Veel meer fotos van de opbouw als je de link volgt...
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1
Zal best wel ja. Evengoed natuurlijk wel best gaaf 8)Fernando schreef:Gaaf project maar wordt dat ding niet wat zwaar voorin?
ja der zijn altijd van die mannen die meer willen dan 8BrianV schreef:Gaaf zo Z3 met V10
Ik had mijn automatenbak laten reviseren en tegelijk modificeren. In Lelystad bleek dit niet afdoende. Weer terug van het revisiebedrijf bleek er iets kleins - iets met een inwendige remband en wat veerdruk - aan de hand te zijn geweest. Op zich niets bijzonders, wel erg vervelend. In deze after-Lelystad-periode kwam ook mijn eerste idee weer opborrelen om een SMG-bak aan de motor te hangen. In een eerder stadium had ik dit idee laten varen omdat het nogal wat werk en inspanningen zou genereren, zo destileerde ik uit diverse gesprekken. Maar ik had niet een heel goed gevoel bij de automaat (naderhand bleek dit onterecht maar dat terzijde) en omdat ik er niet van hou om op één paard te wedden, ging ik toch weer op zoek naar een SMG. Uit eerdere pogingen wist ik dat die dingen niet voor het oprapen lagen, de goede althans. Op enig moment vond ik er een ergens in Duitsland, een 7 traps van de nieuwste generatie, met dubbele koppeling dus. En inderdaad, daar bleek nog een V10 aan vast te zitten. En toen dacht ik: als het inbouwen en werkend krijgen van een SMG zoveel werk genereert, hoeveel extra werk zal het dan zijn die V10 er in te lepelen. Dat kan toch nooit zoveel extra zijn? En dan is het wel uniek, toch? Alleen een SMG is ook maar een SMG, toch? En wat kost dat nou extra? Enfin, toen ik die Duitser voor de eerste keer aan de lijn had was eigenlijk de beslissing al genomen. Ik moest hem alleen nog zien te rechtvaardigen. Aan de andere kant; voor wie eigenlijk? De rest van het verhaal is geschiedenis!
En zo is Per Knudsen aan zijn avontuur begonnen.
echt zo'n slettebakXave30 schreef:Wat past er NIET in een E30 engine bay?
Das altijd echt een standaard reactie nr uno op zon project als dit... 9/10 weten niet dat de modernere "DIKKE" motoren vaak nog lichter zijn of dat het gewoon weinig scheelt met bijv de orginel oldskool motor die er in zon hok hoort te liggen..Fernando schreef:Gaaf project maar wordt dat ding niet wat zwaar voorin?
klopt Paul...net als mijn kar, waar ik trouwens laatst weer iets over las in een advertentie dat ie perfect 50<.50 gewichtsverdeling hadPaul schreef:Das altijd echt een standaard reactie nr uno op zon project als dit... 9/10 weten niet dat de modernere "DIKKE" motoren vaak nog lichter zijn of dat het gewoon weinig scheelt met bijv de orginel oldskool motor die er in zon hok hoort te liggen..Fernando schreef:Gaaf project maar wordt dat ding niet wat zwaar voorin?
Een M20B25 weegt 175 kg met onderdelen er aan. Die 117 en 146 kg staan voor het kale blok dus zonder in- en uitlaatspruitstukken, dynamo, startmotor, gasklep etc. Een M60 weegt om en nabij de 250 kg met de benodigde onderdelen eraan. De S85B50 zit ook rond die koers, 242 kg als ik het goed heb.FreudeamFahren schreef:Mwoa, die vergelijking gaat niet helemaal op. Het S85 blok weegt 240 kg. Hoe gietijzer een M20 ook is: die staat te boek voor 117 kg... Alle electronica en bijvoorbeeld de 10 gaskleppen plus bediening wegen ook wat. Een M60 conversie heeft daar minder last van: dat blok is flink korter dan een S85 of M20 en hoewel het blok wel zwaarder is dan een M20 (146 kg), heb je minder gewicht op en voor de vooras.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten