogingen te maken krijgen, dat ze massaal de fiets pakken.
Leasesysteem zou dan ook gelijk op de schop gaan en vervolgens loopt de overheid enorm veel geld mis.
Wouter81 schreef:Dan krijg je ook de discussie dat de ene auto af fabriek net wat meer vermogen heeft dan de andere. Kan best dat de ene Golf 6 TSI op 158 pk uitkomt ipv. 160 en de andere na goed inrijden 164 pk blijkt te hebben waardoor deze zonder aanpassingen al boven de 140 gram uitkomt. Dan zou je die ook moeten testen, lijkt me allemaal vrij ondoenlijk.
Is toch geen probleem als in het buitenland niet gekleurd wordtluco hornsveld schreef:Ow leuk, als je op vakantie gaat in duitsland (of welk ander land dan ook) ?wjn schreef:
(Tanken over de grens? De nederlandse benzine is bv. fel paars gekleurd, dus verkeerde benzine in de tank is boete. Kun je alleen niet geautomatiseerd controleren, dus zal wel afvallen in NL.)
Moet je dan eerst je tank leeg laten pompen bij de grens![]()
Rooie diesel kunnen ze trouwens jaren later nog constateren.
Gebruikers op dit forum: Herr Erik en 7 gasten