't is toch maar rechtdoor bergop, en daarna een ietwat flauwe bocht. Je moet het alleen weten.....Jurjen schreef:
Wel een goede tip om in je eerste rondje Flugplatz met 200 te nemen
Jurjen (die uberhaupt maar 1 rondje gedaan heeft)

't is toch maar rechtdoor bergop, en daarna een ietwat flauwe bocht. Je moet het alleen weten.....Jurjen schreef:
Wel een goede tip om in je eerste rondje Flugplatz met 200 te nemen
Jurjen (die uberhaupt maar 1 rondje gedaan heeft)
Mijn idee.Nandor schreef:Prius ja, en een paar honderd ronden ervaring.![]()
Wat ik wil zeggen is dat een aantal mensen, je ziet ze wel eens op nurburgring fora, doen alsof het daar de meest gevaarlijk stuk asfalt ter wereld is. Bullshit! Je hebt het voor 99% zelf in de hand. Haal zo'n kaart/pas weet ik veel hoe het gaat nu en ga lekker de baan op. Hoofd erbij en have fun!
N.
Het is in principe een tolweg toch?Knot schreef:Nu alleen nog ff de term "circuit" eruit, dan zijn we er
Juridisch is het een 1-richtingsverkeer tolweg zonder snelheidslimiet. Je mag ook alleen links inhalen.Marco R. schreef:Het is in principe een tolweg toch?Knot schreef:Nu alleen nog ff de term "circuit" eruit, dan zijn we er
Je hebt in theorie net zoveel rechten om er te rijden als de gemiddelde GT3 rijder of wie er ook rijdt met welke auto.
Daarbuiten doet men ook vaker alsof je auto na een paar rondjes NS helemaal versleten is.....want ja, het is een zwaar cir...uh tolweg...Nandor schreef:
Wat ik wil zeggen is dat een aantal mensen, je ziet ze wel eens op nurburgring fora, doen alsof het daar de meest gevaarlijk stuk asfalt ter wereld is. Bullshit! Je hebt het voor 99% zelf in de hand. Haal zo'n kaart/pas weet ik veel hoe het gaat nu en ga lekker de baan op. Hoofd erbij en have fun!
N.
Leuk initiatief!Peter Tunissen schreef:Mij ook!Metchu schreef:mijn grote tip, neem iemand mee die het circuit door en door kent en plaats die naast je (als die durft). Heeft mij in ieder geval een boel geholpen
Ik beschouw iedere extra dag die ik daarna leef als een geschenk van boven.![]()
Het zat overigens al langer in de planning, maar ik wil dit jaar nog een Ring-weekend met instructie organiseren; we wachten nog even op de definitieve ok wat de slaapplaatsen betreft en dan komt het topic deze week hier nog online te staan.![]()
Oh, dat haalde ik er zo 1,2,3 niet uit. Excuses voor mijn botte reactieNandor schreef:Prius ja, en een paar honderd ronden ervaring.![]()
Wat ik wil zeggen is dat een aantal mensen, je ziet ze wel eens op nurburgring fora, doen alsof het daar de meest gevaarlijk stuk asfalt ter wereld is. Bullshit! Je hebt het voor 99% zelf in de hand. Haal zo'n kaart/pas weet ik veel hoe het gaat nu en ga lekker de baan op. Hoofd erbij en have fun!
N.
Ja, die site van jou bevat nuttige informatie.Paskal Morriën schreef:Zie dat mijn site hier een aantal keren aangeprezen wordt :banaan:
Genoeg tips hierboven gehad lijkt meVerders ben ik ook vrijdag vanaf een uur of 14u in Breidscheid te vinden met mijn groene 205-je. Ik neem je graag één of meerdere rondjes mee zodat je een beetje een idee hebt wat je te wachten staat.... Spreek me dus gerust aan als je me daar ziet in of bij mijn groen 205je. Ik rij het exemplaar waarvan het kenteken met XF begint.....
Paskal
Rijden op de ring is erg leuk, maar ik behoor niet tot de snelsten, dus ben veel aan het spiegelen. Ik merkte dat ik 50 rondjes zandvoort met DF laatst erg leuk vond omdat je daar je bochten lekker kunt oefenen zonder al te veel problemen. Dat kan op de ring minder vanwege de lengte en de snelheidsverschillen en doordat je elkaar niet kent en er dus niet van uit kunt gaan dat je wat ruimte krijgt. Maar compleet gek ben je zeker niet als je op de ring gaat rijden.Arnoud schreef:Ja, het levert veel vreemde reacties op als je zegt dat je een keer naar de ring gaat. Veel mensen verklaren je compleet voor gek dat je daar gaat rijden. Net of het voor 90% je doodvonnis is.
Thanx mbt de complimentenArnoud schreef: Ja, die site van jou bevat nuttige informatie.
Grote kans dat we elkaar vrijdag tegenkomen. Meerijden durf ik denk ik niet, maar wel bedankt voor het aanbod. Mocht je ons zien, spreek ons dan gerust aan. We gaan met de onderstaande auto's/motor:
Rode Fiat Coupe turbo
Grijze BMW 330XD E90 (ik)
Blauwe (dacht ik) Suzuki GSXR 1000 (kan ook een ander type zijn, het is in ieder geval een snel apparaat)
Paskal Morriën schreef:Thanx mbt de complimentenArnoud schreef: Ja, die site van jou bevat nuttige informatie.
Grote kans dat we elkaar vrijdag tegenkomen. Meerijden durf ik denk ik niet, maar wel bedankt voor het aanbod. Mocht je ons zien, spreek ons dan gerust aan. We gaan met de onderstaande auto's/motor:
Rode Fiat Coupe turbo
Grijze BMW 330XD E90 (ik)
Blauwe (dacht ik) Suzuki GSXR 1000 (kan ook een ander type zijn, het is in ieder geval een snel apparaat)![]()
Maarre meerijden durf je nietHow come? Bang dat ik mijn 205-je in de vangrail zet of ben je snel wagenziek? Denk dat je wel met een gerust hart bij mij in kunt stappen als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen....
Ja, wat zal ik zeggen... Toch een beetje bang dat het wel erg hard gaat en als passagier lijkt het nog harder te gaan omdat je niet zelf de controle hebt. Maar heb er wel vertrouwen in, dus als we elkaar tegenkomen stap ik graag in.Paskal Morriën schreef:Thanx mbt de complimentenArnoud schreef: Ja, die site van jou bevat nuttige informatie.
Grote kans dat we elkaar vrijdag tegenkomen. Meerijden durf ik denk ik niet, maar wel bedankt voor het aanbod. Mocht je ons zien, spreek ons dan gerust aan. We gaan met de onderstaande auto's/motor:
Rode Fiat Coupe turbo
Grijze BMW 330XD E90 (ik)
Blauwe (dacht ik) Suzuki GSXR 1000 (kan ook een ander type zijn, het is in ieder geval een snel apparaat)![]()
Maarre meerijden durf je nietHow come? Bang dat ik mijn 205-je in de vangrail zet of ben je snel wagenziek? Denk dat je wel met een gerust hart bij mij in kunt stappen als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen....
Als het te hard gaat kun je dat toch gewoon zeggenArnoud schreef:
Ja, wat zal ik zeggen... Toch een beetje bang dat het wel erg hard gaat en als passagier lijkt het nog harder te gaan omdat je niet zelf de controle hebt. Maar heb er wel vertrouwen in, dus als we elkaar tegenkomen stap ik graag in.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken.... Standaard riedeltje bij mij bij een passagier:Arnoud schreef:Ja, wat zal ik zeggen... Toch een beetje bang dat het wel erg hard gaat en als passagier lijkt het nog harder te gaan omdat je niet zelf de controle hebt. Maar heb er wel vertrouwen in, dus als we elkaar tegenkomen stap ik graag in.
of speel hem op de Xbox ^^Remmie schreef:Zoek een goed filmpje op op internet, bekijk dat meerdere malen.
Zo leer je een beetje het circuit en weet je een beetje wat je kan verwachten kwa bochten (en wat erna komt).
Zijn flink aantal stukken die "blind" zijn. Zo voorkom je wat verassingen voor jezelf.
Kijk zover mogelijk vooruit, en vaak achteruit![]()
En niet te vergeten, genieten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten