Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
- VLA
Re: Toyota MR2
Die wielen zijn super man ! Vooral onder een zwarte auto 

- Jurriuit
Ziet er dik uit Michel!
nu een beetje opschieten met dat blok van je
nu een beetje opschieten met dat blok van je

- Davy MR2DRIFT
Michel, waar heb je dat dashboardpaneel voor de meters vandaan? Ziet er echt heel mooi uit zo. Zeker i.c.m. de witte tellerplaten.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Dat was een groupbuy op het Amerikaanse MR2 forum..die dingen worden custom gemaakt op bestelling.. ik denk dat je ze voorlopig niet kan bestellen.. maar er komt ook van alles in carbon, maar daar zijn ze dus nog mee bezig.
http://www.mr2.com/forums/mr2-group-buy ... e-pod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mr2.com/forums/mr2-group-buy ... e-pod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ar
- Auto: Prius
Ziet er gelikt uit. Ik heb ze allemaal op het dashboard en dat ziet er stukken minder mooi uit.
- Miesjel
Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]
Nouuuuuu, hier ook maar even updaten dan maar.
Zoals inmiddels wel al bekend is lijd ik aan het 'eeuwige twijfelaar' syndroom met als gevolg dat ik eerst een paar verkeerde (of beter gezegd ; minder goede) keuzes moet maken alvorens ik de juiste maak
Er komt dus geen 3.0 V6 in en er komt ook geen 2.0 turbo in. Het is de 2GR-FE geworden. De ultieme saaie Camry motor. Dit is dezelfde motor die ook in de nieuwe Lotus Evora gebruikt wordt, Toyota Camry (2006+), Avalon en Lexus RX350. Het is dus een 3.5 V6, alu blok, dual VVTi en is bijhoorlijk licht.. zeker vergeleken met de veel oudere 3.0 V6 en de turbo motoren.
Het blok is inmiddels besteld vanuit de VS en hier kom ik dus ook echt niet meer onderuit, zou ik nog van mening willen veranderen hahaha.. maar dat is uitgesloten. Dit is eigenlijk de beste keuze.. toch de betrouwbaarheid van een N/A motor, draait niet teveel rpm's.. lekker vermogen en niet te zwaar. Standaard levert deze motor rond de 268hp/335Nm maar dat is dus in een Camry met über restrictief uitlaatsysteem. Ik ben in contact gekomen met een persoon in de VS die deze conversie zelf al uitgevoerd heeft en custom uitlaatspruitstukken kan leveren.. hierdoor zal ik al snel richting 275pk op de wielen zitten.. vermogen zat dus.
Ik zal wel nog even moeten wachten met de spruitstukken, anders krijg ik 'm niet door de geluidsmeting van de RDW (auto wordt compleet opnieuw gekeurd).
De motor zal deze maand nog arriveren in NL en dan kan het karweitje beginnen.
Ondertussen is er weer het 1 en ander gekocht :
STACK meters (olietemp, oliedruk en koelvloeistoftemp.)

Fidanza vliegwiel

Kirkosaurus poly motorsteunen inserts

Zoals inmiddels wel al bekend is lijd ik aan het 'eeuwige twijfelaar' syndroom met als gevolg dat ik eerst een paar verkeerde (of beter gezegd ; minder goede) keuzes moet maken alvorens ik de juiste maak

Er komt dus geen 3.0 V6 in en er komt ook geen 2.0 turbo in. Het is de 2GR-FE geworden. De ultieme saaie Camry motor. Dit is dezelfde motor die ook in de nieuwe Lotus Evora gebruikt wordt, Toyota Camry (2006+), Avalon en Lexus RX350. Het is dus een 3.5 V6, alu blok, dual VVTi en is bijhoorlijk licht.. zeker vergeleken met de veel oudere 3.0 V6 en de turbo motoren.
Het blok is inmiddels besteld vanuit de VS en hier kom ik dus ook echt niet meer onderuit, zou ik nog van mening willen veranderen hahaha.. maar dat is uitgesloten. Dit is eigenlijk de beste keuze.. toch de betrouwbaarheid van een N/A motor, draait niet teveel rpm's.. lekker vermogen en niet te zwaar. Standaard levert deze motor rond de 268hp/335Nm maar dat is dus in een Camry met über restrictief uitlaatsysteem. Ik ben in contact gekomen met een persoon in de VS die deze conversie zelf al uitgevoerd heeft en custom uitlaatspruitstukken kan leveren.. hierdoor zal ik al snel richting 275pk op de wielen zitten.. vermogen zat dus.
Ik zal wel nog even moeten wachten met de spruitstukken, anders krijg ik 'm niet door de geluidsmeting van de RDW (auto wordt compleet opnieuw gekeurd).
De motor zal deze maand nog arriveren in NL en dan kan het karweitje beginnen.
Ondertussen is er weer het 1 en ander gekocht :
STACK meters (olietemp, oliedruk en koelvloeistoftemp.)
Fidanza vliegwiel
Kirkosaurus poly motorsteunen inserts
- VLA
Wow das zeker een dikke update man. 275 NA WHP
. Hoeveel zwaarder is het blok in vergelijking met het originele blok van de MR2 ?

- Michel P
Gaaf, wat kost zo'n blok nu?
Michel
Michel
-
Erg tof!
Ga je de originele motor wegen tov de nieuwe motor om te kijken hoeveel kg er bij komt ?
Denk dat het nog wel eens mee kan vallen ?
Ga je de originele motor wegen tov de nieuwe motor om te kijken hoeveel kg er bij komt ?
Denk dat het nog wel eens mee kan vallen ?
Vet maar 275WHP dan moet je op zon 320/330 krukas komen.... en daar ben je niet zomaar lijkt me..
Zal wel lekker gaan rijden lijkt me
Zal wel lekker gaan rijden lijkt me

- Miesjel
Het blok weegt 163kg, da's ongeveer 45kg lichter dan een 3S-GTE (2.0 turbo) en ongeveer 35kg lichter dan de oude 3VZ-FE (3.0 V6). Het totaal gewicht van de auto zal dan ook niet veel stijgen.. als het al überhaupt stijgt want ik heb nu ook een 2.0 N/A en die zijn niet zo heeeeel zwaar.
Michel : Een losse 2GR-FE zal te vinden zijn vanaf €2500,- tot €5000,- en de prijs is afhankelijk van de staat waarin het verkeert uiteraard. Dan nog de opties met/zonder immobiliser, complete kabelboom, M/T ecu of automaat.. etc. etc.
Paul : 270/275whp komt neer op een kleine 310/315pk aan de krukas bij een MR2. Deze conversie is al eens eerder gedaan, zelfde auto zelfde motor en de enige aanpassing waren de headers.

dynojet, dus wielpk's. Ik kijk verder ook niet op 10pk ofzo, het is vermogen zat in ieder geval.
Michel : Een losse 2GR-FE zal te vinden zijn vanaf €2500,- tot €5000,- en de prijs is afhankelijk van de staat waarin het verkeert uiteraard. Dan nog de opties met/zonder immobiliser, complete kabelboom, M/T ecu of automaat.. etc. etc.
Paul : 270/275whp komt neer op een kleine 310/315pk aan de krukas bij een MR2. Deze conversie is al eens eerder gedaan, zelfde auto zelfde motor en de enige aanpassing waren de headers.
dynojet, dus wielpk's. Ik kijk verder ook niet op 10pk ofzo, het is vermogen zat in ieder geval.
- duifjes.com
gaaf man,,......echt serieus wapen!!!! die enorm onderschat is!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Serieus werk!
- Stéphane
Stoer, Michel! Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen en klinken.
- Damir Vukovic
Hoi Michel, ik vroeg me af hoe je op een gewicht van 210kg voor de 3sgte uitkomt? Een 3S-GE weegt ongeveer 145kg..een extra 65kg aan turbo spullen lijkt me erg veel. 160kg max zou ik schatten.Het blok weegt 163kg, da's ongeveer 45kg lichter dan een 3S-GTE (2.0 turbo)
- Niels
- Auto: Prius+
Mooie ontwikkelingen 

- Miesjel
Dat zijn de gewichten die ik van een Amerikaan gekregen heb die deze conversie reeds gedaan heeft (van een 3S-GTE naar 2GR-FE) en het spul gewogen heeft.Damir Vukovic schreef:Hoi Michel, ik vroeg me af hoe je op een gewicht van 210kg voor de 3sgte uitkomt? Een 3S-GE weegt ongeveer 145kg..een extra 65kg aan turbo spullen lijkt me erg veel. 160kg max zou ik schatten.Het blok weegt 163kg, da's ongeveer 45kg lichter dan een 3S-GTE (2.0 turbo)
Compleet topic : http://mr2oc.com/showthread.php?t=332390" onclick="window.open(this.href);return false;
En van iemand anders die het 1 en ander gewogen heeft : http://mr2oc.com/showthread.php?t=200475" onclick="window.open(this.href);return false;Gouky schreef:the 2gr-fe saves about 100lbs over the 3sgte. even with the supercharger, it should still be a weight loss.
En tenslotteg.rosen schreef:I remember seeing some threads in the past in which we were only able to speculate about the weight difference. There is no need to speculate any longer. Since I had to move my 4agze and 3sgte setups today, I figured I'd take one for the team and go to a nearby CAT certified scale. CAT scales are accurate to within + or - 20lbs.
1993 3sgte (no fluids), e153 w/lsd (no fluid), clutch/flywheel/pressure plate, ct27 factory downpipe/cat [No AC compressor, Alternator or axles] 580 lbs.
1988 4agze (no fluids), with e51 (no fluid), headers and everything else that the 3sgte had [No AC compressor or axles] 480 lbs.

http://mr2oc.com/showpost.php?p=2707178&postcount=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota rates the completed engines ready to run with all ancillary systems.
1mz-fe's are 340-345lbs
3mz-fe's are 346lbs
2gr-fe's are 359lbs
All remaining GR block v6's are 390-399lbs
3vz-fe's are 420lbs 'ish
5vz-fe's are 420lbs 'ish
3s-gte's are 475lbs
-
Dus lichter, erg cool. Dan dus het voorwiel eruit houden en wat coilovers om terug op de gewichtbalans te komen ?
Tof hoor, veel gereden met de MR2's vroeger, vind het nog steeds mooie auto's, waarvaan ik hoop dat vele het Johnny tijdperk overleven.
Tof hoor, veel gereden met de MR2's vroeger, vind het nog steeds mooie auto's, waarvaan ik hoop dat vele het Johnny tijdperk overleven.
- MartijnGizmo
Gaaf hoor, ben benieuwd hoe het gaat klinken ook! 8)
- Petrolhead Tom
Volgens mij wordt dit een heerlijke bullit proof ringtool! 

- Knot
Zal een mooie V6 roffel worden als die andere spruitstukken er na de keuring op zitten 

- Damir Vukovic
Ik zou toch nog voorzichtig zijn met die gewichten. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Rij je m voor ons nog even de weegbrug op voor en na de conversie?
Overigens denk ik dat de door toyota genoemde gewichten exclusief de bak/diff/vliegwiel constructie zijn. Terugrekenend kom ik dan op:
Gewogen totaalgewicht 4A-GZE+bak etc 480lbs = 220kg (jouw website)
4A-GZE compleet = 130kg (eigen meting 4AGE+12 kg voor compressor en brackets)
Verschil (bak+toeters en bellen) = 90kg.
Dus circa 200lbs bij de toyota gewichten optellen om tot een totaal te komen Dan wordt het lijstje:
Overigens denk ik dat de door toyota genoemde gewichten exclusief de bak/diff/vliegwiel constructie zijn. Terugrekenend kom ik dan op:
Gewogen totaalgewicht 4A-GZE+bak etc 480lbs = 220kg (jouw website)
4A-GZE compleet = 130kg (eigen meting 4AGE+12 kg voor compressor en brackets)
Verschil (bak+toeters en bellen) = 90kg.
Dus circa 200lbs bij de toyota gewichten optellen om tot een totaal te komen Dan wordt het lijstje:
Dit is overigens niet om te zeuren. Ben gewoon erg geinteresseerd. Als jouw links (kan de fora niet lezen) kloppen, dan zou de toyota 6cylinder lichter zijn dan een 4A-GE (waarvan ik altijd dacht dat het 1 van de lichtste motoren was). Klopt dat, dan komt er deze maand nog een 2gr-fe per container deze kant op (als wordt het dan ws een -SFE inc de rwd bak). Zou een moord doen voor betrouwbare 260 wielpk's bij ook nog eens een 50kg lichter gewicht. Dan zou ik op 750kg uitkomen: whoei!1mz-fe's are 540-345lbs
3mz-fe's are 546lbs
2gr-fe's are 559lbs

- Miesjel
Na de conversie wordt 'ie bij de RDW gewogen, dus dat komt wel goed. Voor de conversie is lastig, want de auto rijd niet meer.Damir Vukovic schreef:Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Rij je m voor ons nog even de weegbrug op voor en na de conversie?
-
weegplaten. Welke regio?Michel Huisman schreef:Na de conversie wordt 'ie bij de RDW gewogen, dus dat komt wel goed. Voor de conversie is lastig, want de auto rijd niet meer.Damir Vukovic schreef:Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Rij je m voor ons nog even de weegbrug op voor en na de conversie?