De V70R is financieel zo goed als dood. heb nu een reparatie van 3200 euro liggen. De Visco koppeling voor het AWD is kapot gegaan.
Dus de volvo wordt gemaakt gevolgt door verkoop. Wagen is financieel te riskant om te blijven rijden.
Dus wat zijn de alternatieven?
Alternatieven zijn :
Golf V 2.0 140PK TDI
Seat Leon 2.0 TDI
BMW directiemodel 118D / * met stinkend veel mazzel* 120D.
Qua uiterlijk vind ik ze alle drie geen schoonheid, maar dat is niet belangrijk. Het gaat er mij om dat de auto zuinig is ( van daar diesel), dat ie scherp stuurt ( anders is het echt geen zak meer aan), goed vlot is in het verkeer en dat er enigszins nog wat ruimte is.
de BMW is veruit de sjiekste. RWD ( zoals het hoort), idioot goede wegligging ( wat hem voor mij zo begeerlijk maakt )maar niet de meeste ruimte en de 118D is niet echt snel.
De golf is veruit de meest sexloze van het stel. Wel degelijk, ruim en onder garantie te chippen naar 170PK en dus ook snel. Alleen FWD en ik vraag me af hoe zo'n ding nu eigenlijk rijdt?
Wat betreft de Seat Leon vind ik hem kwa uiterlijk minder dan de vorige. Voordeel is wel dat je ook hier aardig wat zooi in kwijt kan. Verder ook te chippen onder garantie(als ik me niet vergis). Helaas ook FWD, en hoe zit het met de wegligging?
Dit zijn eigenlijk de hoofd kanshebbers.
Heel misschien dat ik met veel mazzel ergens een 2004 model BMW 320D met 150PK en 6bak voor een goede prijs op de kop kan tikken.
En eigenlijk vind ik de 320TD Compact ook wel gaaf, stuurt erg strak, maar alleen weer zo klein.
Let wel, het betreft auto's in Belgie en dus ook op Belgische plaat. Helaas heb ik aan een goede deal van de Beier niks

Vertel me heren, wat zijn jullie ervaringen met de bovenstaande wagens, welke raden jullie aan? Welke hebben nog meer verborgen specialiteiten? En zijn er nog andere interessante ( NIET FRANSE!!!) dieseltjes die aan de criteria voldoen?