Fietsdraadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frank de jonge

Re: Fietsdraadje

Bericht door frank de jonge » 28 jul 2009, 23:31

Bartje325, dit weekend ga ik weer naar Winterberg 8)

Ga daar nu voor het eerst rijden met de Shiver, dus dan zal die DH wel aanvoelen als een XC track maar dan heuvelafwaarts :P

Gewoon een keer gaan joh, is echt gaaf!
Al is Willingen meer voor de echte geoefende biker qua DH.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 29 jul 2009, 15:31

Advies gevraagd :

Ga binnenkort wellicht voor een nieuw fietsje kijken.
Budget rond de € 750 á € 800,-

Zoek een beetje een all-round fiets. Goed voor asfalt en goed in terrein.
Terrein niet als in "ik ga er een berg mee beklimmen", maar wel zodanig dat ik er bijvoorbeeld mee de bossen in kan gaan.

Welke merken adviseren jullie en wat zijn de do's en wat zijn de don't-s ??

Ik ben zelf ca. 2 meter lang, dus vraag me ook af welke framemaat ik moet aanhouden.

RobS

Bericht door RobS » 29 jul 2009, 21:00

Vandaag met dit heerlijke weer kleine 100km gedaan op het nieuwe fietsje, wat een genot. Over 2 weken de Alpen in :banaan:

RobS

Bericht door RobS » 17 aug 2009, 21:17

In totaal 3 dagen in de Alpen geweest, op dag 1 de Alpe D'Huez opgereden in 1:11, vorige keer in 1:39, maar dat was op een MTB :bag: De dag daarna de kleine Marmotte gedaan, wat een hell! In totaal 170km op de teller, 5000 hoogtemeters, 9,5 uur op de fiets gezeten, 12 uur onderweg geweest, Croix de Fer, Télégraphe en de Galibier en daarna 50km afdalen in de kou :D 8) De dag erna lekker niks gedaan en bij gekomen, volgende keer Alpe binnen 't uur en de complete Marmotte :beer:

Afbeelding

Voor de liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RobS op 17 aug 2009, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

k33z

Bericht door k33z » 17 aug 2009, 21:42

Dik respect voor de Marmotte! Volgend jaar wil ik ook zo een prachtige tocht gaan maken!

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 18 aug 2009, 09:48

Altijd lekker, dat klimmen. Althans, met mate :wink:
Ik ben niet echt gebouwd om urenlang schuin omhoog te rijden :P

Over twee weken weer ride for the roses, dit jaar in de Lingwaard.
111 kilometer freewheelen :mrgreen:

RobS

Bericht door RobS » 18 aug 2009, 10:04

Jurriuit schreef:Altijd lekker, dat klimmen. Althans, met mate :wink:
Ik ben niet echt gebouwd om urenlang schuin omhoog te rijden :P
Ik was ook met mate(n) ;)

Afbeelding

bartje325i

Bericht door bartje325i » 18 aug 2009, 22:47

De Driving fun fietsmanier :roflol:
Alles draait om performance.

Joop

Bericht door Joop » 18 aug 2009, 23:04

:D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 aug 2009, 10:59

Hier trouwens een recentere pic van mijn mountainbike:

Afbeelding
bartje325i schreef:Zelf rijd ik o.a. met een paddy wagon fixed.
Gave fiets!

Ik overweeg zelf sterk om zowel mijn dagelijkse fiets (transportfiets merk Hemelvaart met kratje voorop) en mijn MTB (Focus Whistler '08 met meer show dan go) weg te doen voor een Trek Soho S, die ik wil gaan gebruiken voor dagelijks vervoer. De nadelen van die Trek (alu frame, relaxte geometrie) lijken mij voor dagelijks gebruik juist een voordeel. Ik durf mezelf best een behendige fietser te noemen, dus ik denk dat ik wel vriendjes kan worden met een fixie. :)

Andere opties, zoals een Surley Steam Roller, Bianchi Pista of een Kona Paddy Wagon heb ik ook overwogen, maar die zijn denk ik toch te opvallend om overal te kunnen parkeren.

Afbeelding

Met een aantal simpele mods (stem omdraaien, stuur smaller maken, Oury handvatten, platte pedalen met straps, beschermring zwart spuiten, betere remblokjes, afneembare spatborden) heb ik daar naar mijn idee een leuke stadsfiets van. Kan ik er van het voorjaar altijd nog een echt racefietsstuur opzetten om te kijken of dat wat voor me is. 8)

bartje325i

Bericht door bartje325i » 23 aug 2009, 23:03

Gaat helemaal goed komen als ik dat zo lees :thumbup:
Misschien ga je alleen de handigheid van je transportfiets missen in dagelijks gebruik.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 24 aug 2009, 09:13

dit is mijn nieuwe MTB. Jaren op Trek gereden, maar nu eens een GF gekocht. Erg tevreden over, veel veerweg dus ook in de Alpen prima geschikt.

Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2009, 09:02

bartje325i schreef:Gaat helemaal goed komen als ik dat zo lees :thumbup:
Misschien ga je alleen de handigheid van je transportfiets missen in dagelijks gebruik.
Ik heb een vrijwel ongebruikte Messenger-bag van Eastpak die ik nu al wat vaker meesleep om alvast te wennen. :D Enige echte nadeel is dat nu m'n vriendin regelmatig achterop gaat, dat wordt em dan echt niet meer... :)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 25 aug 2009, 14:06

Kan wel, ze krijgt alleen een wat bredere bilspleet..... :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 aug 2009, 14:16

Martijn Koevoets schreef:Hier trouwens een recentere pic van mijn mountainbike:

Afbeelding
bartje325i schreef:Zelf rijd ik o.a. met een paddy wagon fixed.
Gave fiets!

Ik overweeg zelf sterk om zowel mijn dagelijkse fiets (transportfiets merk Hemelvaart met kratje voorop) en mijn MTB (Focus Whistler '08 met meer show dan go) weg te doen voor een Trek Soho S, die ik wil gaan gebruiken voor dagelijks vervoer. De nadelen van die Trek (alu frame, relaxte geometrie) lijken mij voor dagelijks gebruik juist een voordeel. Ik durf mezelf best een behendige fietser te noemen, dus ik denk dat ik wel vriendjes kan worden met een fixie. :)

Andere opties, zoals een Surley Steam Roller, Bianchi Pista of een Kona Paddy Wagon heb ik ook overwogen, maar die zijn denk ik toch te opvallend om overal te kunnen parkeren.

Afbeelding

Met een aantal simpele mods (stem omdraaien, stuur smaller maken, Oury handvatten, platte pedalen met straps, beschermring zwart spuiten, betere remblokjes, afneembare spatborden) heb ik daar naar mijn idee een leuke stadsfiets van. Kan ik er van het voorjaar altijd nog een echt racefietsstuur opzetten om te kijken of dat wat voor me is. 8)
Ik heb zo'n fiets gehad, en vond het wel een hele hel hele relaxte geometrie. Ik heb nu de overstap gemaakt naar de cannondale capo en die bevalt me een stuk beter.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2009, 16:22

Ik moet daarbij wel aanmerken dat ik nog nooit op een racefiets gereden heb én dat ern een Trek-dealer dichtbij zit. Oh, en ik zie dat die Canondale nog €250 duurder is...

Mijn plan is wel om er op termijn een 2de fixie bij te kopen die alleen voor plezierritjes gaat dienen. :)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2009, 20:12

Vanavond de Trek Soho S even van dichtbij bekeken bij de lokale fietsenboer, ziet er zeer geschikt uit voor mijn wensen. Binnenkort m'n fietsen maar eens te koop zetten. 8)

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 25 aug 2009, 20:25

Martijn Koevoets schreef:Hier trouwens een recentere pic van mijn mountainbike:

Afbeelding
Stylish zo met die witte banden! :)

Afbeelding

Dit is mijn MTB, inmiddels alweer 1,5 jaar in bezit en ga binnenkort denk ik toch voor de Trek 6300 2010: http://www.speeds-cycles.co.uk/user/new ... k_6300.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar eerst eens even IRL zien voordat ik tot verdere plannen over ga.
Nu is het de tijd voor de nieuwe collecties, dus de nieuwsberichten goed in de gaten houden. ;)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 25 aug 2009, 21:41

Ah, RR/NN, net als de rest van MTBend Nederland. :P

Ik wilde voor de zomer nop-loze banden, eigenlijk Big Apple's (net als m'n vriendin). Toen zag ik dat Fat Franks dezelfde bouw hebben, dus ach, dan maar die voor de variatie. Toen ik vervolgens ook nog zag dat je ze in het beige kunt krijgen, was de keuze snel germaakt... :lol: Trek er nog altijd veel bekijks mee.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 25 aug 2009, 21:55

Ja, origineel is RR/NN niet :D Maar wel een goede allround combinatie, zeker met het vele mulle zand hier in de Loonse en Drunense Duinen. M'n RR's zijn ondertussen al aardig noploos op het middengebied, dus moet ook weer op zoek naar een nieuwe.
Hoe bevallen de noploze banden jou qua grip?

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 26 aug 2009, 09:28

@Martijn, misschien is de Cannondale Bad Boy ook wel iets voo je. Vooral de voorvork is erg stoer! http://gb.cannondale.com/bikes/09/ce/model-9BR1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt. Obbe

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 aug 2009, 10:04

Die Bad Boy is wel gaaf met een Lefty en schijven, maar tevens €999... :shock:
JoostSchouten schreef:Hoe bevallen de noploze banden jou qua grip?
Uitstekend qua rijeigenschappen, ik rij nu toch voornamelijk op straat vanwege een gebrek aan bossen dichtbij en een auto om de fiets mee te nemen. Scheelt zo'n 3-4km/h qua gemiddelde snelheid bij vergelijkbare inspanningen. Of het een beetje wil in echt mul zand etc heb ik niet getest, maar de Big Apple's (en daaraan gerelateerde SuperMoto's) zijn altijd erg populaire banden bij strandraces.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 sep 2009, 17:11

Ik heb besloten om mijn Focus Whistler toch maar te houden, heb er naast de aanschafprijs van 400 piek ook al voor meer dan 200 aan versleuteld en hij rijdt nou eigenlijk heerlijk. Om hem dan voor 150 piek aan een Marktplaats-lutser weg te doen heb ik helemaal geen zin in. Dus wordt deze fiets voortaan de pakezel, als m'n transportfiets het veld ruimt. Om die reden afgelopen week een zilveren Racktime Foldit achterop gemonteerd. M'n vriendin mag graag achterop zitten bij korte stukje in de stad, en dat wil prima zo. Beduidend steviger dan op m'n transportfiets en dankzij versnellingen ook voor mij een stuk beter te doen. Met 27km/h door het centrum andere fietsers inhalen met iemand achterop is best lollig. :lol:

Afbeelding

Hij is alleen wat aan de smalle kant, om dat op te lossen wil ik er een ingekort skateboard-deck op monteren (met de onderkant naar boven)... :lol: Dan alleen nog een voor vering geschikte en betaalbare voordrager zien te vinden waar m'n melkkratje op kan. 8)

De lokale fietsenboer heeft een race-filiaal hier in de buurt, waar ik binnenkort toch eens een serieuze blik wil werpen op een Specialized Langster. Lijkt me toch net iets meer racy dan een Trek Soho S.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 okt 2009, 20:57

Inmiddels m'n MTB ook maar van spatborden voorzien, toch wel handig in Nederland. :lol:

Afbeelding

Wat betreft bike 2: het stuur is compleet, nu de rest van de fiets nog kopen...

Afbeelding

Je ziet:

- witte Oury handvatten
- 31.8 carbon riser stuur
- Diatech Dirt Harry remhendel
- witte remkabel
- Shimano 105 voorrem

bartje325i

Bericht door bartje325i » 24 nov 2009, 00:31

Leuke foto zo in de keuken 8)

Plaats reactie