Bert ///M3 schreef:Als je toch aan de schroefrolbeugels gaat dan is een volledige kooi van bijvoorbeeld Wiechers toch ook geen probleem?
Je krijgt toch al gaten in je tapijt voor zo'n rolbeugel bij de B stijl. Dan kan je het voorste deel er er ook net zo goed bij nemen.
Beiden vragen overigens sowieso om laswerk aan de koets, omdat er fundatieplaten onder de kooi moeten. Dus je kan het wel terugbouwen dmv een nieuw tapijtje zonder gaten alleen als mensen echt zoeken gaan dan vinden ze de lasplaten wel.
Verder zit een rolbeugel sowieso door het chassis geschroefd dus gaten boren moet je toch al. Je kan voor gordels plaatjes kopen met een moer er op gelast, die onder je koets komen. Kwestie van gaten boren in je chassis, oog er doorheen en in zo'n plaatje vast schroeven.
Rolbeugel alleen achter is IMHO trouwens altijd een waardeloos compromis. Op straat liever niet met een volledige rolkooi rijden. Op een circuit heb je weer niet zo veel aan een rolbeugel. Dus je hebt eigenlijk van beide kanten net niks.
Kan je nog beter alles gewoon zo laten en wat recreatieve rondjes over zandvoort en de ring draaien imho.
Dat dit tapijt er nu uit zou moeten of beschadigd raakt is geen enorm probleem, als het over circa 1 à 1,5 jaar maar weer met een net tapijt in originele staat terug te brengen is.
Reden waarom ik enkel een rolbeugel overweeg heeft met het kostenplaatje te maken. Een 4 punts rolbeugel (met kruis en dwarsbuis voor de gordels) van Wiechers is aanzienlijk goedkoper dan een 6 punts schroefkooi van Wiechers. Aangezien het de bedoeling is dat deze spullen over ca 1,5 jaar weer verwijderd worden lijkt me dat zonde van de centen om een 6 punts schroefkooi te monteren. Daarnaast zal de E30 nog af en toe als hobby wagen op straat gebruikt worden.
Heb je dan niets aan een rolbeugel op een circuit/nordschleife? Is deze ook niet gewenst als je kuipjes plaatst met bijpassende gordels?
Ben dus zeker niet van plan zo´n rolbeugel voor de show te plaatsen, als het vrijwel geen toegevoegde waarde heeft dan houd ik het alleen bij een paar kuipjes.
Dus: Wat is wijs om te doen?
Bert ///M3 schreef:Sowieso kan je de 5e en 6e punt volgens mij nooit aan een origineel gordelpunt vast zetten omdat die er gewoon simpelweg niet zitten.
Dit kan ook niet aan de bevestigingen waaraan de stoel geschroeft is?
Anders wellicht een optie om kuipjes te plaatsen icm originele gordels en de kooi/6puntsgordels voorlopig achterwegen laten?