Een andere auto...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rupie

Een andere auto...

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 11:39

Tja, het mijmer stadium kan ik nu verlaten, op zoek in de real world dus.

Iemand nog ideeën voor een leuke auto. Weet eigenlijk niet goed wat en waar te zoeken.

Heb nu de volgende auto's:

* Lotus Elise/Exige minimaal 150pk, dus dat maakt voor de Elise minimaal de 111S
* Porsche 968 liefst Clubsport met M030 pakket

Auto gaat gebruikt worden voor prive kilometers en trackdays. Comfort is niet het belangrijkste, wel graag droog, liefst met hardtop en al de nodige aanpassingen voor het circuit gedaan. Dan wordt de spoeling dun. Staan genoeg Exige/Elise's te koop, maar zie het niet zitten op het moment om daar zelf nog van alles aan te moeten versleutelen.

Zoiets dus: http://www.pistonheads.com/sales/1125929.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Of zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v1mffsavqdut" onclick="window.open(this.href);return false; Met de aantekening dat het me niet lukt om contact te leggen met de verkoper van de 968 via autoscout.

Afbeelding

Ik ben kieskeurig, maar dat zal ik tzt misschien moeten laten varen. Wil me nu nog niet laten haasten. Dus lage kilometerstand en recent onderhoud is een pré.

Mijn voorkeur gaat uit om bij een betrouwbare partij te kopen, zeker in het buitenland, bij voorkeur zelfs dealer.

Max budget 35.000 euro, liever onder de 30.000 euro. Dat is inclusief bpm en exlusief ombouwen in het geval van een rechtsgestuurde auto.

Tom

Re: Een andere auto...

Bericht door Tom » 05 aug 2009, 11:43

Kap even met het posten van Exige's.

:protest: :thnx:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 aug 2009, 11:47

Of gele Club Sports :twisted:

:banaan:

Twee verschillende auto's. In beide al gereden Ruben?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 aug 2009, 11:48

Kun je die vent van die porsche niet gewoon bellen of faxen ipv mailen via autoscout? Gaaf ding, zonde om te laten staan!

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2009, 11:49

Ja die 968CS is ook echt bruut zeg!

Ruben je hebt wel smaak :P

allen

Bericht door allen » 05 aug 2009, 11:51

Ruben, genoeg die een Exige of Elise kopen en er zo het circuit mee op gaan. Bij de Speedster zul je denk direct het onderstel willen wisselen, maar dat is bij de Lotus blijkbaar niet nodig. Wil je dat wel, is het ook het enige dat je zult vervangen. Daarna is de auto simpelweg af. Exige in het wit kan overigens heel mooi zijn. Hint... :mrgreen:

Die gele porker vind ik erg gaaf, maar het blijft hoe dan ook een wat oudere auto. Heb je denk ik toch wat meer slijtagedelen die steeds aan de beurt zijn.

Exige en Elise is met softtop 100% waterdicht. Caterham ook. Als je stil staat en er een hoes overheen ligt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 aug 2009, 12:00

Alle Elises/Exiges die ik op 't circuit heb gereden waren door de eigenaren (licht) gemodificeerd qua onderstel en uitlijnen om ze voor trackdays iets beter geschikt te maken. Wellicht omdat ze allemaal op semislicks reden. Terug in een, op 't circuitwaardig uitlijnen na, standaard Elise voelde je direct 't verschil. Die laatste vond ik zelf wel de leukste eigenlijk, wat meer bodyroll, maar ook veel speelser. Komt misschien omdat ik zelf liever met een wat zachtere setup rijd.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 12:09

In beide al gereden Niels, dat wil zeggen: in een slechte 968 cs en een goede gewone 968 en wat betreft Lotus een paar Elise's. Een MK I en twee MK II's, allen met de 120 pk variant. Daardoor weet ik dus dat ik een sportonderstel wil onder de Lotus en meer vermogen en dat de 968 een hele goede auto kan zijn.
Niels schreef:Of gele Club Sports :twisted:

:banaan:

Twee verschillende auto's. In beide al gereden Ruben?

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 12:10

Ga denk ik kijken of iemand voor me wil bellen die goed Duits kan. Is een avontuur, maar als de auto zo goed is als ie eruit ziet...
Dennis Cavallino schreef:Kun je die vent van die porsche niet gewoon bellen of faxen ipv mailen via autoscout? Gaaf ding, zonde om te laten staan!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 aug 2009, 12:10

Misschien heiligschennis hier maar die gele banaan ziet er niet uit, wat een lelijk hok. De Exige natuurlijk. :) Of een Elise. Tijdloos mooi.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 12:12

Die Exige is overigens een witte Elise met hardtop Allen :P

allen

Bericht door allen » 05 aug 2009, 12:16

Ik was al verblind door die witte kleur en het rode leer. :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 aug 2009, 12:22

Ruben schreef:Ga denk ik kijken of iemand voor me wil bellen die goed Duits kan. Is een avontuur, maar als de auto zo goed is als ie eruit ziet...
Dennis Cavallino schreef:Kun je die vent van die porsche niet gewoon bellen of faxen ipv mailen via autoscout? Gaaf ding, zonde om te laten staan!
Gewoon gaan kijken. Is het niks dan maak je er een leuk weekendje Berlijn van :banaan: Ja ik heb em zien staan :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 05 aug 2009, 12:26

Dennis, ik denk vooral omdat iedereen mekaar aansteekt. Niet iedere wijziging hoeft positief uit te pakken, maar het is dat ik geen bodemloze put heb. Anders was mijn wagen nu ook al weer volledig aangepast. Niet omdat het moet, maar omdat het een verslaving is. :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 13:10

Dit is ook een mooie die ik op autoscout heb gezien: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lgcwxtuwz4ne" onclick="window.open(this.href);return false;

En deze persoon woont in Amersfoort, dus daar moet ik binnenkort maar een afspraak mee maken, zijn vraagprijs vind ik wel flink te hoog, maar wel erg mooie en nette auto denk ik: http://link.marktplaats.nl/250341667" onclick="window.open(this.href);return false;

Die van de blauwe reageert niet, misschien op vakantie? Mooie prijs om zelf nog wat aan het onderstel te laten doen... http://link.marktplaats.nl/260723445" onclick="window.open(this.href);return false;

En voor wat betreft de Porsche 968, heb ik met deze persoon nog contact gehad. Zit op een paar punten wel achterstallig onderhoud, maar een aantal dingen zijn wel al netjes gedaan. Staat voor mij gevoel alleen hoog op zijn poten... http://link.marktplaats.nl/260656539" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar als ik eerlijk ben, dan ben ik wel een beetje zwart/wit in mijn gevoel. Het is goed of niet. En dan is er eigenlijk een winnaar... maar geduld is een schone zaak en soms moet je ook handelen...

RVV

Bericht door RVV » 05 aug 2009, 13:15

Heb je nog Andere opties dan een Porsche of Lotus ?

steve smith

Bericht door steve smith » 05 aug 2009, 13:24

Ruben schreef:
En voor wat betreft de Porsche 968, heb ik met deze persoon nog contact gehad. Zit op een paar punten wel achterstallig onderhoud, maar een aantal dingen zijn wel al netjes gedaan. Staat voor mij gevoel alleen hoog op zijn poten... http://link.marktplaats.nl/260656539" onclick="window.open(this.href);return false;
Huh? Je hebt het over een CS met M030 maar post een strontstandaard coupe in butkleur zonder sportonderstel op 18" imitatiemeuk. Wat is het nou?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 aug 2009, 13:34

persoonlijk zou ik in eerste instantie voor de Exige gaan.

in 2de Instantie een mooie Elise met snelle motor en hardtop misschien wel beter, immers beter zicht naar achter..Exige staat wel stoerder qua look een beetje en qua naam...maja.

een Leuke S2 Elise met veel aangpast en hardtop en bv een Honda/audi converzie zou ik zeke niet laten staan :mrgreen: :df:

maar dit is ook leuk, kost iets meer maar wel een S met 220pk voor 35K ex invoer DLD

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

of deze best goedkoop 26.000,-euro een echter 111R met dus 192pk standaard en LHD

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien niet demooiste maar niet duur :mrgreen:

Afbeelding

of http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

111R 30K nwe type achterlichten 10-2005 dus binnen budget

Afbeelding

of een bom op wielen de 250S met bijna 260pk van komotec

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

maja wel weer duurder...

Afbeelding

echter daar zit ook veel extra's op :df:
Ausstattung
ABS, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Scheckheftgepflegt, Zentralverriegelung Fahrzeugbeschreibung
Sehr schönes Einzelstück in british-racing-green metallic, Leder beige, Touringpaket inkl. ABS, Klimaanlage, el. Fh und Zusatzscheinwerfer. Tuning: Fahrzeugbasis 111R, Kompressorumbau Turbodrive 250S der Fa. KOMO-TEC (256 PS / 235 Nm), Ölkühler, Fächerkrümmer, Edelstahlkat, Sportauspuff, JRZ Grade 2 Gewindefahrwerk, ATS-Radsatz 17" + 18" mit Kumho-Semislicks 205/40R17 und 245/35R18, Stahlflexbremsleitungen, Reverie Frontsplitter und Heckdiffusor, Carbon Motorabdeckungen, Schaltwegverkürzung, Lenkradnabenverlängerung. HiFi-Anlage: Pioneer CD-Radio, MB-Quart Frontlautspr., Phase Kickbässe hinten, Phase Subwoofer, Phase PB SIX Endstufe. Wichtig: Wagen hatte keinen Renneinsatz oder irgenwelche Extremfahrten. Fahrzeug ist 1. Hand und wird penibel gepflegt und gewartet. Sämtliche Umbauten wurden vom LOTUS-Spezialisten KOMO-TEC durchgeführt, sind natürlich mit Rechnungen belegbar (> 20tEUR) und TÜV-Eintragung. Fahrzeugneupreis ca. 65tEUR. Anschauen lohnt sich. Bitte keine Händleranfragen !

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 13:38

Je hebt gelijk Steve, maar dit is wel een Nederlandse auto waar ik niet op de centen hoef te letten om 'm aan te passen. Maar je hebt gelijk. De CS die ik heb gepost, heeft overigens geen M030 pakket, maar heeft de auto mooi aangepast. Je moet ook een bepaald gevoel met de auto hebben he. En een 968cs is niks bijzonders, zelfs eigenlijk helemaal niet, want simpelweg uitgekleed zonder wat voor meerwaarde dan ook. Alleen de onderdelen van het M030 pakket maken de auto speciaal.
steve smith schreef:
Ruben schreef:
Huh? Je hebt het over een CS met M030 maar post een strontstandaard coupe in butkleur zonder sportonderstel op 18" imitatiemeuk. Wat is het nou?
O, en geel is megageil.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 13:40

Niet dat ik weet Rico, daar vraag ik ook een beetje hulp bij. Vind het nu nog geen probleem om ff rustig te doen. Voelt wel lekker de vrijheid om te kunnen kopen wat je wilt, zonder inruilperikelen.
Rico schreef:Heb je nog Andere opties dan een Porsche of Lotus ?

steve smith

Bericht door steve smith » 05 aug 2009, 13:43

Ruben schreef:
Max budget 35.000 euro, liever onder de 30.000 euro. Dat is inclusief bpm en exlusief ombouwen in het geval van een rechtsgestuurde auto.
Voor dat geld? Z4M Coupe. Fuck de lightweights en fuck de oude meuk.

Christoph

Bericht door Christoph » 05 aug 2009, 13:49

steve smith schreef:
Ruben schreef:
+100

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 13:49

Bedankt voor de tips Rene. Misschien ook eens op mobile.de zoeken :o

Die zwarte is wel aardig, maar nooooooooooooooooooog verder dan de 968, en dan is de keus voor mij simpel.

En de duurdere, tja, als ik duurder ga shoppen gaat er weer een hele andere wereld open, maar weet niet of ik dat er voor over heb op het moment. Heb geen zin in o.a. 15k afschrijving en een auto die zo duur is dat ik daadwerkelijk een traantje zal laten mocht er op het circuit iets gebeuren..

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2009, 13:50

Dat is eigenlijk de enige auto van BMW die ik het overwegen waard vind, maar waar vind ik die voor 35k?
steve smith schreef:
Ruben schreef:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2009, 13:50

Idd zoiets.

Op Northloop staat het volgende te koop:
Black Sapphire.
58000 miles
FBMWSH
Oil changed every 2000-3000 miles
BMW warranty with zero excess (currently on the monthly plan, will put it with expiry in 12 months from the date of sale as part of the sale).

Has Xenons, Aircon, cd player standard from BMW

Currently is fully track prepped:

Intrax 4 way coilovers (titanium shocks, remote reservoirs) cost approx £5000
AP Racing brakes front and rear (recently serviced, new PF disks at front, new pads all round) Cost approx £3000
Weichar 6 point bolt in cage (Cost about £800)
Recaro Pro racer SPG Hans XL drivers seat (Cost about £1200)
Recaro Pole Position passenger seat (Cost about £500)
6 point scroth harnesses.
cooler for power steering to avoid overheating
New diff <5000 miles ago
1 set of 19" CSL wheels with PS2s
1 set of 18" BBS RGR 10" wide with brand new 265/35 Cups all round
1 set of 18" M3 wheels with new dunlop rain tyres all around

Also have all the parts to make it standard again.

Car had a full body respray 12 months ago, as CSLs are prone to stone chipping.

The car has been used properly, but maintained regardless of cost, and as such is in excellent condition as many on this forum will vouch.

£26995

Afbeelding

Afbeelding
Misschien in het totaal wel over die 35K maar damn :love:
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 05 aug 2009, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie