Forza 3 of GT5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.

forza of gran turismo

Peiling eindigde op 06 aug 2009, 15:47

Forza
7
22%
Gran Turismo
18
56%
Outrun :)
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32

Macboy

Re: Forza 3 of GT5

Bericht door Macboy » 30 jul 2009, 12:51

atomchris schreef:Looks like fun to me... :roll:
Ik had het niet over fun Atomchris, maar over zo realistisch mogelijk driften.

Hopelijk snap jij dat Forza zo nep is als de pest. Als je het verschil in de stuurbewegingen niet ziet, dan vrees ik dat jij nog nooit in het echt gedrift hebt :)

k33z

Bericht door k33z » 30 jul 2009, 12:56

Macboy schreef:

Hopelijk snap jij dat Forza zo nep is als de pest. Als je het verschil in de stuurbewegingen niet ziet, dan vrees ik dat jij nog nooit in het echt gedrift hebt :)
Ilija, dan weet jij toch ook dat GT5 de grootste rommel is :)

atomchris

Bericht door atomchris » 30 jul 2009, 13:39

Macboy schreef:

heb ik ook nog nooit gedaan :oops: :oops: :'( gevoelige snaar.... :wink:
Maaruh,het geluid in GT is echt heel slecht :shock: en je ziet niet eens remsporen achter de auto als hij drift????
Maar idd GT ziet er goed uit..komt ook door de handschoentjes die het stuur gebruiken :bag:
Koop ik die toch ook,kan ik bij die ouwuh van me op de PS3 lekker gt driften(over een jaar ofzow..... :roll: )

En toch:FORZA IS BETER! :nana: :wink: (ff de fanboy spelen)

René130i

Bericht door René130i » 30 jul 2009, 13:56

Macboy schreef: Als iemand durft te beweren dat dit driften met het 360 graden stuurtje niet realistisch aanvoelt, dan weet ik het niet meer. Zie dit filmpje. Vooral vanaf 1.10 min :shock: Eerst de auto perfect zetten en zie dan de stuurbewegingen. Dat is toch 100% realistisch ? Donder op met alle andere games zeg ik dan...
Hopelijk snap jij dat GT5 zo nep is als de pest. Als je het verschil in de stuurbewegingen niet ziet, dan vrees ik dat jij nog nooit in het echt gedrift hebt.

Het is wel leuk denk ik.

Tom

Bericht door Tom » 30 jul 2009, 14:44

Ik vind GT5 prima.

De echte simulatieracegames vind ik niks. Uren klooien met instellingen en alles is te gevoelig. Is misschien realisme maar leuk is het niet.
Zo'n spel als Need for Speed (wat het tegenwoordig is, eerste delen waren wel goed) is ook compleet ruk.. heeft niks met autoracen te maken.
GT5 vind ik juist prima. Zit er mooi tussenin. Is nog vrij realistisch allemaal en toch leuk om te doen.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 jul 2009, 15:15

Rene, jouw post kan ik echt niet serieus nemen :)

En Kees heeft het over simracen, das weer een andere tak van sport. Ik heb het gewoon over driften. De kont van een auto omgooien, het draaiende stuur opvangen en dan gecontroleerd met gas en stuurbewegingen in een sliphoek houden en uiteindelijk het stuur weer helemaal terugkrijgen.

Vertel mij eens Kees, met welk computerspel je dat het beste kunt simuleren ? (LFS is leuk, maar doet dit ook niet zo goed)

René130i

Bericht door René130i » 30 jul 2009, 15:58

Macboy schreef:Rene, jouw post kan ik echt niet serieus nemen :)
Fux jij bent goed :clap:

atomchris

Bericht door atomchris » 30 jul 2009, 16:46

Heeft iemand hier forza 3 al gespeeld????
Volgens mij kan je pas echt een oordeel geven als je ze beide hebt gespeeld.
Forza komt in oktober,en dan over een jaar of 40 kan je GT ernaast zetten...... :shithappens:
Ik denk dat als GT uitkomt de ps3 al een oud ding is.....je kan natuurlijk ook de volle mep betalen voor een paar demo levels..... :roll:
Dat kan toch eigenlijk niet??? :hmmm:

Roman

Bericht door Roman » 30 jul 2009, 17:06

atomchris schreef:Heeft iemand hier forza 3 al gespeeld????
Forza komt in oktober,en dan over een jaar of 40 kan je GT ernaast zetten...... :shithappens:
Ik denk dat als GT uitkomt de ps3 al een oud ding is.....je kan natuurlijk ook de volle mep betalen voor een paar demo levels..... :roll:
Dat kan wel, netjes is het niet. Maar wat ook niet netjes is dat als je bij Forza 3 een GT3RS, DBS, ZR1, Gallardo Superleggera of Scuderia wilt rijden je extra moet betalen voor de Limited Edition pack.

Ook flink naaierij.

GT5 moet als het goed is zo rond april uitkomen, eindelijk. Reken er maar op dat dat een knaller word. Geen andere game is ooit zo lang in ontwikkeling geweest.

Forza 3 word ook gewoon goed daar niet van, maar er is niet zo heel erg veel aan de engine getweaked. GT5 zal beter worden daar kan je gif op in nemen, maar dat betekend niet dat Forza 3 ook niet gewoon heel erg leuk word.

k33z

Bericht door k33z » 30 jul 2009, 17:27

@Ilija, ik zou dan inderdaad LFS zeggen als het om driften gaat.

atomchris

Bericht door atomchris » 30 jul 2009, 17:32

Roman schreef:
atomchris schreef:Heeft iemand hier forza 3 al gespeeld????
Dat kan wel, netjes is het niet. Maar wat ook niet netjes is dat als je bij Forza 3 een GT3RS, DBS, ZR1, Gallardo Superleggera of Scuderia wilt rijden je extra moet betalen voor de Limited Edition pack.

Ook flink naaierij.

GT5 moet als het goed is zo rond april uitkomen, eindelijk. Reken er maar op dat dat een knaller word. Geen andere game is ooit zo lang in ontwikkeling geweest.

Forza 3 word ook gewoon goed daar niet van, maar er is niet zo heel erg veel aan de engine getweaked. GT5 zal beter worden daar kan je gif op in nemen, maar dat betekend niet dat Forza 3 ook niet gewoon heel erg leuk word.
Maar die autoos hoef je niet te kopen(ik koop het niet,voegt voor mij niets toe) om het spel te spelen....en als je lid bent van de forza community,krijg je eens in de zoveel tijd vette wagens...!
Dat gt beter wordt als forza zeg ik niets over ik wacht nog even af,ik hoop voor ze dat het wel echt beter is,anders hebben ze voor löl zo lang eraan gewerkt.

En dan nog wie bepaald welke er beter is???Phony?mircosoft?jij?ik?of een gameblad?
Dat soort dingen bepaal ik liever voor mezelf,en wat ik leuk vin is voor mij het beste.
Zo denken jullie toch ook, mag ik hopen?
Daar kan ik me nou echt niet druk om maken.Fifa>pes..speel het gewoon en quit whining.
Snappie? :playcar: :angel:

Macboy

Bericht door Macboy » 31 jul 2009, 14:31

Wat betreft het driften had ik het niet over beter, maar over realistischer stuurgevoel. Meer niet !

PES en Fifa moet je natuurlijk allebei hebben. Discussie wat beter is, is voor dombo's. Zo ook met racespellen.

k33z

Bericht door k33z » 31 jul 2009, 14:52

Discussie GT of Forza is iets wat nog gevoerd kan worden, maar een discussie over PES en FIFA? Dat lijkt me totaal overbodig, aangezien iedereen weet wat beter is ;)

BrianV

Bericht door BrianV » 31 jul 2009, 15:10

k33z schreef:Discussie GT of Forza is iets wat nog gevoerd kan worden, maar een discussie over PES en FIFA? Dat lijkt me totaal overbodig, aangezien iedereen weet wat beter is ;)
PES :twisted:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 31 jul 2009, 15:40

Roman schreef:GT5 moet als het goed is zo rond april uitkomen, eindelijk. Reken er maar op dat dat een knaller word. Geen andere game is ooit zo lang in ontwikkeling geweest.
Nou dat van die ontwikkeling valt volgens mij wel mee. Als je begint te rekenen vanaf GT4 is het nu ongeveer 4 jaar. En dan rekenen we 4 HD en 5 prologue niet mee,. Je zou ook kunnen zeggen dat een groot deel van de 4 jaar besteed is aan een update. Zo zou je ook kunnen zeggen dat als Episode Three eindelijk uitkomt Half-Life 2 al een jaar of 5 in ontwikkeling is. :wink: Maar dat doen we niet, we houden het op 4 jaar.

Dan nog hebben we natuurlijk nog spellen als Prey. Maar om het dichter bij racen te houden, iRacing is ook een jaar of 4 in ontwikkeling geweest. Dit alles zegt natuurlijk niks over de manuren die erin gestopt worden, maar ik denk dat je op zijn minst tientallen spellen kan vinden die langer in ontwikkeling zijn geweest en qua manuren is het vast ook niet de grootste. Ik denk dat je voor dat laatste bij GTA 4 moet zijn :D

Niet dat dit alles belangrijk is, het gaat om het resultaat.

atomchris

Bericht door atomchris » 31 jul 2009, 16:43

BrianV schreef:
k33z schreef:Discussie GT of Forza is iets wat nog gevoerd kan worden, maar een discussie over PES en FIFA? Dat lijkt me totaal overbodig, aangezien iedereen weet wat beter is ;)
PES :twisted:
:roflol:

FIFA owned PES :banaan:

PeerH

Bericht door PeerH » 31 jul 2009, 17:42

Voorgaande jaren overtrof PES Fifa, zeker op gameplay.

Echter vanaf FIFA09 is EA Sports zeker beter dan de concurrent :banaan:

FIFA rules!

Tom V

Bericht door Tom V » 02 aug 2009, 00:36

Over die Forza / GT 5 discussie, Forza 3 want aangezien ik geen PS3 heb, heb ik zo weinig aan GT5. :lol:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 aug 2009, 14:32

mdhtuning schreef:Voorgaande jaren overtrof PES Fifa, zeker op gameplay.

Echter vanaf FIFA09 is EA Sports zeker beter dan de concurrent :banaan:

FIFA rules!
Een spits met rugnummer 2 :roll: Fifa is goed, zeker graphics, maar PES speelt lekkerder.

Verders beter een ps3 boven een xbox, kun je Beide spelen:)

Macboy

Bericht door Macboy » 03 aug 2009, 14:58

PES was lange tijd beter. Maar niet voor niets spelen PES liefhebbers PES 2007. Terwijl er 2 latere versies zijn uitgekomen. Dat zou iedereen de mond moeten snoeren lijkt mij.

FIFA 2009 hoor ik briljante verhalen over, juist van de hardcore PES liefhebbers. Ben benieuwd.

Mods ? Misschien even splitsen PES/FIFA draadje ?

Roman

Bericht door Roman » 03 aug 2009, 15:50

Macboy schreef:PES was lange tijd beter. Maar niet voor niets spelen PES liefhebbers PES 2007. Terwijl er 2 latere versies zijn uitgekomen. Dat zou iedereen de mond moeten snoeren lijkt mij.

FIFA 2009 hoor ik briljante verhalen over, juist van de hardcore PES liefhebbers. Ben benieuwd.

Mods ? Misschien even splitsen PES/FIFA draadje ?
PES was inderdaad heel lang veel beter. Dit jaar komt eindelijk dan de volledig nieuwe versie.

Fifa10 wat ik daarvan gezien heb is dat het precies hetzelfde eruit ziet als 09, klein beetje geupdate.

Vervelende aan Fifa is dat ze je niet laten customizen, dat is echt gewoon debiel gewoon. Sommige spelers hebben gewoon zelfs de verkeerde huidskleur, en waarom kan je dat niet gewoon zelf rechtzetten. Vind ik erg triest want dat is voor hun oh zo simpel om te doen.

Zelfs de PES op de supernintendo kon je nog tenues etc aanpassen.

Maar ja dat is typisch EA.

Ik hoop echt dat PES goed speelt dit jaar, dan hoef ik FIFA niet meer :fy:
PES heeft de Champions League in ieder geval volledig met licentie, en op de PS3 zullen er vast net zoals op de PS2 gewoon savegames te downloaden zijn waar mensen alle teams die niet een licentie hadden hebben recht gezet. Lekker dat dat kan op PES, vind ik echt een van de zwakste punten van FIFA. (er zijn er meerdere trouwens).

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 aug 2009, 16:36

*haakt af* :wink:

:df:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 11 aug 2009, 09:22

Forza 3 ofcourse! 8)

Heb geen PS3 dus moet wel Forza! :P
Maar heb ook hoge verwachtingen van Dirt 2 en NFS: Shift! Laat maar komen!

atomchris

Bericht door atomchris » 03 sep 2009, 11:08

http://www.joystiq.com/2009/09/02/forza ... -supercar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoezo grondig te werk gaan?????
En weet iemand al de release datum van gt5??? :hosanna:

Metchu

Bericht door Metchu » 03 sep 2009, 11:15

NICE

komt echt goeie shit op de 360! Ik kan niet wachten! Forza 3, GTA add-on, Pes 2010, modern warfare 2... pfffff ik heb straks geen tijd om alles te spelen :mrgreen:

ps een van die makers in die video van forza, met een Ringh t-shirt :clap: :clap: :hosanna: (LIEFHEBBERSS!) :mrgreen:

Plaats reactie