Nieuwe BMW 3er
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW 3er
Klinkt niet best, maar voor ik oordeel wil ik het eerst nog even zien....................
- RVV
Nu net de tijd er aan komt dat de styling weer te pruimen zal zijn.. komen ze met die kleine torretjes onder de kap ..romo schreef:Klinkt niet best, maar voor ik oordeel wil ik het eerst nog even zien....................

- Snipe
Dat haalt die van mij niet.Rico schreef:*Trapt nog een keer door naar 8250*
- RVV
Jawel.. gewoon in de vrije val 

-
- Auto: M3P, 130i
Is er al in de vorm van een Mini.Rico schreef:
Het is wachten op de eerste FWD..
- RVV
Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens. Want ondanks het feit dat Mini 100% van BMW is, lijkt een Mini net zo min op een BMW als een koe op een Chinees.
2 jaar Mini gereden en nooit het idee gehad dat die ook maar iets van overeenkomsten had met een BMW.
Ansich beheerst BMW de FWD techniek dmv Mini wel perfect.. dat kun je als minder zien als BMW toch FWD plannnen heeft
2 jaar Mini gereden en nooit het idee gehad dat die ook maar iets van overeenkomsten had met een BMW.
Ansich beheerst BMW de FWD techniek dmv Mini wel perfect.. dat kun je als minder zien als BMW toch FWD plannnen heeft

- Snipe
Ooit heeft BMW gewerkt aan de E42.Rico schreef: Het is wachten op de eerste FWD..
- Macboy
Grappig. De 335i werd de grond ingeboord, maar bleek een geweldige motor te zijn. Waarom een 4-cilinder turbo dan ook geen kans geven ?
-
Omdat wat we nu hebben het best is. Wat we straks hebben is dan weer het best.
Simpel toch
Simpel toch
- Snipe
Atmo zes-in-lijn is altijd het best - voor mij in ieder geval.
- RVV
Macboy schreef:Grappig. De 335i werd de grond ingeboord, maar bleek een geweldige motor te zijn. Waarom een 4-cilinder turbo dan ook geen kans geven ?
Ach wat is geweldig.. een VAG kinderhand is natuurlijk snel gevuld

De liefhebber van verfijnde motortechniek paai je niet met een turbootje hier of een interoolertje daar,,
- Macboy
En waarom genoot Robin dan zo van zijn 335i ? Ook Andre was aardig onder de indruk van de 135i (hoewel na enige aanpassing).
- RVV
Je kunt het ook omdraaien, waarom rijden ex .35i rijders nu in een V8 atmo ? Wat zou meer plezier bieden ? Dat is het punt waar het om draait. Verfijnde atmo techniek blijft altijd aanspreken. Neem nou de groei in vermogens bij de 3 liters van BMW. Eerst had je de 2.8, motor had 192 pk, vond ik in die tijd al veel, geen een fabrikant kon dat. Toen kwam BMW met de indrukwekkende 3 liter met 231 pk. Ik was diep onder de indruk BMW had de gehele concurrentie ver op achterstand gezet. Daarna de 3 liter in de e90 maar liefst 258 pk. Opgevolgd door een 272pk motor. En nog steeds niemand kan dit of doet dit met mainstream productieauto's. Maar toen kwam BMW met 306pk biturbo. En daarmee begonnen ze hun eigen graf te graven voor de verfijnde hoogvermogende atmo techniek. Want waarom zouden de BMW motorbouwers nog hun best doen om power atmo's te ontwikkelen als een turbo of 2 turbo's het zoveel makkelijker maakt? En daarmee sterft een mooie techniek uit bij de beste motorbouwers. Nu worden ze de zoveelste turbo fabrikant. Geef toch toe dat een 4 cylinder turbo met de 330i aanduiding toch echt niet kan. Maar we zullen zien welke kant het opgaat. Oja en vergeet niet dat BMW al in 2000 343 pk uit een 3.2 atmo haalde toen VW nog zat te kutten met 240 pk uit de zelfde inhoud. Ik weet zeker dat BMW op rekening houdend met schone motoren en Co2 regels 320pk uit een 3 liter danwel 3.2 liter atmo kunnen halen. Daar hebben ze ansich geen turbo's voor nodig.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De atmo motoren zijn gewoon de "allerfeinstwe Sahne" ........................werkelijk ongehoorde laufcultur en zijde zacht...................
- Macboy
Er gaat niets boven een goede atmo, dat snap ik zelf ook wel. Maar daar gaat het niet om.
Er gaat ook niets boven Vinyl. Zie je mij dan niet met een iPod lopen ?
Er gaat ook niets boven Vinyl. Zie je mij dan niet met een iPod lopen ?
- Tommy
al het gelul eromheen even aside.. een nieuwe E-klasse verkoopt ook goed en heeft t/m de E250 gewoon een 1.8 turbo onder de kap. De C230 was vroeger ook een 1.8 kompressor...
Overigens wel eens dat het erg zonde is om de 6 cylinder atmo te ditchen voor 1.6 en 2.0 4 cylinders tot aan 260 pk(330i). 335i blijft wel 6 in lijn en M3 krijgt dus idd 450 pk biturbo. Dan toch tzt een jaartje langer rijden en niet een nieuwe 4 cylinder, maar een gebruikte 6 cylinder? Ja het zal best verkopen. Mss komen ze uiteindelijk nog wel met de Z4 motoren naar de 3-serie als blijkt dat publiek wel zeurt om 6 cylinders als het gaat om 200+ pk varianten.
Overigens is het opvallend hoeveel E60 5-series er rijden met een enkele dikke pijp eronder. Al die E90 320i klinken eigenlijk ook lang niet slecht. Zit nog best een sportief roffeltje in. Maar het is gewoon niet het muzikale van een mooie 6 cylinder.
Z4 sdrive23i is al een vlotte 6 pitter, dan maar aan de kappersauto
Overigens wel eens dat het erg zonde is om de 6 cylinder atmo te ditchen voor 1.6 en 2.0 4 cylinders tot aan 260 pk(330i). 335i blijft wel 6 in lijn en M3 krijgt dus idd 450 pk biturbo. Dan toch tzt een jaartje langer rijden en niet een nieuwe 4 cylinder, maar een gebruikte 6 cylinder? Ja het zal best verkopen. Mss komen ze uiteindelijk nog wel met de Z4 motoren naar de 3-serie als blijkt dat publiek wel zeurt om 6 cylinders als het gaat om 200+ pk varianten.
Overigens is het opvallend hoeveel E60 5-series er rijden met een enkele dikke pijp eronder. Al die E90 320i klinken eigenlijk ook lang niet slecht. Zit nog best een sportief roffeltje in. Maar het is gewoon niet het muzikale van een mooie 6 cylinder.
Z4 sdrive23i is al een vlotte 6 pitter, dan maar aan de kappersauto

- romo
Nieuwe M3 krijgt idd een bi turbo met 450 PK ( volgens de meest recente geruchten, blijft onbekend of het om een V6 dan wel een 6 IL gaat)
Er komt ook een bi turbo 4 clinder met >300 PK, volgens die zelfde geruchten, in de nieuwe 1 er ( M1 of wat er voor door moet/mag gaan)
Ik geef de V8 nog even flink op de kl.ten, voor dat we naar de volgende generatie gaan.......................
:banaan:
Er komt ook een bi turbo 4 clinder met >300 PK, volgens die zelfde geruchten, in de nieuwe 1 er ( M1 of wat er voor door moet/mag gaan)
Ik geef de V8 nog even flink op de kl.ten, voor dat we naar de volgende generatie gaan.......................

- Joop
Blijf ten alle tijde voorstander van een atmo R6... Daarmee verkies ik een 325i/330i ook nog steeds boven een 335i, maar als het echt moet dan mogen ze er ook nog wel een turboo'tje (of twee) opschroeven als het echt die kant op moet. Maar de R6 laten vallen voor een R4 zou echt zonde zijn. Daarmee ditchen ze gelijk weer een van de kenmerken uit de BMW-traditie...
Bij Mercedes en Audi doen ze er niet echt moeilijk over zo lijkt het, maar BMW is idd. nog het enige merk dat vooralsnog aan vertrouwde waarden blijft volhouden.
Bij Mercedes en Audi doen ze er niet echt moeilijk over zo lijkt het, maar BMW is idd. nog het enige merk dat vooralsnog aan vertrouwde waarden blijft volhouden.
- RVV
E250 met een 1.8 turbo ? tss..
- Joop
Precies Rico, kan er ook niet anders van maken; maar in het ongunstige geval krijg je dat straks bij BMW ook. Want ook bij Mercedes klopt het typeplaatje al jaren niet meer met het blokje wat er voorin ligt.
Ofwel een 330i wordt een 2.0 Efficiënt Dynamics blokje met twin turbo. Welke zo onmogelijk slecht loopt (afgaande op de verhalen op de ED 2.0l 4cylinder blokken die nu in de 1er en 3er liggen), dat je vanzelf gaat smeken om een R6 blokje.
Ofwel een 330i wordt een 2.0 Efficiënt Dynamics blokje met twin turbo. Welke zo onmogelijk slecht loopt (afgaande op de verhalen op de ED 2.0l 4cylinder blokken die nu in de 1er en 3er liggen), dat je vanzelf gaat smeken om een R6 blokje.
- Macboy
Mercedes E180 klinkt ook zo slecht 
Ook bij BMW dus, niet vreemd. 318i als vervanger voor een 330i is niet verkoopbaar, dus badge houden.
Badge-tuning noemen we dat !

Ook bij BMW dus, niet vreemd. 318i als vervanger voor een 330i is niet verkoopbaar, dus badge houden.
Badge-tuning noemen we dat !
- RVV
Ik ga er in ieder geval niet intrappen.
Maar het kan toch niet zo zijn dat BMW.. zomaar afscheid gaat nemen van zijn eigen kroonjuwelen ?
Neem nou de huidige 3.0i die ligt potjandorie in zo'n beetje elke BMW die er te koop is.. gaan we straks dan ook een 630i zien met een 2 liter twinturbo ? Of een 530i ? of een 730i ?????
Dat valt toch niet te vreten ? als die koffiemolen motortjes in dikke BMW's..
Ik weiger gewoon zo'n pruttelpotje te kopen.
Maar het kan toch niet zo zijn dat BMW.. zomaar afscheid gaat nemen van zijn eigen kroonjuwelen ?
Neem nou de huidige 3.0i die ligt potjandorie in zo'n beetje elke BMW die er te koop is.. gaan we straks dan ook een 630i zien met een 2 liter twinturbo ? Of een 530i ? of een 730i ?????
Dat valt toch niet te vreten ? als die koffiemolen motortjes in dikke BMW's..
Ik weiger gewoon zo'n pruttelpotje te kopen.
- romo
Rag nu eerst eens die V10 naar zijn grootje, en dan zie maar wat er volgt
Laat gaan, laat gaan....................je kan er toch niets aan doen, het gaat zo die gaat............

Laat gaan, laat gaan....................je kan er toch niets aan doen, het gaat zo die gaat............
- MartijnGizmo
Ik zag in Florida trouwens ook 550i/650i's en een 128i Coupe rijden. Ook een E90 328i en een E60 528i...
-
550i/650i rijden er hier ook rond