Tom zijn Micra. VERKOCHT!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Ligt dat lekker, zo'n uitlaat....?

-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Vast wel, genoeg gaten om plezier van te hebben
Ziet er netjes uit zo op de foto!
Ziet er netjes uit zo op de foto!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
anyway, mooi systeem
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Haha jullie zijn niet de eerste! Op andere fora ook al:
"slaap je zelfs al met je onderdelen"
"genoeg gaten om lol mee te hebben"
" weer eens wat anders dan een waterbed"
Morgen even in de hittebestendige lak zetten en dan zaterdag monteren
"slaap je zelfs al met je onderdelen"
"genoeg gaten om lol mee te hebben"
" weer eens wat anders dan een waterbed"
Morgen even in de hittebestendige lak zetten en dan zaterdag monteren
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Het spul is toch al gecoat of niet? Ik denk dat die hittebestendige lak binnen 5 min er af valt als je gaan trappen....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Hij is wel gecoat ja, maar janspeed spruitstukken staan er om bekend dat ze vrij snel roesten. Ik dacht: Baad het niet dan schaad het niet. 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Ga je er ook nog mee baden?!
Baat
Baat
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Ghehe nee dat was niet de bedoeling
Morgen de boel monteren 
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Als je er niet uitkomt dan weet ik nog wel iemand die je zou kunnen helpen. Oud garage medewerker, werkt vlot voor weinagh én het is een tukker 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Zo ik zal mijn verslag van zaterdag eens even plaatsen.
Zaterdag morgen al vroeg opgestaan om mijn monteur op te halen, daarna door gereden naar de werkplaats. Echt verrassend makkelijk om alle schroeven los te krijgen! Niet een afgebroken en geen rare dingen gebeurt Daarna het moeilijkste deel van de dag: De twee delen van het spruitstuk bij het blok krijgen, dit was een beetje priegel werk maar stelde nog steeds niet veel voor, waarmee ik maar wil aangeven hoe makkelijk het monteren was! Daarna even de draden van de lambda sonde verlengd en de rest van de uitlaat er op geschroefd. Dit ging ook allemaal van een leien dakje en na een paar uurtjes en de nodige koffie pauzes was de auto weer helemaal klaar.
Ik vond dat de uitlaat de laatste tijd echt veel te luid was maar dit is met de middendemper ook helemaal opgelost. Daarna: Rijden! Ik heb er dus een lege kat onder zitten en daar komt me toch een herrie uit! Het is een heel raar geluid alsof er iets resoneert in de kat zelf. Deze wordt binnenkort vervangen door een normale maar hier wil ik even mee wachten tot ik een apexi gemonteerd heb omdat als je de motor te rijk hebt staan deze de hele binnenkant van de kat kapot brand.
Toen nog maar wat meer rond gereden en gekeken naar het vermogensverschil. WAT EEN VERSCHIL! Hij trekt nu echt in 1 mooie lijn door naar de begrenzer. Het is natuurlijk nog steeds geen racemonster maar hij trekt wel lekker door. Direct maar even naar Duitsland gereden om te kijken wat de top nu is, en hij trekt nu echt super mooi door naar de 180 waar hij begrensd is. (echt geen geintje) Hier heb ik al een DIY voor dus die gaat er binnenkort ook aan
Ik ben er super blij mee en het maakt van het kleine gebakje een nog fijner werkend geheel

Zaterdag morgen al vroeg opgestaan om mijn monteur op te halen, daarna door gereden naar de werkplaats. Echt verrassend makkelijk om alle schroeven los te krijgen! Niet een afgebroken en geen rare dingen gebeurt Daarna het moeilijkste deel van de dag: De twee delen van het spruitstuk bij het blok krijgen, dit was een beetje priegel werk maar stelde nog steeds niet veel voor, waarmee ik maar wil aangeven hoe makkelijk het monteren was! Daarna even de draden van de lambda sonde verlengd en de rest van de uitlaat er op geschroefd. Dit ging ook allemaal van een leien dakje en na een paar uurtjes en de nodige koffie pauzes was de auto weer helemaal klaar.
Ik vond dat de uitlaat de laatste tijd echt veel te luid was maar dit is met de middendemper ook helemaal opgelost. Daarna: Rijden! Ik heb er dus een lege kat onder zitten en daar komt me toch een herrie uit! Het is een heel raar geluid alsof er iets resoneert in de kat zelf. Deze wordt binnenkort vervangen door een normale maar hier wil ik even mee wachten tot ik een apexi gemonteerd heb omdat als je de motor te rijk hebt staan deze de hele binnenkant van de kat kapot brand.
Toen nog maar wat meer rond gereden en gekeken naar het vermogensverschil. WAT EEN VERSCHIL! Hij trekt nu echt in 1 mooie lijn door naar de begrenzer. Het is natuurlijk nog steeds geen racemonster maar hij trekt wel lekker door. Direct maar even naar Duitsland gereden om te kijken wat de top nu is, en hij trekt nu echt super mooi door naar de 180 waar hij begrensd is. (echt geen geintje) Hier heb ik al een DIY voor dus die gaat er binnenkort ook aan
Ik ben er super blij mee en het maakt van het kleine gebakje een nog fijner werkend geheel
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Je hebt toch injectie? Waarom zou het blok dan te rijk lopen?
Overigens zou ik voor een HJS sportkat gaan. Dan win je nog vermogen ten opzichte van de huidige situatie, in plaats van dat het weer achteruit gaat...
Overigens zou ik voor een HJS sportkat gaan. Dan win je nog vermogen ten opzichte van de huidige situatie, in plaats van dat het weer achteruit gaat...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Een injectie kan ook gewoon te rijk lopen
De gewone kat gaat er wel weer onder, die is zo groot dat dat zeker niet veel tegendruk gaat geven. En dan kom ik ook weer door de apk
De gewone kat gaat er wel weer onder, die is zo groot dat dat zeker niet veel tegendruk gaat geven. En dan kom ik ook weer door de apk
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Naar mijn weten draait een "modern" injectieblok altijd ergens rond de lambda 1 en bij vol gas treedt de vollastverrijking in werking en gaat hij terug naar lambda +- 0,85-0,87. Ik weet niet waarom dit te rijk is?Tom Westendorp schreef:Een injectie kan ook gewoon te rijk lopen![]()
De gewone kat gaat er wel weer onder, die is zo groot dat dat zeker niet veel tegendruk gaat geven. En dan kom ik ook weer door de apk
Wanneer je motormodificaties gaat doen zou hij in theorie armer of rijker kunnen gaan draaien, maar dit regelt hij dus middels de lambda regeling bij....
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Die regelt hij bij tot een bepaalde hoogte en dan niet meer.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Maar er is amper wat veranderd aan het blok, dus zou hij het nog bij moeten regelen. Overigens is het moeilijk om het blok rijker te laten lopen, tenzij je de lucht inlaat gruwelijk gaat smoren, grotere injectoren plaatst of de brandstofdruk te ver opvoert...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Zo ik ben alweer een paar dagen terug van vakantie en zal mijn verslag ook hier eens even dumpen.
De bestemming was dit jaar Toscane, een camping waar ik al vaker ben geweest en dit jaar zou ik er samen naartoe gaan met mijn vriendin. De bedoeling was om met de micra die kant op te gaan, maar aangezien pa en ma een keer over hun hart hebben gestreken mocht ik de mini van moeders mee nemen. Toch wel een verademing, cruise control Climate control en een lekkere zuinige motor in het vooronder.
De heenweg ging bijzonder voorspoedig en zonder noemenswaardige files waren we in Zwitserland. Wat is dat toch altijd weer geweldig mooi rijden! Cruise control aan en lekker genieten van het schitterende landschap. Maar dan heb je toch elke keer weer oponthoud bij de tunnel. Niet dat het uitmaakte want wij hadden al vrij snel besloten de schitterende route over de pas te nemen. Dit bleek een verstandige keus aangezien er een ruime 2 uur file voor de tunnel stond. Wat een feest met die mini in de bergen!
omhoog was heel leuk maar omlaag mogelijk nog leuker! Daarna nog maar een keer getankt (Kost werkelijk niks in Zwitserland! V-power 100 was 1,03 de liter!) en toen zonder verder oponthoud de Italiaanse grens gepasseert. We waren al niet van plan om de reis in 1 dag te volbrengen dus besloten we te overnachten in Modena. Na daar 's avonds even door de stad te hebben gelopen en een pizza te hebben gegeten maar eens lekker op tijd naar bed om de volgende morgen weer op tijd op te staan. Volgende stop: Maranello! Als je zo dicht bij de Ferrari fabriek in de buurt bent ben je haast wel verplicht om er langs te rijden, ook al is het zondag morgen 9 uur. Na een klein half uurtje en een aantal Ferrari's te hebben gezien waren we in Maranello, het steigerende paard op de rotonde voor de fabriek is direct al heel erg indrukwekkend. We hebben heel even voor de poort gestaan maar geheel naar verwachting was er niet veel te doen. Daarna even door het centrum gereden en nog een stukje van Fiorano kunnen zien. Volgende stop: Camping
.
Na een kleine twee uur rijden kwamen we op de camping aan, we konden nog net voor de siesta de camping op, en het tentje opzetten nam ook niet meer dan 15 minuten in beslag. Mijn ouders stonden ook op de camping en we konden gebruik maken van hun auto. Dat maakte dat we de mini maar direct to kleerkast hebben gebombardeert. Dit beviel uitstekend en als we een uitstapje maakten was dat toch vrijwel altijd met zijn vieren, dus dan was de mini zowieso geen optie.
Na tien dagen camping diende de terugweg zich alweer aan. Deze was een heel stuk minder voorspoedig dan de heenweg. Veel file's en anderhalf uur stilgestaan voor de Gotthard. Toen we halverwege Duitsland ook nog alleen maar regen kregen was de chaos kompleet. Toen maar rustig aan gedaan en een paar keer vaker voor koffie gestopt. Nog even met de gedachte gespeeld om bij de ring te gaan overnachten, maar als je zo dicht bij huis bent en je kunt, zoals we hier zeggen: De stal ruiken, dan ga je door. Het laatste stuk nog een paar mega buien gehad maar daarna werd het droog. Al met al waren we klokslag 12 uur in huis en allebei kapot, maar wel lekker thuis! Beugeltje uit de koelkast en toen snel naar bed.
Dan heb je die dag erna altijd dat je al die zooi weer moet opruimen ( Niet mijn favoriete tijdverdrijf maar het moet) Bij ons helemaal omdat pa en ma 's avonds terug kwamen.
Dan gaat je vader vrijdag met de post bezig en is er een envelop van de lease maatschappij. Een schikkingsvoorstel van de officier van Justitie. 31 kilometer per uur te hard. Op een zaterdag. Ik voelde de bui al hangen dus ben maar direct in mijn agenda gaan kijken. Geen twijfel mogelijk die heb ik gereden. Dus je kunt wel stellen dat ik nu met een behoorlijke vakantie kater zit. Deze week komt de goede boete binnen en dan maar eens een foto opvragen en kijken of we er misschien nog wat aan kunnen doen, al heb ik er een hard hoofd in.
Hier nog een paar plaatjes van de vakantie.





De bestemming was dit jaar Toscane, een camping waar ik al vaker ben geweest en dit jaar zou ik er samen naartoe gaan met mijn vriendin. De bedoeling was om met de micra die kant op te gaan, maar aangezien pa en ma een keer over hun hart hebben gestreken mocht ik de mini van moeders mee nemen. Toch wel een verademing, cruise control Climate control en een lekkere zuinige motor in het vooronder.
De heenweg ging bijzonder voorspoedig en zonder noemenswaardige files waren we in Zwitserland. Wat is dat toch altijd weer geweldig mooi rijden! Cruise control aan en lekker genieten van het schitterende landschap. Maar dan heb je toch elke keer weer oponthoud bij de tunnel. Niet dat het uitmaakte want wij hadden al vrij snel besloten de schitterende route over de pas te nemen. Dit bleek een verstandige keus aangezien er een ruime 2 uur file voor de tunnel stond. Wat een feest met die mini in de bergen!
Na een kleine twee uur rijden kwamen we op de camping aan, we konden nog net voor de siesta de camping op, en het tentje opzetten nam ook niet meer dan 15 minuten in beslag. Mijn ouders stonden ook op de camping en we konden gebruik maken van hun auto. Dat maakte dat we de mini maar direct to kleerkast hebben gebombardeert. Dit beviel uitstekend en als we een uitstapje maakten was dat toch vrijwel altijd met zijn vieren, dus dan was de mini zowieso geen optie.
Na tien dagen camping diende de terugweg zich alweer aan. Deze was een heel stuk minder voorspoedig dan de heenweg. Veel file's en anderhalf uur stilgestaan voor de Gotthard. Toen we halverwege Duitsland ook nog alleen maar regen kregen was de chaos kompleet. Toen maar rustig aan gedaan en een paar keer vaker voor koffie gestopt. Nog even met de gedachte gespeeld om bij de ring te gaan overnachten, maar als je zo dicht bij huis bent en je kunt, zoals we hier zeggen: De stal ruiken, dan ga je door. Het laatste stuk nog een paar mega buien gehad maar daarna werd het droog. Al met al waren we klokslag 12 uur in huis en allebei kapot, maar wel lekker thuis! Beugeltje uit de koelkast en toen snel naar bed.
Dan heb je die dag erna altijd dat je al die zooi weer moet opruimen ( Niet mijn favoriete tijdverdrijf maar het moet) Bij ons helemaal omdat pa en ma 's avonds terug kwamen.
Dan gaat je vader vrijdag met de post bezig en is er een envelop van de lease maatschappij. Een schikkingsvoorstel van de officier van Justitie. 31 kilometer per uur te hard. Op een zaterdag. Ik voelde de bui al hangen dus ben maar direct in mijn agenda gaan kijken. Geen twijfel mogelijk die heb ik gereden. Dus je kunt wel stellen dat ik nu met een behoorlijke vakantie kater zit. Deze week komt de goede boete binnen en dan maar eens een foto opvragen en kijken of we er misschien nog wat aan kunnen doen, al heb ik er een hard hoofd in.
Hier nog een paar plaatjes van de vakantie.
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Tom,welke camping ben je precies geweest? en was dat wat?
Ik bedoel,wij gaan laat september ook die kant heen en zoeken nog wat...Hotel/Camping oid...
Ik bedoel,wij gaan laat september ook die kant heen en zoeken nog wat...Hotel/Camping oid...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Camping le capanne, ik vind het er helemaal geweldig. Kom er al jaren, ze hebben er ook tenten appartementen en stacaravans. Voor ieder wat wils dus
Google het maar even. Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel.
Google het maar even. Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Leuk verslag! Ik ga 11 aug ook die kant op. Vliegen op Milaan en dan auto huren roadtrip richting Ancona, dus ook langs Lamborghini/Pagani enz.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Dat wilde ik aanvankelijk ook doen maar mijn vriendin zag het niet zo zitten om nog twee dagen op te geven met het bezoeken van auto fabrieken.
Was ook wel jammer dat we maar 10 dagen hadden, Volgend jaar maar wat langer die kant op
Alvast veel plezier Steven.
Was ook wel jammer dat we maar 10 dagen hadden, Volgend jaar maar wat langer die kant op
Alvast veel plezier Steven.
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Steven, zorg voor een goede voorbereiding... openingstijden museum Lamborghini bijvoorbeeld en ligging Pagani fabriek.
-
siegerdehaan89
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Leuk verslag, geeft direct zin om zelf op vakantie te gaan en te gaan
Is toch wel een flinke kater die boete.... wat zou dat kosten weer?
Is toch wel een flinke kater die boete.... wat zou dat kosten weer?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
210 hele euro's
Heb wel een maand uitstel gekregen omdat mijn vader niet de bestuurder was
Heb wel een maand uitstel gekregen omdat mijn vader niet de bestuurder was
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Dat is toch weer een dagje ringen , zonde geld. Volgende keer gewoon braaf in het Buitenland te hard rijden he ? 
