Het officieuze teammotto is toch:Erik Stoffelsen schreef:Ook daarmee is het lastig steken in de Auvergne bergen....![]()
Wel érg vet zeg!
"Voor alles is een oplossing"
Komtie:

Het officieuze teammotto is toch:Erik Stoffelsen schreef:Ook daarmee is het lastig steken in de Auvergne bergen....![]()
Wel érg vet zeg!
Haha nice, Torpedo Longline V8... Zeldzamer wordt het haast nietMark schreef:Scania 580; check
Downforce Dennis schreef:En deze al helemaal niet Bjorn!
Dit is er nog eentje met een naloper-chassis wat zelfs in frontstuur spec heel erg zeldzaam is (meestal voorloper).
Daarbovenop betreft het ook nog eens een G-chassis, wat betekend de zware uitvoering, meestal gebruikt voor werftrekkers.
Ik denk dat het een one and only is![]()
het oplossen van alle vraagstukken is begonnen. Er zijn heel veel factoren die ons tegenwerken, met name de verzekering. Maar dan kennen ze de Downforce spirit nog niet... We halen gewoon door, en als het even kan staan we er op Zandvoort weer!
Neenee jongens, opgeven kennen we niet :!: :!: :!:
Downforce Hans schreef:Downforce Dennis schreef:En deze al helemaal niet Bjorn!
Dit is er nog eentje met een naloper-chassis wat zelfs in frontstuur spec heel erg zeldzaam is (meestal voorloper).
Daarbovenop betreft het ook nog eens een G-chassis, wat betekend de zware uitvoering, meestal gebruikt voor werftrekkers.
het oplossen van alle vraagstukken is begonnen. Er zijn heel veel factoren die ons tegenwerken, met name de verzekering. Maar dan kennen ze de Downforce spirit nog niet... We halen gewoon door, en als het even kan staan we er op Zandvoort weer!
FF kappen met dat onbelangrijke geneuzel nu, Milan wil graag weten waar zijn fiets is.:
Die staat/stond achter in de trailer.
Volgend weekend moet hij over een zeventien bussen en een langneus scania springen en hij wil zich graag even voorbereiden.![]()
Jullie begrijpen dat eventuele schade vergoed zal moeten gaan worden en dat zijn fiets onbeschadigd terug zal moeten komen, anders zwaait er wat.
Grtz,Hanz06
Downforce Hans schreef:Downforce Dennis schreef:En deze al helemaal niet Bjorn!
FF kappen met dat onbelangrijke geneuzel nu, Milan wil graag weten waar zijn fiets is.:
Volgend weekend moet hij over een zeventien bussen en een langneus scania springen en hij wil zich graag even voorbereiden.![]()
Jullie begrijpen dat eventuele schade vergoed zal moeten gaan worden en dat zijn fiets onbeschadigd terug zal moeten komen, anders zwaait er wat.
Grtz,Hanz06
De laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd door een belgische kokosmakroon die dacht dat hij kon sleutelen.Downforce Dennis schreef:Downforce Hans schreef:Downforce Dennis schreef:En deze al helemaal niet Bjorn!
Grtz,Hanz06
Hans,
De fiets werd eerst total loss verklaard, maar naderhand zagen we dat een M13 bout aan het stuur niet goed was vastgedraait wat als gevolg had dat de voorrem het niet goed deed en de stuurinrichting heel los stond. Weet jij hier iets van?
gr,
Dennis
Ik heb nog een corvette in de aanbieding....trekkracht genoeg om je trailertje weg te slepenDownforce Dennis schreef:ROFLOL @ Hanzzzz![]()
Ik heb nog een paar mooie, bijna nieuwe luchtbalgen in de aanbieding als upgrade voor je bladveren, interesse?
Joy,Joy Jolliffe schreef:Pfoe goeie klapper geweest. Het kan zo gebeuren dat zie je maar weer. Fijn dat iedereen er heelhuids uit is gekomen en er geen personenauto's bij betrokken waren.
Dennis Cavallino schreef:Goeie post Dennis. Enige waar ik altijd kwaad van wordt zijn chauffeurs die iets anders doen dan sturen en dus over de vluchtstrook of linker strook 'zweven'. Dan word ik echt kwaad, maar je kunt niet veel doen. Hooguit claxoneren. Geldt trouwens ook voor automobilisten die dezelfde stomiteit begaan, maar met zo'n truck geeft 't iets meer rotzooi.
In Nederland zonder heuveltjes is het vrijwel zonder uitzondering altijd de fout of inschattingsfout van de inhalende bestuurder. Dorpen, gehuchten, streken en regio's trekken voorbij voordat zo'n kloothommel dan weer naar z'n rechterbaan verhuist, daarbij tientallen automobilisten voor langere tijd naar een tempo dwingend waar ze niks te zoeken hebben. Over het creeëren van gevaarlijke situaties gesproken.Downforce Dennis schreef: Waarom steken trucks elkaar soms met een slakkegang voorbij?
Tja, soms omdat iemand geen zin heeft om de cruise control van 88 naar 86 te brengen.
Wederom V8 en Topline, klinkt wel als een mooi stukje trekkende eenheidDownforce Dennis schreef:En deze al helemaal niet Bjorn!
Allereerst ff sorry dat ik het hele verhaal quoot, maar vind het een mooi stuk, Goede uitleg hoe een vrachtwagenchauffeur z'n werk probeert uit te voerenDownforce Dennis schreef:Joy,Joy Jolliffe schreef:Pfoe goeie klapper geweest. Het kan zo gebeuren dat zie je maar weer. Fijn dat iedereen er heelhuids uit is gekomen en er geen personenauto's bij betrokken waren.
Dat kan je wel zeggen ja.
Maar ik wil iedereen eigenlijk een paar dingen op het hart drukken mbt vrachtwagens in het verkeer. Waarschijnlijk letten jullie hier allemaal wel op, maar toch. Ik zie meer en meer vijandig en soms gevaarlijk gedrag van auto's of bestelwagens naar trucks toe.
En ja, ik weet het... er zitten heel erg veel cowboys tussen die het verzieken voor diegenen die echt professioneel zijn en alleen maar hun brood willen verdienen... Vooral met de komst van de vele Poolse/Litouwse/Roemeense chauffeurs is er erg veel mis met het vrachtverkeer in Europa. No offence naar deze groep, maar in grote lijnen verzieken ze het echt voor de anderen...
Waarom steken trucks elkaar soms met een slakkegang voorbij?
Tja, soms omdat iemand geen zin heeft om de cruise control van 88 naar 86 te brengen. Maar er zijn ook gevallen waarbij een truck met een hoger vermogen eentje met een lager motorvermogen voorbijsteekt bijvoorbeeld. Vergis je niet, een licht heuveltje nemen met een 44 ton combinatie en 380 pk betekend afgeven... De trucks daarachter moeten zich dus constant aanpassen aan de variabele snelheid van de zwakkere. Dit leidt tot gevaarlijke situaties ivm het toe- en weglopen naar de voorligger. In dit geval is het gewoon beter om hem voorbij te steken. Hetzelfde geldt voor ADR wagens, dus geladen met gevaarlijke goederen. Die mogen op de europese snelwegen maar 80, terwijl de overigen tussen de 85 en de 92 rijden. Het is wenselijk om die tankwagen voorbij te steken, anders krijg je een gevaarlijk spelletje achterin van toelopende vrachtwagens met verschillende typen bestuurders. Het is dus altijd een beetje anticiperen op elke situatie en wat er nog kan gebeuren. Mijn optie (indien mogelijk) is dus altijd voorbijsteken.
Nu zie ik meer en meer agressieve en soms tot zieke reacties van autobestuurders. Dit gaat van middelvingers tot het vol ABS trappen voor een truck. Dat laatste heb ik een keer meegemaakt, mijn hart stond even stil. Ik kan me echt niet inbeelden hoe ziek je dan moet zijn?
Hou je hoofd dus even koel, en zet je even in de plaats van de chauffeur die al een hele dag achter het stuur zit, en zich scheel kijkt op het achtersteven van zijn trage voorligger.![]()
Invoegen voor een truck
Dit is echt een modetrend van de afgelopen jaren, het last minute in- of uitvoegen voor een vrachtwagen op de autosnelweg.
Het is echt verschrikkelijk om een auto of busje voor je neus op 1 meter afstand voor je in te zien vliegen en die zichzelf dan probeert af te remmen om de afrit of oprit te nemen. Zoiets is de oorzaak van ongevallen zoals dat van mij. Het is heel moeilijk in te schatten wat die auto dan wil. In eerste instantie wil je met je truck afstand nemen om de zaak beter te kunnen bekijken, maar als je afremt breng je de achterliggers voor een deel ook in gevaar. Het is dus altijd een analyse die je in een split second moet maken om die auto niet onder je wielen te krijgen. Vergis je niet, zo'n ding is echt zwaar en log, remmen is geen pretje en uitwijken betekend decor modificaties.
Ook invoegen tegen 70 op de autosnelweg voor een truck is LEVENSGEVAARLIJK. Dit is vooral de favoriet van oudere mensen. Je komt tegen 90 af, anticipeert op het overige verkeer en gaat ervan uit dat de auto nog gaat versnellen. Meestal is dat zo, als het zo niet is moet je afremmen en gaan je achterliggers dit ook moeten doen, met als gevaar dat ze het te laat zien en achter op je inrijden.![]()
Dode hoek
Dé favoriet van de media. De dode hoek is iets heel onvoorspelbaars. Iedereen kan lullen wat ie wil, maar afgezondert van een dodehoekcamera, is er geen enkel middel om de dode hoek toch volledig zichtbaar te maken voor de vrachtwagenchauffeur. Je komt heel vaak tegen dat een auto soms minutenlang achter het voorwiel van een vrachtwagen zit. Die chauffeur ziet je dus echt niet he. Een auto aantikken voel je niet aan het gedrag van de truck, dus meestal sleept de truck de auto nog tientallen meters verder voordat de chauffeur beseft en begrijpt wat er gebeurt. De dode hoek is ALTIJD verschillend. Factoren zijn, zitpositie, spiegelpositie, type truck, ja zelfs de bandenmaat speelt een rol. Blijf dus nooit lang rechts van een truck ter hoogte van zijn voorwiel hangen, kans is groot dat de bestuurder je niet ziet en plots naar rechts wil komen.![]()
en er zijn nog tig dingen, maar dit wou ik ff kwijt. Na het ongeval ben ik toch heel veel aan het speculeren en ben ik echt meer dan ooit bezig met het veiligheids aspect van zo'n ding. Het is echt maf om te zien dat de zweedse constructeurs hier al tientallen jaren mee bezig zijn, en dat de andere merken hier niet veel aandacht aan besteden. Ik heb het nu wel gezien, ik moet niets anders meer hebben dan de dikke stevige metalen kooi van een Volvo of Scania, het ver naar achter geplaatste dashboard van een scania, de zware motor- en magneetrem van Volvo of scania en een goeie dodehoekcamera.
En ja, nogmaals... er zijn veel cowboys... maar ook veel jongens die houden van hun job en 's avonds graag bij hun vrouw en kinderen zijn. helaas zijn er meer en meer gevallen, waarbij dit laatste niet meer mogelijk is...
Ik ben geen echte chauffeur, maar ik zie wel de gevaren en dingen die andere automobilisten soms niet zien. Vandaar dat ik het interessant vond om dit even met jullie te delen![]()
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 11 gasten