335i Coupe On The Move (Pics)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mat Firens

335i Coupe On The Move (Pics)

Bericht door Mat Firens » 01 nov 2006, 01:10

Hoi,

Ik rij sinds ruim een week een 335i coupe, hiervoor een 330i touring individual, daarvoor een 328i touring. De station functionaliteit was niet meer nodig en de 'normale' 3 serie vind ik niet mooi dus is het een coupe geworden. Ik zocht iets met veel vermogen, mooi uiterlijk, redelijk compact, kwaliteit en een zekere luxe. Ik twijfelde tussen Audi of BMW. De twin turbootjes (het zijn mini turbo's) en het coupe uiterlijk deden het. Nou weet ik niet of jullie hierop zitten te wachten maar ik heb besloten om mijn enthousiasme hier te dumpen.

Het begin:

Ik sla het hele keuze en selectietraject even over en jump direct naar het moment van ophalen van de auto bij de dealer.

De auto stond keurig glimmend te wachten, zwart, totaal zwart, shadow line en 19 inch velgen, lichte kleur leer van binnen, zwarte hemel en open dakje. Hij zag er snel uit, de verkoper bood aan hem naar buiten te rijden, de start van de wagen maakte me licht enthousiast, een grommend hol geluid voorspelde een hoop lol. Nadat de verkoper me probeerde de hele auto uit te leggen en ik alleen maar dacht: 'schiet op, ik wil rijden, stapte hij uit en wenste me veel plezier. Ik stap in, stel de stoel en de spiegels en rij rustig weg. Mijn eerste beleving: stug, mooi, smooth en luxe. Ik parkeer bij de eerste beste parkeermogelijkheid langs de snelweg om het instructieboekje te raadplegen. Zoek snel naar ‘iets’ dat me verteld of het ding ingereden moet worden en zo ja, hoe lang dan. Tweeduizend km inrijden, af en toe tot 4k toeren maar alleen als ie echt warm is, niet direct uitzetten maar even een paar minuten laten draaien. Freaky zou je denken dat ik zoiets meteen raadpleeg? Heh.. dat is nog niets, ik ken inmiddels het complete boek uit mijn hoofd ;)

Acht dagen, 1400 km (gebruik iedere smoes die ik kan bedenken om ergens naar toe te gaan met de auto), veel informatie en rijplezier verder zat ik vandaag op de A2 vanaf Eindhoven naar Utrecht. Ik ben van nature geen bumperklever maar vind het een supergevoel om vermogen tot me beschikking te hebben dat je er op ieder moment uit kan stampen zonder dat je het er direct vanaf ziet. Al goed, ik zit lekker, rij rustig op de linkerbaan, gangetje van 120 en was al een halfuur onderweg, muziekje op, lekkere cruisen en genieten. God wat rijdt dit ding soepel en stil. Ik check me binnenspiegel (iets dat een tweede natuur is geworden) en zie een paar xenon lampen naderbij komen. Niets raars zo op het eerste gezicht, de lampen komen ook niet heel snel naderbij maar in een stevig tempo. Ik kijk weer voor me en wil net wat telefoontjes gaan doen als de auto mij passeert, ik kijk en denk een 3 serie met haast. Ik kijk nog eens goed en zie een M3. ‘Fucking hell, denk ik, een M3’. Dat zijn serieuze blafbeesten. Ik hou me in en praat tegen mezelf dat het beter is hem te laten gaan omdat ik geen pakslaag wil hebben. Tien seconden later zit ik achter hem. ´Dan maar een pakslaag, denk ik. We rijden 5 a 10 minuten gebroederlijk op, niet sneller dan 140, dan ineens accelereert de M3, ik reageer, geef gas bij en trek weg, de M3 loopt een beetje uit en trekt een gat van 50 meter en remt af omdat een mede weggebruiker besluit van baan te veranderen. ‘Fuck zeg, ik krijg meteen een pakslaag van de M3, spookt het door mijn hoofd. De ‘ik ga lekker naar links actie' van de mede weggebruiker geeft mij mooi de tijd om aan te sluiten, mijn stoel iets naar voren te zetten, pook in de sportstand en ik flipper 2 versnellingen terug. De 335 hangt nu strak aan het gas rond de 3500 toeren, de auto voor de M3 gaat terug naar rechts, voor ons hebben we 4 banen waarvan er 3 vrij zijn, de M3 knalt het gas erop en het spel is op de wagen. Ik reageer weer, sneller dan de vorige keer en trek door naar 7000 toeren en schakel op naar zijn 4, krijg een poeier in de rug en loop op de M3 in, ram hem helemaal door en schakel op (fucking hell wat schakelt deze flipperbak snel zeg), op de 190 kom ik langzij, de 335 blijft maar doortrekken en op de 210 schakel ik door naar de 5, het stopt niet, het ding blijft maar trekken, voor me komt er verkeer inzicht en ik besluit langzaam vaart te minderen, een halve minuut later zit ik rechts op de 140 en de M3 achter me. Ik wil hem langzij laten komen om even de duimen op te steken (ik heb serieus respect voor de M3) om het verbond van ‘partners in crime’ te bevestigen. Kennelijk had de bestuurder er geen zin meer in want als ik vaart minderde deed de M3 dat ook. Nuja, geen idee of de M3 echt aan het blaffen was of dat het allemaal op de laffe toer ging voor hem. Voor mij ging het hard, serieus hard en daarna gewoon weer cruisen in een bijna stille auto, damn, ik hou echt van deze auto !! :-)

Goed, dit is dus mijn introductie hier, ik hou jullie op de hoogte en merk wel als jullie het zat zijn. Zal ook wat foto's en driving movs produceren :-) Ehmm... en ja... natuurlijk kom ik later met allemaal ideeen om de boel te laten tunen, maar eerst gewoon zo nog pret.

Hola !

Bij deze de pics, nog geen actie maar dit weekend gaan we even filmen en als het een beetje mee zit dan post ik die zondagavond. Thx nog iedereen voor de aardige reacties :)

Daar gaan we dan:

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... i_side.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... i_rear.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... efront.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... _right.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... wFront.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... endoor.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... nside2.JPG[/img]

[img:800:600]http://www.mikedutch.com/vettefotos/alb ... inside.JPG[/img]

Hastalapasta,

Mat
Laatst gewijzigd door Mat Firens op 01 nov 2006, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » 01 nov 2006, 07:30

Als je nu ook nog met pics op de proppen komt voordat Robin (de andere 335i-eigenaar hier) dat doet ben je onze man :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 nov 2006, 07:33

Kan het helemaal begrijpen, dacht ongeveer het zelfde toen ik er een uurtje mee aan het stoeien was................................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 nov 2006, 07:58

Mooi verhaal Mat Firens en welkom.
Ik heb dat ding nu 2 weken en nog geen fotos. :( Er staat 1300km op en ik heb er al mee getopped(260...flop dat was de begrenser) en een paar 0-160 wielspinrook (ik MOET een sper) sprintjes mee gedaan.

Foto's komen dit weekend(als Rudolf dan kan)
Het is dus een E90 sedan met handbak. Een beetje low profile he :P
Ik kwam uit een 330i E90, dit ding neemt serieus grotere stappen a la de E46 M3 idd(Die ik ook nog ken van vroeger :D )

Ga er maar vanuit dat de M3 rijder voluit ging(of althans probeerde)

Gr
R

EDIT: Ik zit veel op www.e90post.com/forums/ met alles over de huidige 3 series dus ook de coupe/cabrio/ touring etc. Daar is ook een link ergens naar M3forum.com oid over de nieuwe E90/92 M3 over een jaartje op de weg en in maart 07 ter intro.

Mijn nick daar is Robin Hood

:D

Wilbert

Bericht door Wilbert » 01 nov 2006, 08:04

Kom erbij zijn genoeg BMW fappers hier. Mooie auto!!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 nov 2006, 08:10

Zo had ik zaterdagavond op de Ring A10 een 993 Porsche cabrio achter me die wel achter me hing van 'ik wil er voorbij'. Nou toe maar kerel, ga jij er maar voorbij. Ik naar rechts en da's allemaal 100 daaro. Hij fel doorlellend (ik hoorde de 6 boxer wel) narr 140 denk ik. GF zegt nog: 'Die is snel he?' Ik: 'Neh joh' :twisted:

Ff een paar keer achter 'm gezeten naar 150/160/170 waar de flitspalen niet staan en waar 't druk was zegmaar: Die platte kever maakte eigenlijk geen schijn van kans(wel een prachtige wagen en sound)

FWIW. :D

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 08:34

Mooi verhaal, robin we moeten binnenkort maar eens uitgebreid gaan testen. Film auto er achter.

Tristan

Bericht door Tristan » 01 nov 2006, 09:15

Robin schreef:Zo had ik zaterdagavond op de Ring A10 een 993 Porsche cabrio achter me die wel achter me hing van 'ik wil er voorbij'. Nou toe maar kerel, ga jij er maar voorbij. Ik naar rechts en da's allemaal 100 daaro. Hij fel doorlellend (ik hoorde de 6 boxer wel) narr 140 denk ik. GF zegt nog: 'Die is snel he?' Ik: 'Neh joh' :twisted:

Ff een paar keer achter 'm gezeten naar 150/160/170 waar de flitspalen niet staan en waar 't druk was zegmaar: Die platte kever maakte eigenlijk geen schijn van kans(wel een prachtige wagen en sound)

FWIW. :D
Tja, 272pk ga 'ie idd niet redden. Zeker niet op tussenacceleraties.

Tom

Bericht door Tom » 01 nov 2006, 09:25

Mooi verhaal zeg.

Lijkt me echt een topauto. Zeker als coupé vind ik em super geslaagd.

RVV

Re: 335i Coupe On The Move

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 10:37

Mat Firens schreef:
Ik wil hem langzij laten komen om even de duimen op te steken (ik heb serieus respect voor de M3) om het verbond van ‘partners in crime’ te bevestigen. Kennelijk had de bestuurder er geen zin meer in want als ik vaart minderde deed de M3 dat ook. Nuja, geen idee of de M3 echt aan het blaffen was of dat het allemaal op de laffe toer ging voor hem. Voor mij ging het hard, serieus hard en daarna gewoon weer cruisen in een bijna stille auto, damn, ik hou echt van deze auto !! :-)
Uiteraard ging de M3 vol, anders gaat ie niet jagen tot boven de 200, randfactoren weet je nooit, bv reed de M3 in automaatstand (SMG), welk schakelprogramma reed ie als het een SMG wagen was ? (SMG kent 6 standen) trok ie hem vol door naar de redline?

Maar jij hebt het feestje gewonnen en dat is wat telt.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 10:37

Ga je hem ook nog chippen ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 nov 2006, 10:39

Welkom.
LIJKT een mooie auto, want: GEEN FOTOOS??
:wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 nov 2006, 11:33

He Mat !!

Welkom hier en onwijs leuk verhaaltje geschreven. Ben benieuwd naar de foto's uiteraard, maar vermoedelijk als enige heb ik op dit moment meer interesse naar je vorige auto. Heb je daar misschien pics van? Die je kan plaatsen of mailen?

Ben namelijk een liefhebber van exclusiviteit en BMW Individual is voor mij altijd iets bijzonders geweest. Jij hebt er 1 gereden, dus hoor graag daar je verhaal over (kleurstelling e.d., interieurkleur etc etc), misschien wat detail foto's ?

Of heb je alleen een individual buitenkleur gehad?

Hoor van je

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 01 nov 2006, 22:24

Gefeliciteerd met deze übergave wagen!

Foto's!!!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2006, 22:26

Denk dat er een 335i photoblockfilter op deze site zit.

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 01 nov 2006, 22:44

Erik-Jan schreef:Gefeliciteerd met deze übergave wagen!

Foto's!!!
Ze staan er !! :) Dankjewel voor de toffe reactie !! :)

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 01 nov 2006, 22:44

Wouter81 schreef:Denk dat er een 335i photoblockfilter op deze site zit.
Nope, ze staan er maar ik kan mijn laatste foto's niet meer plaatsen... wazig wel.. misschien toch een quota ofzo ?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2006, 22:47

Mat Firens schreef:
Wouter81 schreef:Denk dat er een 335i photoblockfilter op deze site zit.
Nope, ze staan er maar ik kan mijn laatste foto's niet meer plaatsen... wazig wel.. misschien toch een quota ofzo ?
Ligt niet aan jou, hebben meer mensen last van. :twisted:

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 01 nov 2006, 22:49

Rico v Velzen schreef:Mooi verhaal, robin we moeten binnenkort maar eens uitgebreid gaan testen. Film auto er achter.
Thx ! Ik doe graag mee ! :)

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 01 nov 2006, 22:56

Macboy schreef:He Mat !!

Welkom hier en onwijs leuk verhaaltje geschreven. Ben benieuwd naar de foto's uiteraard, maar vermoedelijk als enige heb ik op dit moment meer interesse naar je vorige auto. Heb je daar misschien pics van? Die je kan plaatsen of mailen?

Ben namelijk een liefhebber van exclusiviteit en BMW Individual is voor mij altijd iets bijzonders geweest. Jij hebt er 1 gereden, dus hoor graag daar je verhaal over (kleurstelling e.d., interieurkleur etc etc), misschien wat detail foto's ?

Of heb je alleen een individual buitenkleur gehad?

Hoor van je
Hoi, dank man voor de toffe reactie ! Over de touring, die hebben we nog, is een complete individual met hier en daar wat AC Schnitzer spul ;) Alles af-fabriek laten doen. Ik kan wat foto's schieten als je wil ?

Macboy

Bericht door Macboy » 01 nov 2006, 22:59

Ja heel graag man ! Graag ook detail foto's van interieur dan :)

En exterieur ook ! Schiet maar raak !!!!!

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 01 nov 2006, 23:12

Robin schreef:Mooi verhaal Mat Firens en welkom.
Ik heb dat ding nu 2 weken en nog geen fotos. :( Er staat 1300km op en ik heb er al mee getopped(260...flop dat was de begrenser) en een paar 0-160 wielspinrook (ik MOET een sper) sprintjes mee gedaan.

Foto's komen dit weekend(als Rudolf dan kan)
Het is dus een E90 sedan met handbak. Een beetje low profile he :P
Ik kwam uit een 330i E90, dit ding neemt serieus grotere stappen a la de E46 M3 idd(Die ik ook nog ken van vroeger :D )

Ga er maar vanuit dat de M3 rijder voluit ging(of althans probeerde)

Gr
R

EDIT: Ik zit veel op www.e90post.com/forums/ met alles over de huidige 3 series dus ook de coupe/cabrio/ touring etc. Daar is ook een link ergens naar M3forum.com oid over de nieuwe E90/92 M3 over een jaartje op de weg en in maart 07 ter intro.

Mijn nick daar is Robin Hood

:D
Dankjewel, ik heb meer zitten lezen hier en ik snap dat jij wel weet waar je het over hebt. Ik ben wat dat betreft een rookie, rij veel, kan aardig sturen en heb er enorm plezier in maar het 'echte rijden' heb ik nog niet in de vingers. Maar we gaan wat race cursussen doen aankomend jaar, misschien daarna ook een sper voor mij ;)

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2006, 23:52

Macboy ga te wel even rustig liggen als je die foto's gaat bekijken? ook een beetje aan je gezondheid denken hè.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 nov 2006, 00:21

Zonde dat je hem onder die lantaarnpaal hebt gezet..... auto komt goed tot zijn recht met die zwarte kleur in de donker... :lol:

Morgen overdag nog maar is proberen.........toch?

Michel P

Bericht door Michel P » 02 nov 2006, 08:35

Macboy schreef:Ja heel graag man ! Graag ook detail foto's van interieur dan :)

En exterieur ook ! Schiet maar raak !!!!!

Geen vroegtijdige beeldscherm bevuiling, hou je ff in top fapper :lol:

Michel

Plaats reactie