Ik snap er niks van...ja wel het verhaal hierboven...Jan Speed schreef:deze methode is veel leuker:
zet de auto met 2 rechterwielen in de berm (nat gras werkt goed.)
De 2 linkerwielen op grippy asfalt.
Schakel in 1, geef fors gas en dump de koppeling.
- rijdt de auto niet vlotjes weg maar staat het aandrijfwiel in de berm hopeloos te spinnen: pech want geen sper.
- rijdt de auto zonder problemen weg: sper aanwezig
hoe beter de auto wegtrekt, hoe groter de sperwerking in het sper.(25, 45%, 75%)
have fun!
mijn Hartge had altijd een dikke sper 75% ofzo als ik in een bocht kwam tegen slip dan gas en hij ging dwars...als het glad was slipten bijde wilen vanuit de berm ook beide wielen...
Nu echter nadat men diff ophangplaat knapte door onhandige monteur terwijl dat rubber achteraf niet eens stuk was

krik ik de auto op en draai ik aan 1 wiel draait de andere wel dezelfde kant op, dus sper zit er wel in maar lijkt maar 25% ofzo? of minder...ik snap dat niet, lijkt net of ze men hartge sper eruit gejat hebben bij smudde...hij doet niet meer wat die altijd zo mooi deed

heb het na-gevraagd maar kreeg beetje vaag antwoord ja alleen nieuwe achterplaat en beteje moeilijk die olie e.d. dus tja zal wel zo zijn maar hoe verklaar je dat nu? men difhuis is wel de oude...zit wat merkverf op zegmaar...
moet wel zeggen dat de banden bijna glad zijn (binnenkort als onderstel rubbers e.d. allemaal verneuwd is komen er nieuwe op)
heeeeeeeeeeeeeeelp