Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Toyota MR2

Bericht door VLA » 06 dec 2008, 20:49

Die wielen zijn super man ! Vooral onder een zwarte auto :thumbup:

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Toyota MR2

Bericht door Jurriuit » 07 dec 2008, 14:03

Ziet er dik uit Michel!
nu een beetje opschieten met dat blok van je :clap:

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Toyota MR2

Bericht door Davy MR2DRIFT » 01 feb 2009, 08:35

Michel, waar heb je dat dashboardpaneel voor de meters vandaan? Ziet er echt heel mooi uit zo. Zeker i.c.m. de witte tellerplaten.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Toyota MR2

Bericht door Miesjel » 01 feb 2009, 20:14

Dat was een groupbuy op het Amerikaanse MR2 forum..die dingen worden custom gemaakt op bestelling.. ik denk dat je ze voorlopig niet kan bestellen.. maar er komt ook van alles in carbon, maar daar zijn ze dus nog mee bezig.

http://www.mr2.com/forums/mr2-group-buy ... e-pod.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Toyota MR2

Bericht door Ar » 01 feb 2009, 20:26

Ziet er gelikt uit. Ik heb ze allemaal op het dashboard en dat ziet er stukken minder mooi uit.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Miesjel » 04 aug 2009, 08:49

Nouuuuuu, hier ook maar even updaten dan maar.

Zoals inmiddels wel al bekend is lijd ik aan het 'eeuwige twijfelaar' syndroom met als gevolg dat ik eerst een paar verkeerde (of beter gezegd ; minder goede) keuzes moet maken alvorens ik de juiste maak :mrgreen:

Er komt dus geen 3.0 V6 in en er komt ook geen 2.0 turbo in. Het is de 2GR-FE geworden. De ultieme saaie Camry motor. Dit is dezelfde motor die ook in de nieuwe Lotus Evora gebruikt wordt, Toyota Camry (2006+), Avalon en Lexus RX350. Het is dus een 3.5 V6, alu blok, dual VVTi en is bijhoorlijk licht.. zeker vergeleken met de veel oudere 3.0 V6 en de turbo motoren.

Het blok is inmiddels besteld vanuit de VS en hier kom ik dus ook echt niet meer onderuit, zou ik nog van mening willen veranderen hahaha.. maar dat is uitgesloten. Dit is eigenlijk de beste keuze.. toch de betrouwbaarheid van een N/A motor, draait niet teveel rpm's.. lekker vermogen en niet te zwaar. Standaard levert deze motor rond de 268hp/335Nm maar dat is dus in een Camry met über restrictief uitlaatsysteem. Ik ben in contact gekomen met een persoon in de VS die deze conversie zelf al uitgevoerd heeft en custom uitlaatspruitstukken kan leveren.. hierdoor zal ik al snel richting 275pk op de wielen zitten.. vermogen zat dus.
Ik zal wel nog even moeten wachten met de spruitstukken, anders krijg ik 'm niet door de geluidsmeting van de RDW (auto wordt compleet opnieuw gekeurd).

De motor zal deze maand nog arriveren in NL en dan kan het karweitje beginnen.

Ondertussen is er weer het 1 en ander gekocht :

STACK meters (olietemp, oliedruk en koelvloeistoftemp.)

Afbeelding

Fidanza vliegwiel

Afbeelding

Kirkosaurus poly motorsteunen inserts

Afbeelding

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door VLA » 04 aug 2009, 09:05

Wow das zeker een dikke update man. 275 NA WHP :shock: . Hoeveel zwaarder is het blok in vergelijking met het originele blok van de MR2 ?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Michel P » 04 aug 2009, 09:38

Gaaf, wat kost zo'n blok nu?

Michel

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Emiel » 04 aug 2009, 09:42

Erg tof!

Ga je de originele motor wegen tov de nieuwe motor om te kijken hoeveel kg er bij komt ?
Denk dat het nog wel eens mee kan vallen ?

Paul

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Paul » 04 aug 2009, 17:56

Vet maar 275WHP dan moet je op zon 320/330 krukas komen.... en daar ben je niet zomaar lijkt me..


Zal wel lekker gaan rijden lijkt me ;)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Miesjel » 04 aug 2009, 19:08

Het blok weegt 163kg, da's ongeveer 45kg lichter dan een 3S-GTE (2.0 turbo) en ongeveer 35kg lichter dan de oude 3VZ-FE (3.0 V6). Het totaal gewicht van de auto zal dan ook niet veel stijgen.. als het al überhaupt stijgt want ik heb nu ook een 2.0 N/A en die zijn niet zo heeeeel zwaar.

Michel : Een losse 2GR-FE zal te vinden zijn vanaf €2500,- tot €5000,- en de prijs is afhankelijk van de staat waarin het verkeert uiteraard. Dan nog de opties met/zonder immobiliser, complete kabelboom, M/T ecu of automaat.. etc. etc.

Paul : 270/275whp komt neer op een kleine 310/315pk aan de krukas bij een MR2. Deze conversie is al eens eerder gedaan, zelfde auto zelfde motor en de enige aanpassing waren de headers.

Afbeelding

dynojet, dus wielpk's. Ik kijk verder ook niet op 10pk ofzo, het is vermogen zat in ieder geval.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door duifjes.com » 04 aug 2009, 19:36

gaaf man,,......echt serieus wapen!!!! die enorm onderschat is!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43129
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Arthur » 04 aug 2009, 20:41

Serieus werk!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Stéphane » 04 aug 2009, 21:03

Stoer, Michel! Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen en klinken.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Damir Vukovic » 04 aug 2009, 22:46

Het blok weegt 163kg, da's ongeveer 45kg lichter dan een 3S-GTE (2.0 turbo)
Hoi Michel, ik vroeg me af hoe je op een gewicht van 210kg voor de 3sgte uitkomt? Een 3S-GE weegt ongeveer 145kg..een extra 65kg aan turbo spullen lijkt me erg veel. 160kg max zou ik schatten.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Niels » 04 aug 2009, 23:00

Mooie ontwikkelingen :thumbup:

Paul

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Paul » 04 aug 2009, 23:02

Lekkah!!!!

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Miesjel » 04 aug 2009, 23:33

Damir Vukovic schreef:
Het blok weegt 163kg, da's ongeveer 45kg lichter dan een 3S-GTE (2.0 turbo)
Hoi Michel, ik vroeg me af hoe je op een gewicht van 210kg voor de 3sgte uitkomt? Een 3S-GE weegt ongeveer 145kg..een extra 65kg aan turbo spullen lijkt me erg veel. 160kg max zou ik schatten.
Dat zijn de gewichten die ik van een Amerikaan gekregen heb die deze conversie reeds gedaan heeft (van een 3S-GTE naar 2GR-FE) en het spul gewogen heeft.

Compleet topic : http://mr2oc.com/showthread.php?t=332390" onclick="window.open(this.href);return false;
Gouky schreef:the 2gr-fe saves about 100lbs over the 3sgte. even with the supercharger, it should still be a weight loss.
En van iemand anders die het 1 en ander gewogen heeft : http://mr2oc.com/showthread.php?t=200475" onclick="window.open(this.href);return false;
g.rosen schreef:I remember seeing some threads in the past in which we were only able to speculate about the weight difference. There is no need to speculate any longer. Since I had to move my 4agze and 3sgte setups today, I figured I'd take one for the team and go to a nearby CAT certified scale. CAT scales are accurate to within + or - 20lbs.

1993 3sgte (no fluids), e153 w/lsd (no fluid), clutch/flywheel/pressure plate, ct27 factory downpipe/cat [No AC compressor, Alternator or axles] 580 lbs.

1988 4agze (no fluids), with e51 (no fluid), headers and everything else that the 3sgte had [No AC compressor or axles] 480 lbs.
En tenslotte :lol:

http://mr2oc.com/showpost.php?p=2707178&postcount=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Toyota rates the completed engines ready to run with all ancillary systems.

1mz-fe's are 340-345lbs
3mz-fe's are 346lbs
2gr-fe's are 359lbs
All remaining GR block v6's are 390-399lbs
3vz-fe's are 420lbs 'ish
5vz-fe's are 420lbs 'ish
3s-gte's are 475lbs

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Emiel » 05 aug 2009, 09:30

Dus lichter, erg cool. Dan dus het voorwiel eruit houden en wat coilovers om terug op de gewichtbalans te komen ?

Tof hoor, veel gereden met de MR2's vroeger, vind het nog steeds mooie auto's, waarvaan ik hoop dat vele het Johnny tijdperk overleven.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door MartijnGizmo » 05 aug 2009, 10:14

Gaaf hoor, ben benieuwd hoe het gaat klinken ook! 8)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Petrolhead Tom » 05 aug 2009, 10:29

Volgens mij wordt dit een heerlijke bullit proof ringtool! :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40215
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Knot » 05 aug 2009, 10:32

Zal een mooie V6 roffel worden als die andere spruitstukken er na de keuring op zitten :)

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Damir Vukovic » 05 aug 2009, 13:00

Ik zou toch nog voorzichtig zijn met die gewichten. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Rij je m voor ons nog even de weegbrug op voor en na de conversie?

Overigens denk ik dat de door toyota genoemde gewichten exclusief de bak/diff/vliegwiel constructie zijn. Terugrekenend kom ik dan op:
Gewogen totaalgewicht 4A-GZE+bak etc 480lbs = 220kg (jouw website)
4A-GZE compleet = 130kg (eigen meting 4AGE+12 kg voor compressor en brackets)
Verschil (bak+toeters en bellen) = 90kg.

Dus circa 200lbs bij de toyota gewichten optellen om tot een totaal te komen Dan wordt het lijstje:
1mz-fe's are 540-345lbs
3mz-fe's are 546lbs
2gr-fe's are 559lbs
Dit is overigens niet om te zeuren. Ben gewoon erg geinteresseerd. Als jouw links (kan de fora niet lezen) kloppen, dan zou de toyota 6cylinder lichter zijn dan een 4A-GE (waarvan ik altijd dacht dat het 1 van de lichtste motoren was). Klopt dat, dan komt er deze maand nog een 2gr-fe per container deze kant op (als wordt het dan ws een -SFE inc de rwd bak). Zou een moord doen voor betrouwbare 260 wielpk's bij ook nog eens een 50kg lichter gewicht. Dan zou ik op 750kg uitkomen: whoei! :popcorn:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door Miesjel » 05 aug 2009, 14:28

Damir Vukovic schreef:Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Rij je m voor ons nog even de weegbrug op voor en na de conversie?
Na de conversie wordt 'ie bij de RDW gewogen, dus dat komt wel goed. Voor de conversie is lastig, want de auto rijd niet meer.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Toyota MR2 [3.5 V6 coming]

Bericht door steve smith » 05 aug 2009, 14:54

Michel Huisman schreef:
Damir Vukovic schreef:Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Rij je m voor ons nog even de weegbrug op voor en na de conversie?
Na de conversie wordt 'ie bij de RDW gewogen, dus dat komt wel goed. Voor de conversie is lastig, want de auto rijd niet meer.
weegplaten. Welke regio?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Fabian, Godspeed, Martijn_bmw, Sidney, SvB, Ti-Tourist (Erik) en 6 gasten