Nieuwe BMW 3er
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nieuwe BMW 3er
http://www.autointernationaal.nl/artike ... =11117&n=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
Re: Nieuwe BMW 3er
't Is autointernationaal, dus ik neem het met een aardige korrel zout.
Maar een driecilinder 3 Serie.....? Nee, daar ben ik niet bij.
Maar een driecilinder 3 Serie.....? Nee, daar ben ik niet bij.
-
Een 6 cilinder is niet heilig voor mij. Een 4 cilinder vind ik ook prima, maar dan moet het wel een sportief ding zijn. Beetje 320Si achtig, moet toeren kunnen maken en goed klinken. Als een 4 cilinder in de basismodellen komt zal dat niet sportief zijn. Turbo's spreken mij ook niet aan. Een 4 cilinder turbo zou voor mij geen ongeblazen 6 cilinder kunnen vervangen. Laat staan een 3 cilinder.
Volgende stap is zeker rwd verlaten omdat het zorgt voor aandrijfverliezen oid en ze met een goed sper het vermogen toch wel op de weg krijgen. Kun je beter gelijk een Alfa Romeo kopen die te zwaar is, fwd heeft, motoren van GM en sportiever is in de brochure dan IRL
Volgende stap is zeker rwd verlaten omdat het zorgt voor aandrijfverliezen oid en ze met een goed sper het vermogen toch wel op de weg krijgen. Kun je beter gelijk een Alfa Romeo kopen die te zwaar is, fwd heeft, motoren van GM en sportiever is in de brochure dan IRL

- Hugo Bos
3 Cilinder pikkentriller, ja, denk het ook...
- Sperdy
Jazeker, ik ben er ook zo-eentje van het milieu. Het is wel zo dat dat inderdaad botergeile blokken oplevert
:
- 1,35 liter 3 cilinder turbomotor: 150 pk/220 Nm of 180 pk/260 Nm.
- 1.80 liter 4 cilinder turbomotor: 204 pk/300 Nm of 240 pk/350 Nm.
Om je vingers bij af te likken zeg
Ik rijd voorlopig nog wel even lekker rond met m'n 3 liter TT 355pk/500+nm hieperdepiep

- 1,35 liter 3 cilinder turbomotor: 150 pk/220 Nm of 180 pk/260 Nm.
- 1.80 liter 4 cilinder turbomotor: 204 pk/300 Nm of 240 pk/350 Nm.
Om je vingers bij af te likken zeg

Ik rijd voorlopig nog wel even lekker rond met m'n 3 liter TT 355pk/500+nm hieperdepiep
- RVV
Uit dat artikel.. grappig dat ze dat kunnen zien in een glazen bolIs er qua styling sprake van een evolutie,

- Joop
Merkwaardig stukje tekst...
Mag ik zeggen dat BMW ten dode is opgeschreven als ze de 6-in-lijn motoren laten vallen? Ik heb niets tegen downsizen, maar een driecilinder in een 3er dat kan echt niet...
quote="Rico"]
[/quote]
volgens de lijn van wijzigingen is evolutie wel de volgende stap... De E90 is namelijk (in ogen van BMW) een revolutie op de E46 die op zijn beurt een evolutie op de E36 was, etc....
Mag ik zeggen dat BMW ten dode is opgeschreven als ze de 6-in-lijn motoren laten vallen? Ik heb niets tegen downsizen, maar een driecilinder in een 3er dat kan echt niet...

quote="Rico"]
Uit dat artikel.. grappig dat ze dat kunnen zien in een glazen bolIs er qua styling sprake van een evolutie,

volgens de lijn van wijzigingen is evolutie wel de volgende stap... De E90 is namelijk (in ogen van BMW) een revolutie op de E46 die op zijn beurt een evolutie op de E36 was, etc....
- RVV
Ja oke Joop, maar dat hadden wij ook wel kunnen bedenken.
- Joop
Zeker, dat is nou eenmaal beleid bij BMW.
- Gijzer
En ongeveer de rest van de auto industrie.Joop schreef:Zeker, dat is nou eenmaal beleid bij BMW.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Valt erg mee verwacht ik, Joop. De M3 V8-en dat was ook niks. Ze worden wel verkocht. Dus als straks de leasers uit hun 1- en 3-serie stappen stappen ze net zo vrolijk in de gedownsizede versie. Die malen daar niet om. En de rest die BMW willen blijven rijden zullen ook volgen, wellicht iets later omdat ze door willen rijden in hun atmo maar uiteindelijk gaat de verstokte BMW rijder om. De koning is dood, leve de koning?Joop schreef:Merkwaardig stukje tekst...
Mag ik zeggen dat BMW ten dode is opgeschreven als ze de 6-in-lijn motoren laten vallen?
-
Iemand weleens een Volkswagen Fox 1.2 op z'n staart getrapt? Die heeft een 3 cilinder IN LIJN motor. Hard ga je niet, maar bovenin het toerenbereik klinkt het best leuk hoor. 

- Max V
Die zin klinkt echt belachelijkallen schreef:Iemand weleens een Volkswagen Fox 1.2 op z'n staart getrapt? Die heeft een 3 cilinder IN LIJN motor. Hard ga je niet, maar bovenin het toerenbereik klinkt het best leuk hoor.

-
allen schreef:Iemand weleens een Volkswagen Fox 1.2 op z'n staart getrapt? Die heeft een 3 cilinder IN LIJN motor. Hard ga je niet, maar bovenin het toerenbereik klinkt het best leuk hoor.
wel vaak genoeg een daihatsu cuore 0.8 op ze staart getrapt, klinkt serieus als een lieve V8

- Daan
Nu vind ik zelf ook dat BMW en 6cil. lijnmotoren onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, maar ten dode opgeschreven zonder die motoren lijkt me niet. Ik heb me wel eens afgevraagd hoeveel van de verkochte E90's er nu een 6 cilinder motor hebben. In Nederland is dat volgens mij maar een klein percentage. Er rijden mijn regio verschrikkelijk veel E90's rond, maar dat zijn op een paar uitzonderingen na allemaal 4 cilinders (meesten 318i, 320d). Dus een nieuwe 3 met alleen 4 cilinders (ik kan me een 3 cilinder in een 3 serie compleet niet voorstellen), zou even populair kunnen blijven als de E90. Een of twee top 3-tjes met een 6 cilinder blijft BMW er altijd wel inhouden volgens mij.Mag ik zeggen dat BMW ten dode is opgeschreven als ze de 6-in-lijn motoren laten vallen?
Daan...
- Joop
Overigens heb ik niets tegen viercilindertjes en dat deze ook voornamelijk in het straatbeeld te vinden zijn is gewoon het geval, echter nu hebben we de keuze nog om een 6-cilinder auto te kopen/leasen.
Als ik het stukje lees is dat vanaf het volgende model ook verleden tijd. Dan gaat de M3 zeker ook een 4-cilindertje met vier turbo's worden...
Voor mij blijft een 6 cilinder toch echt wel verbonden met het merk, zal toch zeker zonde zijn als dit mooie blokje niet meer gemaakt wordt.De eerste echt door BMW zelf ontworpen en gebouwde auto is de 303 en die heeft immers ook een 6 cilinder... (o ja, ook in lijn...).
Als ik het stukje lees is dat vanaf het volgende model ook verleden tijd. Dan gaat de M3 zeker ook een 4-cilindertje met vier turbo's worden...
Voor mij blijft een 6 cilinder toch echt wel verbonden met het merk, zal toch zeker zonde zijn als dit mooie blokje niet meer gemaakt wordt.De eerste echt door BMW zelf ontworpen en gebouwde auto is de 303 en die heeft immers ook een 6 cilinder... (o ja, ook in lijn...).
- Snipe
Autoweek brengt slecht nieuws (cq een voorspelling die hopelijk niet uitkomt). Volgens de Autoweek van deze week worden zowel de 325i als de 330i vervangen door twinturbo viercilinders. Dat betekent dat er in de volgende 3 Serie geen atmo-zes-in-lijns meer aangeboden zouden worden.
Ook in de M3 zou gedownsized worden met een zescilinder twinturbo met 450 pk.
Kortom: allemaal aan de E90!
Ook in de M3 zou gedownsized worden met een zescilinder twinturbo met 450 pk.
Kortom: allemaal aan de E90!
- RVV
Dat zou een trieste bedoeling zijn...
- markk
Ik vind drie cylinders helemaal prima.
Zolang je er maar twee achter elkaar in lijn zet en aan elkaar last
Mark.
Zolang je er maar twee achter elkaar in lijn zet en aan elkaar last

Mark.
-
Behoorlijk ja.Rico schreef:Dat zou een trieste bedoeling zijn...
Kan gelijk in het FAIL topic wat mij betreft.
-
This makes me sad 

- DownforceJitse
Dat die 6 cilinder motoren zouden verdwijnen was natuurlijk wel te verwachten, nadat de 2.0 motoren na de E46 ook gewoon 4 cilinders werden natuurlijk.
Als het plaatje klopt zijn ze er wel in geslaagd om hem weer een stuk mooier te maken, al vind ik alle voorgaande modellen---> E30, E36, E46 en het laatste model ook nog steeds erg mooi. Het is altijd net of er een bepaald tijdperk voorbij rijdt, zeker bij de M modellen.
Grtz.
Als het plaatje klopt zijn ze er wel in geslaagd om hem weer een stuk mooier te maken, al vind ik alle voorgaande modellen---> E30, E36, E46 en het laatste model ook nog steeds erg mooi. Het is altijd net of er een bepaald tijdperk voorbij rijdt, zeker bij de M modellen.
Grtz.
-

Buy a Prius

-
Het alternatief? ....... Uiteindelijk blijf je dus toch bmw rijden...
- RVV
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een 4 cylinder turbo te kopen met de aanduiding 330i op de kofferbak. (ook niet met 325i of 320i of nog lager)
Vind dat BMW er een beetje er verneukartieve type aanduiding politiek op na houd. Neem nou de 335i.. eigenlijk een 3 liter biturbo.. niks geen 3,5 liter.. oke dat is al 3 jaar zo, dus daar kunnen we wel mee leven.. maar nu dezelfde 3 liter biturbo.. in de 7 serie 740i noemen slaat echt helemaal nergens op..
Jaja ik weet wel dat BMW dit geintje 25 jaar eerder flikte met de 3.5 liter turbo, genaamd 745i. Mischien dat ze dachten, goh toen kom het, nu ook wel..
Maar een 330i aanduiding en dan een 4 pitter turbo er in donderen.. dat valt toch niet meer te vreten.
BMW is gewoon echt bezig zijn roots te grabbel te gooien..
Het is wachten op de eerste FWD.. eigenlijk een kutmerk dat BMW/
*Trapt nog een keer door naar 8250*
Vind dat BMW er een beetje er verneukartieve type aanduiding politiek op na houd. Neem nou de 335i.. eigenlijk een 3 liter biturbo.. niks geen 3,5 liter.. oke dat is al 3 jaar zo, dus daar kunnen we wel mee leven.. maar nu dezelfde 3 liter biturbo.. in de 7 serie 740i noemen slaat echt helemaal nergens op..
Jaja ik weet wel dat BMW dit geintje 25 jaar eerder flikte met de 3.5 liter turbo, genaamd 745i. Mischien dat ze dachten, goh toen kom het, nu ook wel..
Maar een 330i aanduiding en dan een 4 pitter turbo er in donderen.. dat valt toch niet meer te vreten.
BMW is gewoon echt bezig zijn roots te grabbel te gooien..
Het is wachten op de eerste FWD.. eigenlijk een kutmerk dat BMW/
*Trapt nog een keer door naar 8250*