kilometerstanden check (Duitse) import

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

kilometerstanden check (Duitse) import

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 12:12

Net als Ruben ben ik ook wat aan het rondneuzen o.a. in D voor wat leuks :mrgreen: Nu heb ik wat gezien wat me wel aanstaat mede om de erg lage kilometerstand. Omdat de auto zo ongeveer gemiddeld 2500km per jaar heeft gedraaid zal deze niet elk jaar de garage hebben gezien. Hoe check je de kilometerstand als een onderhoudsboekje nogal wat gaten laat zien omdat de kilometers niet echt "gemiddeld" bij elkaar zijn gereden?

Stel zo'n auto heeft na jaar een een stempeltje met 5000km, na jaar 3 bij 12500km en na 5 jaar bij 2000km ook nog onderhoud heeft gehad en daarna zogenaamd zo weinig gereden dat er niets meer is bijgehouden. Erg betrouwbaar komt me dat niet over maar het kan natuurlijk waar zijn :wink:

Hebben "ze Germens" ook iets van NAP? Of soortgelijk iets??

ErikS

Re: kilometerstanden check (Duitse) import

Bericht door ErikS » 06 aug 2009, 12:18

Niels schreef:Net als Ruben ben ik ook wat aan het rondneuzen o.a. in D voor wat leuks :mrgreen: Nu heb ik wat gezien wat me wel aanstaat mede om de erg lage kilometerstand. Omdat de auto zo ongeveer gemiddeld 2500km per jaar heeft gedraaid zal deze niet elk jaar de garage hebben gezien. Hoe check je de kilometerstand als een onderhoudsboekje nogal wat gaten laat zien omdat de kilometers niet echt "gemiddeld" bij elkaar zijn gereden?

Stel zo'n auto heeft na jaar een een stempeltje met 5000km, na jaar 3 bij 12500km en na 5 jaar bij 2000km ook nog onderhoud heeft gehad en daarna zogenaamd zo weinig gereden dat er niets meer is bijgehouden. Erg betrouwbaar komt me dat niet over maar het kan natuurlijk waar zijn :wink:

Hebben "ze Germens" ook iets van NAP? Of soortgelijk iets??
ik heb zoiets gehad en dat stond gewoon elk jaar in de garage voor een beurt,
KM rage maakte niet uit, elk jaar een beurt..

Dat verschilt dus echt serieus per persoon, is het een liefhebber? Is het gewoon vervoer etc etc..

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 12:21

De auto staat bij een bedrijf dus of ie van een liefhebber is geweest valt moeilijk te beoordelen. Wel v.d. eerste eigenaar maar goed dat hoeft niet zo veel te zeggen. Natuurlijk is een speciaal ding anders had ik toch geen interesse :mrgreen: Niet super speciaal trouwens :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 aug 2009, 12:24

Niels schreef:De auto staat bij een bedrijf dus of ie van een liefhebber is geweest valt moeilijk te beoordelen. Wel v.d. eerste eigenaar maar goed dat hoeft niet zo veel te zeggen. Natuurlijk is een speciaal ding anders had ik toch geen interesse :mrgreen: Niet super speciaal trouwens :wink:
Belletje doen, dan ben je er zo achter!

Z3M coupe? :banaan: :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 12:27

Ik verklap nog niks :mrgreen: Moet eerst "de vrouw" voorbereiden en bewerken :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 aug 2009, 12:28

Niels schreef:Ik verklap nog niks :mrgreen: Moet eerst "de vrouw" voorbereiden en bewerken :bag:

Whahaaaa, dat kost je wel een paar nachtjes! :banaan: :drinking: :roflol:

Michel P

Bericht door Michel P » 06 aug 2009, 12:39

Als het een BMW is kun je de onderhoudshistorie bij een dealer checken met de sleutel.

Michel

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 12:44

Die sleutel zeg niets Michel dat heb ik al eens getest namelijk :lol: Die wordt doodleuk mee geprogrammeerd. In het navi systeem kwam ik bij een E46 een totaal stand tegen die hoger lag dan de tellerstand. uitdraai BMW dealer liet tellerstand zien :bag:

duifjes.com

!!!!!

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2009, 13:52

In Duitsland kennen ze geen NAP of iets dergelijks...wel weet ik dat de straffen er veel hoger liggen dan hier...consumentenbescherming hebben in D hoog in het vaandel......een duidelijk verhaal, boekjes volledig ingevult *(ook dit maken ze na :twisted: ), facturen *(hecht meer waarde aan facturen dan de boekjes) maakt het allemaal wat aannemelijker.....maar goed 100% is niets ook de NAP niet!!!!

Niall

Bericht door Niall » 06 aug 2009, 14:29

+1 voor duif.

Je zou kunnen navragen bij de lokale Verkehrsambt of TÜV station. Daar worden als het goed is de km standen geregistreerd

Emiel

Bericht door Emiel » 06 aug 2009, 14:38

En anders verder zoeken naar 1 bij die het wel klopt ? :) (hoewel dat ook mooi bij elkaar geschraapt kan zijn )

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 15:17

Om eerlijk te zijn heb ik nog niets gezien behalve de advertentie :wink: Maar voordat ik een g#dsklere eind ga rijden ben ik liever wat voorbereid :D

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 18:49

Vanmiddag contact gehad. De auto is na 1 jaar en 20.000km in beslag genomen en nu uiteindelijk weer beschikbaar. Hoe en waarom weet ik niet en maakt me ook niet uit. Documenten zijn erbij zodat er bewijs is van 7 jaar stil staan. Na zo'n periode stilstaan komen er wel extra kosten bij kijken waarschijnlijk maar goed de auto is gereserveerd tot dinsdag en dan komt een Roemeen langs die per direkt een ticket had gekocht. Die zal em wel meenemen lijkt me :(

Het was deze trouwens: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zal dinsdagmiddag toch nog maar ff bellen denk ik

ErikS

Bericht door ErikS » 06 aug 2009, 18:55

Nee, lekker laten staan en een met een ton op de teller in NL scoren.

Ik heb een keer een BMW met lage KM's gehad die ffkes had stil gestaan: NOOIT weer..
Alle rubbers droog..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2009, 19:02

Niels...laten staan dat ding.....7jaar stil voor een auto is echt heel slecht......het kan wel maar dan moet je bijvoorbeeld het hele blok vol olie laten lopen ed.....dit is echt een no go! 7jaar niet gedraait ed....dat is vragen om problemen...

Idd. voor dat bedrag een NL-er scoren met een ton op de teller waat wel alles van klopt.....

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 06 aug 2009, 19:25

Inderdaad laten staan die handel! Rij liever een M3 met ton op de teller dan één die 7 jaar stil heeft gestaan met 20k op de teller!
Bovendien staan er nog genoeg andere mooie M3tjes op mobile.de!

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 19:27

Je moet incalculeren dat je banden rondom en diverse afdichtingen moet vervangen w.o. vliegwiel keering lijkt me. Mooier is als een auto gewoon weinig gebruikt is maar die valt ook weer in een andere prijsklasse.

Ik ben niet speciaal op zoek maar dit leek me wel wat :df:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 aug 2009, 19:59

Ok....er zijn gewoon mensen die je dan willen waarschuwen.......that's all.

Niels

Bericht door Niels » 06 aug 2009, 21:03

En dat is een hele goede zaak natuurlijk :wink: De auto is dan ook wel minder interessant geworden aangezien ik gok dat je nog 2-3K moet investeren. Aan de andere kant heb je voor 25K dan een nieuwe M3 :hmmm:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 aug 2009, 15:24

Knot z'n goedkeuring krijg je iig niet heb ik al gezien :lol:
Niels schreef:En dat is een hele goede zaak natuurlijk :wink: De auto is dan ook wel minder interessant geworden aangezien ik gok dat je nog 2-3K moet investeren. Aan de andere kant heb je voor 25K dan een nieuwe M3 :hmmm:
Da's ook weer zo. Durf je die gok aan?

ErikS

Bericht door ErikS » 08 aug 2009, 15:28

Bij een M zit je alleen zo op meer dan 2 a 3 K inversteren....

SteV6

Bericht door SteV6 » 08 aug 2009, 20:32

Voor die keuze heeft mijn broertje ook gestaan in april. Uiteindelijk heeft hij toch de Speedster gekocht met 1615km in 7 (!) jaar. Tot op heden geen onverwachtte lekkages, gescheurde of ingedroogde rubbers. Alleen wat Speedsterspecifieke dingen, die na veel zeuren bij de dealer inmiddels netjes zijn opgelost (garantie).

Aan de andere kant, Kranenburg is net achter Nijmegen, kortom vlakbij. Heel wat anders dan ergens in het voormalige DDR-deel ;) Dus na dinsdag even kijken als die Roemeen niet kapitaalkrachtig genoeg blijkt te zijn :thumbup:

Stephan

Niels

Bericht door Niels » 08 aug 2009, 21:21

Arthur schreef:Knot z'n goedkeuring krijg je iig niet heb ik al gezien :lol:
Niels schreef:En dat is een hele goede zaak natuurlijk :wink: De auto is dan ook wel minder interessant geworden aangezien ik gok dat je nog 2-3K moet investeren. Aan de andere kant heb je voor 25K dan een nieuwe M3 :hmmm:
Da's ook weer zo. Durf je die gok aan?
Nee deze komt niet door de Knot keuring heen :mrgreen: Tja wat is gokken? Met name rubber deeltjes kunnen uitgehard en vervormd zijn waardoor lekkage optreedt. Het meeste bang zou ik zijn voor de krukas keering en dan met name aan de bak kant zodat de hele bak er achter vandaan moet. Je moet gewoon accepteren als er nog een behoorlijk bedrag achterweg komt en dat is natuurlijk de afweging.
Erik Stoffelsen schreef:Bij een M zit je alleen zo op meer dan 2 a 3 K inversteren....
Want?

Zoals ik het inschat:

4 nieuwe banden a 1000,-
Alle filters + olie ca. 250,-
Krukas keering bakzijde 500,- (door een monteur in de avond uren zonder de koppeling te vervangen)
Krukas keering voorzijde 250,-
Onvoorziene zaken a 1000,-

@Stephan: inderdaad staat ie relatief dichtbij :D

Ik moet wel zeggen dat dit ook geen verkeerde is qua kilometerstand en historie: http://www.pistonheads.com/sales/1148893.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Alleen komt daar nog 1500,- bij voor een ander interieur :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 aug 2009, 09:39

Het is ook nog een vraagprijs hè! En als je via de A31 gaat kun je Emmen ff aandoen, gaan we in de Mondeo verder :mrgreen: :wink:

Niels

Bericht door Niels » 09 aug 2009, 10:27

:hmmm: Ben je woensdag vrij dan? :mrgreen:

Plaats reactie