Porsche Centrum Twente nieuwe auto's

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
cooldragon

Re: Porsche Centrum Twente nieuwe auto's

Bericht door cooldragon » 05 aug 2009, 17:23

Kasteel schreef:Volgens mij is €119k vraagprijs helemaal niet zo gek voor een 'nieuwe' 997 Carrera S, auto is best wel compleet en gok dat als je deze zo nieuw samenstelt snel door de €140k gaat.
die gedachte had ik dus in eerste instantie ook (nieuw, maar helaas wel oud model en 'maar' 355 ipv 385 pk)
als je een vergelijkbare gebruikte in NL aangeboden 997 S zoekt, staat er geen enkele voor die prijs (en is nog ongebruikt ook)

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 06 aug 2009, 01:31

Voor de snelheid hoef je het niet te doen....E46 M3 is tot 250 tenminste net zo snel. Been there, done that!

Wanneer gaan we?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 aug 2009, 08:17

cooldragon schreef:
Kasteel schreef:Volgens mij is €119k vraagprijs helemaal niet zo gek voor een 'nieuwe' 997 Carrera S, auto is best wel compleet en gok dat als je deze zo nieuw samenstelt snel door de €140k gaat.
die gedachte had ik dus in eerste instantie ook (nieuw, maar helaas wel oud model en 'maar' 355 ipv 385 pk)
als je een vergelijkbare gebruikte in NL aangeboden 997 S zoekt, staat er geen enkele voor die prijs (en is nog ongebruikt ook)
Oud model is aan de ene kant wel jammer natuurlijk, maar zoals je al aangeeft, je vindt eigenlijk geen tweedehands dergelijk uitgerust van 1,5 jaar oud voor een betere prijs. Als je nieuw wilt en de 30pk erbij wil, zul je denk ik al snel 20-25k dieper in de buidel moeten tasten.

@Colin Bello,
Tweedehands E46 M3 vergelijken met een nieuwe 997 is natuurlijk onzin, er zullen ook wel Impreza's zjin die net zo snel zijn en slechts een fractie daarvan kosten; als het alleen daar om zou gaan, mis je behoorlijk wat...
De E90/92 M3 is wel een concurrent, maar een bommetje volle nieuwe van voor de facelift is niet veel goedkoper dan deze 997 C2S en dan zou ik niet lang hoeven na te denken (als sportieve auto en geen familie aspiraties)....
Laatst gewijzigd door Kasteel op 06 aug 2009, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 aug 2009, 09:55

Waar gaat het heen met DF als zelfs Porsche naar off topic moet verkassen 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 06 aug 2009, 09:59

Cayman S als je voor een rijders auto gaat.
Afbeelding

cooldragon

Bericht door cooldragon » 06 aug 2009, 10:08

@ Collin: I know, maar deze beslissing gaat wel verder dan sneller zijn bij rechtuit, maar deze beslissing, daar weet je natuurlijk alles van :wink:

@ Michel P: " helaas" moet er nog wel iets van praktisch inzitten (as in zitjes achterin) om die twee kleine koters eventueel nog even te kunnen vervoeren, " helaas" voor mij 'moet' het dan een 911 worden als ik zou kiezen tussen een Cayman/Boxster en 911 :mrgreen:

@ Kasteel: De auto kan eventueel onder fabrieksgarantie nog naar 385pk gebracht worden (ik geloof aanpassing Motormanegement en in- en uitlaat traject, was bij de 997 MK I een optie) dus alleen daarvoor zou ik het niet hoeven laten. Zijn er aan het onderstel van de MK II nog duidelijke verbeteringen t.o.v. het oude model, of is het vooral de facelift, vermogen en mogelijkheid van PDK wat de nieuwe onderscheidt van de oude? (oh ja...de nieuwe heeft een e/F label ipv G label vd oude, maar ik denk dat dat weinig mensen kan schelen die zo'n auto kopen)

@ MAcBoy: oopssss...je mag m verplaatsen als je wil hoor..... :oops:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 aug 2009, 10:25

cooldragon schreef:@ MAcBoy: oopssss...je mag m verplaatsen als je wil hoor..... :oops:
En deze mag naar het FAIL topic :clap:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 aug 2009, 10:31

cooldragon schreef:@ Collin: I know, maar deze beslissing gaat wel verder dan sneller zijn bij rechtuit, maar deze beslissing, daar weet je natuurlijk alles van :wink:

@ Michel P: " helaas" moet er nog wel iets van praktisch inzitten (as in zitjes achterin) om die twee kleine koters eventueel nog even te kunnen vervoeren, " helaas" voor mij 'moet' het dan een 911 worden als ik zou kiezen tussen een Cayman/Boxster en 911 :mrgreen:

@ Kasteel: De auto kan eventueel onder fabrieksgarantie nog naar 385pk gebracht worden (ik geloof aanpassing Motormanegement en in- en uitlaat traject, was bij de 997 MK I een optie) dus alleen daarvoor zou ik het niet hoeven laten. Zijn er aan het onderstel van de MK II nog duidelijke verbeteringen t.o.v. het oude model, of is het vooral de facelift, vermogen en mogelijkheid van PDK wat de nieuwe onderscheidt van de oude? (oh ja...de nieuwe heeft een e/F label ipv G label vd oude, maar ik denk dat dat weinig mensen kan schelen die zo'n auto kopen)

@ MAcBoy: oopssss...je mag m verplaatsen als je wil hoor..... :oops:
Dan zie ik zowieso eigenlijk alleen maar toppunten :P. Voordeel van zo aanschaffen is dat de afschrijving die de eerste 2-3 jaar toch best heftig is een beetje gedempt wordt. Neemt niet weg dat de afschrijving relatief voor een auto in deze klasse bij Porsche meevalt.

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 06 aug 2009, 11:00

Kasteel schreef: @Colin Bello,
Tweedehands E46 M3 vergelijken met een nieuwe 997 is natuurlijk onzin, er zullen ook wel Impreza's zjin die net zo snel zijn en slechts een fractie daarvan kosten; als het alleen daar om zou gaan, mis je behoorlijk wat...
De E90/92 M3 is wel een concurrent, maar een bommetje volle nieuwe van voor de facelift is niet veel goedkoper dan deze 997 C2S en dan zou ik niet lang hoeven na te denken (als sportieve auto en geen familie aspiraties)....
Weet ik wel, was een onderonsje met Cooldragon...en he knows why!

Plaats reactie