Tegenbewijs is de bpm die berekend is op basis van de Handelswaarde.
De andere is op basis van de nieuwprijs en in dit geval is dit dus voordeliger.
Veranderde import regeling/ auto's invoeren
-
- Tim N
Re: Veranderde import regeling/ auto's invoeren
Als ik handelswaarde op hetzelfde getal zet dan de koopprijs is de tegenbewijs kollom alsnog duurder.
Hoe zit dat?
Mag je zelf bepalen welke van de 2 kollomen je bij invoer gebruikt? Of is de tegenbewijs vooral geschikt om een schade boot in te voeren?
Hoe zit dat?
Mag je zelf bepalen welke van de 2 kollomen je bij invoer gebruikt? Of is de tegenbewijs vooral geschikt om een schade boot in te voeren?
-
Dat komt omdat het afschrijvingspercentage hoger uit valt bij de berekening over de nieuwwaarde waardoor je dus meer korting krijgt op de BPM.Tim N schreef:Als ik handelswaarde op hetzelfde getal zet dan de koopprijs is de tegenbewijs kollom alsnog duurder.
Hoe zit dat?
Het maakt niet uit welke kolom je gebruikt.
-
Ik denk dat er met de nieuwe regeling heel wat zwart geld gewit zal gaan worden.
Auto kopen: dealer wat onder de tafel betalen dus minder op factuur...= minder BPM......
Zal vooral leuk in de papieren lopen bij iets duurdere wagens die 2/3 jaar oud zijn.
Auto kopen: dealer wat onder de tafel betalen dus minder op factuur...= minder BPM......
Zal vooral leuk in de papieren lopen bij iets duurdere wagens die 2/3 jaar oud zijn.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ook op het dealerformulier zal niet alles staan, toch? En wat is een optie of standaard? En wat is een aftermarketoptie of af-fabriek. Allemaal handig voor de BPM. En weet de dienstdoende "ambtenaar" ook van alle auto's alle opties ed? Dus mag je het zelf bepalen of doen zij dat voor jou? Anders krijg je dus idd fraudepraktijken, oa zoals Marc bedoelt.Stéphane schreef:Op zich niet zo moeilijk lijkt me. Als je BPM moet gaan betalen moest je vroeger de originele catalogusprijs invullen op het aangifteformulier.Arthur schreef:Nou, Michel![]()
Vertel eens hoe het nu precies in z'n werk gaat.
Nu zal er wel een aankruismogelijkheid zijn voor handelswaarde, die je dan moet aantonen door originele aankoopfactuur.
Als je auto bij een (Lotus-)dealer koopt, net zoals ik dat met mijn S1 Elise heb gedaan, is dat een gemakkelijk verhaal omdat je gewoon een dealer-factuur krijgt. In het particuliere geval zul je dat dus met een welwillende verkopende partij even op papier moeten zetten. Is een kwestie van even een en ander op een A4-tje gooien en dan ben je ook klaar. Eventueel bankafschrift erbij of zoiets, maar dat lijkt me niet eens nodig. Als je dan bij wijze van spreken nog de PH-advertentie erbij hebt ben je volgens mij klaar.
Corrigeer me of vul me aan waar ik het mis heb, Michel?
-
OT BPM is natuurlijk ook alleen fraudeDus mag je het zelf bepalen of doen zij dat voor jou? Anders krijg je dus idd fraudepraktijken, oa zoals Marc bedoelt.
N.
- Michel P
Je moet nog steeds de originele nieuwwaarde invullen en ook de prijzen van de eventuele af fabriek opties (BPM aangifte papieren belastingdienst) daarnaast heb ik een kopie van de door partijen getekende koopovereenkomst als tegenbewijs aangeleverd, deze werk geaccepteerd. Echter vind de belastingdienst de prijs in de overeekomst niet realistisch dan zal men dat niet accepteren.Stéphane schreef:Op zich niet zo moeilijk lijkt me. Als je BPM moet gaan betalen moest je vroeger de originele catalogusprijs invullen op het aangifteformulier.Arthur schreef:Nou, Michel![]()
Vertel eens hoe het nu precies in z'n werk gaat.
Nu zal er wel een aankruismogelijkheid zijn voor handelswaarde, die je dan moet aantonen door originele aankoopfactuur.
Als je auto bij een (Lotus-)dealer koopt, net zoals ik dat met mijn S1 Elise heb gedaan, is dat een gemakkelijk verhaal omdat je gewoon een dealer-factuur krijgt. In het particuliere geval zul je dat dus met een welwillende verkopende partij even op papier moeten zetten. Is een kwestie van even een en ander op een A4-tje gooien en dan ben je ook klaar. Eventueel bankafschrift erbij of zoiets, maar dat lijkt me niet eens nodig. Als je dan bij wijze van spreken nog de PH-advertentie erbij hebt ben je volgens mij klaar.
Corrigeer me of vul me aan waar ik het mis heb, Michel?
Het is allemaal heel simpel, echter zal het loket van de belastingdienst voor de afhandeling van de BPM aangifte bij de RDW stations verdwijnen. Wat ik begrepen heb middels het korte praatje met de ambtenaar.
Michel
-
Betaal je dan rest bpm over de handelswaarde of een volledige bpm over de handeslwaarde ?
Toevallig enig idee wat men dan gaat doen om de BPM te berekenen Michel ? Word het een opstuur verhaal ?
Toevallig enig idee wat men dan gaat doen om de BPM te berekenen Michel ? Word het een opstuur verhaal ?