Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
atomchris

Re: Lotus Elise S2 135R

Bericht door atomchris » 31 jul 2009, 13:58

Stéphane schreef:@Michel: OK. Is dus iets zwaarder, had ik gezien in jouw draadje ;)

Zo'n camera lijkt me wel handig inderdaad. Chris en Wilbert hebben ook zoiets in hun Exige, had ik gezien.
Yep,bij ons zittie alleen aan en dvd schermppie....met navi erin...dus op circuit gebruiken we hem niet(niet nodig)

Onmisbaar,zicht recht achter is 0,0

Michel P

Bericht door Michel P » 31 jul 2009, 14:24

atomchris schreef:
Stéphane schreef:@Michel: OK. Is dus iets zwaarder, had ik gezien in jouw draadje ;)

Zo'n camera lijkt me wel handig inderdaad. Chris en Wilbert hebben ook zoiets in hun Exige, had ik gezien.
Yep,bij ons zittie alleen aan en dvd schermppie....met navi erin...dus op circuit gebruiken we hem niet(niet nodig)

Onmisbaar,zicht recht achter is 0,0
foto?

SteV6

Bericht door SteV6 » 31 jul 2009, 18:58

Zag er erg bruikbaar uit Chris, zo met die wijdhoeklens op het achterdek. Ik was echt verbaasd wat je allemaal achter de auto ziet via dat scherm. Volgens mij een must als je regelmatig stadsverkeer op parkeerterreinen opzoekt.

Stephan

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 aug 2009, 19:37

Afbeelding

Elise heeft het goed gedaan vandaag. De bestuurder had het misschien ook nog wel ietsiepietsie beter kunnen doen :D
Daarnet de hardtop er weer afgehaald. Voor de gelegenheid nog wel even leuke herinneringsfoto gemaakt:
Afbeelding

Hardtop gaat nu weer de berging in. Morgen is de Maarten Memorial en dan gaan we een hele groep mensen weer een leuke dag bezorgen:
http://www.maartenmemorial.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de liefhebbers hier nog een video van vanmiddag trouwens. Mijn god, wat was ik blij dat het droog was :thumbup:
[vimeo]http://www.vimeo.com/5891464[/vimeo]

Rupie

Bericht door Rupie » 02 aug 2009, 19:50

Mooi Stephane! Gefeliciteerd :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 aug 2009, 20:07

2;08 netjes, je kan wel zien dat zo'n ding plakt...zoals jij sommige bochten neemt zou mijn kar nooit pikken :mrgreen: dan is het bergen onderstuur op sommige punten...met de straatbandjes en mijn kar moet je echt uitkienen en soepele lijnen nemen, heel anders dan bv met sticky tires...lekker hoor met zo'n lotus nog ff binnendoor scheuren terwijl het daar druk is maar hun vechten met grip en gewicht :lol: :df:

gefeliciteerd :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2009, 20:28

Mooi man! Gefeliciteerd, die Supra die zie je even weg lopen, maar dan LOL met hardtop 1000x mooier, de lijnen zien er top uit.

Michel

allen

Bericht door allen » 02 aug 2009, 22:06

:thumbup:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 02 aug 2009, 22:11

Ziet er goed uit Stéphane ! Wat ik me nu alleen afvraag.. ik hoorde de commentator wat zeggen over het instuurpunt van de tarzanbocht.. hij zei dat je daar niet te laat moest insturen zoals sommigen dat doen. Ik heb hier wel m'n twijfels bij.. maar nu zie ik jou ook vrij vroeg insturen.. zou dat nu echt sneller zijn ?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 aug 2009, 22:19

Michel Huisman schreef:Ziet er goed uit Stéphane ! Wat ik me nu alleen afvraag.. ik hoorde de commentator wat zeggen over het instuurpunt van de tarzanbocht.. hij zei dat je daar niet te laat moest insturen zoals sommigen dat doen. Ik heb hier wel m'n twijfels bij.. maar nu zie ik jou ook vrij vroeg insturen.. zou dat nu echt sneller zijn ?
Dank je, Michel. Mijn ervaring is dat als je te laat instuurt je ruimte te kort komt bij de exit van de bocht. Dan kom je op de curbstones terecht. Dan wordt de bocht meer een V dan een U zogezegd, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik probeer dus in het midden de apex te raken en dat door te sturen richting exit net tegen de curbstones aan. Op zich heeft de Tarzan ook een soort camber in het asfalt, dus daar kun je ook gebruik van maken.

Bovenstaande woorden zijn slechts een interpretatie van hoe ik het voel als het lekker loopt. Ik zal er morgenmiddag nog even een keer opletten, want dan rijd ik er weer ;)

Tom V

Bericht door Tom V » 02 aug 2009, 22:34

Stéphane schreef:
Michel Huisman schreef:Ziet er goed uit Stéphane ! Wat ik me nu alleen afvraag.. ik hoorde de commentator wat zeggen over het instuurpunt van de tarzanbocht.. hij zei dat je daar niet te laat moest insturen zoals sommigen dat doen. Ik heb hier wel m'n twijfels bij.. maar nu zie ik jou ook vrij vroeg insturen.. zou dat nu echt sneller zijn ?
Dank je, Michel. Mijn ervaring is dat als je te laat instuurt je ruimte te kort komt bij de exit van de bocht. Dan kom je op de curbstones terecht. Dan wordt de bocht meer een V dan een U zogezegd, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik probeer dus in het midden de apex te raken en dat door te sturen richting exit net tegen de curbstones aan. Op zich heeft de Tarzan ook een soort camber in het asfalt, dus daar kun je ook gebruik van maken.

Bovenstaande woorden zijn slechts een interpretatie van hoe ik het voel als het lekker loopt. Ik zal er morgenmiddag nog even een keer opletten, want dan rijd ik er weer ;)
Dat heeft dan wel tot gevolg dat de snelheid die je meeneemt richting de Gerlach lager ligt omdat je later op je gas gaat dan wanneer je de bocht later instuurt. Overigens moet je me toch nog eens uitleggen wat je bedoeld met later insturen en ruimte te kort komen aan het einde van de bocht? Normaal gezien pak je bij die lijn juist de apex op +/- 3/4e van de bocht en komt juist mooi tegen de curbs buiten omdat je de bocht voor jezelf veel vloeiender maakt bij het uitkomen. Ieder zal wel zijn eigen voorkeur hebben natuurlijk.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 aug 2009, 22:39

@Tom: Kijk de video gewoon maar. Dat theoretische geneuzel houd ik niet zo van. Waarschijnlijk zegt dat meer dan de tekst, hence de uitleg er onder. Bij mij gaat het voornamelijk op gevoel - dus neem bovenstaande verhaal vooral niet te letterlijk en als voer voor discussie.

Overigens viel me net op dat als je te laat instuurt er ook gewoon veel troep ligt, dus dat is sowieso niet goed.

Tom V

Bericht door Tom V » 02 aug 2009, 22:46

Stéphane schreef:@Tom: Kijk de video gewoon maar. Dat theoretische geneuzel houd ik niet zo van. Waarschijnlijk zegt dat meer dan de tekst, hence de uitleg er onder. Bij mij gaat het voornamelijk op gevoel - dus neem bovenstaande verhaal vooral niet te letterlijk en als voer voor discussie.

Overigens viel me net op dat als je te laat instuurt er ook gewoon veel troep ligt, dus dat is sowieso niet goed.
Daar ging het mij ook niet om, had je video ook al gezien. Waarschijnlijk zit er ook wel een verschil in lijn tussen middenmotor lichtgewicht auto en een "tourwagen" dus was gewoon benieuwd naar een toelichting..

Overigens heb je met je laatste opmerking zeker gelijk, die troep heet in dat geval grind. :wink:

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 02 aug 2009, 22:55

Congrats Steef! :clap:

Mooie actie met die Mk4 Supra!
Meer snelheid meenemen het rechte stuk op... de Supra trekt op vermogen wat bij je weg... en 'm vervolgens voorbij steken dmv een uitremactie!
Lightweight ftw!! :hosanna:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 aug 2009, 22:56

@Stefan: Dank je :) Tja, ik kan veel later remmen dus dan moet je dat voordeel gebruiken :mrgreen:

@Tom: OK ;) Wat ik dan voor zover ik het in woorden kan uitleggen merk is dat als ik te laat instuur ik waarschijnlijk min of meer dezelfde lijn blijf rijden en dan kom ik dus verkeerd uit op de curbstone. Je verschuift het als het ware van het asfalt af ;) In het filmpje, wat ik overigens net nog even bekeken heb, zie ik ook dat als je te vroeg instuurt je ook weer te veel aan de binnenkant uitkomt - wat uiteraard logisch is.

Ik denk dat de lijnen inderdaad voornamelijk een gewichtskwestie als ook de plaats van het gewicht zijn. Ik merkte vandaag ook wel dat ik in de krappere bochten hier en daar wat onderstuur had. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik niet heel erg met bandenspanning bezig ben geweest, dus misschien dat dat ook een rol speelt daarbij (te hoog?).

Emiel

Bericht door Emiel » 03 aug 2009, 13:44

Gefeliciteerd Stephane!

Erg goed gedaan. Wist dat de auto het in zich had maar niet dat jij het in je had, nice suprise ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 03 aug 2009, 14:28

Voor mij geen verrassing wat je stuurmanskunsten betreft ! Top resultaat.

En heel erg leuk filmpje :clap:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 aug 2009, 23:24

Capo_Miel schreef:Gefeliciteerd Stephane!

Erg goed gedaan. Wist dat de auto het in zich had maar niet dat jij het in je had, nice suprise ;)

Dank je! Wij kennen elkaar nog niet zo lang en dan kun je nog verrassend uit de hoek komen zullen we maar zeggen :mrgreen:
Macboy schreef:Voor mij geen verrassing wat je stuurmanskunsten betreft ! Top resultaat.

En heel erg leuk filmpje :clap:
Jij ook bedankt en wij kennen elkaar al iets langer, dus voor jou misschien minder verrassend ;) Moet wel zeggen dat deze Elise mij echt past als een handschoen en dat rijdt ook erg prettig.

Leuk dat het filmpje ook leuk was!

Emiel

Bericht door Emiel » 04 aug 2009, 09:56

Ik haat normaal gesproken verrassingen maar dit is wel tof ;)
Hopelijk kun je nog wat tijd snoepen en volgend jaar op voor de 1e plaats.

Hoop volgend jaar ook TA's te gaan doen met de evo maar daar is nog veel werk aan eer die zo ver is (1400kg rijklaar met volle tank :bag: )

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 aug 2009, 20:53

Capo_Miel schreef:Ik haat normaal gesproken verrassingen maar dit is wel tof ;)
Hopelijk kun je nog wat tijd snoepen en volgend jaar op voor de 1e plaats.
Kreeg al wat tips van Ton, dus wie weet. Als ander excuus heb ik dat ik sinds zaterdagavond met 3 zwaar gekneusde tenen rondloop. Klein teen en 2 middelste zijn lichtelijk nogal best wel blauw :P Ook niet ideaal.

Verder misschien nog wat beter op de bandenspanning letten.
Capo_Miel schreef:Hoop volgend jaar ook TA's te gaan doen met de evo maar daar is nog veel werk aan eer die zo ver is (1400kg rijklaar met volle tank :bag: )
Gaaf! Lijkt me leuk om de Evo in actie te zien. Even kort meegereden met jou met de Elise en mijn indruk is dat jij het wel door hebt ;)

Emiel

Bericht door Emiel » 04 aug 2009, 22:29

Tips moet je het van hebben :)
Niet alles werkt omdat je met een totaal andere auto rijd als diegene die de tips vaak geeft (niemand rechtstreeks mee bedoeld maar in het algemeen) , bedoel met de ene auto kun je redelijk volgas bocht uit en met de andere moet je de apex vervroegen/verlaten om zo eerder op het gas te kunnen etc. of de eerste bocht van een S bocht/chicane "verpesten" om zo harder en beter door de 2e bocht te kunnen en harder eruit te kunnen komen met bijv ook een betere lijn voor de volgende bocht. (mooi voorbeeld is de chicane na sacraments heuvel op Zolder)

Heb destijds ook veel tips gekregen op circuit zolder maar was toen soms nog wat eigenwijs om toch anders te proberen, dat ging er vrij snel uit :lol:

Ga het ook vooral voor de gezelligheid doen ja :)

beterschap met de teentjes! Jammer dat je geblesseerd bent, zijn volgens mij nog wat plaatsen bij het DF ijskart uitje morgen avond bij jou om de hoek (uithof)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 aug 2009, 15:23

Bedankt voor de beterschapswensen. Komt wel goed, even rustig aan doen.

Ik heb nu weer wat anders om blij om te zijn. Was net even onderweg met de Elise. Sta stil bij een kruispunt, te wachten om rechtsaf te slaan. Staat een Opel Zafira voor mij.
Zie ik opeens achteruit-rijlampen aan gaan. En gelijk daarna kwam hij dus achteruit zetten. Tegen de voorkant van mijn Elise aan. Ik had geen kans meer om zelf achteruit te rijden.

Zodoende dus de frontclam op 3 plekken gescheurd. Ging niet heel hard, maar hard zat om de frontclam compleet af te schrijven. Lekker weer :nah:

Christoph

Bericht door Christoph » 05 aug 2009, 15:39

Heel zuur :evil: Verzekering e.d. wel geregeld met die Zafira bestuurder?

Emiel

Bericht door Emiel » 05 aug 2009, 15:56

Ach zijn andere beschadigingen onder aan de neus ook direct meegespoten toch ? ;)

Alleen het gekloot wat je er mee hebt en de stress / wachttijd/ ellende is altijd erg zuur.

Ga je er direct een Exige fontclam op laten plaatsen zoals men op de S1 vaak doet ? is net een wat andere neus, erg sjiek.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 aug 2009, 16:01

Christoph schreef:Heel zuur :evil: Verzekering e.d. wel geregeld met die Zafira bestuurder?
Ja, gelukkig wel. Was een hele nette bestuurder. Salarisadministrateur met vrouw en kind erbij. Vrouw vroeg nog of ik met de Maarten Memorial had meegedaan, vanwege de raamsticker die ik er nog op had. Zij had het gezien op TV.
Capo_Miel schreef:Ach zijn andere beschadigingen onder aan de neus ook direct meegespoten toch ? ;)
Ja, inderdaad.
Capo_Miel schreef:Alleen het gekloot wat je er mee hebt en de stress / wachttijd/ ellende is altijd erg zuur.

Precies dat is wel gezeur altijd. Ik heb er verder geen stress over, maar het moet ook niet te lang gaan duren ;)
Capo_Miel schreef:Ga je er direct een Exige fontclam op laten plaatsen zoals men op de S1 vaak doet ? is net een wat andere neus, erg sjiek.
Daar breng je me wel op een idee. Gaat het er eens over hebben of dat kan. Hangt ook van de kosten en alles af. Had trouwens al andere Exige delen in aantocht :D

Plaats reactie