Ga daar nu voor het eerst rijden met de Shiver, dus dan zal die DH wel aanvoelen als een XC track maar dan heuvelafwaarts

Gewoon een keer gaan joh, is echt gaaf!
Al is Willingen meer voor de echte geoefende biker qua DH.
Ik was ook met mate(n)Jurriuit schreef:Altijd lekker, dat klimmen. Althans, met mate![]()
Ik ben niet echt gebouwd om urenlang schuin omhoog te rijden![]()
Gave fiets!bartje325i schreef:Zelf rijd ik o.a. met een paddy wagon fixed.
Ik heb een vrijwel ongebruikte Messenger-bag van Eastpak die ik nu al wat vaker meesleep om alvast te wennen.bartje325i schreef:Gaat helemaal goed komen als ik dat zo lees![]()
Misschien ga je alleen de handigheid van je transportfiets missen in dagelijks gebruik.
Ik heb zo'n fiets gehad, en vond het wel een hele hel hele relaxte geometrie. Ik heb nu de overstap gemaakt naar de cannondale capo en die bevalt me een stuk beter.Martijn Koevoets schreef:Hier trouwens een recentere pic van mijn mountainbike:
Gave fiets!bartje325i schreef:Zelf rijd ik o.a. met een paddy wagon fixed.
Ik overweeg zelf sterk om zowel mijn dagelijkse fiets (transportfiets merk Hemelvaart met kratje voorop) en mijn MTB (Focus Whistler '08 met meer show dan go) weg te doen voor een Trek Soho S, die ik wil gaan gebruiken voor dagelijks vervoer. De nadelen van die Trek (alu frame, relaxte geometrie) lijken mij voor dagelijks gebruik juist een voordeel. Ik durf mezelf best een behendige fietser te noemen, dus ik denk dat ik wel vriendjes kan worden met een fixie.
Andere opties, zoals een Surley Steam Roller, Bianchi Pista of een Kona Paddy Wagon heb ik ook overwogen, maar die zijn denk ik toch te opvallend om overal te kunnen parkeren.
Met een aantal simpele mods (stem omdraaien, stuur smaller maken, Oury handvatten, platte pedalen met straps, beschermring zwart spuiten, betere remblokjes, afneembare spatborden) heb ik daar naar mijn idee een leuke stadsfiets van. Kan ik er van het voorjaar altijd nog een echt racefietsstuur opzetten om te kijken of dat wat voor me is. 8)
Stylish zo met die witte banden!Martijn Koevoets schreef:Hier trouwens een recentere pic van mijn mountainbike:
Uitstekend qua rijeigenschappen, ik rij nu toch voornamelijk op straat vanwege een gebrek aan bossen dichtbij en een auto om de fiets mee te nemen. Scheelt zo'n 3-4km/h qua gemiddelde snelheid bij vergelijkbare inspanningen. Of het een beetje wil in echt mul zand etc heb ik niet getest, maar de Big Apple's (en daaraan gerelateerde SuperMoto's) zijn altijd erg populaire banden bij strandraces.JoostSchouten schreef:Hoe bevallen de noploze banden jou qua grip?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], D. Peters, Enzo, Gus, Kadett, Martijn_bmw en 8 gasten