Ik rij sinds ruim een week een 335i coupe, hiervoor een 330i touring individual, daarvoor een 328i touring. De station functionaliteit was niet meer nodig en de 'normale' 3 serie vind ik niet mooi dus is het een coupe geworden. Ik zocht iets met veel vermogen, mooi uiterlijk, redelijk compact, kwaliteit en een zekere luxe. Ik twijfelde tussen Audi of BMW. De twin turbootjes (het zijn mini turbo's) en het coupe uiterlijk deden het. Nou weet ik niet of jullie hierop zitten te wachten maar ik heb besloten om mijn enthousiasme hier te dumpen.
Het begin:
Ik sla het hele keuze en selectietraject even over en jump direct naar het moment van ophalen van de auto bij de dealer.
De auto stond keurig glimmend te wachten, zwart, totaal zwart, shadow line en 19 inch velgen, lichte kleur leer van binnen, zwarte hemel en open dakje. Hij zag er snel uit, de verkoper bood aan hem naar buiten te rijden, de start van de wagen maakte me licht enthousiast, een grommend hol geluid voorspelde een hoop lol. Nadat de verkoper me probeerde de hele auto uit te leggen en ik alleen maar dacht: 'schiet op, ik wil rijden, stapte hij uit en wenste me veel plezier. Ik stap in, stel de stoel en de spiegels en rij rustig weg. Mijn eerste beleving: stug, mooi, smooth en luxe. Ik parkeer bij de eerste beste parkeermogelijkheid langs de snelweg om het instructieboekje te raadplegen. Zoek snel naar ‘iets’ dat me verteld of het ding ingereden moet worden en zo ja, hoe lang dan. Tweeduizend km inrijden, af en toe tot 4k toeren maar alleen als ie echt warm is, niet direct uitzetten maar even een paar minuten laten draaien. Freaky zou je denken dat ik zoiets meteen raadpleeg? Heh.. dat is nog niets, ik ken inmiddels het complete boek uit mijn hoofd

Acht dagen, 1400 km (gebruik iedere smoes die ik kan bedenken om ergens naar toe te gaan met de auto), veel informatie en rijplezier verder zat ik vandaag op de A2 vanaf Eindhoven naar Utrecht. Ik ben van nature geen bumperklever maar vind het een supergevoel om vermogen tot me beschikking te hebben dat je er op ieder moment uit kan stampen zonder dat je het er direct vanaf ziet. Al goed, ik zit lekker, rij rustig op de linkerbaan, gangetje van 120 en was al een halfuur onderweg, muziekje op, lekkere cruisen en genieten. God wat rijdt dit ding soepel en stil. Ik check me binnenspiegel (iets dat een tweede natuur is geworden) en zie een paar xenon lampen naderbij komen. Niets raars zo op het eerste gezicht, de lampen komen ook niet heel snel naderbij maar in een stevig tempo. Ik kijk weer voor me en wil net wat telefoontjes gaan doen als de auto mij passeert, ik kijk en denk een 3 serie met haast. Ik kijk nog eens goed en zie een M3. ‘Fucking hell, denk ik, een M3’. Dat zijn serieuze blafbeesten. Ik hou me in en praat tegen mezelf dat het beter is hem te laten gaan omdat ik geen pakslaag wil hebben. Tien seconden later zit ik achter hem. ´Dan maar een pakslaag, denk ik. We rijden 5 a 10 minuten gebroederlijk op, niet sneller dan 140, dan ineens accelereert de M3, ik reageer, geef gas bij en trek weg, de M3 loopt een beetje uit en trekt een gat van 50 meter en remt af omdat een mede weggebruiker besluit van baan te veranderen. ‘Fuck zeg, ik krijg meteen een pakslaag van de M3, spookt het door mijn hoofd. De ‘ik ga lekker naar links actie' van de mede weggebruiker geeft mij mooi de tijd om aan te sluiten, mijn stoel iets naar voren te zetten, pook in de sportstand en ik flipper 2 versnellingen terug. De 335 hangt nu strak aan het gas rond de 3500 toeren, de auto voor de M3 gaat terug naar rechts, voor ons hebben we 4 banen waarvan er 3 vrij zijn, de M3 knalt het gas erop en het spel is op de wagen. Ik reageer weer, sneller dan de vorige keer en trek door naar 7000 toeren en schakel op naar zijn 4, krijg een poeier in de rug en loop op de M3 in, ram hem helemaal door en schakel op (fucking hell wat schakelt deze flipperbak snel zeg), op de 190 kom ik langzij, de 335 blijft maar doortrekken en op de 210 schakel ik door naar de 5, het stopt niet, het ding blijft maar trekken, voor me komt er verkeer inzicht en ik besluit langzaam vaart te minderen, een halve minuut later zit ik rechts op de 140 en de M3 achter me. Ik wil hem langzij laten komen om even de duimen op te steken (ik heb serieus respect voor de M3) om het verbond van ‘partners in crime’ te bevestigen. Kennelijk had de bestuurder er geen zin meer in want als ik vaart minderde deed de M3 dat ook. Nuja, geen idee of de M3 echt aan het blaffen was of dat het allemaal op de laffe toer ging voor hem. Voor mij ging het hard, serieus hard en daarna gewoon weer cruisen in een bijna stille auto, damn, ik hou echt van deze auto !!

Goed, dit is dus mijn introductie hier, ik hou jullie op de hoogte en merk wel als jullie het zat zijn. Zal ook wat foto's en driving movs produceren

Hola !
Bij deze de pics, nog geen actie maar dit weekend gaan we even filmen en als het een beetje mee zit dan post ik die zondagavond. Thx nog iedereen voor de aardige reacties

Daar gaan we dan:
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... i_side.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... i_rear.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... efront.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... _right.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... wFront.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... endoor.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... nside2.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... inside.JPG[/img]
Hastalapasta,
Mat