Fabian schreef:
Als je alles al weggeeft in het eerste nietszeggende mailtje dan krijg je vervolgens de volgende discussie in de showroom (en dit krasje dan, en dit plekje op de velg, en de mat is versleten etc etc). EN dan ben je ontevreden omdat er niets meer mogelijk is omdat je de uiterste prijs al hebt gehad. Het komt uit de lengte of uit de breedte.
Is andersom toch hetzelfde.
Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om een prijsindicatie te geven. Wanneer zo'n verkoper zegt dat de te koop staande auto in perfecte staat is, en ik zeg hetzelfde over die van mij, dan moeten we er beide van uitgaan dat het klopt. Als mijn woorden niet kloppen, dan houd ik mezelf voor de gek. Andersom hetzelfde.
En dan voeg ik er meestal nog goede hoge resolutie detailfoto's bij. Dat samen met uitgebreide specificaties moet toch genoeg zijn om iets van een prijs te noemen. Ik ben ook vaak zat ergens heengereden waarbij ze een belachelijk bod deden, zonde van mijn tijd, doe ik dan ook niet meer. Als ze per mail al met een slechte prijs komen, dan weet ik dat ze gewoon geen interesse in de in te ruilen auto hebben. Prima, want dan kost het mij geen tijd.