Op je filmpje afgaande denk ik niet dat je ver hoeft te zoeken. Jij bent iemand van de nette strakke lijnen en dat is op zich prima en ook erg vriendelijk voor het materiaal maar je laat mi toch wat liggen door net niet genoeg agressie te hebben met het uitaccelereren van de bochten.Stéphane schreef: @Ton: Dank je! Vanuit jouw mond ervaar ik dat als een echt complimentKan echt nog beter trouwens. Ik moet een hoge 2:06 kunnen rijden, denk ik. Zoeken dus nog...
Betreffende de Tarzan; deze heeft een apex snelheid van ca 80 kmu en met een <900 kg auto met ca 135 pk kun je mi niet vanaf de apex vol op het gas zonder dat de auto naar buiten glijdt over de curbs en is de exitspeed hoger als je het tweede deel van de bocht met een grotere radius kan nemen wat automatisch betekent dat het eerste deel een krappere radius krijgt
De auto staat achter ietwat hoger dan voor om een negatieve carrosseriehoek te verkrijgen wat de lift bij wat hogere snelheid reduceert. Als je met 1,1 tot 1,2 g afremt voor de Tarzan dan wordt de achteras met ca 250 kg ontlast en de vooras met deze 250 kg belast waardoor de achterkant ca 40 mm uitveert en de voorkant ca 30 mm inveert en dat oogt als "licht op de achteras". Met de resterende 250 kg op de achteras is deze waarschijnlijk een beetje overberemd en dat maakt de auto onrustiger. Voor mooi zou er een remdrukregelaar tussen moeten om de achterasremdruk wat te reducerenDe Mazda oogde heel licht op de achterkant. Ik heb het nog geprobeerd op de foto te zetten, maar die zij extreem bewogen. De achterkant lijkt bijna 10cm uit de veren te komen bij het aanremmen en onrustig te worden. Wat is trouwens die blauwe rook die veranderd in geel/bruine rook?
De blauwe rook is een indikatie dat er een oude gebruikte en bijna versleten turbo opzit, de geel/bruine rook een indikatie dat het mengsel wat rijk is afgeregeld (om veiligheidsredenen mbt detonatiepreventie) en een bougie zijn beste tijd had gehad (bleek achteraf)